הרשמה

ביקורת: NBA 2K23 - ספייס ג'אם

הביקורת השנתית שלנו ל-NBA 2K עולה למגרש! בואו לקרוא מה חשבנו על NBA 2K23!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 09/09/2022

NBA 2K23 סוף סוף מביא איתו שיפורים ומצליח לתקן חלק מהבעיות שהפריעו לי עם הסדרה בשנים האחרונות

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

הבחירה במייקל ג'ורדן כאתלט המרכזי של NBA 2K23 לא הפתיעה אותי במיוחד. דיי ציפיתי לזה בעקבות ההקשר ההיסטורי של המספר 23 לשחקן הכי טוב בהיסטוריה של המשחק הזה (ודיי כבר עם הדיבייט הזה, אתם לא תשכנעו אותי שלברון או קובי ז"ל טובים ממנו). השאלה היחידה שנותר לי לשאול היא: האם אחרי שני משחקים שקיבלו ממני ציונים נמוכים עקב העובדה שהן הכילו את אותן הבעיות והרגישו אותו הדבר, NBA 2K23 דווקא יצליח להחזיר מהכבוד האבוד של הסדרה הזו?

האקס פקטור של הסדרה

נתחיל עם המשחקיות כי לא המון השתנה בה: שחקני 2K לאורך השנים ירגישו בבית עם המשחק הזה, כשלא התווספו מכניקות חדשות או מלהיבות שיגרמו לכם לקפוץ מהכיסא ולומר: "וואו, לזה חיכיתי!". יחד עם זאת, אני חייב לומר שהמשחק זורם יותר טוב מב-NBA 2K22. המשחק הקודם בסדרה הכיל את אותה הבעיה של 2K21: יש התמקדות מאוד רציני בשחקנים שזורקים שלשות, כששחקנים גבוהים בעמדות 4 ו-5 מרגישים לא במקום, או במילים אחרות - פחות כיף לשחק איתם.

לכן זה נחמד לראות שהשינוי שהתחיל בליגה הטובה בעולם חילחל גם למשחק החדש של 2K, כשלסנטרים יש מקום של כבוד בכל קבוצה. שחקנים כמו יאניס אנטטקומפו וניקולה יוקיץ' משתלטים על הצבע בקלות כשגם שחקנים פחות מוכרים מתנהלים בצורה יותר טבעית בצבע. בכלל, המשחק מרגיש יותר קל למשחק ויותר מאוזן מהרמה הזו ששחקנים גדולים הם כבר לא עול התקפי, אלא שחקנים חכמים עם יכולות מסירה ולפעמים גם כדרור שיכולים לפתוח את המשחק עוד יותר ולעזור לקלעים של הקבוצה בהרבה דרכים.

זהו לגבי המשחק עצמו, זהו עדיין סימולטור הכדורסל הכי טוב שתוכלו לשחק - אין לכם מה לדאוג. הגיע הזמן לדבר על מצבי המשחק השונים ונתחיל עם MyPlayer כי אני תמיד מתחיל עם MyPlayer. מוד יצירת השחקן שהפך במרוץ השנים למוד הסיפור של המשחק מציג לנו גם הפעם סיפור משעשע שמתרחש בעיר הפיקטיבית שנקראת פשוט "העיר" או "The City". הסיפור השנה עוקב אחרי השחקן שניצור, MP, כשהוא מתמודד עם האוהדים שרצו שחקן אחר על פניו ועם השחקן שהם רצו, Chep Owens שמחליט להוציא את הזעם שלו בצורה של בריונות על MP (קצת מזכיר שחקן אחר מהפלייאוף של השנה שעברה, אני צריך שנייה להיזכר מי זה, קצת קשה לי על ה-בוקר).

זה נחמד לראות את הסיפור של המשחק מתנהל בכמה מישורים מקבילים כש-MP צריך להבין איך הוא מתמודד גם עם משחקי ה-NBA, גם עם התקשורת ובפרט JJ Redick ו-Kendrick Perkins הנהדרים שעושים עבודה נהדרת במשחק הזה (או פשוט ממשיכים את הדיבורים הרגילים שלהם מהטלוויזיה) וגם עם Chep שלא מפסיק לרדת על הגיבור שלנו ולצחוק עליו. מנגנון הקווסטים גם חוזר, והוא חמוד, אני לא אשקר, אבל אני לא באמת מבין מה הוא נותן.

