הרשמה

סיכום ועידת נינטנדו

סיכום ועידת נינטנדו - סתיו 2008

ועידת נינטנדו מאחורינו, וזה הזמן לשאול: האם נינטנדו אכן הטילה פצצה? ובכן, זה תלוי את מי שואלים ואיך הוא מגדיר 'פצצה', אך מה שבטוח הוא שהאוהדים הוותיקים של נינטנדו קיבלו כעת את מה שרצו לקבל בתערוכת E3 האחרונה ונינטנדו לא סיפקה: חשיפות של משחקים חדשים, מפתיעים ואיכותיים, גם עבורם.


משחקי ה-Wii שנחשפו בוועידה, מרגשים פחות ומרגשים יותר

חזרתו של פלטפורמר משובח

ההתרגשות החלה אפילו קצת לפני הועידה, כשנחשף שרימייק של Klonoa מפותח לקונסולת ה-Wii. מדובר במשחק פלטפורמה בגרפיקת 2.5D  (משחקיות דו ממדית, אך עולם תלת ממדי) אשר יצא במקור על ידי Namco עבור קונסולת ה-Playstation לפני 11 שנה ביפן. המשחק נחשב אחד ממשחקי הפלטפורמה הטובים והמרעננים ביותר. גרסת ה-Wii תיקרא Klonoa: Door to Phantomile, ותכלול שדרוג גרפי משמעותי, כאשר שאר המשחק יהיה, ככל הנראה, זהה לקודמו. יהיה ניתן לשחק בו, אגב, כששלט ה-Wiimote מוחזק בצורה אופקית.

אגב, למרות מראהו העליז, אומרים שמדובר במשחק הפלטפורמה עם הסיפור הכי עצוב שאי פעם נראה, ובעל אחד הסופים הכי עצובים שאי פעם נראה בכלל. אז, הכינו את הממחטות...


משחקיות פלטפורמה דו ממדית מרהיבה וממכרת

עוד Knockout!

לפני תערוכת E3 היו מקורות אשר הדליפו ש-!!Punch Out, משחק האגרוף האהוב הישן של נינטנדו, חוזר לקונסולת ה-Wii וייחשף בתערוכת E3. ובכן, הם טעו, אך רק בדבר אחד - הוא לא נחשף בתערוכת E3. הוא נחשף בוועידה שזה עתה הסתיימה.

!!Punch Out, למי שאינו יודע, הוא משחק שאוהדי נינטנדו הוותיקים מצפים להמשך שלו כבר זמן רב, והוא נחשב על ידי רבים כאחד ממשחקי האגרוף הטובים ביותר בכל הזמנים. הוא יצא לראשונה עבור מכונות הארקייד, והציג שליטה אינטואיטיבית ובוסים בעלי אופי אשר כל אחד מהם התאפיין בנקודת תורפה שהיה צריך ללמוד ולהכיר. אחר כך הוא גם הגיע לקונסולת ה-NES הישנה של נינטנדו (כדי ללמוד יותר על המשחק, בקרו כאן).

בינתיים, לא נמסרו פרטים לגבי אופן השליטה במשחק, אבל אותן הדלפות אשר בישרו בעבר על פיתוח המשחק לקונסולת ה-Wii טענו שהוא יתמוך גם ב-Balance Board, משטח שיווי המשקל של נינטנדו, כדי לנוע עם המתאגרף הנשלט על ידי השחקן בזירה. וכמובן, שני השלטים של הקונסולה (Wiimote+Nunchuck) ישמשו כדי לשלוח אגרופים באמצעות הנפות ידיים של השחקן המחקה תנועות מתאגרף, בדיוק כפי שזה גם נעשה במשחקון האגרוף ב-Wii Sports.

