הרשמה

ביקורת: Kirby’s Return to Dream Land Deluxe - ורוד באמצע

קירבי חוזר! אחרי משחק אחד ממוצע ומשחק אחד מעולה - האם הרצף החיובי של קירבי ימשיך גם עם הרימאסטר הזה למשחק ה-Wii מ-2011?

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 24/02/2023

המשחק סובל מכל הבעיות של משחקי קירבי לאורך השנים. אבל מצד שני, זה מסוג המשחקים שגדולים מסך חלקיהם במה שיוצר כאן משחק שהוא יותר טוב מהמשחק המקורי

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

קירבי עבר איזשהו שינוי בשנה שעברה. הסדרה שהייתה יותר מידועה במשחקיות הדו-ממדית האייקונית שלה, עשתה את הקפיצה הרצינית הראשונה למשחקיות תלת-ממדית מלאה והתוצאה הייתה הרבה יותר ממשביעת רצון, עם אחת החוויות הכי טובות שהיו לי מהגיבור הורוד של נינטנדו ומה שהוא בעיניי, המשחק הכי טוב בסדרה. אבל עם כל הכבוד ל-Kirby and the Forgotten Land, נינטנדו לא שוכחת את העבר שלה והיא מחזירה לחיינו את אחד ממשחקי הקירבי הישנים שלה: Kirby’s Return to Dream Land מקונסולת ה-Wii. בואו נראה האם המשחק הישן עומד בסטנדרטים של משחקי קירבי כיום.

זה לא ורוד, זה ורוד פוקסיה

קצת קשה לי לבוא ולדבר על הסיפור של Kirby’s Return to Dream Land Deluxe. כן, זה גם בגלל שזה רימאסטר למשחק משנת 2011 (סליחה נינטנדו, אני מסרב לקבל את ההגדרה שלכם לרימייק), אבל גם בגלל שהסיפור של Kirby’s Return to Dream Land פשוט להחריד: יום שמשי אחד בכוכב Popstar (כוכב הבית של קירבי וחבריו), ספינה בין-ממדית בשם ה-Lor Starcutter נוחתת נחיתת אונס על הכוכב של קירבי. בתוך החללית קירבי וחבריו (המלך דידידי, מטא-נייט ובנדנה וואדל די), מוצאים את הקפטן שלה: מאגולור.

אחרי קצת דין ודברים, קירבי מחליט לעזור למאגולור לבנות מחדש את החללית שלו כדי שהוא יוכל לחזור לכוכב הבית שלו, מה שזה בתכל'ס אומר: קירבי יוצא למסע חיסולים ברחבי כוכב פופסטאר במטרה לאסוף את חלקי החללית. הסיפור של המשחק מאוד חמוד וכצפוי, במשחק עצמו לא נעשו שינויים גדולים במיוחד - לא מבחינת העלילה ולא מבחינת עיצוב השלבים. המשחק כן עשה שיפורים מסוימים בגרפיקה, עם טקסטורות טובות יותר, עיצוב אמנותי חדש וטיפה יותר "קומיקסי" עבור קירבי וחבריו, כמה אנימציות חדשות ועוד. אבל באמת שזה רימאסטר במלוא מובן המילה.

זה גם אומר שהמשחק יסחוב איתו את כל הבעיות של משחק הקירבי הקודם ובאיזשהו מקום גם את הבעיות של כל הסדרה: מדובר במשחק מאוד קל ופשטני. נכון, זה פלטפורמר דו-ממדי, אבל אין בו כמעט שום אתגר לשחקן. זה משחק שמתגמל תנועה איטית ומתודית בשלב ופחות ריצה מהירה עם החלטות של הרגע האחרון. זה לא בהכרח דבר נורא: משחקי קירבי תמיד היו אופציה טובה לילדים או לאנשים שלא רגילים לגיימינג ברמה שאני או גיימרים ותיקים אחרים רגילים אליה.

זה גם אומר שזה משחק טוב לשחק עם חברים בעזרת מוד ה-Co-op שמאפשר משחק של עד ארבעה שחקנים: המשחק יוכל לאפשר להם לנוע בקצב שלהם מצד אחד ולאפשר לשחקנים יותר מנוסים לרפא אותם ואפילו לעשות להם "שק-קמח" כדי לעזור להם להתקדם במשחק. תשלבו את זה עם השלבים הקלים שדיברתי עליהם קודם ואתם מקבלים משחק שבעוד שהוא מאוד קל, עדיין יספק חוויה נהדרת כשתשחקו עם חברים, ילדים או בני ובנות זוג שלא מכירים גיימינג.

