הרשמה

ביקורת: Lenovo Monitor Q27h-20

אחרי רצף של ניידים, לנובו החליטה לתת לנו לנסות גם מסך! בואו לקרוא מה חשבנו על ה-Lenovo Monitor Q27h-20

העיצוב מוזר למדי אבל מדובר במסך טוב עם קילר פיצ'ר שאני בטוח שיגרום לחלקכם לשקול קנייה שלו

עותק סיקור סופק לנו על ידי לנובו ישראל, תודה רבה!

אני יודע שאתם רגילים לראות כאן ביקורות על מחשבים ניידים של לנובו (ופעם בחצי עשור גם מחשב נייח), אבל לנובו גם יוצרים עוד מוצרים שונים, ביניהם גם מסכים: ה-Lenovo Monitor Q27h-20, מסך של לנובו עם פיצ'רים מאוד מעניינים ומראה מאוד ייחודי, הגיע אלינו לסיקור. האם מסך ה-"לא גיימינג" הזה מצליח להתחרות במסכי הגיימינג השונים והיקרים יותר? בואו נראה!

איכות בנייה וחיבורים

העיצוב של ה-Lenovo Monitor Q27h-20 זוכה ממני לתחושות מעורבות: מצד אחד עיצוב המסך עצמו דיי מגניב: שימוש בעיצוב ללא שוליים תמיד ייצור מראה סקסי ומושך יותר מאשר השוליים הרחבים הרגילים והבחירה של לנובו להמשיך עם הקו הזה גורמת למכשיר להיראות מאוד יפה. אני גם ממש אוהב את המיקום של החיבורים השונים: הבחירה לשים את שני חיבורי ה-HDMI, חיבור ה-DisplayPort, שני חיבורי ה-USB-C 3.2 וחיבור החשמל באופן גלוי בצד האחורי של המסך ולא מוסתרים בחלק התחתון שלו מאפשרים גישה נוחה ויעילה לכל החיבורים השונים.

לגבי שאר העיצוב... אני לא כזה מת עליו. אני מבין, זה קטע של "על טעם ועל ריח", אבל העיצוב של ה-Q27h-20 מאוד מוזר בעיניי, כשגם ההרכבה שלו לקחה יותר זמן מהרגיל, בעקבות כל מיני ברגים שצריך להכניס בסדר מסוים. יש תמיכה בזרועות של VESA, אז לחלקכם זאת לא תהייה בעיה בכלל, מה גם שתוכלו לחבר אותו לרגל תואמת אחרת. אגב, העיצוב המוזר הזה גם אומר שלא תוכלו להסיט רק את המסך בזווית ימינה או שמאלה, אלא תצטרכו לסובב את כל המכשיר.

הזווית מתכווננת ללמעלה ולמטה, אז לפחות תהייה לכם את האופציה הזו, אבל חוסר היכולת לסובב את המסך, יחד עם העיצוב המוזר של הרגל טיפה נותן וייבים של יופי על פני אופי, או Style over Substance. כן, איכות החומרים נהדרת, מיקום החיבורים טוב מאוד והעיצוב של המסך עצמו מעולה, אבל העיצוב של הרגל טיפה הורס לטעמי את מה שהוא עיצוב טוב מאוד למסך עצמו.

איכות תמונה ופיצ'רים נוספים

טוב בואו נתחיל שנייה דווקא עם משהו שהוא יחסית פחות טוב: הבהירות של המסך. תראו, אני מבין את לנובו: אחד הפיצ'רים החזקים של המסך הזה שואב המון חשמל ולנובו הייתה צריכה לחסוך איפשהו לפני שהיו צריכים להמציא דירוג חשמל נמוך מ-G. מצד שני, עם 350 ניטים, מדובר ברמה שכבר גובלת ב-OLED אם לא מגיעה אליו בדגמים מסוימים. בהתחשב בכך שאי אפשר להזיז את המסך יותר מדי בגלל העיצוב שלו (או בזכות, תלוי באיזה מחנה אתם), אתם מקבלים מסך שתרצו להשתמש בו לרוב בחדרים חשוכים או לא מול חלון. 

הסיבה שאני התחלתי דווקא עם הבהירות היא כי מסך ה-IPS הזה מספק את אותן התוצאות שציפיתי להן כשקיבלתי אותו לביקורת: כיסוי הצבעים שלו נהדר (למרות שכבר יצא לנו לסקר כאן באתר מסכים עם כיסוי צבעים של 98% ב-DCI-P3 וכאן הכיסוי הוא נמוך יותר ומגיע רק ל-95 אחוז), איכות התמונה פנטסטית, המסך תומך ב-FreeSync שזה משהו שבאמת אמור להיות כבר סטנדרט במסכים כיום והרזולוציה מול קצב הרענון (1440p ו-60 הרץ) טובים, גם אם הייתי רוצה קצב רענון גבוה יותר, או לפחות אופציה ל-Overclocking של המסך עצמו. כל מה שציינתי כאן הן דרישות דיי סטנדרטיות, כשיש הרבה מסכים באותה הפוזיציה כמוהו - בתחום הגיימינג ומחוצה לו.