נינטנדו חשפה את המשחק בטיזר מרשים ומבדר המציג גרפיקה קומית וכיפית הנשארת נאמנה לאופי הסדרה:


חזרתה של אחת הקלאסיקות הגדולות ביותר

Trace Memory ל-Wii

Trace Memory הוא משחק קווסט של Cing לקונסולת ה-DS. עד עכשיו. הסדרה מגיעה גם לקונסולת ה-Wii, ומי ששיחק במשחק המקורי מוצא לנכון להתלהב מאוד מן הידיעה הזאת, זאת מאחר שהמשחק המקורי התאפיין בחידות מקוריות מאוד אשר כללו שימוש מקורי מאוד ובלתי צפוי של קונסולת ה-DS, כגון לקפל את הקונסולה הניידת על מנת ליצור השתקפות של המסכים אלה באלה כדי לגלות פתרון של חידה. נותר רק לדמיין כיצד Cing תנצל את הייחודיות של קונסולת ה-Wii כדי להפתיע אותנו באותה המידה.

למרות המקוריות שהתאפיין בו המשחק ל-DS, אגב, הוא לא נהנה מציונים גבוהים משום בעיות טכניות כגון אורך. נותר רק לקוות ש-Cing הפיקה את הלקחים וזה יבוא לידי ביטוי במשחק שלה לקונסולה הנייחת. לפחות מבחינה ויזואלית הוא כבר נראה כמי שמספק את הסחורה.

ראו גם סרטון הדגמה של משחקי ה-Wii לעיל, בדקה ה-2:34.


משחק קווסט עם חידות מקוריות ומפתיעות

בואו נתופף

לאחרונה דיווחתי בפורום נינטנדו על חזרתו של יוג'י נאקה, מי שהיה אחראי לסדרת Sonic the Hedgehog, לסצנת משחקי הטלוויזיה. לאחרונה חשפה החברה החדשה שייסד, Probe, משחק מסתורי העתיד לצאת ושקשור, איכשהו, לפינגווינים.

אז המשחק הזה נחשף, שמו Let's Tap, ומסתבר שהוא מיועד לקונסולת ה-Wii. אבל, מה שעוד יותר מעניין במשחק הוא הרעיון העומד מאחוריו: כולו משוחק בלי לגעת כלל בשלט של הקונסולה. האתר החדש שעלה רמז על האופן שבו משחקים בו על ידי הצגת שלט Wiimote הפוך, ובטריילר הראשון שנחשף הוסר המסתורין סופית כשהעניין הודגם:


רעיון גאוני, או סתם דבילי?

אגב, סגה חשפה משחק נוסף של חברת Probe, והוא מיועד ל-Wiiware, שירות ההורדות של קונסולת ה-Wii. המשחק נקרא Let's Catch, ולא, אין לו קשר לפינגווינים (למרות שטרם הבנתי איך Let's Tap קשור לכך... פינגווינים... זרועות ארוכות?).

'החטא ועונשו' חוזר!

לא, לא מדובר בספר, ואפילו לא מדובר במשחק המבוסס על הספר. מדובר במשחק יריות על מסילה של חברת Treasure, ובו עלילה מפתיעה ומצלמה דרמטית אשר נמצאת מאחורי הדמות הראשית, כאשר לפניה אקשן מסחרר בלתי פוסק המלווה בשלבים מעוצבים היטב. בין היתר, הדמות הראשית יכולה אף לשלוף חרב כדי להתמודד מול יריבים שהחלו להרגיש יותר מדי בנוח כדי להתקרב אליה יתר על המידה.

המשחק המקורי, אגב, הושק בעבר לקונסולת ה-Nintendo 64, אך לטריטוריה היפנית בלבד למגינת לבם של האמריקאים אשר חשקו בו מאוד גם כן. אבל, נינטנדו תיקנה את טעותה כשהשיקה אותו בגרסה להורדה דרך שירות ה-Virtual Console של קונסולת ה-Wii, וכך גם אני נחשפתי אליו לראשונה. מאז התאהבתי וחיכיתי למשחק המשך אשר יגיע לקונסולת ה-Wii. גם מבחינת יכולות השלט של הקונסולה, הוא מתאים מאוד לסגנון המשחק.


