הרשמה

"תחזיקו חזק" - מבט אל המשחקים הגדולים של חודש אוקטובר

כל-כך הרבה משחקים מעולים יוצאים החודש, אז סידרנו לכם כתבה שתעזור לכם לעשות קצת סדר באחד החודשים המטורפים של שנת 2023!

ספיידר-מן? יש. מריו? יש. מתנקשים? בהחלט. משחקי תפקידים? יש כמה. משחקי מירוצים? ברור. אימה? אפילו הבאנו את אלאן ווייק - חודש מטורף שכזה לא ראינו כבר הרבה זמן.

אין לנו שנייה להירגע, אה? אחרי חודש ספטמבר היסטרי אנחנו נכנסים למה שהוא ככל הנראה החודש הכי חם לגיימינג בשנת 2023 מאז יציאתו של Tears of the Kingdom אי שם במאי. מאז כבר קיבלנו עוד מועמד לתואר משחק השנה עם היציאה של Baldur's Gate 3 מ-Early Access ועכשיו אנחנו נכנסים לחודש שבו יש, לפחות פוטנציאלית, שלושה מועמדים נוספים לתואר משחק השנה לכל הפחות. אז בואו נתרווח ונעבור לאט לאט על המשחקים הגדולים של אחד החודשים הגדולים לגיימינג בשנים האחרונות.

Silent Hope - PC, Nintendo Switch

בואו נתחיל רגע בקטן יחסית: Silent Hope הוא משחק אקשן/תפקידים קטן וחמוד של Marvelous בו אנחנו נשחק אחד משבעה גיבורים שהולכים לנסות להציל את הממלכה שאיבדה את הקול שלה. הרעיון הנחמד במשחק הוא שבזמן שאתם הולכים לחסל מפלצות במבוכים, אתם תוכלו גם להחליף דמויות מתי שתרצו, כשלכל דמות יש יכולות משלה וחוזקות משלה. אני כבר יכול לומר לכם שהרעיון הוא מאוד חמוד ואתם תשמעו על כך עוד בביקורת שלי למשחק שתעלה בימים הקרובים.

המשחק צפוי לצאת ב-3 באוקטובר.

Assassin's Creed Mirage - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC

להחזיר עטרה ליושנה. אני דווקא מאוד אהבתי את סדרת משחקי Assassin's Creed החדשה - העולם הפתוח איפשר לה להראות צדדים מהמיתולוגיה של כל עולם שהיא הייתה בו באופן הרבה יותר משוחרר ונטול רסן מאשר אזורים לינאריים וסגורים. מצד שני, אי אפשר לומר שהקסם של הסדרה המקורית התמוגג קצת בכל איטרציה שרק הלכה והגדילה עוד יותר את העולם של המתנקש/ת שאנחנו נשחק. Assassin's Creed Mirage מחליט להחזיר אותנו למקורות.

הסיפור של באסים איבן יסאק, יספר את סיפורו של גנב פשוט מבגדד בתקופת הזוהר שלה כשהוא מחפש משמעות נוספת לחייו ומוצא אותה בחיקם של הנסתרים, שבעתיד יהיו ידועים כמתנקשים, והמאבק שלהם במסדר העתיקים והרצון שלו לשלוט ביד קשה ונטולת כל חופש באזרחי בגדד ובהמשך גם העולם. המשחק החדש ממש חוזר למקורות ובעוד שאני לא יכול לשתף אתכם יותר מדי עד ה-4 באוקטובר, כן אפשר לומר מהטריילרים שבגדד נראית נהדר ושיש כאן תחושה של חזרה הביתה.

המשחק צפוי לצאת ב-5 באוקטובר.

