הרשמה

ביקורת: קונג פו פנדה 4 - נזכרתי בסיפור קורע לכבוד חג הפורים

אין ספק שקונג פו פנדה 4 מכוון הרבה יותר לילדים מרוב הסרטים של דרימוורקס, אבל לפנדה הילדותי הזה יש סיכוי של 100% להוציא מכם חיוך

תאריך השקה: 21/03/2024

סקדוש.

סטודיו האנימציה DreamWorks נמצא במצב מוזר, ביחד עם כל תחום האנימציה. אחרי ההצלחה המסחררת של סדרת Into the Spider-Verse המכוונת יותר למבוגרים אל מול הכשלונות האחרונים של סרטי האנימציה של דיסני שמכוונים לקהל צעיר - כל התחום נכנס לשאלה קיומית של ממש על מי קהל היעד ולאן לכוון. אחרי יצירת המופת הבלתי מעורערת שהיא "החתול במגפיים 2: משאלה אחת ודי" (שעדיין לדעתי עומד כסרט הטוב ביותר שיצא בשנים האחרונות למעט אופנהיימר), התשובה ההגיונית הייתה להמשיך ל"שרק 5". במקומו, קיבלנו המשך אחר - בדמות החזרה של פו הפנדה, לוחם הדרקון, בסרט שפונה בעיקר לקהל יעד צעיר. זה ללא ספק מאכזב, ויש לו הרבה בעיות גם ככה, אבל גם שנדמה כי כל הכוחות מתאחדים כמו נבלי העבר של פו בסרט נגדו - "קונג פו פנדה 4" מצליח להיות החוויה הכי מהנה לכל המשפחה לפורים.

מה יש לדרימוורקס עם זאבים?

הסרט נפתח עם פו, שממשיך בעלילותיו כלוחם הדרקון מגן עמק, השלווה כאילו לא עברו 8 שנים מאז הסרט הקודם בסדרה. מאסטר שיפו מבשר לפו כי עליו להעביר את התואר הלאה, ולהתקדם להיות מנהיג רוחני כמו שמאסטר אוגוואי היה לפניו. פו מתקשה להעביר את התואר, אך נבלית חדשה בשם הקמיליון בעלת היכולת לשנות צורה כרצונה, מתחילה שרשרת אירועים שמאלצת את הפנדה החמוד הזה לצאת לקרב הקשה בחייו. אם זה נשמע לכם כאילו שני קווי העלילה - הורשת תואר לוחם הדרקון והנבלית החדשה, בקושי משתלבים - זה כי הם בקושי משתלבים. כל קשר שקורה בין שני הקווים מרגיש כמעט מאולץ, וללא ספק הופך את הסרט למתסכל כי יש פה אינסוף דברים טובים.

אם זה לא היה מספיק, לעלילה הזאת נדחפות גם עלילת צד של שני האבות של פו שלא מוסיפים הרבה לסרט מלבד כמה בדיחות באמת קורעות (להומור של הסרט מגיע חלק משלו אחר כך) ובפעם השנייה ברצף בשביל סטודיו האנימציה גם דמות משנה של זאב, הפעם זאבה בשם ז'ן שלמען האמת כן מצליחה לספק את הסחורה כקונטרה נהדרת לפו. זה פשוט יותר מדי לסרט של 94 דקות, ופוגע בכל אחד מהקווים אך בעיקר בנבלית שגם עם העזרה של כל נבלי העבר מהסדרה היא עדיין החולייה החלשה. אך גם עם כל הבעיות האלה, דרימוורקס מצליחים לגרום לסרט לעבוד עם הקצב הנהדר שלהם, שמקטין את המשקל של חלק מהדברים כאן שבקלות יכלו להרגיש מאולצים. הסרט באמת נע בקצב מצויין שיתפוס גם קהל צעיר וגם מבוגר, למרות שאין לי ספק כי הייתה כאן בחירה לפנות בעיקר לילדים. העלילה המבולגנת ומוסר ההשכל הילדותי לעומת העלילה המופתית של החתול במגפיים 2 שעוסקת במוות מסגירה את זה, וזה חבל כי אם הסרט היה מתייחס יותר לבעיה של פו עם הורשת התפקיד והמעבר להיות פחות רלוונטי, הוא לגמרי היה מדבר לקהל בוגר כמעט באותה הרמה שהוא פונה לקהל ילדותי.

