הרשמה

ביקורת: שהאזאם! 2: זעם האלים - טעם של פעם

בתקופה בה סרטי גיבורי על מתאמצים להיות חלק מיקום גדול יותר או מנסים לפנות במובהק לקהל רציני או לקהל ילדותי - שהאזאם! 2 מסמן רק מטרה אחת והיא לגרום לכולם להנות, וואו - כמה שהוא מצליח בה

תאריך השקה: 16/03/2023

שלום שלום לאחת מהפתעות השנה

תודה רבה לטוליפ אנטרטיינמנט על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

"שהאזאם! 2: זעם האלים" (Shazam! Fury of the Gods) עומד לבלבל את רוב קהל המעריצים של סרטי גיבורי העל. כשהוא מגיע אחרי תקופה בה הסרטים נטו להסתמך על להיות חלק קטן בפאזל יותר גדול או להתקבע על טון ייחודי כמו הרצינות של "הבאטמן" או הילדותיות של "ת'ור: אהבה ורעם" - הוא פשוט בא להיות סרט טוב. כן כן, שמעתם נכון. "שהאזאם! 2" לא מתאמץ להכניס רפרנסים ליקום גדול יותר, לא מתאמץ לבנות משהו לסרט הבא ואפילו לא מתאמץ להיות מרגש או מצחיק כי זה בא אצלו בטבעי. הסרט מרגיש כמו סרטי גיבורי העל הראשונים במבנה שלו - עם מטרה מרכזית אחת והיא לתת לקהל שמשקיע את הכסף והזמן שלו בהליכה לקולנוע אתנחתא מחיי היום יום בעולם כיפי וקליל בו גיבורי על עפים בשמיים. מפני שמדובר בסרט יחסית פשוט, אני גם מרשה לעצמי לעשות את זה פשוט - "שהאזאם! 2: זעם האלים" הוא כיף לא נורמלי, עם עלילה קלילה שעובדת נהדר ותשאיר את כל המשפחה עם חיוך לאורך כמעט כל השעתיים וקצת של זמן הריצה שלו. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

 

חוויה משפחתית

סרט ההמשך הזה, בדומה לקודמו, שם את המשפחה במרכז. בילי באטסון בן הכמעט 18, שקיבל את כוחות העל של שהאזאם איתם יכול להפוך בצעקה אחת לגיבור על מבוגר, מתמודד עם ביקורת מהעיר על חוסר ההצלחה שלו ושל כל האחים שלו שגם כן קיבלו כוחות על זהים. זאת לא החזית היחידה בה הוא סופג אש, כי גם בתוך המשפחה רוב חבריה מזלזלים באחריות שלהם כגיבורים - פרדי אחיו המועדף מתחיל להתמרד לו, ועכשיו גם זוג בנותיו של אטלס מגיעות בפתאומיות עם כוחות על משלהן להכריז מלחמה על הצעירים.

אני אמשיך עם מוטיב הפשטות ואגיד כבר עכשיו, שכן זה הרבה דברים להכיל והסרט כן מתבלגן מעט לקראת סוף המערכה השנייה מה שגורם לתחושת הימרחות, שמודגשת בעיקר כי הקצב הכללי של הסרט פשוט נהדר. העלילה מהנה מהרגע הראשון, בונה את המתח, הרגש וההומור בצורה חכמה ומתפוצצת בסוף פשוט פנטסטי. הבסיס העלילתי כאן הוא רק ההתחלה, כי הסרט באמת הופך למיוחד כשמגיעים לדמויות שלו. כל אחד מהאחים, מהנבליות, מההורים ואפילו דמויות הרקע מקבלות אישיות ייחודית באופן שלא מרגיש מאולץ. מגיע כאן קרדיט עצום לכל הקאסט ולדיוויד פ. סנדברג (David F. Sandberg) שעושה קסמים עם יכולות הבימוי שלו. הכשרון שלו ניכר גם בתחום האפקטים - שם באופן חריג וביחס לסרטי גיבורי העל האחרונים - אין שום תלונות.

