הרשמה

ביקורת: JSAUX Transparent Back Plate for Steam Deck

הביקורת השנייה למוצרי JSAUX עלתה לאוויר! בואו לקרוא אם הפלטה האחורית של החברה הסינית שווה את הכסף שלכם!

מדובר באחד המוצרים הכי טובים שאתם תוכלו להשיג ל-Steam Deck שלכם - אבל הוא ממש לא מושלם

העותק הובא לנו לסיקור על ידי JSAUX, תודה רבה!

הסקירה השנייה יוצאת לדרך! אחרי שעברנו על המאווררים המפתיעים לטובה של החברה, הפעם אנחנו נבדוק את ה-JSAUX Transparent Back Plate, הפלטה האחורית השקופה של החברה. בנוסף לרעיון העיצובי מאחורי המוצר הזה של החברה, זה נראה שהיא גם חשבה על נושא ההתחממות של המכשיר בעזרת כמה בחירות עיצוביות שאני אשמח לבדוק. בואו נראה אם הברק מכה פעמיים וגם המוצר הזה יהיה שווה את הכסף שלכם.

אל תדאג, הבאנו הכל

בתוך האריזה תוכלו למצוא את הפלטה האחורית, הוראות הרכבה, שני סטים של כפתורים בגבהים שונים ואולי הכי חשוב: ערכה מלאה להרכבת הפלטה. כן כן, JSAUX החליטו לחסוך לקונים שלהם את השגת הכלים המתאימים כדי לפתוח את המכשיר שלהם והם כוללים עם כל אריזה גם מברג פיליפס מתאים לשמונת הברגים בחלק האחורי של ה-Steam Deck, מפריד מפלסטיק בשביל הקליפסים שמחברים את שני החלקים של המכשיר ואפילו כיסויים לאצבעות כדי להימנע מחשמל סטטי.

ב-30 דולר, להביא גם את הקייס וגם כל האביזרים שיעזרו לכם לפתוח אותו זו יופי של עסקה, אבל אני חייב להעיר משהו חשוב לגבי כל הנושא הזה: אם אתם לא בטוחים איך לפתוח את המכשיר או פשוט לא עשיתם דבר כזה בעבר (לפתוח מחשב נייד, טלפון או משהו אחר שמורכב בצורה דומה) - אל תעשו את זה לבד. לכו לבעל מקצוע שיעזור לכם לפתוח את המכשיר. אגב, גם גיליתי שהברגים שהגיעו עם ה-Steam Deck שלי (שלא פתחתי עד הביקורת הזאת, אגב), היו מאוד זולים ונשחקו בקלות. 

תיעזרו באיש מקצוע שיעזור לכם לפתוח את המכשיר, אתם לא רוצים לפצוע בטעות את הסוללה, להרוס את בית הברגים, לשבור את הפלטה המקורית או כל נזק אחר למכשיר. לי הייתה בעיה של ברגים שחוקים כאמור ועמי מהחנות ezBoard בגבעתיים עזר לי עם פתיחה של המכשיר. זאת לא פרסומת, הוא פשוט הבן אדם שבזכותו הביקורת הזאת עולה לאוויר, אז תודה רבה ואתם מוזמנים לקפוץ אליו אם אתם צריכים עזרה בפתיחה מכשיר או סתם תיקונים. יאללה, נחזור לביקורת.

גם יפה גם לא אופה (את ה-Steam Deck)

הפלטה האחורית של JSAUX שקופה, למרות שאתם יכולים להזמין גם גוון שתבחרו (הצבעים נמצאים באתר שלהם). הדבר שבולט לעין בפלטה שעשויה כולה מפלסטיק הזו הוא חתיכת המתכת בצד החיצוני שלה וכרית מוזרה בחלק הפנימי שלה. הכרית המוזרה הזאת היא לא אחרת מאשר פד תרמי נוסף שמתלבש על המעבד ומתפקד כדרך נוספת של המכשיר לפזר את החום שלו הרחק מהמעבד וישר אל חתיכת האלומיניום בצד החיצוני של הפלטה. עוד אזהרה לפני שאתם מרכיבים את הפלטה: תוציאו את כרטיס ה-SD שלכם לפני שאתם מתחילים. אפילו אני שידעתי את זה כבר כמעט שכחתי אותו בפנים וכמעט חתכתי אותו לשניים.

אחרי ההרכבה של הפלטה (שאם אין לכם ברגים דפוקים אמורה לקחת רבע שעה בלחץ), אפשר לראות שהמכשיר, בעיניי לפחות, נראה הרבה יותר מרשים. אני תמיד הייתי חובב של קייסים שקופים, אבל זאת הפעם הראשונה שאני אשכרה לוקח את הזמן כדי להרכיב אחד והוא נראה ממש טוב. בנוסף, הכפתורים החדשים והגבוהים יותר של JSAUX מרגישים ממש טוב - לא ציפיתי לכזה הבדל אבל מסתבר שקצת יותר גובה על הכפתורים באמת עושה את העבודה. השאלה האמיתית היא עד כמה התוספת של הפד התרמי וריבוע המתכת בצד האחורי תורמים לקירור המכשיר.

