הרשמה

ביקורת: Call of Duty: Black Ops 6 - מלחמה ושלום

עוד שנה עוד COD, והפעם, לשמחתנו, מדובר בביצוע מצוין

  • PC
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 25/10/2024

אקשן בכל פינה, פיצוצים מרהיבים, זומבים ו-Omnimovement, כל זאת ועוד מחכה לכם ב-Black Ops 6!

ad banner

עותק לביקורת ניתן לנו ע"י עדלי יונייטד, תודה רבה!

סדרת Call of Duty סבלה בשנים האחרונות מלא מעט שיט גרוע ורעוע - הגדול והאחרון שבהם הייתה הזוועה שלה עוד העזו לקרוא "Call of Duty: Modern Warfare 3" שיצאה בשנה שעברה. ועדיין, גם אחרי שנים ארוכות בהן המותג היה רחוק מימי הזוהר שלו, קשה שלא להתלהב ולהתרגש בכל פעם מחדש ברגע שנודע לנו על קיומו של משחק חדש בסדרה - וכשגילינו שהשנה הגיע התור של סדרת Black Ops לחזור לקדמת הבמה, ושכל הדבר הזה הולך להיות זמין לנו כבר ביום ההשקה בשירות Xbox Game Pass, ההתרגשות הייתה גדולה ומכופלת.

אז הנה אנחנו כאן יחד עם הכותר החדש והנוצץ של הסדרה, Call of Duty: Black Ops 6, שמצליח, לשמחתנו המאוד רבה, להחזיר את הגדולה והאיכות של סדרת המשחקים המטורפת הזו היישר לראש הרשימה, לפחות עד שתגיע התשובה של המתחרה הגדולה Battlefield, שככל הנראה יגיע אלינו בשנה הבאה. אז על מה כל הדיבורים וההתרגשות, מה זה לעזאזל Omnimovement והאם באמת מדובר בחזרה לגדולות שסדרת COD כל כך הייתה צריכה? הנה כל מה שחשבתי על Call of Duty: Black Ops 6. 

טעימה כמו מקלובה

את הביקורת שלי למשחק הענקי הזה ראוי ונכון לפתוח יחד עם מה שחשבתי על הקמפיין שלו, שמצליח לשמחתי הרבה להחזיר את סדרת COD בדיוק למקום שבו היא צריכה להיות - אקשן בכל פינה, שהפעם זוכה גם לכמה שינויים שאפשר להגדיר כמרעננים, לפחות ביחס למשחקים קודמים בסדרה.

עלילת המשחק מתרחשת בשנת 1991 ובמהלך מלחמת המפרץ, כשהיא עוקבת אחר מספר סוכנים המנסים להתחקות אחר פועלו של ארגון עוין בשם "Pantheon". לא אכנס יותר מידי פנימה כדי שלא אחשוף אתכם לספוילרים חלילה, אבל אספר בכלליות שהמשחק נותן לנו לקחת חלק בכמה משימות ומבצעים, חלקם כוללים בין היתר פעולה חשאית שאותה נבצע מתוך כנס מתפקדים של לא אחר מאשר ביל קלינטון, שהפכה בקלות לאחת ממשימות הקמפיין האהובות עליי. קאסט הדמויות של המשחק מעולה גם הוא, ומעבר לחזרתו של ראסל אדלר (Russell Adler) כאחת מדמויות המפתח של הקמפיין שממשיך לספק ביצוע מצוין, נקבל כאן גם כמה דמוית נהדרות אחרות, בהן טרוי מארשל (Troy Marshall) שמשוחק נהדר על-ידי יילאן נואל (Y'lan Noel). מעבר לכך ישנה כמובן את דמותו של סדאם חוסיין, שאמנם לא לוקחת חלק אקטיבי בעלילה, אבל כן מדובר עליה לא מעט בהקשר של פעולתיו של ארגון Pantheon.