חוץ מזה, זה אותו המשחק מתקופת ה-Wii: קירבי יעבור בין עולמות שונים, ישאב דמויות כדי לקבל את הכוחות שלהם ולהשתמש בהם כנגדם, יאסוף גלגלי שיניים כדי לפתוח אתגרים וחדרים נסתרים בחללית של מאגולור, יילחם נגד בוסים ואחרי שהוא ינצח גם ירקוד להם על הקבר. סטנדרטי. מילה קטנה על ה-Super Powers שהמשחק הזה הציג לנו: אני מעולם לא אהבתי אותם: אני חושב שהם חמודים אבל השימוש בהם בזמן השלבים לא מרגש במיוחד והם סתם מספקים התראה לשחקן שהוא יצטרך לעבור שלב מיוחד ב-Another Dimension כדי לאסוף את גלגלי השיניים האחרונים בשלב. 

התוספות החדשות במשחק הזה הן בעיקר אסתטיות (שלבי ה-Another Dimension צבעוניים עכשיו, תודה לאל), אבל יחד איתן מגיעות גם שתי יכולות חדשות שלא היו במשחק המקורי: קירבי חול וקירבי Mecha. בעוד שהחול מרגיש כמו שילוב בין קירבי מים לקירבי אבן (שזה הגיוני אגב), קירבי Mecha ויכולות הלייזר שלו הופכות את המשחק הזה לכיפי ממש ובמקומות מסוימים גם יותר קל בזכות המתקפות שלו שמכסות חלק גדול מהזירה. עיצוב יפה, ביצוע יפה.

אבל עם טוויסט!

יחד עם זאת, השינוי הגדול של המשחק החדש הוא באפילוג החדש שלו: Magolor Epilogue: The Interdimensional Traveler. לפני שנתקדם, אזהרת ספוילרים קצרה: כל החלק הזה של הביקורת יכיל ספוילרים לסיום של המשחק המקורי ולאפילוג, אז תרגישו חופשי לגלול למטה עד שתגיעו לחלק שמדבר על התוספת השנייה של המשחק, פארק השעשועים של המשחק. כל השאר - בואו לשמוע על החלק הטוב ביותר של המשחק.

אז אחרי שניצחנו את מאגולור שהוא מסתבר, רשע מרושע, הדמות המסובכת מורלית מוצאת את עצמה במימד חדש ולא מוכר שנקרא פשוט Another Dimension. האסתטיקה מזכירה את זו של העולמות הבין-ממדיים של המשחק המקורי, אז זה גם מסביר את הרצון של נינטנדו ו-HAL Labs לשנות את הצבעים של השלבים האלה (תארו לעצמכם לשחק אפילוג של כמעט שעתיים שכולו במונוכרום). מאגולור חסר כוחות כמעט לחלוטין והוא צריך להבין איך הוא מחזיר לעצמו את הכוחות שלו ואיך הוא שורד בארבעת העולמות של המימד המוזר והמסוכן הזה.

כמו שכתבתי קודם, זה אפילוג דיי קצר - שעתיים בסך הכל (אפילו פחות), אבל כהרגלם בקודש, המפתחים של משחקי קירבי שומרים את האתגר האמיתי לסוף כשמדובר באפילוג מצוין מבחינת עיצוב שלבים וקרבות. סט היכולות של מאגולור אולי מוגבל בהתחלה, אבל ככל שהמשחק מתפתח אנחנו משיגים עוד ועוד יכולות כשהבוס הסופי של האפילוג ייאלץ אותנו להשתמש בארסנל המלא של מאגולור כדי לנצח אותו. אגב, גם את האפילוג ניתן לשחק עם חברים אז שלא תחשבו שזה מוגבל רק לשחקן בודד. אני ממש נהניתי מהאפילוג אבל הוא כן שם זרקור ענק על הקלות הבלתי נסבלת לעיתים של המשחק המרכזי. רמת קושי נוספת, רמיקס של האויבים או אפילו תגמול טוב יותר על עבודה מהירה של השחקן היו מעלים את המשחק המרכזי לרמה של האפילוג הזה.

