הרשמה

ביקורת: House of The Dragon פרק 5 - "אנו מאירים את הדרך"

רגע לפני קפיצת הזמן הדרמטית של העונה, בית הדרקון מביאה לנו המון תככים ומסרים נסתרים.

אליסנט מרימה את דגל בית הייטאוור בגאון לאחר סילוק אביה ממעלה המלך בעוד סר קריסטן קול שבור הלב שובר 'דברים' נוספים על הדרך

באותו הלילה, כך מדווח ספטון יוסטס, חמק סר קריסטון קול לחדר השינה של הנסיכה והתוודה על אהבתו אליה. הוא אמר לראינירה שספינה ממתינה להם בנמל והתחנן אליה להימלט איתו אל מעבר לים הצר. הם יינשאו בטירוש או בוולאנטיס העתיקה, במקומות שבהם צו המלך אינו תקף ולאיש לא יהיה אכפת שקריסטון הפר את שבועות משמר המלך שעליהן נשבע. עוז ליבו ומיומנותו בחרב ובכוכב השחר היו כה מפורסמים עד שללא ספק אחד מנסיכי הסחר ישכור אותו לשירותו. אבל ראינירה סירבה לו. היא הייתה מדם הדרקון, היא הזכירה לו, והיא לא נועדה לחיות את חייה כאשתו של שכיר חרב פשוט. ואם הוא יהיה מוכן להפר את שבועות משמר המלך, מדוע שלא יפר בעתיד גם את שבועות הנישואים? ....... "המלך וייסריז זעם אף הוא. חגיגה מפוארת הפכה לתקרית של צער והאשמות. נאמר כי המלכה אליסנט לא הייתה שותפה לכעסו. זמן קצר לאחר מכן היא ביקשה שסר קריסטון קול יהיה המגן האישי שלה. הקרירות ששררה בין אשתו של המלך ובתו של המלך הייתה ידועה לכול. "

הפרק החמישי של בית הדרקון נקרא "אנו מאירים את הדרך", שזהו המוטו של בית הייטאוור אשר הצבעֲ המסמל אותו הוא ירוק.ֲ בפרק, על אף בדידותה של המלכה אליסנט לאחר עזיבת אביה אוטו ימין המלך, היא מחליטה לקחת יוזמה ולהראות שהיא כמלכה ובית הייטאוור לא מתכוונים להתכופף אל מול השידוך בין המשפחות הואלריאניות. כך שהמהלך שנוצר הוא פיצול הממלכה לשתיים במה שעתיד להיות 'הירוקים' נגד 'השחורים' במחול הדרקונים.

אין ספק שסר קריסטן קול מאוד אוהב את ראהינירה, בפרק הקודם הוא מודה בפניה כי הוא חייב לה כל מה שיש לו, בלעדיה הוא לעולם לא היה אביר ושומר הנסיכה ויורשת העצר, וגם כשאליסנט חוקרת אותו הוא מיד מתוודה ומוכן למות למענה.ֲ כשמאהבו של ליינור ואלריון AKA ג'ופרי 'אביר הנשיקות' מספר לו שהוא יודע על הסידור בין ליינור וראהינירה, הוא נושם לרגע או שניים ומשאיר אותו עם פרצוף במצב של ע"ע 'ההר נגד הצפע' מהעונה הרביעית בסדרת האם, הוא עושה זאת בידיעה שהוא עתיד להיענש אך מוכן להקריב את חייו בכדי שהסוד של הנסיכה וכבודה יישמרו.

רגע לפני שהוא מתאבד סטייל סאפוקו (מה שאנו מכירים כחראקירי) אליסנט שכבר מזהה את הפוטנציאל להעברתו צד עוד מהוידוי, מגיחה כדי להשלים את המעבר. אליסנט מבינה שבחסרונו של אביה אין לה הרבה בעלי ברית במבצר האדום וכדי לשרוד ולהגן על האינטרסים של ילדיה היא תצטרך כל עזרה שתוכל לקבל. מי שעוד מפתיע לגבי בחירת הצדדים שלו הוא לאריס סטרונג, נו הבחור הזה עם המקל הליכה, או כמו שמכונה בספר לאריס החיגר, בנו של ימין המלך ליונל סטרונג. לאריס מתגלה כבחור ערמומי ששואף גם הוא למשוך בחוטים והוא מדליף למלכה על 'תה הירח'. בדרך זו הוא מסכסך בין המלכה ובתה החורגת כשאליסנט מבינה שראהינירה לא חשפה בפניה את כל האמת.

