הרשמה

ביקורת: Green Hell VR - נולדים בג'ונגל

טל, איש ה-VR שלנו, יצא לסקר את גרסת ה-VR של Green Hell וחזר לספר לנו מה הוא חשב על המשחק!

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 31/07/2022

יכול להיות שכשומעים על משחק הישרדות בג'ונגל זה לא נשמע הכי מושך וסקסי כמו שקרה לי, אך ברגע שמנסים זו חוויה סוחפת ומהנה במיוחד.

כששמואל הציע לי לכתוב ביקורת על Green Hell במחשבה ראשונה לא התרגשתי יותר מדי: תנו לי לירות, להחליף מחסניות ולמצוא את עצמי שוכב על הרצפה בסלון עם רובה צלפים, מה לי ולמשחק הישרדות בג'ונגל? כאן ברשותכם אתמצת במשפט אחד את החוויה שלי מהמשחק: Green Hell הוא אחד המשחקים האימרסיביים, ריאליסטים ושואבים שיצא לי לשחק, בטח ובטח שב-VR. מסקרן? בואו נצלול אל תוך הביקורת.

Welcome to the jungle

ב-Green Hell תשחקו את ג'ייק, דמות שאין לנו הרבה פרטים עליה בתחילה למעט העובדה שאנו חלק ממשלחת לחקר ילידי שבט אמזונס מקומי שלא יצר קשר עם הציוויליזציה שלנו. ג'ייק נשלח לג'ונגל יחד עם בת זוגו, מיה, ולאחר סוג של טוטוריאל קצר בו אנו לומדים להדליק אש ועוד 2 פעולות בסיסיות, קורה משהו לא צפוי שבסופו נמצא את עצמנו חסרי כל בלב הג'ונגל בלי לזכור למה, וכל מה שאנו יודעים זה מפלאשבקים קצרים. המשימה היחידה שעומדת בפנינו רשומה ביומן והיא Find Help. זהו. אין לנו שום מידע לאיזה כיוון ללכת או איזו משימת משנה שתיבהר לנו את המצב, רק ניסוי ותהייה.

את המשחק בחרתי להתחיל את ברמת הקושי "Welcome to the jungle" שהיא השלישית מתוך חמש, ואף על פי שכבר יש לי ניסיון עם משחקי VR, מצאתי את עצמי נפסל בתחילת המשחק שוב ושוב. לא דמיינתי כמה ריאליסטי הוא יהיה. למה המשחק היה כל כך קשה? מהסיבה היא שכל דבר במשחק יכול לגרום למותכם. לא מצאתם אוכל? תמותו ברעב. מצאתם אוכל אבל לא שמרתם על היגיינה? תחטפו הרעלת מזון כך שכל מה שתאכלו לא יזין אתכם. אכלתם משהו אסור? תחטפו קלקול קיבה שיוביל להקאות. תשנו על הרצפה במקום על מיטת עלים? תתחילו להשתגע. ומה הכי כיף? אם לא תקימו מחסה לא תוכלו לשמור את המשחק,

מצאתי את עצמי כבר מצליח לשרוד ולהתקדם רק כדי למות מפצע שהוביל לזיהום שלא ידעתי כיצד לטפל בו בלי שהקמתי מחסה לשמירת המשחק והייתי צריך לחזור שוב להתחלה. זה קרה יותר מפעם אחת. היופי של המשחק הוא שתחושת התסכול (לפחות אצלי) לא הייתה גדולה, זה רק אתגר אותי להצליח בניסיונות הבאים עד שהרגשתי אחד עם הג'ונגל והרגשתי שכלום כבר לא יכול עליי. וזאת תחושה משכרת ומשקרת. מאוד.

המדריך לשורד/ת המתחיל/ה

בכדי לשרוד המשחק כן מצייד אתכם במספר חפצים: יומן בו תוכלו לראות משימות שנפתחות, מדריך צמחים כך שתדעו מה ניתן לאכילה (לרוב המידע יתקבל מ-"אוקיי זה נראה אכיל שיט אני עומד למות"), מה יסייע לריפוי מחלות ופצעים ומה יוביל למוות אכזר, מפה ומפרטים לבנייה של אלמנטים שיסייעו בהישרדותכם כמו כלים, מחסות, מדורה וכלי נשק; שעון חכם המקנה עבורכם מידע מסייע כמו מצב ערנות, תזונה (עוד נרחיב על כך), מצפן, וגם לבחור מתי הולכים לישון; תיק גב המחולק לחפצים, מזון ונשק ומכשיר קשר בעזרתו תנהלו שיח עם מיה הנמצאת במקום לא ידוע, השיח תורם רבות לקידום העלילה ומשדר את תחושותיהם של בני הזוג כמו פחד, תקווה, דאגה, התפרצויות אושר והדיאלוגים מוסיפים רבות לכיצד תחוו את הדמויות ואת תחושתכם שלכם במשחק.

