הרשמה

ביקורת: Resident Evil - בדיחה גרועה

באיחור אופנתי, אור מגיע לספר לנו מה בדיוק השתבש עם Resident Evil של Netflix

תאריך השקה: 14/07/2022

פשוט תנו לזומבים לאכול את כולם, לנו כבר לא אכפת

אם השם של סדרת המשחקים Resident Evil לא רשום לי על המצח בשלב הזה, אני לא יודע כמה עוד פעמים אני אצטרך להגיד את זה: סדרת משחקי Resident Evil היא אחת מסדרות המשחקים האהובות עלי בשלב הזה, וחוץ מזה שהיא בין האהובות עלי, היא בין סדרות המשחקים שאני מרגיש שאני באמת שקוע בעלילה שלהן. בזמן שהסדרה כבר חגגה אומנם 25 שנים בשנה שעברה, קיבלנו לא מעט דברים לכבוד מאורעות חצי היובל של המשחק, בין אם מדובר ב-Resident Evil: Village או סדרת CGI לא רעה בכלל בשנה שעברה שענתה לשם Infinite Darkness.

מבלי להזכיר את הסרט Welcome to Raccoon City שיצא גם כן בסוף שנה שעברה, קיבלנו לפני כמעט שנתיים הכרזה על סדרת לייב אקשן שעתידה לעלות ב-Netflix בנוסף ל-Infinite Darkness. אחרי שבמשך שנים סדרת Resident Evil חיפשה את עצמה במדיום הלייב אקשן עם סרטים שאומנם שמעתי על אנשים שנהנו מהם, בעיני היו לא מוצלחים והקשר בינם לבין סדרת המשחקים עליה הם מבוססים כמעט ומקרית לחלוטין. עכשיו, אחרי מספר חודשים עם טיזרים לקראת עליית הסדרה ב-Netflix על כמה שהיוצרים אוהבים את המשחקים, הסדרה עלתה בחודש שעבר לשירות הסטרימינג, אז בואו נדבר על למה היא בוטלה ישר אחרי העונה הראשונה...

זומבים, אקשן!

הנה מה שאתם צריכים לדעת על העלילה של הסדרה בפועל. היא מתרחשת בשתי תקופות זמן שונות: התקופה הראשונה מתרחשת בשנת 2022, אלברט ווסקר (Albert Wesker) עובר לראקון סיטי החדשה (New Raccoon City) יחד עם שתי הבנות שלו, ג'ייד (Jade) ובילי (Billie). הארגון Umbrella הקים את העיר מחדש אחרי ההרס של ראקון סיטי בעקבות התפרצות של ה-T Virus שהחריבה את העיר שנים לפני כן. באחד מהימים, בילי מגיעה למעבדות של אמברלה וחושדת שהם מבצעים ניסויים בבעלי חיים. היא משכנעת את ג'ייד לפרוץ יחד איתה למעבדות של הארגון ולחשוף את הארגון לעולם, אך בזמן שהן נמצאות במעבדה, בילי מצליחה להינשך על ידי כלב שנגוע ב-T Virus ומוביל לחשדות של הבנות כנגד אביהן ומה הוא מסתיר מהן.

תקופת הזמן השניה מתרחשת ב-2036, העולם הפך לפוסט אפוקליפטי אחרי התפרצות רחבה במיוחד של ה-T Virus ונמצא ברובו תחת השליטה של ארגון אמברלה. העלילה בתקופת הזמן הזאת מתמקדת בעיקר בג'ייד שנמצאית כמעט לבדה, הרחק מבעלה והילדה שלה בניסיון למצוא תרופה ל-T Virus. במהלך המסע שלה בעולם החיצון, היא נתקלת באלפי זומבים ויצורים שונים שהם פרי יצירת הוירוס אשר מהווים איום מתמיד עבורה ועבור האנושות. הסדרה מבצעת לא מעט מעברים בין שתי תקופות הזמן הללו, אבל עיקר ההתמקדות תהיה במה שקורה ב-2022.

הסדרה, לטענת היוצרים, תעמוד לצד היקום של המשחקים, שבפני עצמה זאת טענה מצויינת, אך הבעיה מתחילה כשאין התאמה אמיתית בין אירועים שמתרחשים בסדרה למה שמתרחש במשחקים. הסדרה מתחילה את העלילה שלה ב-2022, משמע שמדובר באירועים הכי אחרונים בעולם של Resident Evil, אבל אין שום התייחסות לעובדה שארגון אמברלה, כמו שהוא היה קיים בעבר, כבר לא קיים בעצם ושמאז הוקם ארגון אמברלה החדש. אבל, הארגון שמופיע בסדרה הוא אותו ארגון אמברלה שכביכול לא קיים יותר יחד עם אלברט ווסקר, מה שהופך את הטענה של יוצרי הסדרה למאוד לא ברורה. העלילה גם מתזכרת המון אירועים שונים שקרו במשחקים (אפילו ליסה מופיעה לאיזה דקה בסדרה), אבל העלילה מרגישה יותר כמו מאשר משהו שמבוסס ישירות על המשחקים.

