הרשמה

ביקורת: Werewolf by Night - זאב, בלילה, ולא הרבה יותר מזה

"איש זאב בלילה" הוא הרענון שהסטודיו צריך כדי להמשיך להיות רלוונטי, אך הוא רחוק מלהיות חסר בעיות

תאריך השקה: 07/10/2022

מארוול חוזרים לסרט קצר ושונה ממה שאנחנו רגילים לראות מהם, אבל האם הוא שונה לטובה?

גישה מוקדמת לסרט ניתנה לנו ע"י דיסני ישראל, תודה רבה!

ב-Marvel הבינו כבר שכדי להישאר רלוונטים גם בחצי השני של העשור השני של היקום הקולנועי שהם בנו, הם חייבים לרענן את הפורמולה. בין אם זה סדרות או סרטים בג'אנרים שהחברה לא נגעה בהם, ראינו בתקופה האחרונה הרבה ניסיונות מהחברה לספק תוכן מרענן. Werewolf by Night הוא ללא ספק הניסיון הטוב ביותר עד עכשיו של הסטודיו. הסרט הקצר הזה מצליח להרגיש מיוחד ובולט גם מעבר לאלימות היחסית והמעבר לשחור לבן, באותו הזמן שהוא גם מרגיש חלק מהיקום הגדול יותר. ההצלחה שלו בחלק הזה ניכרת, ותזכה את הפרוייקט להערכה שמגיעה לו בקרב המעריצים והקהל שצמא למשהו שונה ולא בהכרח קומי כמו הניסיונות האחרונים של הסטודיו המוצלח. אבל אל תטעו, הוא עדיין רחוק מלהיות מושלם. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

מפלצות בע"מ

כבר בפתיח, הסרט משחק על הנוסחה הרגילה של מארוול וצובע אותו בשחור-לבן עם מוזיקה משתנה בהתאם. הכתבת הקו הזה ממשיכה לאורך כל הכמעט שעה של הסרט הקצר, שלא מכיל יותר מדי בשביל תיאור מדוייק של מה שקורה בו. חבורת ציידי מפלצות מרחבי העולם מתאספים בביתו של צייד מפלצות מפורסם מנוח. המנוח בצוואתו החליט להוריש פריט חשוב למי שיצליח לצוד בהצלחה מפלצת שתשוחרר בחצר ביתו, זאת לאחר שביתו הביולוגית לא שמרה עימו על קשר ולכן צריכה אף היא לצוד את המפלצת כדי לזכות ברכושה. למרות שכל הקאסט, ובמיוחד גאל גרסיה ברנאל (Gael Garcia Bernal) ולורה דונלי (Laura Donnelly) בתפקידים הראשיים נותנים הופעה מצויינת, אף אחד מהם לא מצליח להגיע למצב בו לצופה יהיה אכפת ממנו יותר מדי. הסרט בקושי נותן זמן לדמויות שלנו לבטא את עצמן, וכבר מההתחלה מצפה שנתמוך בהן בלי שום סיבה מיוחדת. כמובן שזה עובד כמחווה לסרטי אימה קלאסיים ישנים, רק שלקהל של היום זה לא ממש יספיק.

בנוגע לאימה, למי שמפחד - שלא יפחד, הסרט לא באמת מפחיד ועומד עם רמת האימה שהייתה ב-Doctor Strange in the Multiverse of Madness. בדומה לו ולשאר היקום, הסרט לא לוקח יותר מידי סיכונים עלילתיים אבל בונה את הדמויות שלו עם לב ואישיות בוהקת. איפה שהסרט נבדל מכל מה שבא לפניו הוא באופן בו הוא משלב בין האלמנטים השונים שהוא מציע לבין היותו פרוייקט ביקום של מארוול. זאת לגמרי הנוסחא הנכונה לאיך עושים את השילוב, ועם ימשיכו איתה אין לי ספק שגם עוד עשור מהיום היקום הקולנועי של מארוול יהיה רלוונטי.

ממאחורי הזכוכית למאחורי המצלמה

החלק הכי דומיננטי בסרט, וגם הכי טוב, הוא הפסקול. לא אמורה להיות מדוברת בהפתעה בכלל, שכן במאי הסרט מייקל ג'אקינו (Michael Giacchino) בכלל רק הלחין סרטים עד עכשיו. מדובר בסרט בכורה מרשים גם אם הוא קצר, בו הראה ג'אקינו יכולות בימוי טובות ועבודת פסקול פשוט פנטסטית. בסופו של דבר מסתבר שדווקא החלק המוזיקלי של הסרט הוא האלמנט הייחודי ביותר, והלוואי והלאה נראה יותר פרוייקטים נותנים לו דגש כזה. השילוב בין ההפקה לצילום הטובים ניכר גם מעבר לשחור לבן, ובשילוב עם הפסקול וההופעות הטובות גורם לחוויה שקשה לא ליהנות ממנה גם אם הקצב שלה לא חלק במיוחד. ההתחלה של הסרט לא מעניינת במיוחד, ולוקח זמן עד שאנחנו לומדים פרטים על הדמויות שלנו כדי שנוכל לעודד אותן במהלך העלילה. לא מפתיע כשמדובר בסרט קצר, אבל זה כן קריטי כדי ליצור אצל הצופה עניין בעלילה. אני חד משמעית חושב שהסרט היה זקוק לעוד בערך עשר דקות של דיאלוגים או רגעי דמויות, שהיו יוצרים בהן עניין, דבר שסצנות האקשן היו מרוויחות ממנו מאוד.

השורה התחתונה

Werewolf by Night מצליח להרגיש בדיוק כמו שהטריילרים תיארו אותו, כ-Marvel Studios’ Special Presentation. הוא לגמרי משתלב ביקום של מארוול כפרוייקט מגניב ושונה לטובה הפעם ממה שראינו עד עכשיו. זה כמובן לא הופך אותו למושלם, והבעיות שלו מאוד ברורות, אך זה שני צעדים בכיוון הנכון ואחד התכנים היותר מהנים שהסטודיו הוציא השנה.

Werewolf By Night צפוי לעלות לשירות הסטרימינג דיסני+ ב-7.10

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10

הטוב

  • פסקול אדיר
  • מרגיש שונה ומרענן אך עדיין מוכר
  • צילום טוב

הרע

  • לא נותן מספיק זמן לדמויות שלו
  • קצב קצת בעייתי בעיקר בהתחלה

והפתיח

  • מדובר, לדעתי, בפתיח הטוב ביותר שהיה למארוול. יש התנגדות?
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:14 06.10.2022 | י.קום ? י.קום ? (אורח)

    זה חלק מהיקום של מארוול ?

  2. 2

       | פורסם ע"י