הרי VC שיעזור לכם לשדרג את הדמות שלכם, הקווסטים האלה לא נותנים והמשחק עדיין מנסה לשדל את השחקן לקנות עוד ועוד VC כדי לשדרג את הדמות שלו (זה בלי שום קשר לפרסומות שכבר נמצאות ב-City). הדבר היחיד שהמשימות עושות הוא לעכב את מצב המשחק הזה כדי לספר את הסיפור שלו. זה לא עוזר לקצב של המשחק שצריך ללכת פיזית מנקודה לנקודה בעיר כדי להתקדם בחלק מהמשימות. נכון, יש דרכים מהירות להתנייד, אבל זה לא משנה את העובדה שהמשחק פשוט מעכב את מצב ה-MyPlayer כדי לספר את הסיפור שלו ובנקודה הזאת הוא פחות מצליח. המשחק הבא יצטרך להוסיף לפחות Fast Travel ב-City.

ה-City גם מתפקד כ-Hub לפגישה של כל השחקנים השונים שמשחקים במשחק ובואו נגיד שהמשחק פופולרי כי המוד הזה לפעמים רץ ב-15 פריימים לשנייה גם על ה-PS5. יש פשוט יותר מדי אנשים על המסך. המשחק מטפל בזה כשמשחקים עם אנשים אחרים בכך שהוא בתכל'ס מעלים אותם, אבל זה מצחיק לראות את המשחק לא מצליח לעמוד בכמות האנשים שמשחקים בו. טוב, סיימנו לדבר על ה-MyPlayer, בואו נדבר על אחד המודים המעניינים ביותר של המשחק: ה-Jordan Challenges.

"...וברגע הזה, זה נהייה אישי בשביל כולנו"

דבר ראשון, בואו נזרוק את האמ;לק כדי שאנשים יפסיקו לתהות לגביו: מוד ה-Jordan Challenges הוא מדהים. סליחה, אני אתקן: זה הדבר הכי טוב ש-2K עשו עם הסדרה הזו כבר המון שנים. אתגרי ג'ורדן הם, כפי ששמם מרמז, סדרת אתגרים שהשחקן יוכל לשחק שעוקבים אחרי ההיסטוריה של מספר 23 האגדי. האתגרים מתחילים מתקופת המכללות והמשחק ההיסטורי נגד ג'ורג'טאון ועד למשחקים מאוחרים בקריירה כמו משחק 6 נגד יוטה בגמר ה-NBA של שנת 1998.

הגאונות של המוד הזה היא לא בבחירה של המשחקים עצמם, וגם לא במשימות שיש בכל אתגר (כמו לקלוע מעל מספר נקודות מסוים או לקחת כמות מסוימת של ריבאונדים), זו כל הפרזנטציה מסביב. משחקים משנות ה-80 מקבלים פילטר מיוחד שגורם להם להיראות כמו שידור טלוויזיה ישן, הקהל מתלבש בהתאם לתקופה, בין כל משחק למשחק תוכלו למצוא ראיונות עם דמויות מפתח מההיסטוריה של מייקל וה-NBA באופן כללי. הדבר היחיד שאני מצטער עליו הוא שאין גם שדרנים מאותה התקופה, או לפחות ניסיון ליצור אווירה מאותה התקופה בעמדת השידור, אבל זה באמת בקטנה.

בסופו של דבר, מוד המשחק הזה נועד לעשות שני דברים: לאפשר לאנשים שרוצים ציוד מגניב לדמות שלהם ב-MyPlayer להשיג אותו בקלות ומבלי לעשות Grind נוסף במשחקים ב-City ולתת למעריצים ואוהדים של מייקל ג'ורדן לשחק את המשחקים הגדולים שלו בצורה שתגרום להם לצמרמורת ועור ברווז. אני יודע שאני יורד על משחקי 2K כבר שנתיים, אבל אם הייתי צריך לעשות את זה כדי לקבל מוד נהדר שכזה - זה היה שווה את זה.

