הרשמה

שקר החן: הסיפור המלא מאחורי הדלת הסודית שהתגלתה ב-Nier: Automata

מסתבר שגם חצי עשור אחרי, עדיין אפשר להפתיע את המעריצים

מה חבוי מאחורי הדלת, ואיך ייתכן שבמשך 5 שנים אף אחד לא מצא אותה?

מעריצי Nier: Automata המומים! 5 שנים לאחר ההשקה, שחקן המזדהה בשם sadfutago פרסם באתר Reddit תמונות של דלת לאיזור לא מוכר של המשחק, שלא התגלה עד כה. קהילת המשחק הייתה בעננים, האם זה הגיוני שכל כך הרבה זמן מאז השקת המשחק, שיש סוד שעדיין לא גילו? הנה הסיפור המלא מאחורי הדלת שהצליחה לשגע קהילה שלמה.

הכל התחיל בפוסט תמים למדי של המשתתמש sadfutago, ששאל בסאברדיט המוקדש למשחק שאלה שגרתית לכאורה - ״ איך מגיעים לכנסייה?״ השחקן הסביר שהוא פתח דלת למבנה דמוי כנסייה בעיר המועתקת (Copied city) אך משום מה חבר שלו שנמצא באותו האיזור במשחק לא מצליח לפתוח את אותה הדלת במשחק שלו. אלא שלפי מה שידוע לקהילת השחקנים (והמודרים, וכורי המידע) של המשחק, לא ניתן להיכנס לאף בניין באיזור ההוא. השחקן בתגובה צירף תמונות של האיזור ואפילו סרטון קצר שמראה את הדרך אותה עבר ואת הדלת שדרכה נכנס. למרות זאת, הסרטון נגמר מיד לאחר המעבר בדלת, מה שגרם לכמה חברי קהילה לחשוד שמדובר בזיוף או במוד כלשהו. בסופו של דבר הקהילה פטרה את המקרה כזיוף ותו לא, וכך נותר המצב במשך חודש.

הכול השתנה לפני מספר ימים, כאשר אותו הבחור פרסם סרטון של מה שקורה בתוך הכנסייה - כולל אנימציות וחפצים שלא הופיעו בשום מקום אחר במשחק. על כך הגיב חבר בקהילת המודרים של המשחק בשם xxk_  ״אנחנו נוטים לחשוב שזה אמיתי - תביאו בחשבון שאם זה אכן מוד, מדובר במודינג ברמה שאף אחד מאיתנו לא יכול לבצע כרגע. לכן, אם זה באמת מזויף, מדובר בתצוגת יכולת ברמה שעד עתה הייתה נחשבת כמעט בלתי אפשרית. אנחנו קהילה קטנה והמודים שאנחנו מייצרים קשורים לרוב לשינויי תלבושות, שיפורי גרפיקה ופסקול. אנחנו יכולים גם להוסיף צורות גאומטריות בצורה מוגבלת, אבל דלת ייחודית ומגדלים שזזים כשהשחקן מתקרב אליהם? אלה פשוט דברים שאנחנו לא יודעים לעשות״.

הבלגן ברשת המשיך כאשר המשתמש הפיץ סרטון המשך בן 4 דקות שבו הוא מראה את המשך המסע לתוך האיזור ואת ההגעה לתוך הכנסייה עצמה. לאחר פתיחת הדלת לכנסייה, מתנגנת סצנה סינמטית שסוקרת את האיזור, ומציגה מעין בובה דמוית אדם על מזבח וגוש שחור חסר צורה שנמצאים בחדר. בתגובה לכך, A2 והפוד מנהלים דיאלוג קצר ומדובב במלואו. קטע סינמטי ושורות דיאלוג נוספות כמובן מחזקות את ההשערה שמדובר בחלק אמיתי של המשחק, על אף שהמודרים מתעקשים שעד כה לא נמצאו ראיות לכך שהאיזור הזה בכלל קיים בקבצי המשחק. עם זאת, לדבריהם, יצירת שלב שכזה דורשת פריצות דרך עצומות במודינג ותהווה מעמסה עצומה על מפתח יחיד שעובד על כך בעצמו, ואין זה סביר שמישהו מחוץ לצוות הפיתוח המקורי יוכל לעשות זאת.

המשתמש מצידו לא הפסיק לספק כותרות כאשר סרטון חדש שהוציא ב-28 ביוני הראה אותו נלחם באיזור כנגד מיני בוס. עם זאת, מדובר בחלק הפחות מעניין של הסרטון, שכן מדובר באויב זהה לחלוטין לבוס שכבר קיים במשחק הרגיל. החלק היותר מעניין נמצא במקום אחר בסרטון ובו sadfutago פותח תיבה שמכילה פרטי מידע חדשים על האיזור החדש והסיפור הקשור בו. ואם זה לא מספיק כדי לרענן את הקונספירטור הפנימי שבכם, שעות ספורות לאחר הסרטון הנ״ל פורסם סרטון נוסף שמראה בין השאר חלק חדש ונוסף של האיזור ובו אמבטיית ציפורים אשר זהה בדיוק לפריט שבו נעשה שימוש במשחק Nier Replicant וברימאסטר שלו משנת 2021. אינטרקציה עם הפריט תוביל לסדרת שאלות זהה לזו שהייתה ב -Nier Replicant המקורי. מי הציב אותם שם ומדוע דווקא אותם? בשלב הזה עוד לא היה ברור.