Wargroove 2 - PC, Nintendo Switch

המשחק הראשון בסדרת Wargroove נכנס גם לרשימת פסקולי השנה שלי ובעוד שלא הספקתי לעשות עליו ביקורת, כן הרגשתי שהיה מדובר במשחק ה-Advanced Wars האבוד שמעולם לא קיבלנו. Wargroove 2 לוקח את כל הטוב הטקטי מהמשחק הראשון ומעצים אותו עם עיצוב אמנותי יותר חד ויפה, מפות גדולות ומורכבות יותר, סיפור גרנדיוזי ועוד. המשחק החדש אפילו יאפשר לכם לבנות מפות עם סיפורים משלכם כך שצפו לכמה מפות וכמה סצנות סופר יצירתיות שיופיעו באינטרנט. Tactical RPGs זו אהבה, ובאהבה קשה לזלזל.

המשחק צפוי לצאת ב-5 באוקטובר.

Detective Pikachu Returns - Nintendo Switch

הבלש חובב הקפה חוזר אלינו עם משחק חדש בסדרה! פיקאצ'ו הבלש וחברו טים (שכבר הספיק לגדול מאז), יחזרו לפתור תעלומות בעיר ריים, כשטים ידבר עם בני אדם, בעוד שפיקאצ'ו ידבר עם פוקימונים כדי להשיג עוד מידע. פיקאצ'ו גם יוכל להיעזר ביכולות שונות של פוקימונים במהלך החקירות כדי להשיג עוד פרטים ולפתור את התעלומות השונות. אני חייב לומר שהמשחק נראה כמו משחק 3DS שקיבל שדרוג לרזולוציית FullHD, אבל זה הקסם של המשחקים האלה שמשנה וחשוב. 

המשחק צפוי לצאת ב-6 באוקטובר.

Forza Motorsport - Xbox Series X|S, PC

בעוד שסדרת משחקי Horizon היא בעיניי הפופולרית מבין השתיים, ל-Forza Motorsport יש מקום אמיתי של כבוד בצמרת משחקי המירוצים, או ליתר דיוק: סימולטורי הנהיגה. המשחק החדש בסדרה (שמשום מה ויתר על המספר 8 והחליט ללכת על שם בלי מספר) מקטין קצת את כמות המכוניות שיופיעו בו (מאזור ה-700 לאזור ה-500) אבל מפצה על כך משמעותית בגזרת הגרפיקה. 

Forza Motorsport הוא ללא ספק אחד המשחקים הכי מרשימים גרפית על ה-Xbox Series X|S כשהוא מנצל את המכשירים החדשים כדי להפעיל מנוע פיזי יותר מדויק עם יותר אופציות לשחקנים מנוסים. בעוד ש-Gran Turismo הלך על האמצע שבין סימולציה לארקייד, Forza Motorsport הולך יותר לכיוון של Project CARS ובתכל'ס? זה נשמע לא רע בכלל.

המשחק צפוי לצאת ב-10 באוקטובר וביום השקתו ל-Xbox Game Pass.

Batman: Arkham Trilogy - Nintendo Switch

בעוד שאני בעצמי גם מתרגש מהאוסף הזה, המשחק הזה פה נטו בגלל אדם מקבוצת 1Up Club בפייסבוק. הבן אדם כבר שנים אומר שהנה - זה יהיה הדירקט בו יכריזו על משחקי Arkham ל-Switch ובכל דיירקט הוא מתאכזב מחדש. אז הנה, לא עוד: לא רק שאנחנו מקבלים את באטמן על הקונסולה ההיברידית של נינטנדו, כל הסדרה נוחתת בבת אחת עם Batman: Arkham Trilogy. עכשיו בואו נקווה שאלו יהיו פורטים טובים מספיק ושלא נקבל עוד מקרה של Mortal Kombat 1.

המשחק צפוי לצאת ב-13 באוקטובר.

