הרשמה

ביקורת: Steelseries Arctis Nova 7P Wireless

שמואל בדק את האוזניות האלחוטיות החדשות של Steelseries! בואו לקרוא מה הוא חשב עליהן!

ה-Arctis Nova 7P ממשיך בצורה נהדרת את הקו של האוזניות הקודמות בסדרה עם איכות סאונד טובה מאוד, עיצוב נהדר וזמן סוללה פשוט מרהיב

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי Steelseries ישראל, תודה רבה!

Steelseries חוזרים לעניינים עם השקה של המון מוצרים חדשים כאן בארץ. הודות לחברינו ב-Steelseries ישראל, אנחנו יכולים לבדוק את הדור הבא של אוזניות ה-Arctis שלהן, ה-Arctis Nova 7, בדגש על ה-Arctis Nova 7P, הגרסה המותאמת לקונסולות ה-PlayStation ובפרט ה-PS5. החברה מדנמרק דיי ידועה בכך שהאוזניות שלה הן הפופולריות ביותר לקונסולות של סוני, אז הגיע הזמן לראות האם היא מצדיקה את השליטה שלה עם הדור הבא של האוזניות והאם היא גם תימשך?

מה בקופסא

האוזניות הללו מגיעות באריזה דיי יפה, עם האוזניות עצמן, כבלים להטענה וחיבור של הדונגל לחיבורי USB-A, כבל 3.5mm לחיבור קווי למחשב/שלטים שלכם וכמה ספרונים למשתמש (אני לא חוזר על הטעות שלי מהביקורת הקודמת והפעם ישבתי וקראתי את העלונים לפני שהתחלתי לבדוק דברים עם האוזניות הללו). כן, זו שוב ביקורת שלי למוצר בו אני מתייחס לאריזה עצמה, אבל אני שוב רוצה לציין כמה זה כיף שחווית המשתמש מתחילה מאריזה טובה ששומרת על המוצר ומביאה לו את כל מה שהוא צריך (כן, אני מסתכל עליכם, אפל).

איכות בנייה ועיצוב

אחד משני הדברים החשובים ביותר באוזניות הוא כמובן איכות החומרים שלהם וכמה נוח לשים אותם על הראש ולהשתמש בהם לאורך זמן. נתחיל בכך שאם אתם כבר מכירים ואוהבים את ה-Arctis של Steelseries, האיכות של ה-Nova 7P לא תפתיע אתכם: האוזניות עצמן עשויות פלסטיק קשיח כשהקשת עצמה עשויה מאלומיניום. בחלק הפנימי של הקשת תוכלו למצוא בד גמיש ונוח שיתאים את עצמו לרוב הראשים של בן/בת אדם בוגרים. אני גם מאוד אוהב את השימוש בבד נושם בשביל הדרייברים עצמם, זה הופך את האוזניות הללו למאוד נוחות מבחינת שימוש לאורך זמן.

העיצוב של האוזניות של Steelseries זהה כמעט לחלוטין לכל אורך הסדרה החדשה שלה והיא מתמקדת בעיקר בלהיות סולידית ולא צעקנית יותר מדי. בסדרת ה-Nova 7 (לעומת ה-Nova Pro, עליה ביקורת תעלה במועד מאוחר יותר), הפלסטיק הקשיח והשחור יחד עם קשת האלומיניום יוצרים מראה שחור ואחיד לכל אורך האוזניות, כשבגרסה שאנחנו קיבלנו לביקורת, ה-7P, העיצוב הכחול בא להיות מזוהה עם ה-PlayStation, אליו מותאמות האוזניות הללו. העובדה שהמיקרופון מוסלק לתוך האוזניות גם תורם לעיצוב הנהדר שכן אין מיקרופון שמחובר בצורה לא טבעית או מנותק ומסתובב בבית איפשהו (למרות שזה יוצר בעיה אחרת שאני אדבר עליה בהמשך.

תוסיפו לכך מיקום נוח לכל הכפתורים וגלגלות הווליום של האוזניות ובסך הכל, יש לנו כאן עבודה טובה מאוד של Steelseries ביצירת אוזניות נוחות, יציבות ועם עיצוב טוב. רק היה דבר אחד שדווקא פחות אהבתי: העיצוב של האוזניות מקשה על כיוונון שלהן למעלה ולמטה כדי להתאים לגובה הראש. זה לא שזה בלתי אפשרי, זה פשוט הרגיש נוקשה וצמוד מאוד לקשת כשניסיתי לכוונן את האוזניות. יהיו אנשים שיאהבו את העניין הזה, אני פחות התחברתי.

