הרשמה

ביקורת: Mario + Rabbids Sparks of Hope: The Last Spark Hunter - לא רואים בעיניים

מריו והראבידים חוזרים להרפתקה אחת אחרונה לפני שריימן מצטרף למשחק, ואם לפני זה התרגשנו לקאמבק המיוחל - עם הרמה שהציבו כאן אנחנו מתרגשים כפליים

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 21/06/2023

זה לא אמור להיות כל כך טוב אבל אין מה לעשות: מדובר באחת ההרחבות הטובות ביותר שיצאו בשנים האחרונות למשחק כלשהו, עם כמות תוכן אדירה ומגוונת

עותק סיקור סופק לנו על ידי Ubisoft אירופה ועדלי יונייטד, תודה רבה!

הדבר אולי הכי מפתיע ב-Mario + Rabbids Sparks of Hope שיצא בשנה שעברה (ותסמכו עליי שיש הרבה הפתעות) הוא שאין מישהו בעולם הזה שיכל לדעת מראש כמה טוב השילוב בין העולם של מריו לראבידים במשחק תפקידים טקטי מבוסס תורות יכול להיות. המשחק הצליח לשלב את כל הטוב שיש לסדרות להציע בעולמות חצי פתוחים מהממים עם עלילה לא רעה בכלל, פאזלים טובים, המון אופציות חקירה ומשחקיות לא פחות ממצוינת. ההרחבות למשחק התחיל עם מוד קרבות שיצא באביב הנוכחי, ומשם העיניים היו נשואות על עבר סוף השנה בה אמור להצטרף למשחק לא אחר מאשר הקמע הבלתי מעורער של יוביסופט (אל תתווכחו איתי) - ריימן. בין לבין, Ubisoft הוציאה הרחבה חדשה בה נצא לעולם חצי פתוח חדש לגמרי בו נפגוש את ציידת הספארקים האחרונה כמעין אפילוג לעלילת המשחק. עם הרחבה ראשונה חסרת אנרגיות והרחבה אחרונה בעלת יותר מדי ציפיות The Last Spark Hunter לא רק מצליחה להעביר את הזמן לריימן - היא גם הופכת מהר מאוד להיות בלתי נשכחת.

מישהו שכח שזה משחק על ראבידים

הסיפור של The Last Spark Hunter באופן מפתיע, הוא לא חלק מהמשחק המרכזי. זה מתחיל בכך שהוא אופציה נפרדת לבחירה מהמשחק המלא בתפריט הראשון, ממשיך בכך שכל הדמויות מתחילות ברמה 30 ועם כל ה-Sparks פתוחים לכם בלי קשר למה שהשגתם במשחק המלא ומסתיים בכך שכל הדברים שתשיגו בהרחבה לא ימשיכו איתכם כשתחזרו לטייל בעולמות שכבר הכרנו. זאת בחירה מוזרה שאיכזבה אותי כי חלק מהשדרוגים שמשיגים בהרחבה נהדרים, אך כאן - תתפלאו או לא - מסתיים החלק הרע בהרחבה המושקעת הזאת. כן כן, מכל השמונה שעות שהיא לוקחת כדי לסיים אותה (ו-11 למי שישקיעו בניסיון לעשות 100%), הצלחתי להצביע רק על העובדה שThe Last Spark Hunter מנותקת מהמשחק המלא כנקודת חולשה שלה.

כל השאר, מהעולם, לסירה החדשה, לקרבות המעולים ואולי גם הכי כיפים במשחק, לדמויות החדשות וכמובן לפסקול המעולה כראוי לעולם שנקרא Melodic Gardens - פשוט מצוין. הצוות שבנינו במשחק נוחת בתחילת ההרחבה בג'ונגלים שמחוץ ל-Melodic Gardens, מקום קסום בו ראבידים מפיקים מוזיקה האמורה להנעים את זמנם של "קאובויז החלל" שהצוות של מריו נהיו - רק שמשום מה הקצב הפסיק ושום צליל לא נשמע. מהג'ונגל ועד השלב הסופי, שהוא הכי גדול שהמשחק הציע ובהפרש (להערכתי ה-Melodic Gardens גדולה פי 1.7 מהעולם הכי גדול במשחק המלא), האזורים מלאים באלמנטים מוזיקליים שמגיבים לתזוזות שלכם, מדשא שמפיק צלילים ועד צמחים בצורת כלי נגינה שלוקחים חלק בפאזלים שהעולם הפתוח מציע. תוסיפו לזה את עיצוב העולם היפיפה והסירה עליה ארחיב בהמשך - ותקבלו את מה שייזכר כעולם השיא של המשחק ברמת העיצוב שלו.