Lords of the Fallen - PS5, Xbox Series X|S, PC

אחרי Lies of P המצוין (ביקורת בדרך), החודש הבא עלינו לטובה מביא איתו עוד משחק Souls מסקרן בדמות Lords of the Fallen, משחק "ההמשך" למשחק הקודם משנת 2014... Lords of the Fallen. כן קראו להם אותו הדבר, בואו נתקדם. המשחק החדש שפותח ספציפית לקונסולות הדור הבא מנצל בצורה מאוד יפה את הטכנולוגיה עם גרפיקה נהדרת ועולמות גותיים מרהיבים. המשחק יאפשר לנו לבחור בין קלאסים שונים איתם נתחיל את המשחק, כשמכניקה מעניינת נוספת של המשחק מכילה את האופציה ליצור נקודת שמירה משלכם על ידי שימוש במשאבים מוגבלים במשחק. צריך רק לראות שהמשחק החדש יתקן את השם שהמשחק הקודם עשה.

המשחק צפוי לצאת ב-13 באוקטובר.

Sonic Superstars - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

האהבה שלי לסוניק דיי ברורה לכל מי שמכיר אותי. זאת סדרה יקרה לליבי שגם אם היא לא מצליחה להתרומם (Sonic Fronties), אני חוגג כל הצלחה שלה (Sonic Mania). עכשיו יש לנו משחק דו ממדי חדש בסדרה בדמות Sonic Superstars ששם דגש מאוד חזק על אלמנט המולטיפלייר שלו עם אפשרות לשחק עם עוד שלושה שחקנים באותו השלב, בנוסף למוד ייעודי לקרבות בין הדמויות השונות. אני ממשיך לנסות ולהיות אופטימי למען הסדרה הזאת, כך שגם אם אני בטוח שזה לא יהיה משחק הפלטפורמה הדו-ממדי הגדול של החודש, הוא יממש את הפוטנציאל שלו.

המשחק צפוי לצאת ב-17 באוקטובר.

Hellboy: Web of Wyrd - PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

Hellboy: Web of Wyrd פשוט נראה נהדר. זה באמת כל מה שיש לי לומר על משחק האקשן החדש מבית Upstream Arcade שהביאו לנו גם את West of Dead. המשחק החדש ינסה לעשות צדק עם השד הפופולרי בעזרת סיפור חדש שנכתב יחד עם Dark Horse Comics ואפילו מייק מיגנולה, היוצר המקורי של Hellboy. המשחק גם ידוע בתור אחת מהעבודות האחרונות שהיו ללאנס רדיק, השחקן האפרו-אמריקאי ששיחק בהמון משחקי וידאו אחרים, כולל סדרת Destiny ו-Horizon. 

המשחק צפוי לצאת ב-18 באוקטובר.

Slay the Princess

לפני שנגיע למנות העיקריות של ה-20 באוקטובר, הנה משחק מעניין שכדאי לכם לשים לב אליו. Slay the Princess הוא משחק הרפתקה שנותן לנו פורמט מעניין מאוד: במקום להציל את הנסיכה, המטרה שלנו היא לחסל אותה. מהטריילרים זה נראה שהנסיכה היא גורם מסוכן מאוד שיכול להרוס את העולם ועל הגיבור שלנו להתמודד מול השקרים שהיא תציב בפניו ולחסל אותה אחת ולתמיד. הקונספט נראה נהדר, העיצוב האמנותי נראה משגע ובעוד שבאותו היום אנחנו נקבל עוד כמה משחקים דיי משוגעים, Slay the Princess מתייצב שם בתור משחק מאוד מעניין ששווה לשים לב אליו.

המשחק צפוי לצאת ב-20 באוקטובר.

Marvel's Spider-Man 2 - PS5

מעטים המשחקים שאנשים מצפים להם כמו ל-Marvel's Spider-Man 2. אם הייתי צריך להשוות את זה למשהו, אני באמת יכול לחשוב רק על Tears of the Kingdom מבחינת כמות ההייפ של אנשים לקראת היציאה של המשחק הזה. אנשים מקנאים בגיא שהתחיל לשחק אותו כבר לצורך הביקורת שלנו כאן ב-Vgames, חנויות מכינות אירועי השקה גרנדיוזים ומפתחי משחקים פשוט בוחרים לדחות את המשחקים שלהם כדי לא לצאת איתו באותו השבוע (למעט אחת שלא מפחדת משום תחרות...).