איכות שמע, הקלטה וחווית משתמש

טוב, הגיע הזמן לבשר של הביקורת: איכות הסאונד של האוזניות הללו. כמו בכל אוזניות אלחוטיות, בדיקות האיכות כאן יתבססו על ארבע רגליים מרכזיות: איכות הסאונד בגיימינג, איכות הסאונד בשמיעה של מוזיקה, איכות המיקרופון והקלטה של קול וכמות ה-Latency שהאוזניות יוצרות בזמן שמיעה. נתחיל עם איכות הסאונד בזמן משחק, שכן זה יהיה השימוש העיקרי של רוב האנשים שירצו לקנות את האוזניות האלה. בדקתי את המשחק עם כמה משחקים שאני חושב שמנצלים בצורה נהדרת את מנוע ה-Tempest של ה-PS5 ויכולת ה-3D Audio שלו: Returnal, Ratchet and Clank: Rift Apart, The Last of Us Part I ו-Horizon Forbidden West.

איכות הסאונד מעולה והתמיכה ב-3D Audio מורגשת ועובדת בצורה נהדרת. הצלילים שה-Arctis Nova 7 משמיע נשמעים נהדר, מיריות והקולות האכזריים שאויבים ב-Returnal משמיעים עד לטבע הפסטורלי של Horizon Forbidden West ו-The Last of Us Part I. הבאסים שהאוזניות משמיעות גם יחסית ברורים, אבל משום מה, הסאונד שלהם לא היה אחיד: ב-Returnal הבאסים הנמוכים נשמעו נהדר והיו ברורים לחלוטין, וב-Ratchet and Clank הרגשתי שאני מאבד באסים פה ושם - כאלה שאני יכול לשמוע עם אוזניות אחרות ויותר יקרות. לא יודע, אולי זה משהו אצלי, אולי זה חלק מהקונפיגורציה של כל משחק - אבל זה משהו ששווה לכם לדעת עליו.

הנ"ל היה נכון גם בשמיעה של מוזיקה, למרות ששם האיכות הייתה הרבה יותר אחידה מבחינת רמת הבאסים וההבדלים בין צלילים נמוכים לגבוהים שהודגשו בצורה טובה (מה שגורם לי עוד יותר להאמין שמשהו היה מוזר בבדיקות שלי). שוב, אני חייב להדגיש שאלו לא אוזניות לאודיופילים, ואנשים שמחפשים את איכות הסאונד הטובה יותר, בלי קשר לאלמנטים אחרים, יצטרכו להשקיע הרבה יותר כסף וגם להתפשר על כמה דברים. בתחום ה-Latency המכשיר עושה עבודה טובה מאוד כשהבדלי הזמנים בין התמונה לצליל של האוזניות היה מאוד מינימלי. הדונגל שמגיע עם המכשיר (וגם זה שמאפשר לו להתחבר ולעבוד עם ה-PS5), עושה את העבודה שלו בצורה נהדרת במובן הזה.

הדונגל הקטן הזה מאפשר לכם לעשות את מה שהרבה אוזניות גיימינג התחילו לעשות לאחרונה: הן מאפשרות לי להשתמש באוזניות על שני מכשירים בו זמנית. אחד המכשירים מתחבר לדונגל בתדר של 2.4Ghz, והשני מתחבר בתצורת Bluetooth רגילה. אני לא יכול להלל ולשבח את הקונפיגורציה הזו מספיק: אני יכול לשחק משחק על ה-PS5 ולהקשיב למוזיקה מהמחשב בו זמנית. יותר מזה: בגלל שהדונגל גם מותאם לעבודה עם Nintendo Switch ומחשבים, זה אומר שאני יכול להשתמש באוזניות באותה התצורה עם הקונסולה של נינטנדו וטלפון או מחשב בשביל שיחות נוחות בדיסקורד.

הייתי שמח אם התצורה הזו גם הייתה עובדת במצב קווי, אבל כשניסיתי את זה כל הפיצ'רים האלחוטיים השונים נכבו (ככל הנראה המכשיר מכבה את הסוללה במצב הזה). אם כבר הזכרתי את הסוללה, כאן אנחנו נכנסים לאחת החוזקות הגדולות ביותר של ה-Nova 7: זמן הסוללה שלו. על הקופסא Steelseries טוענים כי המכשיר מחזיק באזור ה-38 שעות במצב חיבור לדונגל ו-28 שעות בחיבור כפול לדונגל וב-Bluetooth. בפועל המצב לא רק נכון, אלא טיפה יותר טוב לפי הבדיקות שלי: האוזניות החזיקו לי למעלה מיום וחצי (על גבול ה-40 שעות), לפני שהייתי צריך להטעין אותן שוב במצב חיבור לדונגל בלבד - נתון פשוט פנטסטי לאוזניות אלחוטיות.

מבחינת המיקרופון, היו שני דברים שפחות אהבתי באוזניות שקשורות אליו: הראשונה היא שהוא ממוצע. הוא יעשה את העבודה והקול שלכם יהיה דיי ברור, אבל כמובן שהוא לא מגיע לרמות של מיקרופונים מקצועיים ויעודיים. שוב, אני לא צריך להיות בהלם מהדברים האלה - זה המצב של כמעט כל אוזניות גיימינג שניסיתי בזמן האחרון. מצד שני, המיקום של המיקרופון גורם לכך שכשהוא לא בחוץ אבל מופעל, נגיעות בצד השמאלי של האוזניות או אפילו רוח שפוגעת במיקרופון יישמעו באוזניים שלכם. המלצה שלי? תכבו את המיקרופון בעזרת הלחצן בצד השמאלי של האוזניות כל עוד אתם לא משתמשים בו. יחסוך לכם כאב ראש.