משחק מסילה מעולם לא היה מרגש כל כך

ובונוס אחד (הדובדבן שבקצפת?)

הוא אמנם לא משחק שנחשף היום, ואף לא לאחרונה, אך High Voltage, המפתחת של The Conduit, הציגה בוועידה של נינטנדו את The Conduit, משחק ה-FPS המצופה לקונסולת ה-Wii.

לפי מערכת IGN, הוא היה באופן לא מפתיע אחד המצטיינים בוועידה וגרר את ההתלהבות הרבה ביותר, אפילו יותר מ-Call of Dudy: World at War ו-MadWorld, שני משחקים מצופים נוספים לקונסולה. נינטנדו זיהתה זאת כשאפשרה לנציגי החברה המפתחת להציג אותו בוועידה באופן ממושך (המשחק טרם יצא, אגב, וכבר יש דיבורים על משחק המשך).

להלן כמה סרטונים חדשים ומרשימים למשחק, יותר מכל סרטון שנחשף לפני כן למשחק:


הדגמה טכנית


השלב הראשון - חלק 1


השלב הראשון - חלק 2

ועוד כמה קטנות שהוכרזו בוועידה

  • פתרון לבעיית האחסון של קונסולת ה-Wii: יאפשר הורדה של משחקים היישר לכרטיסי SD והרצה של המשחקים ישירות מהם.

  • Club Nintendo, מערכת התגמולים של אוהדי נינטנדו, מגיעה לאמריקה! בין היתר, תאפשר לצבור נקודות על כל מוצר של נינטנדו שתרכשו, ואותם להמיר למוצרים שונים, ביניהם משחקי Wiiware ו-Virtual Console.

  • בקרוב: ערוץ Wii Speak: יאפשר שיחה קולית עם גיימרים מסביב לעולם.

  • מתוכננים לקונסולת ה-Wii רימייקים מוזלים של משחקי Gamecube, ביניהם Pikmin ו-Metroid Prime, שהפעם ינצלו את השליטה הייחודית של הקונסולה!

  • ואני מניח שאת החדשות על ה-DSi כבר קראתם.

סוף דבר

סאטורו איוואטה, נשיא חברת נינטנדו, הבהיר לאחר תערוכת E3 האחרונה שנינטנדו מעוניינת להיפטר בכל מחיר מהרושם המוטעה שהיא זנחה את קהל מעריציה, ובהחלט נראה שהרצון הזה בלט בוועידה הזו, על כל הכרזותיה. החשיבה שלנינטנדו אין תכניות עבור הקהל הוותיק שלה צריכה לעבור בחינה מחדש, כי כשהיא מביאה לקונסולת ה-Wii את Kid Icarus, Sin & Punishment ו-!!Punch Out, משחקים שהאוהדים דורשים כבר זמן רב, זה אומר דבר אחד או שניים לגבי נאמנותה כלפי קהל אוהדיה הותיק.

נותר רק להביט קדימה לעבר חשיפות רשמיות עתידיות לא פחות מרגשות, של משחקים כגון Pikmin 3, Kid Icarus ומשחק זלדה חדש, אשר כבר אושרו על ידה.

לת'רד הוועידה בפורום נינטנדו: כאן

עוד ב- Vgames:

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:17 03.10.2008 | Stavv Stavv

    אחלה כותרת ! המילה סתיו עשתה לי חשק לקרוא

    שוב אני חייב להודות שהיה מאוד כיף לקרוא את זה רונן .. אני רואה שהיה הרבה בועידה הזאת ..
    WiiSpeak נראה מגניב ..

  2. 2

    18:28 03.10.2008 | darkes darkes

    משחק המשך של Sin and Punishment נשמע מעניין

    להמרות שאין לי Sin and Punishment 1 לנינטדו 64. אבל אני ינסה להסיג אותו

  3. 3

    19:11 03.10.2008 | anime fan anime fan (אורח)

    Harui Suzumya!!!