כל שנייה במציאות היא דקה במשחק, כך שהימים עוברים בקצב יחסית מהיר, דבר שהוביל אותי למשל להתקדם חצי יום וכשמתחיל להחשיך להתחיל לחטוב עצים ולהקים מחנה ובו מיטה, מחסה ומדורה בכדי שתהיה עבורי אפשרות לבשל, לנוח ואיך לא - לשמור את המשחק. מומלץ מאוד לא לשכוח. בנוסף כל מחנה כזה מייצר עבורכן מקום בטוח לחזור אליו במקרה של אסון לא צפוי. התזונה במשחק מתחלקת לארבע קטגוריות: חלבונים, פחמימות, שומנים ונוזלים כאשר כל מזון תורם בדרכו. מצאתם קוקוס? אפשר לעשות בו חור ולשתות את הנוזל, אחרי שסיימנו לשתות אפשר לשבור אותו ולאכול את הפרי וכך להוסיף גם פחמימה ושומן לארוחה. ציד כמובן תורם לחלבונים ושומנים ופטריות, בננות ואגוזים יתרמו לצד הפחממתי. נוזלים למשל ניתן לאסוף ממי גשמים או מפירות שמצאתן.

חשוב לזכור בכל רגע נתון שהמשחק לא מרחם עליכם בשום צורה. כשיהיה חסר לכם משהו הוא לא יופיע פתאום בטבע כדי להציל אתכם, להיפך, כשתהיו במצוקה חיות טרף יחושו בזה וזה יהיה העת שלהן להתקרב ולחכות להזדמנות, הילידים העוינים יבואו לתקוף אתכם וקיימת האפשרות שתסבלו מהזיות עקב תשישות או מחלה ובכלל תהזו את כל אלו מתקרבים יחד. זהו עוד אלמנט המוסיף לאתגר הגדול של המשחק. לעיתים תזהו באיזשהו שלב שאתן במדרון בריאותי שבסופו תמותו, וזה יוציא מכן את הצד ההישרדותי והלוחמני שבכן, זה לא בהכרח יעזור אבל כשזה יצליח הסיפוק הוא גדול.

חיי הטבע בג'ונגל

סביבת המשחק מפורטת בצורה יוצאת דופן, כמעט כל פרט בה ניתן לשימוש. עצים ניתנים לכריתה ולשימוש לבנייה, פירות ובשר מרקיבים לאחר זמן מה, תמצאו חיות מתות ואולי יהיה בהן שימוש, הכוכבים בשמים נעים בהתאם למהלך היום וכך ישפיעו על התאורה והצל בג'ונגל. אלמנט זה מוסיף המון לריאליסטיות וליופי של המשחק, ובכלל הגרפיקה מצוינת ואמינה ברוב המקרים. גם אזורים בג'ונגל מתנהגים באופן שונה. יש אזורים בהם גשום חצי מהיום, כך שלא תמצאו את עצמכן סובלות ממחסור במים ובהיגיינה (במידה ותפעלו נכון) בעוד אזורים אחרים יהיו פחות גשומים והמרדף אחרי מים ימשוך אתכן מהתקדמות בעלילה, כי הרי קודם כל חשוב לשרוד. הילידים בני המקום לא יחבבו אתכם מהרגע הראשון ויפעלו כנגדכם, דבר שידרוש מכם ללמוד כיצד להילחם עם כלי נשק שונים שתייצרו בעצמכן. האויבים לא חכמים במיוחד ומכניקת הקרב לא מרשימה, אבל עצם העובדה ששתיים-שלוש מכות יגרמו למותכם מרתיעה מספיק מלהיכנס לקרב לא נדרש. אגב, אחרי שתהרגו אותם ניתן להשתמש בבשר שלהם לאכילה, הניסיון הוא באחריות המשתמש.

בעלי החיים מגוונים במיוחד החל מטפירים, שבלולים, ציפורים, תוכים, תנינים (!), צ'יטות, דגים ועוד חיות רבות כאשר לכל אחת מהן ערכים תזונתיים שונים ולחלקן השפעות פסיכולוגיות לאחר האכילה. הצמחייה מגוונת עם כמות רבה של עצים וצמחים המשמשים לבניה (דקלים, במבוקים) ולמאכל כמו ואגוזים, פטריות, פירות ושורשים למאכל, חלק מהן יגרמו להרעלות קשות, יש לנקוט במשנה זהירות. המשחק דורש בנייה והקמה של מבנים שונים וביומן יש מדריך מקיף לרשימה הנדרשת לבנייה כאשר תוכלו לבנות מיטות מסוגים שונים, מחסות, קירות, מתקני בישול, טיהור מים, ארוגות לשתילת זרעים, מלכודות לבע"ח ואויבים ובעצם כל הנדרש כדי לשרוד ולשגשג.

בהתחלה זה קצת קשה ועקומת הלמידה של המשחק יכולה להיות גדולה אך כשתשלטו בכך, לעצב את המחנה זו פעולה כיפית כל פעם מחדש. כמובן שתדרשו לפעולת ה-Crafting. דרך היומן ישנו שולחן Crafting שאותו ניתן לפתוח בכל מקום ללא הכנה מוקדמת ועליו להניח עצמים שונים ובאמצעותם ליצור את הכלי הנדרש מגרזנים ועד תחבושות. ישנם כמובן עוד חפצים שתמצאו לאורך הדרך שלא בהכרח אתם ייצרתם ויאפשרו לכם להגיע למקומות שלא יכלתם קודם, אבל ניתן לכם לגלות.