אם זה נראה כמו מהפך - זה כנראה מהפך

המון ביקורת שהופנתה לסרטי אנימציה אחרונים, ובראשם "משאלה" של דיסני, היא שהאנימציה מרגישה חסרת אישיות או יצירתיות ולפעמים אפילו מכוערת. אחרי החתול במגפיים 2 ועכשיו גם קונג פו פנדה - נראה שדרימוורקס ממש לא לוקים בבעיה הזאת. הסרט יפהייפה לאורך כל אורכו, עם כמה קטעים פשוט מהממים שגם ימים אחרי צפייה בו חקוקים לי בזכרון. הפסקול של הסרט גם מצויין, לא שזה אמור להפתיע את מי שראה בכתוביות את השם של האנס זימר (Hans Zimmer) מתחת לכותרת המלחין. בתחום האישיות כן יש בעיה בנבלית, אך כמו שציינתי ז'ן ממשיכה את המסורת של דמויות צד אדירות מבית דרימוורקס וביחד עם ההורים של פו ושיפו שלצערי נדחק כאן הצידה - הם עוזרים למלא את העלילה בעוד צבעים מלבד השחור לבן של פו הפנדה - שלמען הסר ספק עדיין הכוכב של הסרט. למרות שבתחום ההומור לדמויות שחור לבן הוא עדיין שני לפינגווינים ממדגסקר, הוא שובר מצחוק ומצליח להעביר כמה בדיחות שיצליחו גם למבוגרים וגם לצעירים. קשה לי לראות סיטואציה בה גם השונאים הכי גדולים של הסרט מצליחים לעבור אותו בלי לצחוק בקול מספר פעמים, כי הטיימינג הקומי כאן בשילוב הכתיבה השנונה יוצרים כמה רגעים טובים מאוד.

השורה התחתונה

"קונג פו פנדה 4" בוחר לפנות בעיקר לילדים וזה בסדר, לא נעלבנו. חוץ מהעובדה שהוא באמת יותר ילדותי מסרטי אנימציה אחרים שיצאו בשנים האחרונות הוא גם מסדר באופן מבולגן את כל קווי העלילה שלו ומשאיר הרבה פוטנציאל מאחור, אך הוא לא יתן לכם שניה להרגיש את זה עם הקצב המצויין שלו, הפסקול והאנימציה הנהדרים והומור שגם אם קשה לנו להודות - גרם לי לצחוק כמה פעמים בקול.

7
מתוך 10

הטוב

  • מצחיק אובייקטיבית
  • אנימציה מלאה באישיות
  • דמויות צד טובות
  • פסקול של האנס זימר, אנחנו צריכים בכלל להרחיב?

הרע

  • עלילה קצת ילדותית ובעיקר מבולגנת
  • קווי עלילה מעניינים נדחקים לצדדים
  • מנסה יותר מדי מבחינת הסיפור ומצליח רק חלקית בהכל

ושרק 5

  • העיקר שיתפנו לזה
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:49 25.03.2024 | אנון אנון (אורח)

    "עלילה קצת ילדותית"
    אולי זה בגלל שקהל היעד לסרט הזה הוא ילדים

  2. 2

    18:46 25.03.2024 | עונה לאנון עונה לאנון (אורח)

    עלילה קצת ילדותית לא בהכרח אומרת שקהל היעד הם ילדים

  3. 3

    19:37 25.03.2024 | אנון אנון (אורח)

    מה זה קשור אני אומר בדיוק ההפך
    בגלל קהל היעד הוא ילדים הגיוני שהעלילה תהיה ילדותית

  4. 4

       | פורסם ע"י