עוד דבר אחרון לסיום: האוזניות הללו לא כוללות איזושהי טכנולוגיית סינון רעשים אקטיבית - Steelseries דיי בונה על האיטום של כריות הדרייברים שלה לצורך העניין הזה. העבודה שהכריות עושות היא טובה, אבל לא כמו פתרון טכנולוגי אמיתי לסינון רעשים. עדיין, גם פה אני מבין ומכיר אנשים שדווקא לא מתים על כל פתרונות סינון הרעשים והם אומרים שזה גורם לסאונד להיות פחות טוב. אני מבין את הדעה הזאת לחלוטין, אני פשוט נותן כאן את כל הפרטים שאני יכול לגבי האוזניות ואת דעתי האישית שגורסת שטכנולוגיה כזו הייתה משפרת עוד יותר את האיכות של האוזניות הללו (אולי על חשבון זמן סוללה, אבל הוא עצום גם ככה).

השורה התחתונה

אם השליטה של Steelseries בשוק אוזניות ה-PlayStation האלחוטיות לא הייתה כבר מוחלטת, אז הנה מגיע הדור הבא של האוזניות האלחוטיות שלהן ופשוט מבסס עוד יותר את המקום שלהן בפסגה. אני מודה, היו רגעים שבהם איכות הסאונד הייתה שונה בין משחקים ובין בדיקה לבדיקה (גם אם יחסית גבוהה לכל אורך הדרך), אבל חוץ מזה אני חושב שהן עונות על כל הדרישות שלי מאוזניות אלחוטיות: נוחות מאוד לשימוש לאורך זמן, נטענות מאוד מהר ומחזיקות דיי הרבה זמן ועם הדונגל שלו גם הופך להיות האוזניות שלי לכמעט כל דבר שקשור בגיימינג. כן, המחיר שלהן הוא מהגבוה בשוק (החל מ-889 ש"ח), אבל אני מוצא רק חברה אחת או שתיים שמצליחות להגיע אליהן ברמת האיכות. האוזניות הללו הן פשוט השקעה נהדרת לטווח ארוך וקנייה טובה לפי דעתי (למרות שחכו פשוט להנחות, Black Friday ממש מעבר לפינה).

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות חומרים נהדרת
  • עיצוב נהדר ונוח מאוד למשחק לאורך זמן
  • מיקום כפתורים נהדר ותפעול מאוד נוח
  • זמן סוללה מדהים - מהטובים שראיתי באוזניות אלחוטיות
  • איכות סאונד טובה מאוד עם תמיכה נהדרת ב-3D Audio...

הרע

  • ...אבל הבאסים לא עקביים באיכות שלהם
  • מיקרופון סביר ולא יותר מזה

וה-Pro

  • הביקורת הבאה של Steelseries הולכת להיות אפילו יותר... מקצוענית.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:39 06.10.2022 | נתי נתי (אורח)

    היי שמואל, ביקורת מעולה תודה! האם צפויה בקרוב לעלות גם ביקרות על גרסת הפרו? אני מתלבט בין הדגם הזה (בגרסת הפליסטיישן, שהיא הקונסולה העיקרית שלי) לבין דגם הפרו (בגרסת האקס בוקס אשר מאפשרת חיבור גם לPS5 וגם לseries x).
    עוד שאלה מעניינת, האם ידוע לכם במקרה האם steelseries צפויים להתחיל ולשווק בארץ אביזרים נלווים לקו ה-arctis החדש? אם אלך על גרסת הפרו אשמח שתהיה את האפשרות להחליף את הכריות לכריות נושמות או בכלל לרענן קצת את צבע האוזניות :)

  2. 2

    11:56 06.10.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    כן! ביקורת על ה-Nova Pro בדרך! ואני לא יודע אם הם הולכים להתחיל לשווק אביזרים נלווים בארץ, אבל אנחנו יכולים לשאול :)

  3. 3

    10:25 13.10.2022 | ב ב (אורח)

    אני גם מאוד מעוניין בביקורת על ה-Nova Pro, קראתי שהבאסים שלהן פנומנליים. התלונות העיקריות עליהן הוא שיש איזה אזור פלסטיק קשיח שמכאיב לאנשים עם אזניים רגישות (אני גם ביניהם, לצערי) וזה הדבר היחיד שגורם לי לחשוש לקנות אותן. אבל אני מאוד מתלהב מהבאסים והסראונד, מחכה בקוצר רוח לביקורת שלך!

  4. 4

       | פורסם ע"י