סילקסונג חי וקיים והוא לא פחות ממעולה
Hollow Knight יצא לו אי שם ב-2017 אחרי פיתוח של כמה שנים וקמפיין Kickstarter מוצלח ב-2014. המשחק זכה להצלחה יחסית גדולה בשנים שאחרי היציאה שלו, במיוחד במהלך מגפת הקורונה. Silksong בתחילה היה אמור להיות רק חבילת הרחבה למשחק שבמהלך הפיתוח הפך למשחק באורך מלא, עצם היציאה של המשחק הפכה לסוג של אירוע תרבותי עבור גיימרים מסביב לעולם שבמשך 7 שנים שרק חיכו לשמוע על תאריך היציאה שלו. לשבת פה ולכתוב את המילים "ביקורת ל-Silksong" הן קצת בגדר הזיה, אבל כזאת היא 2025 והנה אנחנו כאן, אחד המשחקים המצופים של העשור האחרון סוף סוף הגיע ויחד איתו הרבה ציפיה, אבל האם הציפיה היתה מוצדקת?
חרקים ונהנים
העלילה שלנו מתרחשת אחרי האירועים של Hollow Knight המקורי, הגיבורה שלנו הפעם היא הורנט (Hornet) שנחטפת מ-Hallownest בידי קבוצת חרקים אל ממלכה שנקראית פארלום (Pharloom). עם ההגעה של החרקים לאזור הממלכה, הורנט מצליחה לשחרר את עצמה מידיהם של החרקים שחטפו אותה, חלשה וחסרת כוחות, היא מגלה שהחוטפים שלה פועלים בשם ממלכה "קדושה", ומחליטה שהיא רוצה להיכנס אל הממלכה על מנת לגלות את סיבת החטיפה שלה. הרקע לסיפור של הורנט יחסית פשוט, אבל הוא פשוט מספיק על מנת שמפה העלילה תוכל רק להמשיך ולקבל עומק, להבדיל מהמשחק הקודם, הורנט גם מסוגלת לדבר, ככה שיש בינה ולבין דמויות אחרות שניתקל בהן לאורך המשחק, קצת יותר עומק מרק יצור חלול שמקשיב אך לא מגיב. אמנם ל-Hollow Knight היה קסם מיוחד משלו בעקבות הדמות הראשית שלא מדברת, אבל למשחק הזה יש קצת יותר מה להציע כשזה מגיע לכך שיש יותר שיחות שמתנהלות בין הורנט לדמויות ואויבים שונים, בעיקר בוסים שונים שמדברים אל הורנט ומדגישים את יחסי הכוחות בממלכה.
זוהי רק שריטה קלה
בזמן שעלילה היא דבר אחד של Hollow Knight: Silksong, כולנו מתייצבים פה למשימה אחת פשוטה, או לפחות לפעמים היא נשמעת "פשוטה" יותר ממה שהיא באמת בפועל, וזה להצליח לסיים את המשחק. אני לא ארחיב ביותר מדי מילים, בזמן ש-Hollow Knight נחשב למשחק מאתגר, הדארק סולז של משחקי ה-2D פלטפורמינג, Silksong פחות או יותר לוקח את המשוואה של Hollow Knight ונותן לה זריקת אדרנלין עצבנית, אבל לא לרמה שמרגישה כמו מנת יתר, אבל היא בהחלט דורשת הרבה יותר הצגת יכולת מהשחקן.
אתחיל מהחלק היותר פשטני של המשחקיות, הסיור והחקר, אם אתם כמוני התחלתם את Silksong איך שהם סיימו את Hollow Knight (באיחור אופנתי), כנראה שתרגישו מהר מאוד איך יכולות מסויימות של הסיור מהמשחק הקודם חסרות לפתע, אבל מהר מאוד כשתתחילו לחקור יותר ויותר את העולם, מבוס לבוס, תתחילו לפתוח יותר יכולות שונות כמו דאייה (Gliding) מאפשרת להורנט לעוף עם משבי רוח בין פלטפורמות שונות ופותחת אפשרויות סיור חדשות שלא היו במשחק הקודם. בנוסף כמובן חוזרת גם יכולת הדאשינג שמאפשרת להורנט הפעם גם לרוץ בשלבים השונים בלי שנצטרך לבצע דאשינג על מנת לעבור ברמות השונות מהר יותר וגם נותנת להורנט לקפוץ רחוק יותר. הסיור במשחק הזה מרגיש הרבה יותר אינטואיטיבי בגלל זה, באותה נשימה, קל יותר לעשות טעויות ככה, אבל לכל פעולה של השחקן, כמו תמיד, יש השלכות.