התשובה היא כן, אבל זה טיפה יותר מורכב מזה: בזכות העיצוב של הפלטה האחורית של JSAUX, המכשיר מתחמם לאט יותר: אני ראיתי ירידה בטמפרטורה של 2-3 מעלות בזמן הבדיקות שלי (ללא המאוורר של JSAUX), שזה נחמד מאוד אבל יש כאן כמה דברים שחשוב לי מאוד לציין: הראשון הוא שהפד התרמי שם לא כדי לקרר את המכשיר אלא כדי להעביר את החום למקום אחר. זה אומר שבאיזשהו שלב ה-Steam Deck שלכם כן יגיע לטמפרטורות הרגילות שלו, זה פשוט ייקח לו יותר זמן - שזה דווקא דבר חיובי מאוד.

הדבר השני קשור למתכת בצד האחורי. לשם החום שמצליח לעבור את הפד התרמי מגיע והוא יתחמם. לא ברמה של לשרוף את האצבעות שלכם בזמן משחק, אבל הוא בהחלט יהיה יותר חם מאשר הפלסטיק הרגיל של המכשיר. זה משהו שחשוב לציין כי בעוד שלא מדובר ב-Deal Breaker, החזקה של ה-Steam Deck ביד ימין כן אומרת שאני אגע בחתיכת המתחת הזו והיד שלי תתחמם. ה-Modcase, עוד מוצר של JSAUX שתגיע ביקורת עליו בקרוב, כן "פותר" את הבעיה הזו אבל לאלו מכם שלא הולכים לקנות עוד מוצר, שימו לב לזה אם זה משהו שאתם מעדיפים להימנע ממנו עם המכשיר שלכם. למעט הבעיה הזו, ה-JSAUX Transparent Back Plate עושה בדיוק את מה שהוא הבטיח ונראה נהדר כשהוא עושה את זה. 

כמעט מושלם

אם חשבתם שהרוב חיובי עם הפלטה האחורית הזאת, אז לא, יש בעיה עיצובית שאני רוצה לגעת בה. שלא תבינו לא נכון, הפלטה האחורית של JSAUX באמת נהדרת והיא עושה את כל מה שהיא מבטיחה - כולל שיפור בקצב ההתחממות של המכשיר ובעבודת המאווררים כפי שציינתי קודם. מה שכן, לפלטה הזאת יש בעיה שנגרמת באופן דיי מפתיע מהעובדה שהחברה נתנה לנו יותר מדי: הפד התרמי בצד האחורי עבה מאוד.

כל מי שבנה מחשב אחד או שניים יודע שפד תרמי מבודד יכול לעשות את העבודה בחצי מהעובי של מה ש-JSAUX הביאו לנו במכשיר. אני לא באמת הייתי מתלונן על זה אם זה לא היה גורם לבעיות בכלל, אבל בזמן הסגירה של המכשיר היה קיים רווח של משהו כמו מילימטר או טיפה פחות בחלק העליון שלו, איפה שהפד התרמי יושב. בתמונה כאן למעלה אפשר לראות את הרווח הזה לפני שסוגרים אותו עם הבורג האמצעי. עשיתי כמה בדיקות וזה נראה שלכלוך לא יוכל לעבור שם, אבל זה עדיין הציק לי בעין. פד תרמי קטן יותר היה מטפל בבעיה הזאת (אגב, גילוי נאות, יש סיכוי שאני אחליף את הפד התרמי באחד דק יותר מאוחר יותר).

השורה התחתונה

למעט הבעיה העיצובית שגורם הפד התרמי, מדובר באחד המוצרים הכי טובים שאתם תוכלו להשיג ל-Steam Deck שלכם. JSAUX נותנים לנו כאן את האפשרות לקאסטם את המכשיר כרצוננו, את כל הכלים לעשות זאת ישר מהקופסה ועל הדרך נותנים גם אקסטרה ברגים למי שבדרך כלל מאבד אותם. תוסיפו לכך את הבונוס של בידוד תרמי טוב יותר ועזרה בהורדת הטמפרטורה של המכשיר ואתם מקבלים מוצר שאני לא רואה סיבה לא לקנות אם אתם רוצים מראה חדש למכשיר שלכם. 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • המראה הסופי פשוט נהדר בעיניי
  • מגוון כפתורים לבחור מביניהם
  • הפד התרמי עושה את העבודה בהקשרי החום של המכשיר
  • כל האביזרים שצריך כדי להחליף את הפלטה נמצאים באריזה

הרע

  • הפד התרמי עבה - גורם למכשיר להיסגר בקושי
  • ריבוע המתכת תורם לפיזור החום במכשיר - אבל יכול להיות חם למגע

והצבע

  • אולי אני אחליף לאדום מתישהו. אני אוהב אדום.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:07 07.05.2023 | דניאל דניאל (אורח)

    ואה ואה אני אוהב אדום

  2. 2

       | פורסם ע"י