הרשמה

לא רק אנחנו: גם Microsoft רוצים לקנות את Netflix, מה זה אומר?

רגע, אתם רוצים להגיד לי שיש חברה שלא הייתה רוצה את נטפליקס?

דברים לא כל כך מוזרים

אתר הידיעות Reuters סיפק לפני יומיים ידיעה כביכול מהפכנית. לפי האתר, למרות שעסקת הענק שבסגרתה Microsoft תקבל שליטה על Activision עושה כל שבוע חדש סימנים שלא תעבור, מנכ"ל מייקרוסופט סאטיה נאדלה (Satya Nadella) כבר סימן כמטרות לשנה הבאה רכישת ענק אחרת. הדיווח טוען שהבאה ברשימת הקניות היא Netflix, ענקית הסטרימינג שכבשה את העולם בסערה. מדובר באמת ברעידת אדמה בקנה מידה עצום בתחום הסטרימינג ובכל תחום בו Microsoft ו-Netflix מתחרות, אך כמה הידיעה הזאת מחזיקה מים? יצאנו לבדוק.

על הנייר מדובר בכפפה ליד. נאדלה הוכיח מספר פעמים שהוא מוכן ורוצה להרחיב את מייקרוסופט לתחומים שהחברה עוד לא צעדה בהם ושהוא גם מוכן לקחת הימורים כספיים כבדים על כך. אמנם Activision היא העסקה הראשונה שעולה לראש, אך ההוכחה הראשונה לגישה האמיצה של נאדלה תמונה בהחלטה התמוהה כביכול אי שם בשנת 2014 להזרים לחטיבת Xbox סכום של כ-2.5 מיליארד דולר לטובת רכישת Mojang דווקא כשהחטיבה בתקופת שפל חסרת תקדים. את ההחלטה קיבל נאדלה כשהוא רק שבעה חודשים בתפקיד, ומיותר לציין כמה שהיא השתלמה לו. לא רק שהוא הציל את המותג, הוא גם גרם לו להכנס ללופ חיובי שהסתיים ברווחים ענקיים בשנים האחרונות. נאדלה מאוהב ומאמין בתחום סיפוק התוכן של Micorosft והוא גם מוכן לקחת החלטות נועזות כך שקל להסיק שכן לא יהסס וירכוש את נטפליקס. בנוסף, המעבר של החברה לידיים החדשות יהיה חלק יותר מפני שבראד סמית' (Brad Smit) המשמש כנשיא מיקרוסופט הוא חבר דריקטוריון של נטפליקס מאז 2015, כך שיש לו כוח לא קטן בחברה. מפה, מתחילות הסיבות למה לא.

התקציב לרכישת Activision עומד על סכום דמיוני של כ- 70 מיליארד דולר, שכולם כבר סומנו בתקציב השנתי של מיקרוסופט כמוקצים לתחום הבידור. נטפליקס אמנם נמצאת באותו תחום, אבל הם דג יותר גדול ואני מתכוון להרבה יותר גדול. שווי השוק של נטפליקס עומד נכון לדצמבר על 129.37 מיליארד דולר. כדי להגיע להצעה הוגנת ששירות הסטרימינג יוכל לשקול כניראה שיצטרכו מיקרוסופט להכפיל את התקציב לרכישת Activision ואז להוסיף עוד טיפה. במידה והולכים על פי חישוב של 30% תוספת משווי השוק, מדובר בעסקה אסטרונומית של כ-180 מיליארד דולר. שווי השוק של מייקרוסופט הוא כ-2.13 טריליון דולרים שהם כקצת יותר מ-2135 מיליארד, כך שהם יכולים גם לקנות את גלקסיית שביל החלב. ברצינות- לא מדובר בסכום גדול בשביל Microsoft להשקעה, אך כן מדובר במשהו שיהיה להם קשה להסביר לרשויות ולבעלי המניות במידה ויקרה במקביל לעסקת Activision. במידה ובאמת מדובר בהחלטה בין אחת מהעסקאות, מיקרוסופט ללא ספק מעדיפה את Activision בשל שולי רווח גבוהים יותר. 

האם מדובר באיום מחושב לרגולציות לגבי מה יקרה אם עסקת הגיימינג הגדולה תפול? האם מדובר באיתות לתעשיית הסטרימינג שמיקרסופט מגיעה להיות שחקנית גדולה גם שם? והאם אני סוף סוף אקבל את משחק בסגנון Bully בתיכון של Sex Education שאני כל כך רוצה? את כל התשובות לשאלות האלה נקווה לגלות בקרוב, ובנתיים כבר נקרא דיבס על הראשונים שהציעו את ג'נה אורטגה לתפקיד של קורטנה.
עוד ליהוקים? עוד רעיונות למשחקים? כתבו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י