בלי עצירות

בדרך כלל כשאני מסקר משחקים אני משחק יותר זמן ממה שאני משחק באופן רגוע - כאן לא שיחקתי יותר כי הרגשתי חייב, אלא כי לא יכולתי להפסיק לשחק. על משחקיות הבסיס של המשחק הסברתי באופן מורחב במשחק המלא, ואין טעם לחזור על הדברים כי כמובן מדובר באותה משחקיות עם שדרוגים מינוריים כמו Sparks שעוד לא פגשנו ואוייבים חדשים שמטילים על הזירה שלוליות של Darkmess - החומר שפוגע בכם. זה לא פגם בשום צורה כי המשחקיות בבסיסה כל כך מהנה, שככל הנראה גם בלי השינויים הקטנים האלה המשחק היה מרגיש מרענן.

איפה שכן היה לי חשש הוא בעיצוב העולם, שבמשחק המלא אמנם היה מצויין ומגוון לחמשת העולמות - אך עלתה אצלי שאלה רצינית איך הם ישמרו גם בעולם השישי על רעננות. ובכן, התשובה צפה על המים מאוד מהר - והיא הסירה שתקבלו אחרי מיני בוס מגניב במיוחד. בסירה תוכלו לחקור את האגם הגדול של העולם, ולמצוא בו לא רק את ההתקדמות שלכם בסיפור, אלא מספר רחב של פעילויות צד סופר מגניבות שישלחו אתכם לחקור שוב את האגם, את הציורים שמופיעים בו ואפילו מפעל סודי שנראה דומה באופן מחשיד מידי למפעל האורקים של "שר הטבעות".

חלק נכבד מחקירת העולם תעשו עם הסירה, כך שמזל שהשליטה בה נוחה ומהנה. כשלא תחקרו, ותצאו לזירות הקרב, תתקלו בחלק מהקרבות הקשים ביותר במשחק וככל הנראה גם הקרב הכי יצרתי בינתיים שיצא מהעולם המשולב של מריו והראבידים. האזכורים לעולמות של שתי הסדרות כמובן נמצאים, ומכילים הפתעה ממש חמודה למעריצי מריו בסוף ההרחבה כך ששווה לסיים אותה, למרות שאני בטוח שברגע שתרימו את השלט את תסיימו - וברצף.

השורה התחתונה

חשבנו שלא נתעניין יותר במשחק עד שריימן יגיע. אז חשבנו. Mario + Rabbids Sparks of Hope: The Last Spark Hunter היא בין ההרחבות הטובות ביותר שיצאו בשנים האחרונות למשחק כלשהו, עם כמות תוכן אדירה ומגוונת, שדרוגים לחקירת העולם ועוד מהמשחקיות הפשוט מצוינת שהוצגה במשחק המקור. אם זה לא היה ברור, נגיד את זה שוב - איזה משחק לקאמבק סידרו לריימן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • עוד מהמשחקיות הממכרת, עם כמה שדרוגים מעניינים
  • העולם עצמו עצום וכמות התוכן יותר ממצדיקה את המחיר
  • מגוון בצורה מופלא בין חקירת עולם עם הסירה, ברגל וכמובן לקרבות
  • אפילוג יותר מראוי ומתאים למשחק...

הרע

  • ...אך מנותק ממנו ברמת ההתקדמות והדברים שמשיגים

והסירה

  • זאת לא הדלת של Psychonauts 2, אבל זה עובד מעולה
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י