עכשיו אגע בנקודה שכנראה הפריעה לכמה וכמה אנשים לפני שהסדרה יצאה, קאסט השחקנים שהגיע לשחק בסדרה הוא לא רע בכלל, גולת הכותרת היא כמובן לנס רדיק (Lance Reddick) בתור ווסקר, אבל הוא נכנס לסדרה שבין היתר, הקשר האמיתי בין העלילה שלה לזאת של המשחקים שאנחנו מכירים כבר היטב בשלב הזה, היא יחסית מקרית. הגרסא של ווסקר שמופיעה בסדרה היא הרבה הרבה יותר דרמטית מזאת שמופיעה במשחקים, אין לה את אותו הקסם הזחוח של הדמות במשחקים, ואנשים שלא מכירים את הקונספט של Project W (שמופיע ב-Resident Evil 5), ירתעו מהדמות מהר מאוד. בנוסף לכל זה, היוצרים החליטו גם להכניס לקראת סוף הסדרה, סצנות שפשוט גרמו לי להרים גבה עם כמה שהן היו מגוחכות (כולל סצינת ריקוד מאוד הזויה שטרחו לצחוק עליה כבר באינטרנט בלי הפסקה מרוב שהיא היתה הזויה).

יכל להיות הרבה יותר ממה שהוא

עכשיו אנסה להעלות טענה נוספת שככל שאני חושב עליה, היא עדיין לא עובדת כמו שצריך: קהל היעד בסופו של דבר היה מעריצים של Resident Evil, ואם הסדרה לא היתה מתעקשת להתבסס על כותר מוכר ואהוב כמוהו, היא ככל הנראה היתה מצליחה טיפה יותר. העלילה שלה לא היתה גורמת לי להרים גבה כל מספר דקות והייתי מצליח להפיק ממנה יותר הנאה (כן, ספוילר, לא ממש נהניתי), אבל פה נכנסת בעיה אחרת, למי הסדרה באמת מיועדת? אם היא היתה מיועדת לחובבי דרמות נעורים עם כמות ההתמקדות בג'ייד ובילי הצעירות, הם ככל הנראה היו נרתעים מהזומבים מהר מאוד, אבל אם היא היתה מיועדת לאנשים שאוהבים סדרות אקשן, הם היו מפסיקים לצפות בסדרה עוד לפני שמשהו באמת מעניין היה קורה.

ואם כבר בזומבים עסקינן, בואו נדבר על שאר האספקטים של הסדרה. בזמן שאין אפקטים ויזואלים שגרמו לי לשמוט את הלסת, הזומבים הם ככל הנראה החלק הבאמת מגניב של הסדרה ותודה רבה, יש מהם המון! אני בהחלט לא מי שיגיד לא לעוד יצורים שנולדו כתוצאה מה-T Virus, אבל חלק מהיצורים הגדולים יותר שהופיעו בתוך הסדרה פשוט הרגישו לי קצת יותר מדי מוגזמים. מאיפה היצורים האלה הגיעו? לכו תדעו, זה לא מוסבר בשום שלב. בנוסף, הרגיש לי שיש יותר מדי טיזינג לאוהבי המשחקים בדמות הכלב הנגוע והליקר (Licker), שני יצורים שאנחנו מכירים מהמשחקים, אבל גם הם מופיעים למשך זמן מאוד מאוד קצר ופשוט לא נראים יותר אחר כך.

השורה התחתונה

Resident Evil של Netflix היא תוספת לשורת אכזבות הלייב אקשן של הרישיון. אחרי 20 שנה של ניסיונות (וכן, הסרט הראשון שמבוסס על המשחקים יצא במרץ 2002), הגיע הזמן להפסיק. המדיום האמיתי היחיד שבו הוא עובד הוא המשחקים או סרטי אנימציה, כי סרטי הלייב אקשן (שהיו עד כה רק הפקות הוליוודיות) לא עובדות בשום צורה, וכל פעם הסיבות לכך הן שונות וכל פעם נשאר טעם מר בפה מהן. קאסט השחקנים ואפקטים ויזואליים, מדהימים ככל שיהיו, לא מצליחים לחלץ את הסדרה הזאת מהבור של עצמה. היא מנצלת את העובדה שמדובר בכותר אהוב ולא עושה איתו צדק, ועכשיו כשהסדרה בוטלה אחרי עונה אחת באופן רשמי, אני יודע שאפילו Netflix כבר לא רואה לסדרה עתיד או קהל, גם אם קיבלנו מעט טיזינג לכך שניתן לצפות לעוד. סליחה, אבל אין רצון לעוד, ובזאת Resident Evil הנציחה את זה שעם סדרת המשחקים האהובה הזאת, לא ייעשה צדק על גבי המסך הגדול, כנראה לעולם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

4
מתוך 10

הטוב

  • קאסט שחקנים לא רע
  • אפקטים ויזואלים מרהיבים

הרע

  • עלילה משמימה עם קשר מאוד מינימלי לכותר המקור
  • סצינות מאוד מוזרות ולא קשורות לכלום
  • קשר בין המקור לסדרה ממשיך להיות מקרי בהחלט

והריקוד

  • אפילו יוצרת השיר חטפה קרינג'
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:36 31.08.2022 | אלון אלון (אורח)

    צודק - פשוט סדרה גרועה

  2. 2

       | פורסם ע"י