הרשמה

ביקורת: הצעקה 6 - סיפור קורע לכבוד חג הפורים

הצעקה 6 אמנם משתמש בהמון דמויות ואזכורים לכל הסרטים בסדרה, אך הוא לשנייה לא מסתמך עליהן - מה שיוצר סרט מהנה בטירוף גם בפני עצמו

תאריך השקה: 09/03/2023

וכן, יש כאן מספיק ג'נה אורטגה לכולם

אני לא חסיד גדול של סרטי אימה. מלבד סדרת "Evil Dead" לא הצלחתי להתחבר עוד לשום סדרת אימה באותה הדרך, ולכן כבר אתחיל ואומר שהסנטימנט שלי לסדרת סרטי "הצעקה" לא גדול במיוחד. זה חשוב להדגיש - כי למרות שהסרט עושה שימוש רחב באירועי כלל הסדרה, ובמיוחד באירועי הסרט החמישי, הוא מצליח להמנע מלהסתמך רק על זה - ועומד בפני עצמו כסרט אימה מסוג סלאשר עם אווירה שמצליחה לדלג באופן כמעט מושלם בין רצינות, תחושת אימה וכמובן המון קומדיה ומודעות עצמית שנונה. או בקיצור, לא יכולנו לבקש סרט יותר טוב לפורים. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

 

מי שעומד מאחורי ומצדדי

הסרט לא מתבייש בהיותו חלק מסדרה מפוארת. כחצי שנה לאחר שארבעת השורדים מהסרט הקודם עברו לניו-יורק, הם נאלצים להתמודד עם רוצח Ghostface חדש המשתולל ברחבי העיר עם מטרה ברורה אחת - להפליל את סאם קרפנטר, אותה משחקת מליסה באררה (Melissa Barrera) באופן שכמעט יגנוב את הספוטלייט לג'נה אורטגה (Jenna Ortega) בתור האחות הקטנה למשפחת קרפנטר - טארה. לארבעת השורדים מצטרפים גם דמויות אולסטארס כמו הכתבת גייל וות'רס אותה משחקת קורטני קוקס (Courteney Cox), וכמובן דמויות חדשות ומגוונות שכמו שהסרט בעצמו מכנה מתישהו - עוד אופציות לרצח או חשודים פוטנציאלים.

הסרט אמנם מזכיר את האירועים שעמדו מאחוריו ומצדדיו, אך הוא עושה את זה בצורה מעודנת שמרגישה כמו פרס למעריצים מאשר דחיפה של הסרטים הקודמים לקהל חדש פוטנציאלי שלדעתי יצטרף לסרט - וללא ספק יוכל להנות גם מבלי להכיר את הסדרה לעומק. העלילה מספיק מעניינת ומתקדמת בקצב פשוט מעולה בין טוויסטים, הומור עצמי, שיחות טובות ורגעי אקשן עשויים היטב, מה שמספיק כדי ליצור עניין מחדש בדמויות שמי שכן מכיר אוהב, וללמד מחדש בדרך כיפית את הסיפור שמי שמכיר, מכיר. הבעיה היחידה בעלילה היא דווקא ההסתכלות שלה קדימה. הסרט לא מרגיש לגמרי מחוץ לסדרה שצפויה להמשך מה שמתבטא בכמה שיחות שנעות בקצב חלש מהרגיל או חסרות הומור עוקצני וחכם כלפי הדמויות המשתתפות בדיאלוג.

לא שזה מפריע לו להיות מלא ברגעי כמעט שבירת קיר רביעי נהדרים, שעשויים בדיוק על הגבול בו הם עובדים במסגרת העלילה. הסרט ממשיך ללכת על קו הזהב הזה לאורך כל אורכו, ומצליחו לגרום לסצנות חצי רצינות חצי פארודיות לעבוד לשני סוגי הקהל, הציניים והציניים פחות. המון הקרדיט לשמירה על הקו הזה הולך בעיקר ל..

Ready or Not... הקרדיט לא רק לג'נה אורטגה

עם כמה שג'נה מקבלת את כל הזמן מסך הראוי לה, וממשיכה להצדיק כל טיפה של קרדיט שהיא מקבלת על העבודה היוצאת דופן שלה, ועם כמה שגם כל שאר קאסט השחקנים ראוי גם לציון לטובה, יש כאן שלושה אנשים שלהם באמת מגיע למחוא כפיים. בשנת 2019 הגיח לעולם סרט בשם "מי שעומד מאחורי" (Ready or Not) שלדעתי עד היום עומד כאחד מסרטי האקשן/אימה הטובים ביותר. הסרט הצליח לקלוע בול לאותה אווירה חצי קומית חצי רצינית ומלאת ביטחון שסדרת "Evil Dead" קלעה אליה - וזאת בדיוק האווירה שאותו צוות הצליח לקלוע אליה כאן.

כן שמעתם נכון, על שני הסרטים אחראיים זוג הבמאים מאט בטינלי-אולפין (Matt Bettinelli-Olpin) וטיילר גילט (Tyler Gillett), ואת שני הסרטים כתב גיא בוסיק (Guy Busick). השלושה מוכיחים את עצמם שוב, הפעם עם תקציב גדול יותר, ומצליחים להעביר את אותה תחושה שנעלמה מעט מתחום האימה בקולנוע. הנוסחא כמובן עדיין לא מושלמת, וגם כאן היו כמה רגעים שנטו יותר מידי לכיוון הביזארי כשחושבים עליהם לעומק - אך הטריק הוא כמובן לכבות את הראש ולהנות מהכיף הלא נורמלי שהצוות המוכשר הזה שם על המסך.

בין אם זה השימוש המגניב בעיר ניו יורק לג'אנר האימה או רפרנסים אדירים לסרטים מוכרים בג'אנר ועד לנשכחים לגמרי כמו Murder Party, אין ספק שהכל נעשה מתוך אהבה עצומה לקולנוע ותשוקה אמיתית להוציא סרט שיחשב כקלאסיקה מודרנית. למען האמת אני כן חושב שהוא מתקרב לשם, אך כמה סצנות שבהן הסרט מועד מעט מקו הזהב אותו הזכרתי מונעות ממנו להגיע לוואלהלה.

השורה התחתונה

"הצעקה 6" הוא ה-סרט ללכת לראות בחג הזה. באופן קליל ובקצב נהדר העלילה קופצת בין הומור עצמי שנון לסצנות אימה מותחות וקטעי אקשן עם דמויות שבאמת אכפת לנו מהן. הקאסט והבמאים המצויינים שלו דאג שנראה שכל פינה בסרט נעשתה באהבה, מה שיגרום לכם להמשיך לחייך גם בסצנות בו הסרט מועד מאותה אווירה כיפית שהוא מכתיב לכמעט כל אורכו.

"הצעקה 6" זמין לצפייה באקרנים בישראל החל מהיום, ה-9 במרץ

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • מוצא את האווירה הנכונה לסוג סרטים הזה ומשחק איתה באופן מושלם
  • קאסט פנטסטי
  • בימוי מעולה
  • עלילה טובה שמודעתת לעצמה ומתפתחת בקצב נהדר

הרע

  • חלק מהסצנות מרגישות ביזאריות ו"קלות מידי"
  • מי שיבחר לחשוב לעומק על העלילה יגלה בה כמה חורי הגיון

והגברת אדאמס

  • גם היא הייתה מכבה את הראש ונהנת מהסרט הכיפי הזה
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י