הרשמה

ששה דברים שלמדתי מהבטא של Diablo IV!

שמואל זכה לשחק בשתי תקופות הבטא של Diablo IV - בואו לקרוא מה הוא למד מהן על המשחק שיגיע אלינו ביוני

המון פוטנציאל והרבה אופטימיות יחסית למשחק שהעולם שלו הוא מהמדכאים שראיתי מזה המון זמן (בקטע טוב, כן?)

אז הודות לעדלי יונייטד היו לי לא אחד, אלא שני סשנים עם הבטא של Diablo IV, משחק ה-ARPG הבא בסדרת המשחקים האלמותית של Blizzard. תראו, לפני שאני אתחיל לדבר על הבטא אני אגע רגע בהיסטוריה שלי עם משחקי Diablo: זכיתי בכבוד של לשחק במשחק המקורי כשהוא עוד היה רלוונטי ואני חולה על סדרת המשחקים הזאת. כן, כולה. אני יודע שהמשחק השלישי נחשב לכבשה השחורה של הסדרה (שזה מצחיק כי זה אחד המשחקים הצבעוניים ביותר בסדרה), אבל אני גם נהניתי ממנו ומה שהוא ניסה לעשות עבור הקהל הקאז'ואלי של הסדרה.

בפודקאסט איפה הצ'קפוינט יחד עם יגאל כץ, דיברתי על כך שהמשחק הרביעי בסדרת משחקי דיאבלו הוא גם אחד המשחקים הכי מצופים שלי ואחד המשחקים שאני הכי בונה עליהם בשנת 2023, אז הגעתי לבטא הזאת עם ציפיות גדולות וחששות גדולות. הסיפור של Diablo IV, המשחקיות, הביצועים - הכל עמד במבחן בזמן המשחק שלי בבטא והגיע הזמן שאני אשתף איתכם ששה (כי לא יכלתי באמת לבחור מספר אחר) דברים שלמדתי מהבטא הזאת - טובים ורעים כאחד.

1. סיפור אפל, גותי ופא*$%& פנטסטי

נתחיל עם הסיפור של משחק הדיאבלו החדש והוא, בהיעדר מילה טובה יותר: נהדר. למשחק דיאבלו שכזה חיכיתי - אפל, קודר, גותי, אירופאי, מדכא ועל גבול האימתי. סצנות הפתיחה וה-Prologue של המשחק פונים לאחד הרגשות והפחדים העמוקים של המין האנושי: המלחמה של האדם נגד היצר והנטייה שלנו לאבד שליטה ורסן ולעשות מה שאנחנו רוצים מתי שאנחנו רוצים. ואין מישהי שמגלמת את הרגש הזה יותר מאשר לילית', האנטגוניסטית של המשחק הזה.

לילית' מבססת את עצמה כדמות כל-כך משמעותית כבר בתחילת המשחק כשהסצנות הראשונות בהן היא מופיעה הן לא פחות ממהממות. העיצוב שלה, הדיבוב המצוין שלה - כולם תורמים לתחושת העוצמה שלה ולחוסר האונים שדמויות שצריכות לעמוד מולה מרגישות. מה שהיא עושה לדמויות במשחק וההשפעה שלה על העולם האפל גם ככה של המשחק, גורמים לעולם של Diablo IV להרגיש אפל להפליא וכזה שמאיים להסתובב בו.

נכון, אולי המשחק גורם למשחק להרגיש בלתי מנוצח מול האויבים הרבים שיש בעולם של המשחק (אגע בזה בהמשך), אבל זה כמו מה שאמרתי לכמה חברים שלי מכל עולם יצירת התוכן של הגיימינג בישראל: משהו במשחק הזה מרגיש לי כאילו ב-Blizzard הסתכלו על המשחק הבא בסדרה מבחינת הסיפור והתמה הכללית ונזכרו שבבסיס שלו, Diablo היה מאז ומעולם משחק אימתי, מדכא ולעיתים מפחיד. ואני דיי בטוח שאני לא היחיד שחושב שזה לטובה.

2. המשחקיות משלבת בין המשחק השלישי לשני - בצורה דיי טובה

Diablo III הביא איתו שינוי דיי גדול בכל הנוגע למשחקיות של הסדרה: המשחק הלך לכיוון של משחקים כמו Torchlight ו-Titan Quest כשהמשחקיות מהירה יותר, עם דגש על סקילים חזקים ולא מעט Crowd Control. ממה שחוויתי ב-Diablo IV, זה נראה שהמשחקיות ממשיכה על אותו הקו: הדמויות יחסית מהירות, חזקות על אויבים חלשים יחסית ומקבלות הרבה מתקפות שיכולות לעשות נזק AoE על מספר אויבים בבת אחת.

