הרשמה

ביקורת: מרגל ושמו אלביס – מנסה לשים את הקינג בקינגסמן

חבל שפרסיליה פרסלי לא ראתה את "מבצע סבתא", אחרת "מרגל ושמו אלביס" לא הייתה מתחילה כל כך חלש ורק בסוף מגבירה בבום

תאריך השקה: 17/03/2023

ווי וואה לאס ואגס

גישה מוקדמת לסדרה ניתנה לנו ע"י נטפליקס ישראל, תודה רבה!

במבט לאחור אפשר להגיד בברור ש "קינגסמן" שינה את ג'אנר סרטי הבילוש ב-2014. הסרט ששאף להחזיר את הסוגה לתקופה בה היא הייתה יותר כיפית והרבה פחות רצינית הצליח בצורה מסחררת והוביל את רוב הסרטים והסדרות שבאו אחריו לנקוט בגישה קלילה יותר. מבין כל הניסיונות לקלוע להצלחה של קינגסמן -  "מרגל ושמו אלביס" (Agent Elvis) היא כנראה הביזארית ביותר. הסדרה היא מעין "האנה מונטנה" בה מלך הרוקנרול אלביס פרסלי חי חיים כפולים בין משפחתו וקריירת השירה שלו לבין להיות סוכן חשאי בסגנון "ארצ'ר" – וכל זה פרי דמיונה של אשתו פרסיליה שכמובן תציג את אהובה באופן בו היא ראתה אותו. התוצאה היא מעין הכלאה מוזרה בין אובססיה להוציא את אלביס כחצי אל, ניסיון לא מוצלח לפנות לבני נוער עם הומור גס במיוחד ואיפשהו גם לספר עלילה לא רעה בכלל. אם זה לא רק נשמע כאילו הניסיון הזה יצטרך כמה דקות בבלנדר לפני שהוא ישתלב טוב, זה מה שקורה בפועל וחבל – כי לקראת הסוף כשהסדרה נסגרת על הטון שלה ומתמקדת בעלילה היא לעיתים אפילו מצויינת. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

רואוד טריפינג

הסדרה מציגה את העולם שלה ישר בהתחלה ובאופן מעולה. פרסלי, אותו מדובב מתיו מקונוהיי (Matthew McConaughey), הוא המלך הבלתי מעורער של התרבות בארצות הברית של שנות ה-70'. לאחר תקרית התנקשות בחייו אותה הוא ניהל באופן המעלה חשדות ליכולות הלחימה שלו – אנו מגלים שאלביס וחבורתו, המורכבת מחברו בובי וקוף בשם סקאטר, עומדים להיות חלק ממשהו שאפילו יותר גדול מהמלך בעצמו. כשהסדרה מתמקדת רק בעלילה הזאת, ובקונפליקטים של אלביס בין העבודה החדשה כסוכן לבין חיי המשפחה והקריירה שלו עם פרסיליה – היא נהדרת, רק שרוב הזמן לא רק שהיא לא מתמקדת בה – היא נותנת לה להלחם על מקומה אל מול בדיחות גסות בצורה מיותרת או הניסיונות הבלתי פוסקים לחגוג את אלביס בצורה מוגזמת.

כששני הרבדים האלו משתלבים ביחד עם העלילה הם עובדים טוב, אך ברוב הזמן הן איכשהו במרכז ואפילו יוצרים תחושת אי נוחות כשרוב הסצנות מתעסקות רק בהם במקום לקדם את העלילה. זה מתבטא בסצנות שלמות המתעסקות בבדיחות מין עם הקוף, שימוש באלביס כמעין דמות אל בלתי ניתנת לפגיעה, מה שמוציא את המתח מכל סיטואציה אליה הוא נקלע, וניסיונות בלתי פוסקים לגרום לסדרה להרגיש מגניבה על חשבון העלילה. בסופו של דבר הסדרה כן מוצאת איזון בין כל החלקים, אבל זה קורה לקראת סוף העונה וככל הנראה אחרי שרוב הקהל כבר יוותר עליה – וחבל כי רצף הפרקים האחרונים שלה לא רע בכלל.

מגבירה מאוחר מדי

אני לא מגזים כשאני אומר שחמשת הפרקים האחרונים לעונה של אלביס מרגישים כמו סדרה שונה לגמרי. למעשה, גם בפרקים הראשונים שלה, "מרגל ושמו אלביס" מראה את נקודות החוזקה שלה אך היא שמה אותן במרכז רק לקראת הסוף. גם שהקצב נכנס היא עדיין סובלת אחת לכמה זמן מאותן בעיות שגרמו לאי נוחות בחלק הראשון של העונה. ולמרות זאת, עלילת הבילוש שם לגמרי מעניינת ואפילו נותנת לדמות אחרת לגנוב מאלביס את אור הזרקורים. דון צ'ידל (Don Cheadle) שמשחק את מפקד ארגון הבילוש הסודי שגייס את אלביס, הופך לדמות הכי טובה ומאוזנת של הסדרה. ההומור שלו מוגזם לפעמים, וגם הוא מרגיש על-אנושי לעיתים, אך הוא מספק את רוב התעלומות המעניינות ורגעי ההומור הטובים של העלילה.

השורה התחתונה

"מרגל ושמו אלביס" כל כך רוצה להוציא את הכוכב שלה טוב ולפנות לבני נוער עם הומור מוגזם שהיא שוכחת לאורך כל החצי הראשון של העונה את הסיפור שנמצא בבסיס. לאט לאט היא מתמקדת, ובסופו של דבר מסיימת את העונה בתו סיום טוב מאוד - אך כנראה תאבד את רוב הקהל שלה עד אותם פרקי סיום.

10 הפרקים של "מרגל ושמו אלביס" זמינים לצפייה בשירות הסטרימינג של Netflix החל מהיום

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6
מתוך 10

הטוב

  • קליל וכיפי
  • רצף פרקים אחרונים טוב מאוד
  • סטייל מצויין...

הרע

  • ... שלרוב מגיע על חשבון העלילה
  • הומור ילדותי באופן לא מידתי בפרקי הפתיחה
  • מתחיל חלש מכדי לתפוס את הקהל עד לרגעים הטובים באמת

והשירים:

  • נו טוב, הם מצויינים
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י