שחקנים סקרנים ביקשו מ-sadfutago מידע נוסף על גרסת המשחק, ונאמר להם שמדובר בגרסה צרפתית-קנדית ל-PS4 של המשחק שלא עודכנה מעולם וכרגע הם נאבקים לשחזר את צעדיו של מפרסם הפוסט. גם מפתחי המשחק הצטרפו לחגיגת ההייפ, כאשר מפיק המשחק צייץ בטוויטר 3 ציוצים עוקבים: ראשית, צייץ ״תעלומה נצחית״ באנגלית. מיד לאחר מכן, ביפנית: ״זה נשמע כמו משהו שיוקו טארו (Yoko Taro, במאי המשחק) היה עושה. חחח״ ושוב, באנגלית: ״קודם כל, אני מפציר בכם להירגע ולהזמין דרך כאן״ בתוספת קישור להזמנה המוקדמת של גרסת הסוויץ׳ של המשחק. טארו עצמו הגיב ״רוצים לשמוע מה התובנות שלי? אם כן, תוכלו לשמוע את תשובתי בפרופיל הטוויטר שלי, תודה לכם.״. שם ענה טארו את התשובה הלקונית הבאה: ״איני יכול לענות על שאלות בנוגע לשום מוצר, אנא פנו למפיצה, אינני יכול לענות להודעות פרטיות פרט להצעות עסקיות ולמכרים״.

מעריצי Nier רבים היו מבולבלים ונרגשים, כאשר חלקם הגדול היה משוכנע שמדובר בצעד שיווקי חכם של הבמאי האקסצנטרי, שמנסה להגדיל את ההייפ והמכירות של הסוויץ׳, חלקם סבר שמדובר במוד מתוחכם ביותר שעבדה עליו קבוצה גדולה של מודרים במשך שנים, וחלקם דוגלים דווקא בהסבר פשוט יותר - מדובר בשחקן היחיד שהצליח לבצע ללא כוונה את התנאים המקדימים הספיציפיים שמאפשרים גישה לאיזור. ובכל אופן - נראה שהקהילה נהנית מהחיפוש וההשערות לא פחות ואולי אף יותר משהיא תהנה לקבל את התשובות.

״ובכל זאת, מהי התשובה?״ אתם ודאי שואלים. פיתרון התעלומה נחשף בסרטון בטוויץ׳ שחושף שהאיזור הינו פרי עבודתם הקשה של 3 מודרים מוכשרים, DevolasRevenge, Woeful_Wolf, and RaiderB. בניגוד לטענות הקהילה, שלושתם הוכיחו שלעתים הבלתי אפשרי הוא בסך הכול האפשרי שטרם הושג. סרטון הטוויץ׳ הסתיים בשקופית טקסט שעליה נכתב ״תודה לכם, כל מה שחלקנו היה תוכן מתוך מנוע המשחק וללא עריכות כלשהן. אהבנו את כל הדיונים והתיאוריות - זה היה מסע מדהים. לראות את הקהילה מתאחדת שוב אחרי כל כך הרבה שנים היה מעורר השראה והפך את כל העבודה הקשה שלנו לשווה את זה״

המודרים לא הסתפקו רק בתשבוחות על עבודתם, ופרסמו שישחררו לציבור תחת קוד פתוח הרחבות ל-Blender (תוכנה לעריכת גרפיקת תלת מימד) וכלי סקריפטים, שיאפשרו לפתוח את סצנת המודינג של המשחק ברמת התוכן הזו לכל מודר החפץ בכך. בנוסף הכנסייה עצמה תשוחרר לקהילה כדי שכולם יוכלו לשחק בשלשבים שראו, לצד תוכן נוסף שישוחרר, כולל מוד שלם שנוצר ע״י RaiderB.

שקופיות נוספות הציגו התנצלות על הולכת השולל, בטענה שהם כיוונו לכך שהתוכן ייראה כתוכן שהוסר מהמשחק או תוכן סודי, ולא בתור גרסה חלופית למשחק. הם גם הודו שלא ניסו לחקות את הבמאי הידוע יוקו טארו, שזכה לתשבוחות בפורומים על כך שזרם עם המעריצים ולא חשף את הפיתרון לתעלומה. 

מלבד ההשקעה העצומה בפרויקט הזה, מדהים לראות איך עבודה של כמה מודרים הצליחה לעורר עניין במשחק בן 5 שנים, ולאחד את קהילת האינטרנט סביב המטרה המשותפת של פיתרון החידה. זהו שיעור חשוב ל-Square Enix ולכל מפיצות המשחקים, שרואות שוב הוכחה חיה לכוחה ולחשיבותה של קהילת מעריצים של משחק ולחשיבות התמיכה במודים, ושיעור לנו כצרכני גיימינג על כך שבסופו של דבר, עם קצת מאמץ ועבודה משותפת - אנחנו מסוגלים בהחלט להגיע להישגים שלא נופלים ממפתחי המשחקים עצמם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י