הרשמה

ביקורת: החתול של שרק: משאלה אחת ודי - אף אחד לא מוכן לזה

החתול במגפיים מביע משאלה להחזיר את עולם האגדות של שרק לתקופה הטובה שלו, אני בטוח שגם הוא בעצמו לא ציפה למה שיבוא אחר כך.

תאריך השקה: 08/12/2022

עוד לא אהבנו די

תודה רבה לטוליפ אנטרטיינמנט על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

ל"החתול של שרק: משאלה אחת ודי" (Puss in Boots: The Last Wish) לקח בסה"כ 11 שנים לצאת. הסרט, שדיבורים עליו התחילו עוד כש"החתול של שרק", סרט הספין-אוף הראשון בסדרת הסרטים האולטרה-פופולארית "שרק" (Shrek) יצא, עבר ביחד עם סטודיו האנימציה DreamWorks שעומד מאחורי הסדרה המון שינויים. הסטודיו, שבשנים האחרונות איבד את הקשר עם הקהל הרב שצבר לו מסדרת "קונגו-פו פנדה" או "שרק" והתמקד בעיקר בסרטים לגילאים קטנים יותר, מביע משאלה עם "משאלה אחת ודי" להחזיר את אותו קהל עם עלילה ודמויות בוגרות, שמתאימות למבוגרים וילדים כאחד. לא רק שהוא מצליח באופן מסחרר, השילוב שלו של רגש, הומור, אקשן והתפתחויות מעניינות הן בגזרת העלילה והן בגזרת הדמויות הופכות אותו לה-סרט לקחת את המשפחה בחנוכה, וימקמו אותו כאחד הסרטים הטובים ביותר שיצאו בשנים האחרונות. ;הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

מי הגיבור חסר הפחד האהוב עליכם?

מהרגע הראשון הסרט מתחיל בקצב מהיר, ולא עוצר אותו אפילו לדקה במהלך ה-100 דקות בהן הוא עובר באלגנטיות בין קווי העלילה והדמויות שלו. אנו פותחים את הסרט עם החתול במגפיים חוגג את הגיבור חסר הפחד שהוא עם עיירה שלמה בספרד. לאחר תקרית רוויית אקשן בה נהרג החתול, הוא מתבשר שהגיע לנשמתו האחרונה. כגיבור עם ביטחון עצמי אדיר כמו שלו הוא לא מהסס עד מפגש לא נעים שגורם לו לבחון את המשך עתידו בתחום ההרפתקאות. תקווה חדשה נופלת לחלקו כאשר זהבה ושלושת הדובים באים לחפש אותו במטרה למצוא מפה המובילה אל עבר כוכב בעל יכולת קסומה להגשים כל משאלה שהמוצא שלו יבקש, ומשם החתול יוצא להרפתקה אחת אחרונה במרדף אחר נשמות נוספות.

העלילה של "החתול של שרק 2" לא מצריכה מכם להכיר את סרטי שרק או אפילו לראות את הסרט הראשון בסדרת החתול במגפיים, מלבד כמה רפרנסים שנעשים לשם ההומור - העלילה עומדת לגמרי בפני עצמה. הכרות עם האגדות המוזכרות בה, ובמיוחד עם "זהבה ושלושת הדובים" אמנם תגביר את החוויה אך הסרט לשניה לא נשען על זה. במקום זאת, הוא מסתמך על בניית דמויות נהדרת והוצאתן למסע מרתק וכתוב בצורה חכמה. זמן המסך מחולק בצורה מושלמת בין כל אחת מהדמויות, מה ששומר על הקצב הנהדר של העלילה תוך כדי פיתוח מלא של הדמויות והשלמת תפקידן בעלילה הכללית של הסרט. החלוקה הזאת תקפה גם בין הרגשות שהסרט מנסה להעביר, כך שהוא מצליח לקלוע בול בכל פעם שהוא פונה להומור, לאקשן או אפילו לרגש. לא סתם זהבה ושלושת הדובים מוזכרים פה פעמיים, כי בדיוק כמו "החתול של שרק 2", הפינגויינים ב"מדגסקר" ומאסטר אוגווי ב"קונגו-פו פנדה", DreamWorks חוזרים ובגדול למסורת יצירת דמויות המשנה שלהם, והתוצאה פשוט מדהימה. לא אהיה מופתע אם הרבה יצאו מהסרט שדווקא זהבה הייתה ההיילייט שלהם.