ad banner

BO6 מציע לנו את האפשרות לבחור מבין כמה דרכי פעולה שונות בכל משימה, יחד עם האפשרות לשפר ולשדרג את הבסיס והסוכן שלנו בין משימות. כמעט כל משימה מאפשרת לנו לבחור האם נפלס את דרכנו אל היעד בשקט מופתי (לפחות עד שלב מסוים), או שכמובן נוכל להחליט ללכת על המוכר והידוע של סדרת COD ולצאת לדרך עם ירי מסיבי לכל עבר כבר מתחילת הדרך. בסופו של דבר כל אחד מהבחירות משרתת את המטרה ומבוצעת נהדר (חזרתי מספר פעמים על משימות וביצעתי אותן בדרכים שונות כדי לאמת את זה). חשוב לציין בנוסף שישנן כמה משימות שלוקחות כיוון מאוד שונה מהנוסחה הקבועה והמרובעת של קמפיינים בסדרת COD, ואפילו שניתן כאמור למתג את שינוי הכיוון הזה כ״מרענן״ ביחס למה שאנחנו רגילים לקבל עם הסדרה, כאן לטעמי הביצוע בפועל הרגיש מאוד מגושם ולעיתים גם די חזרתי, בייחוד ביחס למתחרות אחרות של הסדרה בתעשיית משחקי ה-FPS.

בין משימה אחת למבצע אחר נגיע כאמור אל ״בית המחסה״ שלנו, שמתפקד כמפקדה קטנה ממנה נוכל לדבר עם יתר חברי החולייה שלנו וכן לשדרג את עצמנו עם שאר שדרוגים ושיפורים. אישית לא מצאתי את האופציה הזו מרגשת במיוחד, בעיקר בגלל שלדעתי יש לא מעט דיאלוגים במשחק הזה שהייתי מעדיף לסנן החוצה מרוב שהם מרוחים וחסרי פואנטה. כן אגיד שכל עניין השדרוגים חביב אם כי ממש אבל ממש לא חובה (השדרוגים די קטנים ועבורי למשל לא היו מורגשים באופן משמעותי), ושהבעיה המרכזית שיש לי עם הפיצ׳ר הזה היא העובדה שבשביל להשיג את אותם שדרוגים נצטרך לחפש בנרות אחרי שטרות של כסף שפזורים ברחבי המשימות השונות - מה שרוב הזמן פשוט מסית אותנו מהאקשן בצורה שפשוט לא מתאימה למשחק כמו BO6.

בסך הכל ואם אצטרך לסכם את חווית הקמפיין של המשחק במשפט, אגיד שבדברים שהוא צריך להיות בהם טוב, משמע רמת האקשן, גיוון הנשקים וחווית הירי הבלתי פוסק, כאן הקמפיין של BO6 ללא ספק מצטיין - ביתר הדברים, ובעיקר בדברים בהם הוא טוען ל״חידוש״, הביצוע חמוד ללא ספק, אבל ממש לא משהו לעוף ממנו לגבהים חדשים.

אותה גברת, Omnimovement אחרת

חווית המולטיפלייר של BO6 היא אחת מחווית המולטיפלייר הגנריות ביותר שראיתי בשנים האחרונות - אבל כאן מדובר לשמחתי בנקודה מאוד חיובית. יש לנו כאן מבנה קלאסי של משחק יריות מרובה משתתפים, שבבסיסו נוכל להשתתף בתשעה מצבי משחק שונים - החל ממצב ה-Team Deathmatch הקלאסי דרך מצב Domination ועד חביב הקהל האישי שלי, Kill Confirmed. ישנו גם מצב משחק חדש בשם "Kill Order" בו בכל פעם אחד המשתתפים יתויג כ-High Value Target, כששחקני הקבוצה שלו צריכים להגן עליו מפני שחקני הקבוצה האחרים - תוספת חמודה ומהנה מאוד בעיניי. מעבר לאלה ישנה האפשרות לשחק בכמה מצבי משחק ״אלטרנטיביים״ או בשמם המוכר "Face Off Modes", שהם למעשה מספר מצבי משחק המשוחקים בגרסאות הכוללות בין היתר ביטול של היכולת להשתמש ב-Scorestreaks (הפרסים שמקבלים במהלך סיבוב משחק בגין הריגה של כמות מסוימת של אויבים). לצד אלה יש גם מצב משחק בשם "Hardcore" בו ה-HUD שלנו יצומצם יחד עם הפעלה של Friendly Fire וכמות חיים מופחתת.