Marvel's Spider-Man 2 ימשיך את הסיפור של המשחק הראשון והמשכו הקצר יותר, Miles Morales. שני הגיבורים כבר עובדים ביחד כצוות וצריכים לשמור על ניו-יורק ועל עצמם מכמה איומים חדשים בדמות קרייבן הצייד, ליזארד ומי אם לא - ונום, האנטי-נבל האהוב על כולנו. מעבר לגרפיקה מרהיבה וסקייל פשוט מטורף של העיר ניו-יורק, אנחנו נוכל להחליף בין הדמויות שלנו באופן יחסית מיידי הודות ליכולות של ה-PS5, נקבל יכולות חדשות שיעזרו לנו להתנייד בעיר בצורה נוחה יותר ונזכה להכיר עוד דמויות מהעולם של פיטר ובראשן הארי אוסבורן. האם נראה גם את הגובלין הירוק? אני מקווה שכן.

המשחק צפוי לצאת ב-20 באוקטובר.

Super Mario Bros. Wonder - Nintendo Switch

והיריב הגדול שלו לתואר ה-משחק הגדול של חודש אוקטובר: Super Mario Bros. Wonder. ה-Nintendo Switch לא זר למשחק פלטפורמה מעולים, אבל אחרי סטגנציה דיי גדולה בגזרת משחקי הפלטפורמה הדו-ממדיים של מריו (בלי להחשיב רמיקסים ומשחקי מובייל, הפעם האחרונה שראינו משחק דו-ממדי בסדרה היה ב-2012 עם New Super Mario Bros. U), מגיע אלינו משחק חדש בסדרה ובז'אנר שמשנה ומטלטל קצת את הפורמט - דיי מילולית, צריך לציין.

המשחק החדש שם את מריו וחבריו בממלכה סופר מוזרה, בה בנוסף לאתגרי פלטפורמה רגילים, השלבים יוכלו להשתנות ולהתעצב בצורה שתשנה אותם לחלוטין. צינורות יתחילו לנוע כמו זחלים, מריו יהפוך לפיל שיוכל להסתער על היריבים השונים, הפלטפורמות ינועו מצד לצד בצורה לא אופיינית ועוד. נינטנדו היא דיי המלכה של הז'אנר הזה ומיותר לציין שהמשחק נראה פשוט פנטסטי. אם השמועות אכן נכונות וזהו משחק המריו האחרון לפני ההשקה של הדור הבא של הקונסולות הנייחות של נינטנדו - יש פה פוטנציאל לסיום חזק למדי.

המשחק צפוי לצאת ב-20 באוקטובר.

Just Dance 2024 Edition - PS5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch

ריקודים. כאילו מה עוד אתם רוצים שאני אגיד, זה אובייסלי יהיה אחד המשחקים הגדולים של השנה כי זה Just Dance, וזה פשוט אותו המשחק רק עם שירים חדשים. עשיתי את שלי, דיברתי על המשחק הזה, יאללה נקסט, יש לנו פה עוד הרבה על מה לדבר עליו. לא מאמין שאחרי שני המשחקים הקודמים זה המשחק שהופיע אצלי ברשימה.

המשחק צפוי לצאת ב-24 באוקטובר.

Cities: Skylines II - PC

הופה, זה כבר יותר טוב: משחק ההמשך לסנסציה משנת 2015 מגיע אלינו החודש ומהטריילרים והדיווחים זה נראה שאם שרפתם אלפי שעות במשחק המקורי, תתכוננו לשרוף עשרות אלפי שעות במשחק החדש שיגדיל את האזורים שבהם יהיה אפשר להקים ערים ומטרופולינים, יגדיל את כמות האוכלוסייה שיהיה אפשר לשים בכל עיר, ישפר את מנגנוני ה-AI והבנייה ויתן לשחקן עוד סקילים ועוד טכנולוגיות שהוא יוכל להשתמש בהן כדי לבנות את העיר האולטימטיבית. קצת מצטער שגרסת הקונסולות נאלצה להידחות לאמצע השנה הבאה, אבל בואו נקווה שהביצועים שלה יהיו שווים את הדחייה הזו.