כבוד להיסטוריה מצד אחד - מיקרו רכישות נוראיות מהצד השני

את הקו הזה ממשיך מוד MyNBA Eras שמביא איתו עוד חוויה נהדרת שאנחנו כמעט ולא רואים בסדרה יותר, שלא לדבר על משחקי ספורט באופן כללי. בנוסף למוד הרגיל שמאפשר לכם לקחת קבוצה ולאמן אותה (כולל בחירת שחקנים בדראפטים ורוטציות וכו'), המשחק של השנה מאפשר לנו לעשות את כל זה עם קבוצה מאחת מארבע תקופות ענקיות בהיסטוריה של ליגת הכדורסל האמריקאי.

רוצים לאמן קבוצה בעידן השיא של ג'ורדן ואולי לנסות לשנות את הגורל של יוטה ולתת לדוור את האליפות שהוא איבד? רוצים להשפיע באופן ישיר על היריבות האגדית של מג'יק ג'ונסון ולארי בירד? מעדיפים את לברון המודרני, המחושב והדורסני, או שאתם רוצים אולי לצוות בינו לבין קובי בראיינט בשיאו ולראות כמה גבוה תוכלו לעלות ובכמה אליפויות תזכו? אני ממש אוהב את איך שהדראפטים נשארו, הימים של המשחקים נשארו זהים ובכלל, כל כך הרבה אהבה נשפכה למוד הזה ולמוד של אתגרי ג'ורדן שאני כחובב של הספורט לא יכול שלא לחייך חיוך דבילי כשאני משחק.

אז כדי להרוס לי, המשחק גם מחזיר את מוד ה-MyTeam וכל המיקרו-רכישות שמתלוות אליו. נכון, כמו שציינתי קודם, קנייה של VC ושימוש בהם כדי לשפר את הדמות שלכם קיימת גם במוד ה-MyPlayer, אבל יחד עם מנגנון הקווסטים המשופר, הסיפור הממש חמוד והאפשרויות השונות לשפר את הדמות שלכם מבלי לקנות VC, זה הרבה פחות מורגש מבמשחק הקודם למשל. בשלב הזה נשארנו עם מוד ה-MyTeam, המקבילה של 2K ל-Ultimate Team של FIFA.

בביקורת הקודמת שלי דיברתי על כך שההתמקדות בכל נושא ה-VC והמיקרו-רכישות מפריע למשחק להתקדם ולהשתפר, כשתיקוני באגים, שיפורים לאנימציות ומשחקים עם פחות לאגים הם כולם כינור שני ללעשות עוד כסף בעזרת מכירה של VC וקלפים ל-MyTeam. אני מאוד שמח ש-2K קצת נרגעו עם העניין הזה, אבל העובדה שהוא עדיין שם והחברה עדיין שמה עליו וואחד דגש עדיין מפריעה לי. אז כהרגלי בקודש אני לא הולך לדבר על מצב המשחק הזה כי מי שמכיר מכיר ואין בו שינויים מרחיקי לכת ממה שראיתי.

השורה התחתונה

NBA 2K21 הביא איתו את הדור הבא והאנימציות והגרפיקה המשופרות. NBA 2K22 לא תיקן כמעט שום דבר. NBA 2K23 סוף סוף מביא איתו שיפורים ומצליח לתקן חלק מהבעיות שהפריעו לי עם הסדרה בשנים האחרונות. נכון, 2K עדיין מתבססת בצורה רחבה מאוד על מנגנון המיקרו-רכישות שלה ועל קנייה של VC ופרסומות בכל מקום, אבל יש כאן הרבה דברים חיובים שהזכירו לי שב-2K יש מפתחים שפשוט אוהבים כדורסל ואוהבים את המשחק יותר ממה שהחברה הזאת אוהבת את הכסף שלה. אני מקווה שזה הכיוון שהחברה הולכת אליו וש-NBA 2K24 יהיה אפילו יותר מכוון מעריצים ופחות מכוון VC.

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • כמה שיפורים לסגנון המשחק מאזנים אותו בצורה טובה
  • מוד הסיפור ממש חמוד וכיפי
  • ה-Jordan Challenges פשוט נהדרים
  • מוד ה-Eras נותן למעריצי הספורט את חווית הניהול האולטימטיבית

הרע

  • עדיין קיימים לא מעט באגים מציקים שמפריעים לחוויה
  • ה-City פשוט גדול מדי ולא נוח להתניידות
  • הסדרה עדיין נשענת על פרסומות ועל מיקרו-רכישות

וה-24

  • הגיע התור של קובי.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:34 19.09.2022 | Merkri Merkri