באשר למפות עצמן, השקת המשחק הביאה איתה לא פחות מ-16 מפות שונות - כולן חדשות לחלוטין לסדרה ולא ממוחזרות שזה מהמם, ולצד אלה ועד שהספקתי לכתוב את הביקורת הזו כמובן שקיבלנו גם את Nuketown, שהיא אחת ממפות המשחק האהובות ביותר בהיסטוריה של COD בכלל ושל סדרת Black Ops בפרט, שנכנסה גם היא לרשימת המפות של BO6.

בין לבין סיבובים נוכל לעצב כמובן את סט הכלים והנשקים שלנו הודות למערכת Loadouts פשוטה אך מוצלחת, כשלכל נשק במשחק יש רמה ייעודית משלו אותה נעלה על-ידי שימוש בו במהלך הקרבות - כל שלב שנעלה יפתח כמובן פיצ׳רים וחלקים חדשים לנשק בהם נוכל להשתמש. BO6 הוא גם המשחק שמחזיר בסערה את מערכת ה-Prestige לקדמת הבמה, בה נוכל אחרי כל 55 רמות שנעלה לאפס את ההתקדמות שלנו על-מנת לזכות בתואר Prestige. מעריצים ותיקים יהיו מאוד שמחים לראות את המערכת הזו חוזרת אחרי לא פחות מ-6 שנים מאז הפעם האחרונה שהיא הייתה נוכחת במשחק בסדרה, ואישית אני מאוד שמח לראות אותה כאן.

עד כה דיברנו בעיקר על מה שחדש-ישן ב-COD, אבל מה שבאמת חדש עם BO6 היא התוספת של Omnimovement, שהיא למעשה מערכת התזוזה החדשה של משחקי COD המאפשרת לנו לזוז לכל כיוון בחופשיות מלאה. כך למשל נוכל לקפוץ אחורנית ולצדדים תוך כדי שאנחנו יורדים לתנוחת זחילה, מה שמאפשר לנו ברמת העיקרון לבצע פעלולים של ממש תוך כדי שאנחנו נלחמים באויבים. התמיכה ב-Omnimovement זמינה גם במצב הקמפיין וגם במולטיפלייר, והשימוש בה מאוד קל ונוח, בייחוד שניתן ברמת העיקרון לתכנת את הצורה שבה נפעיל את הפיצ׳ר הזה באופן די רחב (ממליץ לכם מאוד לראות קצת סרטונים ומדריכים על הנושא הזה, יש קהילת שחקנים משוגעת לחלוטין שעושה עם הדבר הזה דברים לא נורמליים).

אסכם את נושא המולטיפלייר למשחק גם כן ואגיד שבדומה לקמפיין, בדברים הותיקים ש-COD תמיד ידעה לעשות טוב גם חווית המולטיפלייר מאוד מצטיינת, החל מהחזרה של מערכת ה-Prestige לקדמת הבמה ועד לפידבק שנקבל מכל אחד מהנשקים. במה שחדש, ראו ערך Omnimovement, לשמחתי הביצוע טוב יותר בהשוואה לחידושים של הקמפיין, ואישית אני חושב שמדובר בתוספת מבורכת מאוד לחוויית המשחק הכללית שהמולטיפלייר (וטכנית הגם הקמפיין) של BO6 מציע.

זומבים, זומבים בכל מקום

אחרי כל אלה ראוי וחשוב לתת קצת מידע ודעה על מצב הזומבים של המשחק, אותו מצב משחק אייקוני שרבים ממעריצי COD תמיד שמחים לקבל. במקרה של BO6, גם כאן הביצוע מעולה, כשהפעם נקבל שתי מפות זומבים ייעודיות, Liberty Falls ו-Terminus. שתי המפות חביבות מאוד וכמובן כוללות בתוכן שלל פאזלים, חידות ודברים סודיים שאפשר למצוא, שמצטרפים למכניקת המשחק הקלאסית של המצב הזה והיא הצורך לשרוד גלים עולים ומתחזקים של זומבים רצחניים.