אני שורד משמע אני קיים

אחרי שכבר תשלטו ביכולת ההישרדות תצליחו להתמקד בעלילה, המפה ענקית ויש המון מה לראות ולחקור. משהו קרה וקורה בג'ונגל שמגביר את תחושת הסקרנות, לי ההרגשה הייתה בלא מעט מקרים שאני בתוך 1/Far Cry 3 רק בלי רובים, כך שתחושת החקר סיקרנה אותי מאוד. עוד דבר שמוסיף לריאליזם הוא שלא ניתן לראות את המיקום המדויק שלכן במפה. כשתגיעו לנקודות עניין ג'ייק יסמן אותן במפה אך את הדמות שלכם בכל רגע נתון לא תראו אלא אם כן תזהו שאתם בנקודה מוכרת, כך שהניווט הוא עוד דבר מציאותי בהתאם לתווי שטח כמו מצוקים, נהרות, ביצות וגבעות.

במקביל יתקיימו דיאלוגים עם מיה וחוויות פסיכודליות שתצטרכו לחוות בכדי להיזכר בעברכם שאבד (עוד דבר שלקוח מסדרת משחקי Far Cry), החוויות הפסיכודליות עשויות נהדר ל-VR, הצבעים והסביבה משתנים וזה סוחף פנימה. הצלילים במשחק עשויים היטב ויאפשרו לכן לשמוע חיות מתגנבות מאחוריכן, נחשים מרשרשים כשמתקרבים אליהם, חיות מפלסות את דרכן דרך הצמחייה, נהרות עם מפלים שוצפים, ילידים מדברים ושרים בלי לדעת שאתן אורבות להן, והכל יגיע ביחס לכיוון שממנו הצליל נשמע בצורה משכנעת.

אז בעצם מה פחות עובד במשחק? האמת, כמעט וכלום, המשחק "סובל" מבעיות ידועות שאף משחק כולל HL:Alyx לא פתר עדיין: לפעמים תרצו לבחור חפץ מסוים ויישלף חפץ אחר לדוגמא. זה מעצבן במיוחד תחת מתקפה אך זו בעיה שכמעט כל המשחקים סובלים ממנה, במיוחד אם יש חפצים קרובים אחד לשני. בעיה נוספת שכבר נגענו בה היא מכניקת הקרב, שאף על פי שהוא לא מאוד תדיר עדיין זה יכול לתסכל, במיוחד אם נהרגתם ואין לכם שמירה סמוכה. כמו כן האויבים לא חכמים בלשון המעטה ויש באגים שהם נתקעים בקירות או רצים בסיבובים עד שהם מתים וחבל. אך ביחס לרמת הפירוט והנפח העצום של המשחק והחבילה הכוללת שלו, אלו בעיות קטנות שלא פוגעות בחוויית המשחק השוטפת.

השורה התחתונה

Green Hell הוא משחק מצוין המקנה חוויית VR ריאליסטית ואימרסיבית להפליא וסוחף להמשיך ולנסות לצלוח את האתגר הבלתי אפשרי של לשרוד לבד בלי ידע מוקדם בג'ונגל. הג'ונגל במשחק הוא סביבה אכזרית ובנויה בצורה נהדרת כאשר התכולה שלו מייצרת אינספור שעות של משחק חוויתי ומשכנע. אני באופן אישי הקצאתי לעצמי שעתיים משחק ליום (עד שנגמרת הסוללה ב-Quest 2) כי זה נתפש בעיני כשימוש סביר ב-VR, אך קרו מקרים שהטענתי וחזרתי לג'ונגל לסיבוב נוסף. את המשחק שיחקתי דרך SteamVR עם Virtual Desktop אך הוא ניתן גם לרכישה בחנות Quest ומשחק דרך Air Link, דרישות המערכת שלו סטנדרטיות. יכול להיות שכשומעים על משחק הישרדות בג'ונגל זה לא נשמע הכי מושך וסקסי כמו שקרה לי, אך ברגע שמנסים זו חוויה סוחפת ומהנה במיוחד.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • סביבת המשחק על כלל מרכיביה עשויה נהדר
  • גרפיקה משכנעת ונהדרת ב-VR
  • המשחק אימרסיבי במיוחד ומספק חווית הישרדות מהממת
  • הדיאלוגים והעלילה מעניינים
  • עיצוב הסאונד במשחק נהדר

הרע

  • מכניקת הקרב בסיסית
  • ה-AI של האויבים לא משכנע ברמות הקלות יותר

ועצת הזהב

  • אל. תנסו. לברוח. בריצה. מצ'יטה
טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:51 31.07.2022 | יוסף בן חיים יוסף בן חיים (אורח)

    ואו מרתק אני הולך לנסות תודה VGAMES על כתבה כלכך טובה

  2. 2

       | פורסם ע"י