פארק (מיני) שעשועים

אבל עם כל הכבוד לאפילוג החדש, התוספת שהכי אהבתי במשחק החדש הוא ללא ספק Merry Magoland, האזור החדש למיני משחקים ואיסוף המסכות במשחק. תראו, נינטנדו הייתה יכולה להישאר עם חדרי האתגרים, חדרי המיני-משחקים ולסגור את הבסטה, אבל היוצרים של המשחק ב-HAL Labs החליטו להמשיך את הקו של "לפתח ולתת לנו כמה שיותר ממאגולור", ופינקו אותנו עם אזור שלם - ממש פארק שעשועים - המוקדש לדמות המסקרנת.

בניגוד לשאר המשחק, האזור הזה רץ ב-30 פריימים לשנייה, אבל חוץ מזה מדובר באזור שבהחלט אפשר לומר עליו שהוא מהיפים שבמשחקי קירבי. פארק השעשועים הענק של מאגולור יאפשר לנו לשחק במיני משחקים החדשים יחד עם אתגרים מיוחדים שיאפשרו לנו להשיג חותמות שיקנו לשחקן עוד אביזרים שהוא יוכל להשתמש בהם בזמן הקרבות השונים או מסכות שונות ומצחיקות איתם הלוחם הוורוד הכל-יכול שלנו יוכל להסתובב בעולם.

אני מאוד אהבתי את הדרך בה הפארק מתפתח יחד עם ההתקדמות של קירבי בעולם של המשחק, כשהבוסים השונים יופיעו בלונה פארק המשוגע הזה והשחקן יקבל פסלים מיוחדים עבור ההתקדמות שלו עם האתגרים של הפארק. בגלל שהמשחק מאפשר לנו לשחק עם חברים גם בפארק עצמו, ובגלל שהמשחקים פתוחים לשחקן מהרגע הראשון, משחק הקירבי החדש הזה הופך (באופן דיי מפתיע יש לציין) למשחק מסיבות מצוין - מהטובים על הקונסולה.

המיני-משחקים החדשים והישנים כאחד - כולם מצוינים וכייפים להחריד. הייתי שמח אם הייתה לנו אופציה לעשות סוג של טורניר שיאפשר לנו לשחק כמה מיני משחקים אחד אחרי השני ברצף בפארק ולראות מי ניצח את בהכי הרבה מיני משחקים, אבל יודעים מה - זה לא גורע מכמות הכיף שהפארק הזה נותן לשחקן ומההנאה והיופי של הפארק הזה. הדבר היחיד שחסר לי כאן ודווקא כן הוריד מהחוויה: אין פה שום מוד אונליין למיני משחקים (למעט Samurai 100, למרות שזה אלמנט אונליין ולא אונליין אמיתי). אני עוד יכול להבין את זה למשחק הראשי, אבל אני חושב שאפשרות לשחק את המשחקים הללו עם חברים באונליין הייתה משלימה את החוויה.

השורה התחתונה

זה לא המשחק הכי טוב של קירבי על ה-Nintendo Switch, אבל מצד שני הוא גם לא המשחק הכי רע של קירבי על הקונסולה. Kirby’s Return to Dream Land Deluxe סובל מכל הבעיות של משחקי קירבי לאורך השנים: הוא קל מדי, הסיפור דיי קצר והתוכן הבאמת מאתגר נעול בסוף המשחק. אבל מצד שני, זה מסוג המשחקים שגדולים מסך חלקיהם, כשהשילוב בין האפילוג החדש ל-Merry Magoland הנהדר יוצרים משחק שהוא יותר טוב מהמשחק המקורי, אבל לא מאבד מהקסם של משחקי הקירבי הישנים עליהם Return to Dream Land היה מבוסס. זה משחק שקל לי להמליץ עליו לילדים ובמיוחד להורים שרוצים לתת לילדים שלהם את דריסת הרגל הראשונה שלהם במשחקיות דו-ממדית.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחק חמוד המותאם לילדים ולגיימרים מתחילים
  • הגרפיקה של המשחק מקסימה ונעימה לעין
  • התוספות החדשות מבורכות ומשפרות את המשחק המקורי
  • פסקול נהדר וכיפי

הרע

  • עדיין קל להחריד ברובו, לא מספק אתגר למתקדמים
  • היה צריך ליטוש בגזרת עיצוב חלק מהשלבים
  • אין אונליין אמיתי במיני משחקים בפארק

והסיפור המקדים

  • אז ככה הוא הגיע לשם...
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י