השדרוג המרכזי של הורנט על פני הדמות הראשית של Hollow Knight היא שהפעם הורנט גם מסוגלת להחליף את סט היכולות שלה, הנשק שלה הוא עדיין המחט האייקונית, אבל הורנט יכולה לאסוף סמלים (Crests) לאורך המשחק, כל סמל מאפשר להורנט להשתמש בכמויות שונות של ציוד או אפילו סוגים שונים של ציוד שהורנט אוספת לאורך המשחק, מה שמשנה את המשחקיות לא מעט עבור השחקן ונותן אפשרות להחליט על משחקיות שמזכירה טיפה יותר את המשחק הקודם, או לנסות דברים חדשים כמו מתקפות שייחודיות להורנט. מערכת הקרב לא שונה בהרבה מהמשחק הקודם, אבל האתגרים שונים, והפעם גם הבוסים והאויבים הגדולים יותר מהורנט, גורמים לה לא מעט נזק, בעיקר נזק כפול בכל פגיעה, מה שהופך כל קרב בוס לקרב מעט יותר מלחיץ וחלונות הזמן להתרפא יחסית קטנים, אז השחקן צריך לשים לב לכל מהלך קטן כי לכל טעות קטנה יש השלכות גדולות יותר.
עוד משהו אחד ש-Silksong מוסיף שלא היה באופן מובהק ב-Hollow Knight, זה משימות צדדיות, כאלה שאפשר לעקוב אחריהן בתפריט של המשחק, ב-Hollow Knight היו לנו משימות צדדיות של דמויות שונות שפגשנו באיזורים שונים של המשחק, מאוד בדומה למשחקים של From Soft כמו Dark Souls ו-Bloodborne, משהו שאני מאוד הערכתי, ובזמן שיש לנו עוד סוג של משימות צדדיות של הדמויות השונות שנפגוש, יש לנו מערכת שלמה של משימות צדדיות (שנקראית Wishes) שנועדו להעניק לנו יכולות שונות, פריטים מסויימים ועוד דברים עם משימות שחלקן יהיו בעיקר Fetch Quests, טיפה בנאלי אבל תקשורת עם הדמויות מאוד מהנה.
האגדה שקמה לתחייה (ושוחררה)
העיצוב של המשחק הוא מהמם ממש, חיכינו הרבה מאוד זמן לשחק את הורנט ומעבר לתחושה המצויינת של לשחק אותה, העיצוב היחסית פשוט שלה, מסכה גדולה וסוודר אדום גדול יפיפה, ויחד עם דמות ראשית (חצי) חדשה, גם יש לנו עולם חדש, אויבים, חברים ועולם חדשים לחלוטין. כמות האויבים פה היא מרשימה מבלי למחזר חומר מהמשחק הראשון ואולי כל המכניקות החדשות והעולם היחסית חדש גרמו למשחק הזה באמת להתעכב כל כך הרבה זמן, אבל הכל באמת כל כך יפה, העולם מהמם, אבל באופן משעשע לעולם שיש בו יותר צבע, הוא איך שהוא יותר חשוך מהאחד של Hollow Knight בלא מעט חלקים, הורנט מסיירת בלא מעט חללים יחסית קטנים וצרים כדי להגיע מנקודה אחת לאחרת שגורים לפספס את כל היופי.
לסיום חייבים לדבר על המוזיקה של המשחק הזה והיא בהחלט אחת הטובות של השנה האחרונה ללא ספק, המוזיקה של המשחק היא מתוזמרת עם דגש יחסית חזק על כלי מיתר, אבל יש לה הרבה רגעים מאוד מותחים שעובדים נהדר עבור האזורים השונים וגם עבור חלק מהבוסים, המוזיקת בוסים של המשחק הזה היא באמת ברמה גבוהה מאוד, כרגע אחד הקטעים שפועלים אצלי ברפטטיביות גם אחרי הבוס זה Splinter Sister, קטע יחסית קצר אבל מלאה באקשן, עוד קטעים כאלה כוללים את Bell Beast, זאת לצד קטעים של האזורים השונים של המשחק שברובה הרבה יותר מרגיעה, המוזיקה של Moss Grotto, Repose, Far Fields, Songclave ועוד קטעים שאני באמת נהנה מהם נורא גם אחרי שאני יוצא מהמשחק, פסקול שהוא באמת תענוג שלם.
השורה התחתונה
Hollow Knight: Silksong הוא משחק ההמשך הסופר מצופה של Hollow Knight, עברו להן 7 שנים, שנה אחרי שנה ציפינו לחדשות בנוגע למשחק שהפך בשלב מסוים למימ קהילתי, אבל אנחנו כאן והמשחק חי וקיים, הוא יפיפה יותר משציפינו, מהנה אבל קשה ברמות לא צפויות לעיתים, אותי הוא לא הצליח להוציא מהכלים עדיין אבל ראיתי לא מעט קולות ברשת בנוגע לרמת הקושי שלו (בעיקר על הנזק הכפול שעושה רושם ש-Team Cherry עומדת "לתקן"). למשחק הזה יש כל כך הרבה להציע מבחינת משחקיות, דמויות מעניינות ומוזיקה באמת מהממת ועכשיו שאנחנו עם Silksong, כמה זמן יעבור עד שנקבל עוד מכל הטוב הזה של Team Cherry?
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
| פורסם ע"י