הרשמה

ביקורת: את: עונה 4: חלק ראשון - רצח כתוב היטב 2.5

תעלומה לונדונית

תאריך השקה: 09/02/2023

החצי הראשון של העונה הרביעית של "את" משנה את הפורמולה וזורקת את ג'ו למשחק "מי עשה את זה" - וזה כל כך כיף שגם לצופים חדשים כדאי לצלול פנימה

גישה מוקדמת לסדרה ניתנה לנו ע"י נטפליקס ישראל, תודה רבה!

אני אתחיל בהצהרה. חמשת הפרקים הראשונים של העונה הרביעית של "את" (YOU) הם לא ממש עונה חדשה, ולמעשה גם בקושי מרגישים כמו סדרה. הם סרט באורך חמישה פרקים המרגיש חלק מסדרת "רצח כתוב היטב". היוצרים שוב לוחצים על מעין כפתור ריסט לסדרה, אך הפעם באופן אגרסיבי וניסיוני הרבה יותר. זה סיכון, אך לא רק שהוא מלהיב, הביצוע הטוב שלו כאן גורם לי להזמין גם צופים שעוד לא ראו את הסדרה להתחיל לראות את העונה הרביעית כאילו לא מדובר בעונה חדשה לסדרה קיימת. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

ארץ חדשה

העונה נפתחת במונטאג' מהיר מאוד העוקב אחרי העונות הקדומות, מה שרק מרמז לכמה היא מזמינה לקהל חדש. ג'ו גולדברג, אותו משחק פן בדג'לי (Penn Badgley) באופן שמצדיק התייחסות נפרדת מאוחר יותר בביקורת, נאלץ הפעם לא רק להחליף חוף - אלא להחליף יבשת וזהות. ג'ו הוא כעת פרופסור לספרות, זהות אותה לוקח בסופר רצינות והשקעה בין אם זה בקריאת ספרים, דאגה לתלמידיו וכמובן מאבק בהתנהגות האובססיבית הקיצונית שלו. לאחר שכמעט ונכשל בפיתוח אובססיה לשכנתו הנושא לקולוגה באוניברסיטה, הוא מוזמן עם הזוג למסיבה בבר השמור רק לעשירון העליון של לונדון. במסיבה, מכיר ג'ו מגוון טיפוסים צבעוניים, ולאחר לילה של שתייה מרובה מוצא את עצמו בתפקיד הבלש במשחק קלאסי של "הרמז".

ג'ו מגלה בעבודת הבילוש שאותם טיפוסים שהכיר מסתירים לא מעט סודות, וזאת תוך כדי העברת ביקורת על ג'אנר ה"מי עשה את זה?" עם אחת מהתלמידות שלו, הכתובה באופן נפלא וללא ספק אחת מהנקודות הטובות של הסרט הארוך הזה. הדיבור האובססיבי של ג'ו לעצמו מסתדר מעולה עם התפקיד שלו בעלילה, ושילוב עם התפתחות חכמה של התעלומה והרבה טוויסטים יפים ולאו דווקא צפויים הופכים את חויית הצפייה לנהדרת. אמרתי את זה גם על רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית אך אחזור על זה גם כאן, המודל של תכנים הדורשים מכם לפתור תעלומה הזורקת עליכם רמזים וטוויסטים עובד מושלם עם מודל הסטרימינג, וגורם לכם ולקרובים שלכם לשבת על הספא ולזרוק השערות תוך כדי. זה גם לגמרי משחק לטובת הסדרה, שכן רוב דמויות המשנה לא מגיעות לגבהים ולרמת העניין שדורשת עלילה בסגנון הזה - מה שיוצר כמה דיאלוגים שממש לא נורא אם תתעסקו בהשערות שלכם במקומם. זה אמנם לא מוריד מהצבע של הדמויות, שמצליחות להרגיש יחודיות וחלקן אפילו מספיק מסקרנות כדי שנעקוב באדיקות על הפעולות והמילים שלהן.

באנות בלאנק, מאחורייך

אמנם העלילה והדמויות מכוונות לקולנוע, אך שום דבר לא היה עובד אילולא השחקנים גם הם היו מכוונים את ההופעות שלהם לרמה הזאת. לא רק שהם כיוונו, חלקם גם מצליחים ובענק. בדג'לי סוחף בתור ג'ו, ומצליח למכור גם את ההערות הציניות בראש שלו וגם את המשחק שהוא מנסה לשחק כדי לחקור את התעלומה כמו שצריך. שארלוט ריצ'י (Charlotte Ritchie) מצויינת בתור קייט, הצלע הנשית בסיפור. איימי-ליי היקמן (Amy-Leigh Hickman) בתור הסטודנטית הסקרנית של ג'ו אחראית על כמה מהסצנות האהובות עליי, וכך גם טילי קיפר (Tilly Keeper) בתור פיבי, חברתה הטובה ביותר של קייט והצלע המחברת בין חבורת העשירים. גם כשהתסריט לא סיפק לדמויות יותר מדי עומק, כל הקאסט דואג להוסיף ניואנסים קטנים שגורמים להופעות שלהם להיות ראויות לציון לטובה.

השורה התחתונה

החלק הראשון של העונה הרביעית של "את" כלל לא מרגיש כמו חלק ראשון לעונה. הוא הופך לסרט בלשים בן חמישה פרקים בכיכובו של ג'ו שנגיש גם לצופים שלא ראו את הסדרה לפני. מדובר בלקיחת סיכון, אך אחד שמשתלם עם התאמה מושלמת בין הדמות המרכזית לתפקיד הבלש, קצב התפתחות טוב לעלילה ועם קאסט דמויות מעניין ביותר. גם אם התסריט לא חד ברמת סרט בסדרת "רצח כתוב היטב", מדובר בתוכן שחובה למעריצי סדרת הסרטים לראות גם מבלי לראות את העונות הקודמות.

החלק הראשון של העונה הרביעית של "את" זמין כעת לצפייה בשירות הסטרימינג Netflix. החלק השני צפוי לצאת ב-10 במרץ.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • תעלומה נהדרת
  • ג'ו דמות מעולה לתפקיד הבלש
  • קאסט דמויות מעניין עם הופעות טובות במיוחד

הרע

  • חלק מהדיאלוגים לא מעניינים או רלוונטים מספיק
  • החצי השני של הפרק האחרון מרגיש מעט מבולגן

והחלק השני

  • רק עוד חודש
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י