אישית אני מעולם לא הייתי מעריץ כזה גדול של מצבי הזומבים של COD, וגם כאן, אפילו שהחזירו לקדמת הבמה לא מעט מכניקות קלאסיות של מצב הזומבים כגון השימוש במסטיקים שלא ראה אור יום מאז Black Ops 3, עדיין מצב המשחק הזה הוא חד משמעית החלק שאני אישית הכי פחות מתלהב ממנו בכל המעטפת הזו שהיא Black Ops 6. זהו ללא ספק מצב משחק נהדר למשחק עם כמה חברים טובים אל תוך הלילה, אבל מעבר לזה לא מצאתי משהו מיוחד או מרגש בו.

הלאנצ׳ר שדפק אותי, הגרפיקה ששכנעה אותי

זה אמנם לא קשור בשום צורה למשחק עצמו ולאיכות שלו אבל זה כן קשור ישירות לחוויה הכוללת שתקבלו כאן: BO6 הוא המשחק הרביעי בסדרה הענקית הזו שמצטרף ל-"Call of Duty HQ", שהוא למעשה תוכנת ההפעלה הייעודית של משחקי הסדרה מהשנים האחרונות (Warzone, Modern Warfare II ו-Modern Warfare III). תוכנת ההפעלה הזו למעשה נכנסת לפעולה רגע אחרי שאתם לוחצים "Play" על אחד ממשחקי הסדרה שתומכים בה, לא משנה על איזו פלטפורמה או לאנצ׳ר אתם משחקים (PlayStation, Xbox, Steam, Battle.net).

על הנייר, COD HQ הייתה אמורה להיות הפיתרון האולטימטיבי לשחקני הסדרה, היות ומשם הם יכולים לנהל בקלות את התכנים המותקנים להם על המחשב באופן מרוכז, אבל בפועל ולדעתי הבלעדית זו אחת מההחלטות הכי גרועות שמפתחת הסדרה יכלה לקחת פה, וארשה לעצמי לפרט על כך עקב חווית המשחק שלי עם BO6. אבל עוד לפני שנגיע לזה, יש לי עוד משהו אחד נוסף להתלונן עליו.

זאת תהיה קצת רכילות על איך זה נראה לעבוד מול מפיצה בכל הקשור לביקורות של משחקים כאן באתר, אבל בגדול את קוד ההפעלה של המשחק שניתן לנו על-ידי עדלי יונטייד (שוב, תודה רבה לכם!) קיבלנו ללאנצ׳ר של חברת Blizzard, שנקרא Battle.net. את הקוד הזה כמובן הפעלתי רק כדי שאגלה ש-Battle.net דורשת ממני לאמת את מספר הטלפון שלי עם החשבון משתמש שלי - מה שכמובן לא עבד, גם עד רגע כתיבת שורות אלה. על חווית הלקוח-תמיכה שקיבלתי עם נציגיה השונים של Blizzard אני בקלות יכול להרחיב בכתבה ייעודית שתמנה מעל 2000 מילים, אבל מה שבסופו של דבר עשיתי כאן היה לוותר על ה״תענוג״ לשחק ב-BO6 עם Battle.net לטובת מעבר למשחק בשימוש עם שירות Xbox Game Pass - מי שמכיר אותי יודע כמה אני סולד מהשירות הזה, דבר שבזכות BO6 סוג של השתנה, אבל גם זה סיפור לכתבה אחרת. בסופו של דבר ההחלטה לעבור לשימוש ב-Game Pass התבררה כהחלטה טובה שעבדה נהדר, לפחות בכל הקשור להפעלה הראשונית של המשחק.

