הרשמה

ביקורת: Andor פרקים 1-4 - מה זה פה מרד?

צפינו בארבעת הפרקים הראשונים של Andor, הנה מה שחשבנו על סדרת הלייב אקשן החדשה של מלחמת הכוכבים!

תאריך השקה: 21/09/2022

"אנדור" מציבה רף גבוה מאוד עם ארבעת הפרקים הראשונים שלה, האם היא תעמוד בו עד הסוף?

גישה מוקדמת לסדרה ניתנה לנו ע"י דיסני ישראל, תודה רבה!

אי שם בשנת 2016, בתי הקולנוע ברחבי העולם התמלאו במעריצים שהגיעו לכבוד יציאתו של סרט חדש בסאגת "מלחמת הכוכבים". Rogue One: A Star Wars Story סימן כיוון חדש לסרטים שהיינו רגילים לקבל עבור הזיכיון האהוב עם העובדה שבאופן מפתיע ומרענן, הוא לא התמקד בקונפליקט העתיק של ג'דיי נגד סית' אלא הלך דווקא לכיוון היותר מקורקע של המחתרת נגד האימפריה. הוצגנו לחבורה של מורדים שמעולם לא נחשפנו אליהם בעבר, למדנו להכיר אותם ואפילו לאהוב את חלקם וצפינו בהם מתמודדים עם משימה בלתי אפשרית. זה היה סיפור על תקווה ועל חברות, והוביל לאחד מהפרוייקטים היותר אהובים עליי בסדרת הסרטים הזו. הכיוון הזה לצערי לא המשיך, ומה שהגיע אחריו היא טרילוגיית הסרטים שמוכרת כיום כטרילוגיית ה-Sequels, אבל זה רק הפך את "רוג אחת" לעוד יותר מתוק עבורי.

Andor היא סדרת הלייב אקשן הרביעית שיוצאת ל-+Disney ומשמשת כסיפור מקדים לאירועים של Rogue One. זה כמובן הוביל להרבה התלהבות מצידי, בעיקר בעקבות העובדה שהיוצר של הסרט אחראי גם על הסדרה. אחרי צפייה בארבעת הפרקים הראשונים של "אנדור", אני יכול להגיד בוודאות שמדובר באחד מהפרוייקטים היותר מעניינים ובעלי הפוטנציאל שיש לדיסני להציע ביקום הזה, כל עוד הוא ימשיך עם רף האיכות שהוצב עד כה. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

מרידות נבנו על תקווה

עלילת הסדרה עוקבת אחר קסיאן אנדור (Cassian Andor), אותו פגשנו ב"רוג אחת" בתור האיש שמשכנע את ג'ין ארסו להצטרף למחתרת במשימה לגנוב את התוכניות של "כוכב המוות". כאן, אנדור עדיין לא קשור למחתרת, אלא פועל באופן עצמאי נגד האימפריה בעיקר למטרות של רווח. הוא מוצא את עצמו תחת מרדף ע"י האימפריה לאחר שנקלע לסיטואציה שהסלימה מאוד מהר, וכעת עליו לברוח מהחיים שיצר לעצמו לפני שימצאו אותו. על פניו, מדובר בסיפור פשוט, ואם "אנדור" הייתה עוד סדרה סטנדרטית עם שישה פרקים, הייתם מצפים שכל מה שאמרתי עכשיו קרה 20 דקות אל תוך תחילת הפרק הראשון ואז המשיך הלאה עם הטירוף. לא ולא.

מדובר בסדרת הלייב אקשן הראשונה תחת Disney שנוטשת את הפורמט של 6-8 פרקים לעונה. לעומת סדרות כמו The Mandalorian או Moon Knight, "אנדור" מקבלת בעונה הראשונה שלה כמות בלתי מתפשרת של 12 פרקים באורך מלא, וזה לגמרי משחק לטובתה. הסדרה לא מפחדת לקחת את הזמן, להציג לנו דמויות חדשות שקשורות לעלילה ולהראות לנו את המקום שלהן לטווח הקצר יחד עם פוטנציאל ורמיזות לטווח הרחוק, תוך כדי שהיא מראה לנו נקודות מבט של מספר דמויות בכל פרק מבלי לאבד את הפוקוס בדמות הראשית שלה. אתם תסתכלו על דמות מסויימת ותגידו לעצמכם "אוקיי, הבנתי מה הקטע שלה, אפשר להמשיך הלאה", רק כדי לגלות שהיא הרבה יותר משמעותית ומקבלת זמן מסך נרחב למשך שאר הפרקים הראשונים בעונה.

שיחות עמוקות ודמויות מעניינות, ברובן

כשזה מגיע לדיאלוגים בין דמויות, אני חושב שההשוואה הכי טובה שעולה לי לראש היא "משחקי הכס", לפחות בעונות הראשונות שלה. אמנם זה לא כך בכל הדיאלוגים, אבל ברוב המקרים מצאתי את עצמי נשאב אל תוך הסיטואציה והשיחה שמתקיימת על המסך פשוט בגלל שהיא כתובה מצויין ומשוחקת עוד יותר מצויין. דייגו לונה (Diego Luna) חוזר לתפקיד של אנדור עם כל האנרגיה והנחישות שהוצגה לנו על המסך הגדול, רק בלי המוטיבציה הכמעט קיצונית להילחם נגד האימפריה בכל מחיר. הוא מציג את אותן יכולות כשזה מגיע לדיבור חלקלק וכריזמה, ומיותר לציין שהוא גונב כל סצינה שהוא מופיע בה. אל לונה מצטרפים שחקנים מעולים כמו סטלאן סקארסגארד (Stellan Skarsgard) מ"חולית" ו"צ'רנוביל" ואלכס לות'ר (Alex Lawther) מ"מראה שחורה" לצד שחקנים שחוזרים לדמויות המוכרות שלהם כמו פורסט וויטאקר (Forest Whitaker) בתור מנהיג הפרטיזנים סו גררה (Saw Gerrera) וג'נביב אוריילי (Genevieve O'Reilly) בתור מון מות'מה (Mon Mothma), אחת ממקימי המחתרת.