    אדיר~!
    אחת האנימה היותר טובות שיצא לי לראות!
    יש עליה משחק והוא נראה טוב למשחק אנימה!

  4. 4

    19:24 03.10.2008 | (אורח)

    רק חבל שהוא יהיה משחק קצב...

    רק חבל שהוא יהיה משחק קצב...

  5. 5

    19:48 03.10.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    Sin & Punishment אכן אדיר

    אני שיחקתי במשחקי יריות בעבר, אאבל הוא נתן לי מכה שהתקשיתי לשכוח ממנה.

    הנה סרטונים של המשחק הקודם לניטנדו 64:



    תראו את השלב המטורף הזה:

  6. 6

    19:53 03.10.2008 | Mur'gul Mur'gul

    אז מה היה לנו כאן? אולי נפל, לא פצצה.

    המשחקים החדשים שהוצגו לWII:
    רימייק למשחק אגרוף קזואלי לNES.
    רימייק למשחק פלטפורמה לPS1.
    רימייק (או המשך?) לקווסט לDS.
    שני משחקי מסיבה.
    המשך למשחק Rail Shooter לN64 (שאפילו לא יצא במערב).
    משחק FPS (שכבר ראינו) ממפתחת כושלת שנראה טכנית כמו משחק משנת 2004, עם אויבים מתים שלא מגיבים ומרגישים כמו AI משנת 1994. נקווה שמדובר בגרסה מאד מוקדמת של המשחק, או שהאונליין שלו לפחות יפצה על זה.

    הגיימרים שלא קנו את הקונסולה ואוהבים משחקים מושקעים, בטח רצים עכשיו ומסתערים על החנויות בשביל לקנות את הWII. נינטנדו ללא ספק הוכיחה לקהל ההרדקור שנטש אותה, שהוא עשה את הטעות החיים שלו כשבחר לחכות למשחקים שלא מגיעים לWII כמו Fallout 3, Resident Evil 5, Street Figher 4, Dead Space, Far Cry 2, Saints Row 2, Pure, Mirrors Edge - וזו רק רשימה מצומצמת, שכוללת רק חלק מהמשחקים של עונת החגים של 2008, ובלי להיכנס לכותרים אקסלוסיביים לכל אחת מהקונסולות האחרות.

    EPIC FAIL

  7. 7

    20:49 03.10.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    גיא, אתה כמעט מזיע

    כמעט מזיע בניסיון להשוות בין המשחקים של הקונסולות.

    כפי שהרשימה שהבאת לא מדברת אלינו, כך גם הרשימה שאני הבאתי לא אמורה לדבר אליך. לא עברנו את הגיל הזה, גיא?

    בשבילך זה תמיד יהיה FAIL, לכן לא בחרת בקונסולה הזו, והכתבה כלל לא פונה אליך, אלא למי שעבר את הגיל בכדי להתנצח ורצון "להוכיח" מה שלא רלוונטי כלל לצד השני.

    שניים ברשימה הם המשכים מצופים עד מאוד למשחקים מאוד פופולארים, אך לא מבחינתך, וזה טבעי. אתה עדיין לא מבין זאת.

    אם תסתובב באתרים של הקהל הוותיק של נינטנדו, אתה תגלה את הלך הרוח החדש בדעות שלהם, לאחר האכזבה האמתית שהייתה תערוכת E3.

    כן, הועידה הפתיעה אותי לחלוטין לטובה, ואני בהחלט מתרגש ממנה, כנראה יותר מאשר הייתי מתרגש אם הייתי בעליו של ה-360 בזמן תערוכת E3 :-)

    רונן.