הבחירה של הקלאסים במשחק הזה היא מעולה ולמרות שאני כבר מתגעגע ל-Witch Doctor, החזרה של Necromancer, Druid ו-Rogue באמת מבורכת. אני שיחקתי את הבטא הראשונה עם ה-Barbarian ואת הבטא השנייה עם Necromancer - שניהם בעולם השני (רמת קושי קצת יותר גבוהה). במקרה של הברברי היו לי מקרים בהם מתתי כשהמשחק באמת דורש מהשחקן לשים לב לנקודות החיים שלו ולהשתמש בסקילים השונים שלו ובהתחמקות כדי לשלוט בזירה ובמרחב. ה-Necromancer זה פשוט Easy Mode. צבא המתים שאפשר להקים יחד עם יכולות ההתקפה והריפוי של הדמות פשוט מטורפים. אני לא מאמין שאני עומד לומר את זה, אבל הדמות צריכה נרף רציני בהשקה המלאה.

מנגנון ה-Loot של המשחק הוא מאוד בסיסי אבל יחד עם היכולת לשדרג נשקים ואפילו להסיר את היכולות המיוחדות מנשקים וציוד Legendary, המשחק מאפשר לכם שליטה רבה יותר על איזה ציוד יהיה שווה לכם לשים על עצמכם. סתם לדוגמא, במשך רוב הבטא השנייה העדפתי להיות עם ציוד חלש יותר שאיפשר לי להכין צבא ענק של משרתים (שבעה לוחמים וחמישה קוסמים לא הולכים ברגל) וגם שיפר את אחד הסקילים שלי. העובדה שה-Loot הוא לא סתם "שים על עצמך את ה-Loot עם המספר החזק יותר" קצת מעודדת אותי לקראת המשחק המלא.

3. שיח סקילים

טוב הגענו לפעם הראשונה שהמשחק הראה לי שהוא רחוק מלהיות מושלם. הזכרתי בחלק הקודם של הביקורת את הסקילים השונים של המשחק וכמו בכל משחק תפקידים, הסקילים הללו יפתחו בפניכם דרך עץ סקילים שלם. אני פשוט אפתח ואומר את זה: עץ הסקילים של המשחק לא טוב. אני לא מדבר על הסקילים עצמם - אמרתי כבר קודם שהסקילים של הדמויות השונות כיפיות מאוד, במיוחד סקילים של דמויות מעניינות כמו הנקרומאנסר או הדרואיד. הבעיה עם עץ הסקילים זה שהוא יותר כמו שיח.

זה אומר שההתקדמות במשחק מבולגנת ולא מסודרת, כשזה נראה שהמשחק מתעלם מהחלוקה שהוא עצמו עשה של סקילים לפי סגנון משחק (סתם לדוגמא, הנקרומאנסר יכול לשחק כמכשף דם ולהשתמש ביכולות שיעשו נזק לאויבים וירפאו אותו, או לחילופין כמכשף עצם שעושה המון נזק ליריבים שלו - בין אם ישירות או פאסיבית בזמן שנלחמים בו). זה גורם לעץ הסקילים להיות לא ברור ומסורבל מדי כשכל רמת כוח שנגיע אליה ברמות מסוימות יפתחו עוד ועוד סקילים שאולי לא נצטרך בכלל.

עץ סקילים חייב להיות הגיוני וברור: ב-Dragon Quest XI S יש עץ יכולות לנשקים גדולים ונשק ליד אחת. ל-Kingdoms of Amalur יש את אחד מעצי הסקילים הכי טובים שאני זוכר עם שלושה עצים מוגדרים עבור כל סגנון לחימה עם אופציה לשלב ביניהם. עצי סקילים חייבים להיות ברורים כדי לתת לשחקנים את הציפייה הזאת לקראת הסקילים של ה-End game והיכולות המיוחדות שהם ישיגו שיעזרו להם בריידים עם חברים. זה חייב להשתנות ולהיות ברור יותר במשחק המלא.

4. גם ARPG קלאסי יכול להיות עם גרפיקה מעולה

טוב, נחזור לחיובי: העולם הפתוח של המשחק נראה נהדר. בין אם מדובר בסצנות הסינמטיות של המשחק, האזורים השונים שלו, מכניקת היום והלילה ומזג האוויר המשתנים - Diablo IV נראה פנטסטי. אני חושב שזה אחד המשחקים הבודדים שלא של סוני שמצליחים להשכיח קצת את העובדה שהם משחקי Cross-gen וככאלה רמת הפירוט וההשקעה המאסיבית שהמשחקים יכולים לקבל יורדת טיפה כדי להתאים גם לקונסולות הדור הקודם. לא כאן - Diablo IV נראה מצוין.

