הרשמה

ביקורת: אוזניות ASUS ROG Delta S Animate

אוזניות הפרימיום של ASUS ROG הגיעו אלינו לביקורת - מה היה לאביחי לומר עליהן?

מדובר באוזניות פרמיום שנותנות כל מה שאוזניות פרימיום רוצות, חוץ ממניפת הצליל שהייתי מצפה מאוזניות פרימיום

המוצר סופר לנו לסיקור על ידי ASUS ישראל, תודה רבה!

אוזניות גיימינג הן אחד התוספים הכי משמעותיים היום לשחקנים כבדים. מי שמשחק שעות רבות ייאלץ לשבת עם האוזניות עליו במשך זמן רב, והאיכות שלהם תשפיע באופן ישיר על משך הזמן שהם יכולים לשחק. אוזניות גיימינג איכותיות אינן המצרך החשוב ביותר לכל גיימר (בניגוד למקלדת ועכבר) אבל מי שיושב שעות על המחשב כמוני, רצוי שיהיו לו אוזניות נוחות וטובות. בעיקר היום, כשהאוזניות משמות גם לשיחות זום ומפגשי אונליין, יש משמעות כפולה לאוזניות ולמיקרופון.

לאוזניות ASUS ROG Delta S Animate יש דבר אחד מאוד בולט וזה השם הארוך שלהן. האוזניות הן מדסרת הפרימיום של החברה, והן משופעות בתכונות כמו ביטול רעשים באמצעות AI, צליל היקפי' ותמיכה בפורמטים מורכבים של צליל. לדברי החברה, האוזניות מתאימות למחשב אישי, PlayStation, Nintendo Switch ומכשירים סלולריים. האוזניות נבדקו אצלי על מכשיר אנדרואיד, iPad ומחשב אישי.

מה שבתוך הקנקן

האוזניות מגיעות בקופסה ומכילים את האוזניות, מיקרופון נתיק, כבל עם USB-C, כבל מתאם ל-USB, זוג כריות להחלפה וחוברת הפעלה שמשום מה עדיין מחלקים בשנת 2023. האוזניות עצמן בנויות טוב ומחומרים איכותיים. הספוג שעל הקשת יושב בנינוחות והפומיות מכסות את האוזניים בנוחות. התצורה המשולשת של האוזניות מעט יחודית ויכול להיות שלא תתאים לכל אחד. לי לא היתה עם זה שום בעיה.

המאפיין הייחודי ביותר של האוזניות הוא תצוגת הלדים שנמצאת על האפרכסת. לדים לבנים עם אנימציות הניתנון לתכנות זה יפה, זה מגניב, אבל אני אף פעם לא רואה את זה, לכן לא ברור לי למה זה חשוב. בצד שמאל יש כפתור ווליום, ומתג שבורר בין מצבי תצוגת הלד. שוב, לטעמי מדובר בשימוש מיותר בנדל"ן חשוב שנמצא שם. כפתור הווליום מכיל כפתור השתקה שמופיע כאור אדום על פומית המיקרופון ומאפשר לנו חיווי בזמן אמת על מצב ההשתק. המיקרופון הוא מוט גמיש ניתן לניתוק מהאוזניות, מה שגרם לי פשוט להשאיר אותו מכיוון שחששתי לאבד אותו. המוט עצמו גמיש ונוח. האוזניות מרגישות מעט כבדות אבל יושבות טוב על האוזניים ואפילו יצא לי לנסות אותם ביום חמסין קל ולא הזעתי בכלל, הישג!

שימוש יום יומי

הדבר הכי חשוב לי בהתקנת ציוד היקפי זו פשטות, והפעם אני שמח להגיד שהאוזניות אחלה. בלי דרייברים, בלי התאמות, ובלי לשחק עם ההגדרות. ברגע שחיברתי אותם ל-USB המחשב זיהה את הכל ועבר לעבוד איתן. עכשיו, אחרי שאמרנו את זה, בואו נדבר על Armoury Crate.