במרכז כאן עומד מוטיב אחד והוא הטבעיות בה הסרט מצליח להעביר כל דבר ודבר שהוא רוצה. פעם זה רומן נעורים, פעם זה הומור שנון, פעם זה רגשות בין אמא לבן או ריבים בין אחיות ופעם זה דרקון יורק אש מעופף. איכשהו הכל מרגיש חלק טבעי מהסרט מבלי להרגיש מוגזם - אם כי אולי חלקים ממנו יהיו ילדותיים לחלק מהקהל. זה לא אומר שהסרט ילדותי, למעשה הייתי אומר שהוא הרבה יותר בוגר מהראשון או מרוב סרטי גיבורי העל - אך כן שווה לציין זאת. 

כל צבעי הקשת

כמו שכתבתי, החוזקה המרכזית בסרט היא שהכל מרגיש בו טבעי - גם אם הוא מנסה לגעת בכל צבע אפשרי שבקשת. כבר הרבה זמן לא ראיתי רומן בסרט גיבורי על נעשה בצורה כזאת מתוקה ואמיתית, כבר הרבה זמן לא ראיתי טיימינג קומי כזה טוב בסרטים מהג'אנר והרבה זמן לא ראיתי דמויות שכל כך קל להתחבר לכל אחת ואחת מהן. סנדברג והקאסט הצליחו באופן פנומנלי לגרום לכל אחד לבלוט מתי שצריך, כך שאין סיכוי שתגיעו לסרט ולא תתחברו לאחת הדמויות.

פדרו ממשיך להיות ה-MVP האישי שלי, אך אני אוכל להבין בחירה בכל אחת מהדמויות הראשיות - ואפילו בנבליות. הן לא עושות כאן עבודה יוצאת מן הכלל, אך הן עושות את העבודה - דבר שרוב סרטי גיבורי העל דווקא שוכחים לעשות. המוטיבים שלהן מוסברים, הן מאיימות כשצריך והכי חשוב מרגישות טבעיות ובאותו הטון הקליל והכיפי של שאר הסרט. אם כמה שבאלי לזרוק את כל השמות של הקאסט, אני כן אדבר כאן על רייצ'ל זגלר (Rachel Zegler) שממשיכה את מסעה להיות אחת הכוכבות הגדולות של הוליווד גם בסרט הזה בחינניות על. היא לא הייתה מצליחה אם לא העבודה המעולה של ג'ק דילן גרייזר (Jack Dylan Grazer) בתור פרדי, שמצליח לקלוע בול בכל דיאלוג בו הוא נמצא בין אם זאת הקראש החדשה או אחיו הגדול והמגונן בילי - אותו משחק גם באופן נהדר אשר אנג'ל (Asher Angel). תרשו לי לסיים את הביקורת שוב בפשטות - זאקרי לוי (Zachary Levi) בתור שהאזאם ממשיך להיות אחד הליהוקים הטובים ביותר בסרטי גיבורי על של העשור האחרון ובכלל.

השורה התחתונה

"שהאזאם! 2: זעם האלים" הוא לא מה שהורגלנו לחשוב על סרטי גיבורי על בשנים האחרונות. הוא לא כאן כדי להיות חלק קטן מפאזל של יקום גדול והוא לא כאן כדי להתחנף לאוסקר או לכוון לקייטנות ילדים - הוא כאן רק כדי לגרום לכמה שיותר אנשים ללכת לקולנוע ופשוט להנות. עם אפקטים מרהיבים, דמויות נהדרות וסיפור קליל מלא בשלל רגשות, הומור וחן מיוחד - הוא לא צריך להיות חלק מיקום כדי שפשוט תהיו חייבים ללכת ולהנות ממנו.

"שהאזאם! 2: זעם האלים" זמין לצפייה באקרנים בישראל החל מהיום

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • דמויות מעולות 
  • עלילה פשוטה וקלילה ששמה דגש על כיף
  • קצב מעולה המצליח לשלב בין מגוון רגשות ו..
  • הומור מצויין

הרע

  • נמרח לפעמים ובעיקר בסוף המערכה השנייה

וג'יימס גאן:

  • הו בוי, זה עומד להיות מעניין
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י