הסתייגות אחת עלתה: לאינור ולאריון היה כעת בן תשע-עשרה, ועדיין לא התעניין כלל בנשים. במקום זה הוא הקיף את עצמו בנושאי כלים נאים בני גילו ונאמר כי העדיף את חברתם. אבל המלומד העליון מלוס ביטל את החשש. "אז מה?" הוא אמר. "אינני אוהב טעם של דגים, אבל כאשר מגישים לי דג, אני אוכל אותו". וכך נקבע השידוך.

נטייתו המינית של ליינור ואלריון היא לא סוד, כמו שראינו בפרק כולם מדברים עליה ואביו קורליס מתייחס אליה כאל איזשהו 'פייז' שיעבור. ראהינירה וליינור עצמם מדברים על כך בגלוי וסוגרים על נישואים פתוחים, בשיחות הללו אנו גם מבינים שראהינירה לא באמת מאוהבת בקריסטן קול, היא יותר מתייחסת אליו כנער שעשועים ויודעת שלא תהיה כאן זוגיות עם כזה פער מעמדות, דבר שהיא גם מציינת בפניו.

דאימון כאמור ממשיך במסעו לשיפור מעמדו. כדי לעשות זאת הוא צריך קודם כל לשבור את הנישואין שהוא מעולם לא היה מעוניין בהם. דאימון שונא את הבקעה ואת משפחת אארין וקן הנשרים. מהיום שהוא נישא בעל כורחו הוא התעלם מאשתו, טען שבבקעה עדיף לשכב עם כבשים מאשר הנשים הלא נאות שם (אם כי רעייתו ריאה לפחות בסדרה היא אישה נאה) וכינה את ריאה The Bronze Bitch. מבחינתו של דאימון כדם דרקון הוא מעל החוק, לכן הוא הרשה לעצמו לשאת אישה נוספת חסרת מעמד, לגנוב ביצת דרקון ולצאת לקרב ללא אישור מהמלך. דאימון גם במכוון משוחח עם ראהינירה בפני אביה במהלך המשתה, כי מה רע להיכנס עוד קצת מתחת לעור המתקלף גם ככה של וייסריז. וכעת הוא שם פעמיו בליינה ואלריון, שהיא גם רוכבת דרקונים ידועה ומוכשרת.

הנסיך דאימון התאהב בלאינה, אומרים לנו הזמרים. אנשים ציניים מעט יותר סבורים כי הנסיך ראה בה דרך לקדם את עצמו בחיים. פעם הוא היה היורש של אחיו, וכעת נפל למקום כה נמוך בשושלת הירושה עד שגם לירוקים וגם לשחורים לא היה כל חפץ בו... אבל בית ולאריון היה חזק מספיק כדי להתמודד עם שתי הקבוצות גם יחד. לאחר שמאס באבני הסף, ומשהיה סוף-סוף חופשי מאותה "כלבת ארד", דאימון טארגאריין ביקש מלורד קורליס את ידה של בתו.

וייסריז חולה, זה כבר לא סוד, הוא יודע שימיו ספורים וכל שנותר לו זה לוודא שהירושה תעבור בצורה החלקה ביותר, לכן הוא מוכן לצאת למסע לדריפטמארק כדי שראהינירה תהיה נשואה לבית החזק בממלכה ושקריאות התיגר על הכתרתה של אישה כמלכה ייעלמו מהר ככל הניתן. בנוסף לכל וייסריז גם סובל ממחלות ים ומכיוון ומאז הרכיבה היחידה שלו על דרקון (בלאריון האיום) הוא מסרב לטוס על דרקונים, ומוכן להחמיר את מצבו הבריאותי רק כדי לוודא שטקס הנישואין יצא לפועל, וכמו שהעולם של "שיר של אש וקרח" אוהב, חתונה תמיד תהיה מתכון לאסון. מעבר לקטטה בין 'אביר הנשיקות' לקריסטן קול, מי שחילץ את ראהינירה מההמולה הוא הארווין סטרונג, בנו של ימין המלך לאחר שהוא מסמן לו בראשו כי האישור ניתן, בשילוב עם החתרנות של לאריס החיגר ומצד שני הפייסנות של ליונל ימין המלך, אפשר לחשוד שמשפחת סטרונג זוממת משהו. מסדרת האם אנו יודעים שהבתים של סטורנג, הייטאוור וואלריון יורדים מגדולתם ונעלמים ולאור עוצמתם בתקופה זו של ווסטרוז מעניין כיצד ומתי זה יקרה.