זוהי אולי התוכנה הנוראית ביותר שיצא לי לעבוד איתה. ואני מדבר כמי שמחזיק מקלדת ועכבר של Corsair ועובד עם iCUE. הייתי צריך להתקין אותה פעמיים ולקחו לי חמישה נסיונות לגרום לה לזהות את האוזניות. אחרי שהכל עבד אני מודה ומתוודה שלא הרגשתי הבדלים מהותיים במשחק עם הממשק. כפתור ה-Bass Boost לא שיפר את הבס, והמודים השונים (מירוצים, יריות, משחקי תפקידים) לא השפיעו על הסאונד עצמו.

תופעה שחוזרת על עצמה לאורך כל הביקורת זה שחסר לאוזניות האלה בס. אני לא יודע למה, ואין לי מושג איך לסדר את זה. במבחני בס שעשיתי לאוזניות הן מגיעות לתדרים נמוכים השמורים לאוזניות איכותיות (עד 30Hz היה ניתן להרגיש את הבס), אבל בסאונד עצמו היה חסר בס למרות כל ניסיונותיי. אני גם אודה שאני לא אודיופיל, ואלה בבירור אוזניות המיועדות לאודיופילים. אני, מה לעשות, גיימר, ובכל מה שקשור לניואנסים הקטנים של הסאונד אני לא הרגשתי משהו שונה במיוחד. ההקשבה לשירים באייפד היתה אכן נקייה יותר מהאיירפודס למשל. אבל יכול להיות שזה נובע בעיקר מהאקוסטיקה שיש לאוזניות כאלה. בכל מקרה הצליל נקי, ואפשר לשמוע פרטים קטנים בשירים שלא שמעתי בעבר. 

אודיופילים אמיתיים יוכלו ליהנות מתמיכה מלאה של ASUS ROG Delta S Animate בטכנולוגיית MQA. קבצי MQA הם קבצים לא דחוסים שנותנים עומק צליל עשיר יותר ומאפשר להינות מחווית שמיעה באיכות גבוהה יותר. אלה קבצים ענקיים ואני חושב שהשירות היחיד שמספק אותם היום זה TIDAL. לא ניסיתי, אבל מי שאוהב אולי יוכל להעריך את זה יותר.

באוזניות לאודיופילים הייתי משקיע בכפתורי ניגון, קדימה והשהה במקום ברירת מצב ללדים, אבל אולי זה רק אני. המיקרופון עובד מצוין. נכון, לא הייתי מקליט איתו פודקאסטים, אבל עושה עבודה מצוינת בשיחות זום ואקשן בדיסקורד. הצליל מעט מתכתי, אבל לא שונה בהרבה ממיקרופונים אחרים שעבדתי איתם. מסנן הרעשים עובד אחלה, למורת רוחם של כמה מטוסים שעברו לי מעל הראש.

לייב אקשן

האוזניות האלו הגיעו לידיי לתקופה נהדרת של בדיקה. לאחר זמן מה החלטתי לחזור מחדש ל-Battlefield 2042 (ואני ממליץ לכולם לחזור אליו) משחק ירי מגוף ראשון עם הרבה אקשן וירי וטירוף של מלחמה. המשחק השני ששיחקתי בו עם האוזניות האלה הכי הרבה היה Sons of The Forest, משחק אימה השרדות רווי באקשן. צרחות האימה ומשק כנפי העטלפים ילוו אותי שנים אחרי המשחק הזה.

במה שקשור למשחקיות ASUS ROG יודעים לעשות את זה הכי טוב. בשלב הזה יכולות הצליל ההיקפי של האוזניות משפרות משמעותית את יכולת התגובה שלי כשחקן. להבין מאיפה יורים עליי מעולם לא היה קל יותר. החדות בין הצלילים הפכה את ההמולה לדיוק של כלים שונים מכיוונים שונים. כל פעם כשהחלו לירות עליי או כשקפצה עליי מפלצת בצווחות מקיפאות דם, הצליל ההיקפי והאקוסטיקה ממש עזרו לי להתמצא בכיוון ובמרחק. צלילי הרוטור, רעם המטוסים, מכונת היריה והאקדח של החבר שלך לידך. כל אלו מופרדים אחד מהשני בצורה מושלמת שמאפשרת לאוזן לשחק תפקיד הרבה יותר חשוב בתוך המשחק.