כל אחד מהשחקנים כאן נותן את כל כולו לתפקיד שהוצב לו, אבל למרות יכולות המשחק המרשימות, אי אפשר להתכחש לעובדה שחלק מהדמויות החדשות מרגישות מעט קלישאתיות מבחינת האופי שלהן. בשלב מסויים בסדרה אנדור פוגש קבוצה של מורדים שכל אחד ואחד מהם מרגיש כאילו הדמות שלו מסתכמת בצמד מילים כלשהו כמו "חנון חכם" ,"תמיד כועס", "חשדן מאוד", ולמרות שלא יצא לי לראות יותר מדי מהדמויות האלו היה לי קצת קשה להסתכל מעבר למה שניסו כל כך בכוח להציג לי. עם זאת, לסדרה נותרו 8 פרקים (!) שלמים להעמיד אותי על טעותי, ואני יותר מאשמח לראות אותה עושה את זה, כי עד כמה שהדמויות האלו קלישאתיות, יש להן הרבה פוטנציאל לצמוח מעבר.

דמות אחת שזרחה מעל כולן היא דמות חדשה בשם סיריל קארן (Syril Karn) בגילומו של קייל סולר (Kyle Soller). אני מאוד אתפלא אם מישהו פה מכיר את סולר מהסיבה הפשוטה שהוא שיחק בעיקר במחזות, אבל אני בכלל לא אתפלא אם אחרי התפקיד שלו ב"אנדור" נזכה לראות הרבה יותר ממנו על המסך הקטן והגדול. סיריל קארן הוא קצין בחברת אבטחה שאוכפת את החוק בחסות האימפריה בקבוצת הכוכבים שבה אנדור במקרה נמצא, והמרדף אחריו מובל ע"י קארן בצורה שגובלת בנקמנות וכמעט ללא מעצורים. סולר מצליח לעמוד כתף אל כתף עם לונה כשזה מגיע ליכולות משחק, וגורם לדמות הספציפית הזו להתבלט מהשאר באופן מוצלח למדי עם תצוגה של אופי חסר ביטחון במעטפת של קור רוח וחדירות מטרה.

למרות שהאיש שאחראי על הסינמטוגרפיה ב"רוג אחת" לא חוזר לכאן כדי להמשיך את מה שאני מגדיר כצילומים שהם יצירות אומנות, הצילומים של "אנדור" הם ללא ספק המוצלחים ביותר בכל סדרת "מלחמת הכוכבים". כל צילום כאן הוא מחושב, בין אם זה בדיאלוגים, בקרבות ירי או בנופים ובכוכבים המרהיבים שאנחנו מבקרים בהם, וזה פשוט תענוג לעיניים כל פעם מחדש. ממש לא ציפיתי להפקה באיכות כל כך גבוהה בכל מה שנוגע לאפקטים וצילומים, ובהחלט נראה שלא ניסו לחסוך עלויות בשום מקום.

השורה תחתונה

מדובר בביקורת שמתייחסת אך ורק לארבעת הפרקים הראשונים של Andor, אבל אני יכול להגיד מעכשיו שאני מגיע עם ציפיות מאוד גבוהות להמשך הסדרה. בשמונת הפרקים הבאים נגלה אם הדברים הטובים כמו תצוגות המשחק, הסינמטוגרפיה והאפקטים והעלילה שנבנית לאט לאט יצליחו לשמור על האיכות שהוצגה כאן ולהגיע לנקודת רתיחה מפוצצת כמו שרק "מלחמת הכוכבים" יודע לספק. המשך העונה גם תדע להגיד לנו אם הדמויות הקלישאתיות שמוצגות כאן יוכיחו את עצמן כקצת יותר מעניינות, אבל אני הולך לנחש שהתשובה היא כן. ל"אנדור" יש את הפוטנציאל לעמוד אי שם בראש רשימת הסדרות הטובות ביותר ב-+Disney, אבל רק הזמן יגיד אם אמשיך לחשוב כך אחרי שהעונה הראשונה תגיע לסיומה.

שלושת הפרקים הראשונים של Andor יהיו זמינים לצפייה בשירות הסטרימינג +Disney ב-21.9, בעוד שהפרק הרביעי יעלה לשירות כשבוע אחרי, ב-28.9

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • עלילה שנבנית בקצב מצויין
  • אנסמבל שחקנים מדהים
  • סינמטוגרפיה ואפקטים עשויים היטב

הרע

  • חלק מהדמויות מרגישות מעט קלישאתיות

והגנב

  • אנדור, תכניס את זה לתיק!
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    05:58 21.09.2022 | תגידו תגידו (אורח)

    יש איזושהיא סדרה של דיסני שאתם לא מדרגים באופן כל כך גבוה ומופרך? רוב הסדרות שלהם זבל, במיוחד סדרות מארוול וסטאר ווארס, סדרות שנראות כאילו נכתבו על ידי AI, כל פעם אותה הנוסחה הממוחזרת.
    obi-wan הייתה זבל של סדרה עם כתיבה איומה. ואין לי ספק שגם אנדור תהיה אחת כזו.

  2. 2

       | פורסם ע"י