ומה עם קצת קונספירציה לקראת סיום? זוכרים שלפני 2 כתבות ציינתי כי למלומדים גם ישנה אג'נדה משלהם? אז בפרקים האחרונים אנו חוזים בהתדרדרותו של וייסריז ושאף טיפול לא מסייע לו, נהפוכו, המצב רק מתדרדר. יש טענות שהמלומדים ניסו לפגוע בבריאותו של מאיגור, שהמלכה אליסה כמו המלכה אאמה בתחילת עונה זו מתו בלידה בנסיבות דומות, אולי שלא לצורך, המלומד מלוס מתעקש לנסות לרפא את וייסריז באמצעות עלוקות, טיפול שלא מועיל. המלומדים הם גם אלו שחיברו את הספרים המתארים את ההיסטוריה של ווסטרוז, במקרים מסויימים השמיטו פרטים מהותיים מההיסטוריה. לתקופת הסדרה המתוארת ישנם שני כותבים - פטריון (AKA Mushroom). "פטריון היה גמד שגובהו תשעים סנטימטרים וראשו ענק (ולטענתו, כך גם איברו), והוא נחשב לרפה שכל, ולכן מלכים ולורדים ונסיכים לא טרחו להסתיר את סודותיהם ממנו.

לעומת ספטון יוסטס, שמתעד את סודות חדר המיטות ובתי הזונות בנימה חשאית ומלאת גנאי, פטריון מתענג עליהם, והעדות שלו היא רובה ככולה סיפורים גסים וגיבוב רכילות באשר לדקירות, הרעלות, בגידות, פיתויים ושערוריות." גם התיאור של פטריון המלגלג בספרות ייתכן ונועד לפגוע באמינות תכניו. בניגוד לספטון יוסטס שהוא המקור השני לתקופת מחול הדרקונים. ושימו לב למשפט האחרון בציטוט - גיבוב רכילות באשר לדקירות, הרעלות, בגידות, פיתויים ושערוריות. שמתחילת העונה זה מה שאנו רואים שקורה בחדרי חדרים. המלומדים לא אוהבים את הטארגריינים לפי התיאוריה. הטארגרייאנים פוגעים באיזון הטבעי עם דרקונים, נישואים בתוך המשפחה וחזיונות (כמו דאינריס ואולם הכס המושלג), באופן כללי הם סולדים מעל טבעי כמו קסמים וכישופים ולכן הם שמו לעצמם כמטרה לפגוע בבית הדרקון בהזדמנויות שניתנות להן. אנחנו ניתקל בעוד מקרים בהםֲ  ייתכן כי המלומדים התערבו באופן עצמאי כשנתקדם בהיסטוריה.

בפרק הבא מצופה לנו קפיצת זמן משמעותית, סדר גודל של 10 שנים, אז אם התחלתם/ן להיקשר לראהינירה ואליסנט הצעירות הגיע הזמן להיפרד, גם אאיגון בנם המשותף של אליסנט ווייסריז עתיד להתבגר ויצטרפו צאצאים חדשים לשאר המשפחה המורחבת, בעוד מותו של וייסריז מתקרב ונעימת הפתיחה למחול הדרקונים עתידה להתנגן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

טל דותן - כתב תוכן

טל דותן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי על: Beat Saber - Linkin Park

המשחק שהגדיר לי את הילדות: תיקו יציב בין Counter Strike 1.6 ו-Red Alert 2: Yuri's Revenge

כשאני לא משחק אני: עובד על המיזם שלי Divo.

מסר לעולם: תעשו טוב.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י