המחסור בבס מורגש, בעיקר בירי, פיצוצים וכל מה שקשור לדרמה היומית של משחקי מחשב. וזה מאוד עצוב, כי לצלילי הבס יש תפקיד חשוב במשחקי מחשב. בעיקר בגל מה שקשור לצלילים שאינם דיבור. נראה כאילו הטווח האודיופוני של האוזניות גוון לצליל אנושי שנשמע מאוד חלק, אבל לא לאפקטים קוליים שאופיניים כל כך למשחקי מחשב. כל ניסיונותיי לשחק עם הבסים העלו חרס. ונאלצתי לקבל את תוצאות הבס כמות שהם, וחבל. איכות האוזניות למשחקים יכלה להיות מושלמת אם רק היה מנעד גדול יותר של צלילים בתוך האפרכסת. בסך הכל היא נוחה, יושבת טוב, ומתממשקת מצוין. למה היו חייבים לבאס את הסאונד עם הבס?

השורה התחתונה

מדובר באוזניות פרמיום שנותנות כל מה שאוזניות פרימיום רוצות, חוץ ממניפת הצליל שהייתי מצפה מאוזניות פרימיום. שלא תבינו לא נכון - המיקרופון מעולה, הישיבה על האוזניים נוחה לזמן רב והתמיכה בפורמטים של סאונד ובצליל היקפי מצוינת לאין ערוך, אבל חבל שהבסים חלשים ומפחיתים מעוצמת ההנאה מהם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10

הטוב

  • אוזניות נוחות מאוד
  • האוורור שלהן מעולה
  • מיקרופון שמתאים לאוזניות פרימיום
  • צליל היקפי נהדר

הרע

  • הבסים פשוט לא מרשימים
  • תוכנת ה-Armoury Crate מסורבלת ולא נוחה לטעמי

והמיוחד

  • לדים, כי RGB זה כל כך 2020
אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    02:26 26.04.2023 | אבינר אבינר

    אחלה ביקורת =)
    בדקתי באתר של אסוס, טווח התדרים של האוזניות הוא 20-40,000 הרץ, מה שמצביע על צלילים גבוהים איכותיים (ככל שעולים מעל ה20,000 הצליל הגבוה יהיה יותר איכותי) והצלילים הנמוכים סטנדרטיים לגמרי (ככל שיורדים מ20 הצליל הנמוך יהיה איכותי יותר).
    למתקדמים, טווח הצלילים שהאוזן שומעת הוא (במצב הטוב ביותר) 20-20,000 הרץ. מכיוון שצליל בנוי מגל ואנחנו שומעים את מרכז הגל בצורה הכי טובה (צורת הגל - גל מתחיל נמוך, עולה מנמוך לשיא, וחוזר חזרה לנמוך) אנחנו "מאבדים" את הצלילים שקרובים לקצוות (20 הרץ לצלילים נמוכים ו20,000 הרץ לצלילים גבוהים). לכן ככל ש"מותחים" יותר את הצליל, אנחנו מאבדים יותר חלקים מהצליל שאנחנו לא מסוגלים לשמוע (הקצוות של הגל), וכשהצליל מגיע לשיא הגל, אנחנו כבר בתוך טווח הצלילים שהאוזן שלנו שומעת טוב, ולכן שומעים יותר צלילים בצורה איכותית.
    קשה להסביר בלי ציור, אז אני מקווה שזה מספיק ברור =)

  2. 2

    20:39 26.04.2023 | בן בן (אורח)

    משהו מאוד חשוב שהיה חסר לי זה כמה הם עולות

  3. 3

       | פורסם ע"י