  8. 8

    02:15 04.10.2008 | spahYa spahYa

    מגניב :P

    חבל שיהיה קצר

  9. 9

    05:43 04.10.2008 | _matan_ _matan_

    מתרגש מאוד

    אני אישית מתלהב מאוד מההכרזות של הועידה הזו. ביחוד מההמשך של Trace Memory, שהוא קווסט אקסקלוסיבי לווי שמגיע ממפתחת שכבר הוכיחה את עצמה פעמיים על ה-DS. דרך אגב, נראה לי די ברור שמדובר בהמשך ולא ברימייק, פשוט כי הדמויות והמקומות שמופיעים בתמונות בינתיים לא היו במשחק המקורי.

    משחק התיפוף נראה ממש מגניב, על קלונואה לא שמעתי אבל נראה ממש פלטפורמר דו-מימדי כיף, והסגנון הגרפי של punch out מוצא חן בעיני מאוד.

    חוץ מזה, בסרטון שפורסם יש המון משחקים שנראים מעולה אבל אני עדיין לא יודע איך קוראים לכל משחק.

    לסיכום, אני דוקא מתלהב מאוד מהפירסומים בועידה הזו.

    רונן - אחלה סיקור!

  10. 10

    09:15 04.10.2008 | wormri wormri

    הרוב קז'ואל אבל אלה שלא...

    המשחקים שהם באמת תכננו אותם לקהל הגיימרים ולא למשחקי מסיבות נראים טוב.

  11. 11

    12:21 04.10.2008 | Mur'gul Mur'gul

    רונן, מי שכבר קנה את הקונסולה לא מעניין

    זה הקהל השבוי של נינטנדו שבמילא תקוע עם הקונסולה. הוא (כלומר אתה) הרי יגיד שיש דברים טובים לא משנה מה יזרקו עליו, ויקנה את המשחקים מחוסר ברירה כי אין לו קונסולה אחרת. הרי אותו הקהל אפילו אמר בהתחלה שנינטנדו התעלתה על המתחרות בתערוכת E3 למרות שכל מה שדחפו לו זה קזואל, ורק בדיעבד הבין שצוחקים עליו פה.

    ההכרזה הזו אמורה היתה לדבר לאנשים שאין להם את הקונסולה, אהבו את נינטנדו בעבר, אבל חושבים שעם הWII היא שינתה כיוון, עברה למשחקים קזואלים והפסיקה להשקיע בגיימרים.

    בשבילם, התערוכה הזו היא פשוט עוד הוכחה שהמצב לא הולך להשתנות בקרוב ושאין להם סיבה בכלל להסתכל על הWII. בשבילם הWII עדיין באותו סטטוס של FAIL. אני לא מכיר אף אחד שאמר "עכשיו אני רוצה את הקונסולה הזו) בעקבות השטויות שהוצגו בתערוכה.

    תנסה לברר אצל כאלו שיש להם גם קונסולה אחרת (ועדיין לא החרימו את פורום נינטנדו בגלל ההתנהלות שלך) איזה מהמשחקים האלו הם בכלל חושבים לקנות, או האם הם יגרמו להם להוציא את הWII מהארון ולנגב ממנה את האבק שהצטבר עליה.

  12. 12

    13:08 04.10.2008 | xxavivxx xxavivxx

    רק לא קלונוה

    אני לא יכול לסבול את המשחק הזה...הוא גרם לי לבכות שהייתי קטן!!!!(בן 4)

  13. 13

    13:28 04.10.2008 | Laskin Laskin

    LOL! נינטנדו רוצה...

    "להיפטר בכל מחיר מהרושם המוטעה שהיא זנחה את קהל מעריציה..." ???
    אז למה 99% מההכרזות בועידה שקשורות לווי הן REMAKES ופורטים?!
    הרי על זה מתלוננים כל הזמן, שבווי יש יותר מדי משחקי מסיבה ופורטים מפלטפורמות ישנות ואין יותר מ-3 משחקים חדשים שהם מושקעים ואיכותיים באמת.