המשחק צפוי לצאת ב-24 באוקטובר.

Metal Gear Solid Master Collection Vol. 1 - PS4, PS5, Xbox Series X|S, PC, Nintendo Switch

בתור חובב של סדרת Metal Gear Solid, זה מחמם לי את הלב לראות את קונאמי נותנת לסדרה הזאת את הכבוד המגיע לה עם קומפילציה ראשונה של כמה מהמשחקים שגדלתי עליהם. עכשיו אני כבר אסייג ואומר שאני לא מת על חלק מהבחירות שהחברה עשתה: הנעילה ל-30 פריימים לשנייה והבחירה לא להשתמש ב-Twin Snakes או לפחות להוסיף את הרימייק של המשחק הראשון לקולקציה לא ברורות לי, אבל אני עדיין שמח לראות אוסף שכזה. אני יותר שמח לראות את ה-"Vol. 1" על האוסף הזה, כי זה אומר שפוטנציאלית אולי נזכה לראות יציאה מחודשת של MGS4 לראשונה מחוץ ל-PS3.

המשחק צפוי לצאת ב-24 באוקטובר.

Ghostrunner 2 - PS5, Xbox Series X|S, PC

האם אני צריך להחשיב גם את Ghostrunner 2 כאחד המשחקים הגדולים של השנה? יודעים מה? כן, למה לא. הרי Ghostrunner הראשון היה משחק פשוט כיפי ונהדר, עם שליטה מהודקת, משחקיות קצבית, מהירה ומדויקת וסיפור שגם אם לא היה תמיד מעניין, משך את השחקן קדימה. Ghostrunner 2 מביא את כל אלו ויותר, כשהאזורים החדשים יהיו פתוחים יותר, עם יותר אתגרי פלטפורמה ואפילו נסיעות סופר מהירות באופנוע שיבחנו את הרפלקסים שלכם. זה אולי לא משחק לכל אחד, אבל זה משחק בשבילי וזה למה הוא ברשימה הזאת. אגב, אם אתם רוצים לנסות אותו, דמו זמן כרגע על ה-PS5.

המשחק צפוי לצאת ב-26 באוקטובר.

Alan Wake II - PS5, Xbox Series X|S, PC

החודש המטורף הזה פשוט לא יודע להפסיק. Alan Wake הראשון היה אחד מהמשחקים האלה שפשוט ידעת שעומד להיות משחק קאלט ובאמת שלא טעינו. כשהמשחק השני הוכרז היינו בעננים ומטריילר לטריילר הדגש החדש הזה שהם שמו על אימה נראה כמו בינגו אמיתי. אחרי בניית העולם הנהדרת בין משחקי Alan Wake ו-Control, המשחק השני בסדרה מחזיר אותנו לנעליו של הסופר המיוסר, אלאן ווייק, שכלוא במציאות אלטרנטיבית כבר 13 שנה ומנסה לברוח ממנה.

השילוב של סאגה אנדרסון, סוכנת ה-FBI שמנסה לעזור לו לכתוב את סיפור האימה שיעזור לו לברוח מהמציאות ההיא ולפתור את תעלומת הרציחות בעיירה שלה, ייתן למשחק אלמנט בלשי נוסף וההישענות הזאת לכיוון של אימה עם מפלצות מוזרות וביזאריות ואלמנט הישרדותי גורם לי לצמרמורת ואני באמת לא יכול לחכות ולנסות את המשחק הזה. Alan Wake II, חיכינו לך יותר מדי זמן.

המשחק צפוי לצאת ב-27 באוקטובר.