חוזרים ל-COD HQ ולעובדה שמיד אחרי שהפעלתי את המשחק זכיתי בזכות העילאית לעשות לו איפוס הודות לעדכון תוכן חדש שהמשחק קיבל, רק כדי ש-COD HQ תעלה שוב כדי לעדכן אותי שכרגע אני לא יכול לשחק כי המשחק עסוק עכשיו בטעינה של Shaders. חיכיתי קצת והגיע הזמן שלי לשחק, והחלטתי שאני מתחיל את המסע שלי עם המשחק במצב הקמפיין שלו - לחצתי את הפעל קמפיין וכנראה ניחשתם נכון - COD HQ הודיע לי שבשביל להפעיל את מצב הקמפיין אני צריך לאפס אותו, שוב. איפסתי, נכנסתי שוב לקמפיין, באתי להפעיל אותו ונחשו מה, עוד פעם צריך לטעון Shaders.

עכשיו תראו, זה באמת מטומטם לחלוטין שזו חווית המשחק שאנחנו מקבלים עם מותג כל-כך גדול וכל כך עשיר כמו COD, ובכנות קיוותי שמאז החוויה האחרונה שהייתה לי עם COD HQ (זה היה MW2 כי על הזוהמה שהיא MW3 ויתרתי בקלות יתרה), המצב יהיה מעט יותר טוב, אבל נראה שהחבר׳ה בכיסאות הניהול הגבוהים של המותג לא מתכוונים לוותר על השטות הזו בקרוב, כך שתפקידי כאן יסתכם בלספר לכם כמה זה מבאס שזה המצב. יחד עם זאת, זה זמן טוב לשבח מקצה לקצה את הנראות והפירוט הגרפי של המשחק הזה - גם בקמפיין וגם ביתר המשחק המשחק נראה פשוט לא מהעולם הזה, עם גרפיקה מהמרשימות שיצא לי לראות בתעשייה בשנים האחרונות. אישית שיחקתי את המשחק בשימוש עם ה-RTX 4070 Ti Super על רזולוציית 2K, וגם כשכל ההגדרות היו מכוונות עד האיכות הגבוהה ביותר, המשחק עדיין הציע ביצועי קצה חלקים במיוחד שסיפקו חוויה מעולה. כן אציין שהיו כמה פעמים שהמשחק קרס בלי סיבה נראית לעין, אבל המקרים האלה היו די נדירים בנוף.

השורה התחתונה

אחרי תקופה רעועה ודי גרועה למותג האהוב אני שמח לבשר לכם ש-Call of Duty: Black Ops 6 מחזיר את הסדרה האהובה הזאת למקום גבוה למדי ברשימת משחקי ה-FPS הטובים ביותר בתעשייה - הקמפיין מעולה גם אם איננו מושלם, המולטיפלייר חי ומלא באקשן, ואפילו שאת כל הטוב עוטפת מערכת ניהול אחת שמאוד מקשה על החוויה, בסופו של דבר כמעט כל מה ש-Black Ops 6 מנסה לעשות הוא עושה נהדר, ובין אם אתם חדשים לסדרה ובין אם לא, מדובר באחד המשחקים הטובים ביותר שהיא ידעה אי-פעם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • קמפיין ומולטיפלייר משובחים, כולל זומבים
  • מערכת ה-Omnimovement מרגישה מעולה
  • גרפיקה מדהימה ומאוד מרשימה
  • מערכת ה-Prestige עושה קאמבק ובענק

הרע

  • חלקים מסוימים מהקמפיין מרגישים מגושמים
  • חווית השימוש ב-COD HQ פשוט מבאסת ומעיקה
  • פעם באף פעם המשחק קורס בלי סיבה נראית לעין

וה-Shaders:

  • תסיימו להיטען כבר, אני רוצה לשחק!
רועי האן - כתב תוכן

רועי האן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5, Nintendo Switch, Steam Deck, 3DS, Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב קוויקסקופ במפה Rust של MW2 המקורי

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Metal Gear Solid 3

כשאני לא משחק אני: מרכיב איזה מחשב כנראה

מסר לעולם: צב ים זה צב עם פיצ׳ר

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י