מימד החתול

האנימציה היא כנראה התחום הכי פחות מפתיע בסרט, שכן כבר מהטריילרים היה ניתן לראות שפה הם לא יפספסו. התוצאה היא שילוב מהמם בין הסטייל של "ספיידרמן: מימד העכביש" בסצנות האקשן המעולות של הסרט ובין סטייל יותר סטנדרטי של אולפני DreamWorks אך מותאם לרמה המצופה ב-2022. גם בתחום הפסקול הסרט לא מפסיק, כך שתתכוננו לזמזם את שיר הנושא שלו "? Who Is Your Favorite Fearless Hero" כל הדרך אל האוטו ובחזרה הביתה מהקולנוע. מבחינת הדיבוב, ראיתי את הסרט בגרסה המתורגמת ולכן אני יכול להגיב רק על הקאסט של הגרסה האנגלית. וואו, איזה קאסט. אנטוניו בנדרס (Antonio Banderas) בתור החתול במגפיים נותן עוד הופעה בלתי נשכחת, ואיתו גם פלורנס פיו (Florence Pugh) בתור זהבה. חבל לי שאני לא יכול פשוט להקריא את כל הקאסט כי לכולם מגיע כאן קרדיט, אך ללא ספק מגיע לסלמה הייק (Salma Hayek) בתור קיטי סופטפו, הארווי גווילן (Harvey Guillén) בתור הכלב פררו וסמסון קאיו (Samson Kayo) כדוב הילד הרבה קרדיט.

כל המדבבים הכניסו הרבה אישיות לדמויות, שגם ככה היו כתובות בצורה כל כך טובה שהדיבוב הוא רק הדובדבן שבקצפת. קרדיט אחרון, אבל חשוב ביותר, מגיע לכל מי שהיה אחראי על עיצוב הסאונד בסרט - ובמיוחד - למי שהיה אחראי על הסאונד בשינוי קצת פעימות הלב בסצנות של לחץ. אני באמת ניסתי להזכר בסרט שהצליח לדמות פעימות לב בצורה טובה יותר, ולמען האמת לא הצלחתי למצוא שום דוגמא שמשתווה למה שהשיגו כאן. במידה ותצליחו לחשוב על סרט כזה, אשמח שתכתבו בתגובות.

השורה התחתונה

זה לא משנה מה אני ארשום פה, אף אחד לא יוכל לשער כמה מצויין "החתול של שרק: משאלה אחת ודי" . עם קצב מסחרר ואנימציה מרהיבה הסרט עובר באופן פנטסטי בין דמויות מעניינות, קווי עלילה אדירים, הומור נהדר והמון רגש שלא ישאיר אתכם לשניה אחת מחוץ למסך. לא מדובר רק בסרט האנימציה הטוב ביותר מאז "מימד העכביש", או בסרט שראוי להיאמר באותה נשימה עם שרק 1 ו-2, מדובר פה בסרט שעומד בפני עצמו כאחד הטובים שיצאו בשנים האחרונות.

Puss in Boots: The Last Wish יעלה לאקרנים בישראל ב-8.12

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • דמויות מסקרנות שעוברות תהליך בעלילה בוגרת, מפתיעה וכתובה היטב
  • מצליח לעבור בין הומור, רגש ואקשן באופן מרשים
  • קצב מצויין
  • אנימציה מדהימה

הרע

  • יהיה לכם קשה לשכנע את מי שלא ראה את הסרט כמה הוא טוב

והחתול

  • אפשר להוריד את "של שרק", מדובר בדמות שיותר מראויה לעמוד בפני עצמה
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:01 26.12.2022 | רותם רותם (אורח)

    ראיתי את הסרט עם הבנות שלי. ראיתי שיש שם חלקים של תמונות רצות לא ברציפות. נראה כאילו חסר פריימים. האם ככה אמור להיות? מה המטרה של זה?

  2. 2

    00:58 27.12.2022 | דור קציר - כתב תוכן דור קציר - כתב תוכן

    אהלן רותם! במידה ואתה מתכוון לקטעי האקשן אז כן, מדובר בסטייל קרבות שניסו בהצלחה פנומנלית יש להגיד בספיידרמן: מימד העכביש וגם עובד פה נהדר

  3. 3

       | פורסם ע"י