האמת שאיפה שהמשחק באמת זורח הוא בסצנות הסינמטיות שלו. עזבו רגע את העובדה שכמו שאמרתי, כיף לצפות בהם והסיפור של המשחק נהדר, חלק גדול מהסצנות משתמשות במנוע של המשחק, כשהדמות שלכם תופיע במלוא הדרה במשחק. אני מת על הדברים האלה, אני חושב שהקשר הזה בין הדמות שאתם יוצרים לבין העולם והסיפור של המשחק הוא אחד מהיתרונות הגדולים ביותר של המשחק ואחד הדברים שאני הכי נהניתי לראות מהמשחק הזה. 

5. מה יהיה עם החיבור לרשת, Blizzard?

אז Blizzard הולכת לכיוון של סוג של MMO עם המשחק הזה. אני לא יכול לומר שזה מבאס אותי - לראות עוד שחקנים בעולם של המשחק באמת גורם לו להרגיש חי ומוחשי יותר מאשר להסתובב בעיירות לבד. בנוסף, התוספת של המשימות וה-Events בעולם עצמו כיפיים ממש ומאפשרים לשחקן להמשיך למצוא הפתעות בכל שלב וכל רגע נתון של המסע שלהם. המשימות המיוחדות גם מעודדות הליכה כצוות ב-Co-op עם משימות שהרבה יותר קל לעשות בצוות. מצד שני זה מביא איתו צרה אמיתית: ה-Queue Time.

תקשיבו שנייה, Diablo זה לא World of Warcraft וזה לא Final Fantasy 14. אין לי צורך בחיבור אונלייני כל הזמן. אני לא מבין למה שתעשו דבר שכזה ולמה שלא תהייה לי את האופציה לשחק באופליין ולעלות לרשת כל פעם שארצה לשחק עם חברים? קחו שיעור מהמשחקים שרצו בעבר והיו צריכים לדאוג לכך שכל המידע שלהם וכל הכיף שלהם יהיה מאוכלס במנגנון האופליין של המשחק: לחכות בתור כדי להיכנס לשחק משחק שבכיף אפשר לשחק לבד לגמרי, זה לא כיף. הם צריכים לתקן את השרתים ולשפר אותם כמה שאפשר כדי שחווית הכניסה למשחק לא תהייה עקומה בכל פעם שנרצה להיכנס לסשן.

6. שדים ניידים - נפלא על ה-Steam Deck

ונסיים בטעם טוב: Diablo IV מגיע לכל הקונסולות (למעט ה-Switch), אבל הוא - בבסיסו - משחק PC לכל דבר ועניין. תראו, כל משחק עם אופטימיזציה טובה על ה-PC הוא מבורך בעיניי ו-Diablo IV מקבל ממני אקסטרה נקודות לא רק כי הוא רץ טוב על הלפטופ שלנובו השאילו לנו (ה-Lenovo Legion 7-16IAX7 שמצויד ב-3080Ti נייד), זה היה צפוי - מה שפחות היה צפוי זה שהמשחק רץ בצורה נהדרת גם על ה-Steam Deck.

המשחק משתמש בטכנולוגיות כמו FSR 2.0 כדי להריץ את המשחק בהגדרות Medium כשהוא מצליח להגיע ולשמור על 60 פריימים לשנייה ברוב המוחלט של הסשנים שלי. זה גם אומר שבעוד שהמשחק לא מגיע ל-Switch (בינתיים) ושהתקנה של המשחק על ה-Steam OS היא מכה, זה אומר שבזכות האופטימיזציה של מפתחי המשחק, התמיכה הטובה בשליטה בעזרת קונטרולר והיכולות של ה-Steam Deck, בתכל'ס אני אוכל לשחק Diablo IV בכל מקום בו אוכל להתחבר עם אינטרנט (קרי, כל מקום עם רשת סלולרית יציבה). זה דיי מגניב.

זהו! כמובן שיש עוד דברים שעשיתי וראיתי במהלך המשחק אבל אני רציתי לשתף אתכם בחוויה האישית שלי מהבטא. אתם יותר ממוזמנים לדבר איתי על החוויות והחששות שלכם כאן בתגובות או ברשתות החברתיות שלנו, מהמשחק המלא שצפוי לצאת ב-6 ביוני (ה-6.6) למחשב האישי וקונסולות הדור הנוכחי והדור הקודם (למעט ה-Nintendo Switch). תודה שוב לעדלי יונייטד על הגישה המוקדמת לבטא!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:21 29.03.2023 | אמיר | לבלים אמיר | לבלים (אורח)

    הייתה בטא נהדרת, מעל הציפיות שלי.

  2. 2

       | פורסם ע"י