    יש אפשרות להתנייד עם רכבת תחתית למקומות שונים בעיר כמו fast travel
    Myteam דווקא השתנה השנה כי הכניסו כמה מצבי משחק חדשים ואיסוף גביעים עם פרסים אבל הוא עדיין קשה ללא רכישה של vc

  2. 2

    15:13 19.09.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    הרכבת התחתית בסדר, אבל אני רוצה להיות מסוגל להיכנס לתפריט ובלחיצת כפתור לעבור מנקודה א׳ לנקודה ב׳. ה-4 שעות הראשונות ב-City אלה פשוט הליכה לאצטדיון, אז למשרדים ואז לבית ואז לחנות של מישהו ואז לראיון ואז לאצטדיון. זה פשוט איטי מסורבל ולא נוח.

    השינויים ב-MyTeam היו כל-כך מינוריים שגם הביטול של החוזים לשחקנים לא מציל אותו מלהפוך תוך פחות משעה למאבק להשגת כמה שיותר VC כדי לקנות כמה שיותר קלפים. אני מת שהם יעשו לו Overhall מלא או יעיפו אותו. באמת.

  3. 3

    13:19 21.10.2022 | לכי מפה לכי מפה (אורח)

    נעמי אבל איך זה משפיע על המורשת של לברון?

  4. 4

    19:31 22.10.2022 | לנעמי לנעמי (אורח)

    גוגל טרנסלט שפה קשה

  5. 5

    19:52 22.10.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    יואוווווו דור תראה הם הגיעו לפה! איזה מרגש!

  6. 6

    09:33 23.10.2022 | ב ב (אורח)

    יו, איזו מסכנה נעמי! מהר מהר צרי קשר כדי שאשלח לך את כל הכסף שלי! רוצה גם כליה? ריאה? אתרום הכל! רק לא ״בוכה ובוכה מבקש עזרה״, הכל רק לא זה!

  7. 7

    20:41 23.10.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    תקשיבו אני עומד למחוק את הכל אבל זה מצחיק אותי חושילינג, מצלם מסך לפני זה

  8. 8

    04:00 02.07.2023 | naomi samuel naomi samuel (אורח)

    אני ובעלי לשעבר נפרדנו לפני שנה וחודשיים והייתי בחודש השישי להריוני. שנינו אוהבים אחד את השני וזה היה הלם עבורי וזה ממש שבר לי את הלב. ניסיתי להתקשר אליו ושני הקווים נותקו. ניסיתי להשיג אותו ברשתות החברתיות, אבל הוא סילק אותי מהן. ניסיתי להגיע להורים שלו והם אמרו לי שהבן שלהם אמר שהוא לא אוהב אותי ולא רוצה לראות אותי והם לא יודעים מה לא בסדר. בכיתי ובכיתי כל יום כי אהבתי אותו מאוד. עד שילדתי והתינוק היה בן שנה, לא הצלחתי להחזיר את אהבתי. שוב, התבלבלתי. אני לא יודע מה לעשות וגם איבדתי את העבודה ואין לי כסף לטפל בתינוק. הייתי אומללה בחיים אז בכיתי לאחותי וסיפרתי לה את הבעיה שלי ואמרתי שהיא יודעת על כישוף עוצמתי של ד"ר אפטה שעוזר לה כשהיא לא יכלה להיכנס להריון. יצרתי איתו קשר במייל והוא אמר שהוא יעזור לי ואמר לי שאישה עשתה כישוף על בעלי ואמרה שהוא יעזור לי לשבור את הכישוף כדי שבעלי יחזור אליי לנצח והדבר יהיה שלי. זו הייתה הפתעה גדולה עבורי שכל מה שהוא אמר קרה. בעלי מיד חזר אלי ואמר לי לסלוח לו. תודה רבה למטיל הקסמים החזק והאמיתי הזה. אני מתפלל שהוא יחיה זמן רב ויעשה עוד מהעבודה הנפלאה שלו. אם יש לך בעיה שמטרידה אותך בחיים, עליך ליצור קשר עם שחקן הכישוף החזק הזה! הוא יכול לעזור לך. הוא לא יאכזב אותך, אתה יכול להגיע אליו דרך כתובת ה-gmail: [email protected] או שאתה יכול להשיג אותו דרך הוויבר / WhatsApp שלו:( 22958359273)

  9. 9

       | פורסם ע"י