הרשמה

מהו "הסיפור המופלא של הנרי שוגר" בנטפליקס ולמי הוא מתאים?

בואו ללמוד מהו הספיישל החדש של ווס אנדרסון בנטפליקס, האם הוא מתאים לכם ומה הספיישל של השירות שמאוד לא כדאי לכם לפספס - ופספסתם.

סיפור בארבעה סיפורים

גישה מוקדמת לספיישל ניתנה לנו ע"י נטפליקס ישראל, תודה רבה!

כמו שכבר הזכרנו הרבה מאוד פעמים באתר, בשירות הסטרימינג נטפליקס אוהבים לספק תוכן מגוון. בחודש האחרון הגיוון בלט במיוחד עם כמות תוכן מרשימה הנעה בין סרט בת מצווה לבנות של אדם סנדלר, לעונה האחרונה של הספק קומדיה ספק דרמה המעולה "חינוך מיני" ומחר גם לחזרה לאנימציה האלימה והמושקעת של Castlevania - ניכר שהשירות מוכן להשקיע גם בשביל דברים היכולים בקלות להחשב כנישה. למרות שהוא כנראה כבר יותר גדול מסתם נישה, סרטיו של הבמאי ווס אנדרסון (Wes Anderson) עדיין זוכים למעמד מסויים ומיוחד במינו כיאה לסטייל החריג שלו. בשיתוף פעולה עם נטפליקס מוציא אנדרסון בארבעת הימים הקרובים ארבעה סרטים קצרים ישירות למנוי הנטפליקס שלכם. מדובר בפרוייקט מאוד מיוחד, שמצדיק גם סיקור מיוחד ולא ביקורת סטנדרטית. אז תכינו פופקורן, ולא יותר מידי, כי ננסה לשמור על המוטיב של הסרטים עצמם ולעשות את זה קצר.

מה זה הספיישלים של נטפליקס ולמה זה מצחיק?

בדיוק כמו הספיישלים שהחלו לצוץ בעשור האחרון לסטנדאפיסטים - השירות מאפשר לבמאי מסויים להביע את היצירתיות שלו עד הסוף בפרוייקט שאמור להיות מכוון בעיקר למעריצים. אבל בניגוד לספיישל סטנד אפ שמאוד זול וקל להפיק, בספיישלים הקולנועים שלהם נטפליקס לוקחים הרבה יותר סיכון ולכן גם לא ראינו הרבה מהם. מי שכן ראינו מקבלים ספיישל ולדעתינו מצליחים גם בענק הם ענקי הקומדיה הלונלי איילנד (The Lonely Island). אחרי שהדהימו את העולם עם סרט הקומדיה המוקומנטרי שלהם "פופסטאר", הביקוש לסוג של המשך לקו הזהב בין הומור למציאות שנגעו בו הטריו הגיעה לשחקים. ב-2019 ומבלי הודעה מוקדמת הפילו נטפליקס את "The Unauthorized Bash Brothers Experience" שהיה הניסיון הראשון בספיישל לבמאים. בהובלת אנדי סמברג (Andy Samberg) ועקיבא שפר (Akiva Schaffer) בתפקיד שתי אגדות הבייסבול חוזה קנסקו ומארק מקגווייר, סיפרו הלונלי איילנד על עלייתם ונפילתם של השחקנים באותו סטייל מלא בשירים ממכרים של פופסטאר. הספיישל זכה להצלחה ענקית בקהל היעד, עם שירים שצברו מיליוני האזנות והופעת אורח אחת אדירה שסמברג סידר מברוקלין 99. כמשהו שחוגג את נישת ההומור של הלונלי איילנד, הסרט הקצר בן ה-30 דקות לא צבר תאוצה בקהל הרחב, וככל הנראה פספסתם אותו. כדי להבין בצורה יותר קלילה מה זה בידיוק הספיישל היינו ממליצים לראות את זה בראש טוב - אבל לא בראש יותר מידי טוב כדי לשים לב להשפעות הברורות של הספיישל הזה על ההומור של השנים האחרונות ובמיוחד על "שם טוב האבי".

מה זה הנרי שוגר ולמה לי לראות את זה?

הסיפור המופלא של הנרי שוגר הוא הראשון מבין ארבעה סרטים קצרים בני עד 40 דקות שביים ווס אנדרסון שיעלו בארבעת הימים הקרובים בנטפליקס כך שבכל יום יצא סרט קצר חדש. כל הסרטים הם עיבוד קולנועי לספרים קצרים של סופר הילדים הבריטי רואלד דאל (Roald Dahl) שגם כתב את "צ'רלי בממלכת השוקולד", "מטילדה" ואת "Fantastic Mr Fox", ספר שאנדרסון עיבד לסרט באורך שלם שגם נחשב לפריצה של הבמאי. אחרי שביססנו שספיישל בנטפליקס חוגג נישה של הבמאי - לא צריך לציין ש"הנרי שוגר" חוגג בהגזמה את הסטייל של ווס אנדרסון. מדובר ביצירה הכי רחוקה מהמיינסטרים של הבמאי אי פעם לדעתי, למרות ששומרת על סוד הקסם שגרם למעריצים להתאהב בשאר הסרטים שלו. הדמויות בסרט הקצר לא מגישות את השורות שלהם כדמויות, אלא כקריינים המקריינים את השורות והתפתחות העלילה בקצב מסחרר, שיגרום לקהל הרחב לאבד את הסרט כבר בהתחלה ואולי רק להצליח לקלוט כמה מהבדיחות הבאמת נהדרות שלו פה ושם. אני לא מצפה שהסרט יביא אפילו מעריץ אחד חדש לווס, ואני מפציר בכם לראות קודם את "מלון גראנד בודפסט" או "Fantastic Mr Fox" בשביל כניסה קלה, אבל מי שכבר התאהבו בסטייל שלו לא ירצו לפספס את החוויה הכיפית הזאת שמצליחה אפילו לעורר מחשבה בזמן הקצר שלה.

השורה התחתונה

"הסיפור המופלא של הנרי שוגר" הוא עוד ספיישל לבמאים של נטפליקס, הפעם חוגג את הסטייל המיוחד של ווס אנדרסון בצורה מוגזמת ורחוקה מהמיינסטרים יותר מהרגיל. זה יגרום לקהל הרחב ישר לאבד קשב ולעבור לסדרה או סרט אחר, אך קהל היעד שבקיא בעבודותיו של אנדרסון יוכל לסיים את העבודה, להתקלח, להכין נשנוש טוב, להדליק את הטלוויזיה ולהנות מחוויה קצרה, כיפית וחמודה שתחתום לכם את הימים הקרובים בחיוך.

"הסיפור המופלא של הנרי שוגר" - יעלה בנטפליקס ב27.9, "הברבור" יעלה ב-28, "The Ratcatcher" ב-29 ו"רעל" ב-30.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י