    רק פנאט יכול להחשיב כל הכרזה פה מלבד הDSi כהכרזה רצינית.
    פשוט עלוב, נינטנדו נזחה לחלוטין את הקהל הרציני שלה, ומוציאה משחק אחד בשנה שבאמת שווה משהו.

  14. 14

    19:44 04.10.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    למתן ואבי (ולשמשון ויובב)

    מתן, אני מסכים, זו גם הדעה הרווחת בכל הפורומים של בעלי הווי. לאור הידיעה שגם קיד איקארוס, זלדה ופיקמין 3 בדרך, אני אפילו מתרגש יותר.

    שמשון ויובב, תפסיקו להזיע. אז מה אם מעמד הקונסולה הזו הולך ומשתפר ונינטנדו ריגשה אותנו יותר מאשר סוני ומייקרוסופט ריגשו אתכם ב-E3 :-)

    אז חשבתם שלנינטנדו אין משחקים לקהל שלה? או אולי אתם הקהל שלה? מנהגכם הוא לשקר כדי לשרת את הטרוליות האינפנטילית שלכם, אך "הקהל השבוי" שגיא דיבר עליו ידע להודות בקלות על אכזבתו מהתצוגה של נינטנדו ב-E3, אין לו בעיה לסרב למה שאינו מוצא חן בעיניו, אפילו כשהוא בא מנינטנדו.

    רונן.

  15. 15

    20:05 04.10.2008 | רונן יצחק רונן יצחק

    פספסתי את אבי

    אבי, זה נכון, כולם אומרים שהסיפור שלו עצוב מאוד, ואף מישהו סיפר לי שזה המשחק היחיד שגרם לו לבכות בסופו.

    אני מתרגש ממנו מאוד, מעולם לא שיחקתי בו ומדובר ברימייק של משחק פלטפורמה שקולע בול לטעם שלי.

    רונן.

  16. 16

    20:42 04.10.2008 | מרווין מרווין

    יאי3>

    אני ממש מצפה לKlonoa: Door to Phantomile ו-Trace Memory.
    אבל מן הסתם הכי ימצא חן בעיני הDSi והריימיקים של משחקי הגיימקיובD:

  17. 17

    21:52 04.10.2008 | יונתן טפרברג יונתן טפרברג

    אחלה של דבר

    נינטנדו הכריזה על הרבה דברים מרגשים, החל מה-DSI החדש ועד לפאנצ' אאוט לווי. אני אישית מאוד מצפה לרוב המשחקים, במיוחד קלונואה. קשה לי להבין איך משחק כל-כך צבעוני וחמוד מקבל סוף טרגי ועצוב.

  18. 18

    23:21 04.10.2008 | Henry_Tk Henry_Tk

    קטלני

    THE CONDICT אחד הקטלניים

  19. 19

    02:05 05.10.2008 | freak2100 freak2100

    אחלה סיכום

    אני אוהב כשיש סיכום קצר להרבה חדשות =D

    נראה שעומדים לצאת המון משחקים, נקווה שסוף סוף נפסיק לשמוע את הטיעון המטופש של "אבל לWii יש רק משחקי Casual"

    Let's Tap - נראה מאוד מקורי, אבל האמת היא שיש לי תחושה שזה לא יעבוד טוב והמשחק יהיה מאכזב - הן בגלל בעיות טכניות, והן כי כל מה שהוא מרגיש זה רק רטט קל של הקונטרולר ובסופו של דבר כל השאר קורה בצורה אוטומטית, אז יש לי תחושה שהוא פשוט יהיה קל או קשה מדי... נראה.

  20. 20

    09:51 06.10.2008 | xxavivxx xxavivxx

    קוראים לי אביב :)ו...

    אני לעולם לא אשכח את הסוף שלו... משחק ממש מרגש וטרגי...במת לא מומלץ לילדים / רגשניים...

  21. 21

    18:06 16.11.2008 | אטאטאט אטאטאט (אורח)

    חחחח

  22. 22

       | פורסם ע"י