Resident Evil Village - iOS

יש סיכוי לא רע שבזכות אפל אנחנו נכנסים לעידן חדש בתחום המובייל גיימינג. בזכות המעבד החדש וליבת ה-GPU הנוספת שלו, אפל הצליחה להביא כמה משחקי AAA למכשירי ה-iPhone 15 Pro שלה. משחקים שעד כה היו שמורים במקרה הרע לשירותי הענן וחסדי ה-Remote Play של כל חברה ובמקרה הטוב לקונסולות PC ניידות עכשיו מגיעות ישירות לטלפונים שלכם. מצד שני, עם בעיות ההתחממות של ה-iPhone החדש הייתי מחכה כדי לראות איך הוא מתמודד עם כמה ממשחקי ה-AAA הגדולים של השנים האחרונות.

המשחק צפוי לצאת ב-30 באוקטובר.

The Foglands - PS VR2, Quest 2

אי אפשר בלי קצת VR: המשחק החדש, The Foglands ינסה לספק לנו חוויית Roguelike ב-VR, כך שבכל ריצה שלכם אתם תצטרכו להילחם במפלצות, לאסוף ציוד ולהספיק לחזור בזמן לפני שהערפל ייקח אתכם. אני חייב לומר שקונספט כזה ב-VR יכול להיות מעניין, בעיקר כשהמשחק נראה לא רע בכלל ומרגיש כאילו הוא יוכל לתת לשחקן לחוות דברים כמו מציאת קיצורי דרך ופתיחה של דרכים חדשות בין סיבוב לסיבוב כדי לנסות ולפתור את התעלומה של אדמות הערפל המסתוריות.

המשחק צפוי לצאת ב-31 באוקטובר.

Jusant - PS5, Xbox Series X|S, PC

נסיים עם משחק שנופל מתחת לראדר, אבל שווה לכם לשים לב אליו. דור שלנו כבר דיווח עליו בכתבה, אז ברשותכם אני פשוט אשתמש בתיאור שלו למשחק: המשחק יעקוב אחרי מטפס ויצור מבוסס מים בעולם בו הציויליזציה ומקורות המים נעלמו. במהלך המשחק בעיקר נטפס בדרכים יצירתיות ונשתמש בחבל כדי להתנדנד ולהגיע למקומות אפילו יותר רחוקים. אולי מה שהכי בלט בטריילר החדש הוא העובדה שהפסקול של המשחק הולחן כמעט כולו על פסנתר, ומתחזק את הסטייל המהמם של המשחק במה שנראה כמו אחת החוויות הכי מרגשות שנראה השנה.

המשחק צפוי לצאת ב-31 באוקטובר וביום השקתו ל-Xbox Game Pass.

הרגע סיימנו לעבור על 20(!) משחקים, ואתם רוצים לומר לי שלא הספיק לכם? טוב, שנייה בואו ננסה למצוא לכם עוד מציאות קטנות מהחודש הפסיכי הזה:

  • Front Mission 2: Remake מגיע ל-Nintendo Switch ב-5 באוקטובר.
  • סוף סוף Borderlands 3 נוחת על ה-Nintendo Switch ב-6 באוקטובר.
  • לכל קוראינו עם ילדים שמתים על המשחק: Roblox מגיע ל-PS4 ו-PS5 ב-10 באוקטובר.
  • לכל מעריצי גנשין שמתים על המשחק: Honkai: Star Rail מגיע ל-PS5 ב-11 באוקטובר.
  • המשחק המעולה Dave the Diver מגיע ל-Nintendo Switch ב-26 באוקטובר.

זהו, אני מסרב לכתוב יותר על החודש הזה. היו לי סקירות טכנולוגיות שלקחו לי פחות זמן ופחות עבודה. אשמח לשמוע מה אתם חושבים על אוקטובר 2023 ולאיזה משחק אתם הכי מחכים! נתראה בנובמבר שבתקווה יהיה ממש טיפה יותר רגוע.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:10 01.10.2023 | מנחם מנחם (אורח)

    ללא ספק ספיידרמן 2 !!!!!!!!!!!!!!

  2. 2

       | פורסם ע"י