אבל איפה שהמסך הזה מפסיק להיות "כמו כולם" הוא באופציית החיבורים שלו. הזכרתי בתחילת הביקורת שאחד הפיצ'רים שלנובו דואגת לשים ממש בקדמת הבמה עם ה-Q27h-20 הוא העובדה כי חיבור ה-USB-C שלו מאפשר לו גם להיות תחנת עגינה: חיבור ה-USB-C של ה-Q27h-20 יאפשר לכם לחבר אליו כל מכשיר עם חיבור USB-C המאפשר שידור והוא ישדר את התמונה מהמחשב למסך ובעזרת חיבורי ה-USB בצד האחורי שלו, גם יאפשר לכם לחבר מקלדת ועכבר לצורך עבודה נוחה יותר. המסך אפילו יטעין לכם את המכשיר שתחברו אליו. בעוד שעל הנייר זה פיצ'ר שיתאים בדרך כלל רק לאנשים עובדים ופחות לגיימרים, מצאתי את המסך הזה יעיל במיוחד ל...חיבור ל-Steam Deck. כאילו, שלא תבינו לא נכון: חיברתי את המסך ל-Lenovo Legion 7-16IAX7 שלנובו השאירו לנו וחיבור ה-HDMI עובד בצורה טובה - זה עדיין יכול להיות מסך רגיל לחלוטין, אבל האופציה להשתמש בו כתחנת עגינה הופכת אותו למוצר שמספק את כל הפתרונות שהייתי צריך בביקורת שלי ל-Steam Deck. אני אפילו אוסיף ואומר שחלק מהבדיקות שלי למצב ה-Desktop של המכשיר היו על המסך הזה.

זה דיי נדיר למצוא מסך שיכול לתפקד גם כתחנת עגינה מלאה ב-USB-C - בטח ובטח שבמחיר שלנובו תימחרו בו את ה-Q27h-20. האם זה מבטל את כל הבעיות האחרות שציינתי? לא ממש, אבל זה טרייד-אוף שבהחלט שווה לשקול אם המטרה שלכם היא מסך שיתפקד כמסך גיימינג + תחנת עגינה + סאונד בעזרת הרמקולים של המסך - ובטח אם אתם תרצו לחבר את ה-Steam Deck שלכם למסך ולהשתמש בו עם שלט או במצב Desktop.

השורה התחתונה

תראו, בסופו של דבר זה מסך טוב מאוד: איכות התמונה נהדרת בעזרת פאנל ה-IPS, כיסוי הצבעים טוב מאוד (למרות שהוא יכל להיות מצוין), הרזולוציה מול קצב הרענון הוא באמת On-Point והתמיכה ב-FreeSync היא תמיד מבורכת (גם אם כבר צפויה בשלב הזה). השאלה היא מה אתם מחפשים במסך: אם המטרה שלכם היא מסך High-End עבור גיימינג ברמה גבוהה, קצב רענון גבוה ואין לכם שימוש ב-USB-C כחיבור למסך, אז יש מסכים טובים יותר שאתם יכולים לחפש בשוק, אבל אם לא אכפת לכם מהדברים האלה ואתם רק צריכים מסך טוב במחיר סביר (במיוחד כזה שמספק את כל היכולות של חיבור USB-C, ה-Q27h-20 יעשה את העבודה.

7.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות תמונה טובה וחדה
  • תמיכה ב-FreeSync היא תמיד מבורכת
  • מיקום חיבורים נהדר
  • תמיכה מלאה ב-USB-C כתחנת עגינה

הרע

  • העיצוב לא יתאים לכולם
  • זוויות התזוזה של המסך מוגבלות

והרגל

  • תאהבו אותה או תשנאו אותה, היא כאן כדי להישאר
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    07:03 30.11.2022 | מנחם מנחם (אורח)

    תודה על הביקורת שמואל
    אבל לא נתת פרט חשוב איזה HDR יש לו (HDR400 / HDR1000 ) זה פרט שמשנה את כל התמונה.

    תודה

  2. 2

    10:06 30.11.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    אתה רואה מנחם, זה מה שקורה כשאני עושה ביקורות כשאני חולה חחחח

    אני אוסיף את זה בחלק של איכות התמונה, זה יתוקן בקרוב - תודה רבה!

  3. 3

       | פורסם ע"י