אפשר לקחת אותו לכל מקום, אבל האם כדאי?
עותק לביקורת ניתן לנו ע"י תור גיימינג, תודה רבה!
אני מכריז בזאת כי חגיגת הפורטים של ה-Switch 2 החלה באופן רשמי! היום הראשון של הקונסולה אומנם לא ראה המון משחקים חדשים עבור Nintendo (למען הדיוק, יש רק משחק אחד חדש כרגע עד ליציאה של Donkey Kong Bananza), אבל אם יש משהו שקיבלנו ממנו (והרבה) זה פורטים למשחקים מוכרים ואהובים במיוחד, ביניהם נמצא Street Fighter 6. המשחק יצא לראשונה ביוני של 2023 עבור המחשב, ה-Playstation 5 וה-Xbox Series X|S בלי פורט עבור ה-Switch באופק, אבל ההכרזה על ה-Switch 2 שHנתה באופן די משמעותי את כללי המשחק, ופעם נוספת, Nintendo זוכה לתמיכה במשחקי צד שלישי חזקה במיוחד. אז מה חשבתי על הפורט הזה של Street Fighter 6? בואו מכות ותגלו!
נחיתה רכה
אתחיל מהמובן מאליו, יש דברים מסויימים שאני לא הולך לדבר עליהם יותר מדי במהלך הביקורת, כמו המשחק הבסיסי כמו שהוא. על כך תוכלו לקרוא בביקורת המקורית של שמואל מלפני שנתיים. אומנם המשחק עבר כמה שינויים, אבל יש סיבה למה עדיין מדובר בילד הפופולרי בשכונה - נכון להיום Street Fighter 6 הוא משחק המכות הפופולרי ביותר כאשר התחרות מולו מאוד קשה. על מה הביקורת הזאת כן תהיה? כמו כל ביקורת פורט, בעיקר תתמקד בדברים הטכניים של הפורט על ה-Switch 2, מצבי המשחק החדשים שנוספו עם בקרי הג'יירו והתסכולים שלי מכך שאני לא יכול לשחק עם המוט ארקייד או ה-Hitbox שלי לצערי (אין לי אחד שתואם ל-Switch או מתאם של ה-PS5 ל-Switch, זה הולך להיות קשה).
העובדה שהמשחק הזה יוצא לקונסולה של Nintendo אחרי בערך עשור בו משחקי Street Fighter חדשים לא מגיעים לקונסולה (מבלי לספור את Ultra Street Fighter II), סוף כל סוף אחרי שנתיים שהמשחק בחוץ, הוא מגיע ל-Switch 2 יחד עם ה-Season Pass של השנתיים האחרונות (מעולה, אך ללא הבונוסים של ה-Ultimate שזה קצת מאכזב). הכל בחבילה אחת, אבל לצערינו? מדובר ב-Game Key Card, למה? שאלה מצויינת ולצערי, זה ככל הנראה תלוי בצורה שבה Nintendo מאפשרת (ומתמחרת) למפיצות שונות להדפיס את הקארטים של הקונסולה וזאת למרות שהקארט עצמו מסוגל להכיל את כל הקבצים של המשחק כרגע. אבל לפחות המשחק יוצא ממש בזמן לפני השנה השלישית שתתחיל בחודשים הקרובים.
אז אחרי כל הפתיחה הזאת, הגיע הזמן לדבר על הפורט עצמו, ומהשניה הראשונה שנכניס את המשחק לקונסולה, לצערינו, נצטרך להיות מחוברים לאינטרנט על מנת לבצע הרשמה ראשונית וקישור של חשבון ה-Nintendo לחשבון ה-Capcom שלנו, מה שלקח לי בערך 5 דקות, אבל באופן משעשע, אין מעבר של התקדמות עם הקישור של החשבון שלי על המחשב דרך Steam. אתחיל מהמצב שלא מעט שחקנים חדשים כנראה יכנסו אליו וזה מצב הסיפור של המשחק הזה, ובזמן שאין בו איזה שינוי משמעותי, העובדה שהעולם הפתוח רץ על 60 פריימים באופן כמעט עקבי ללא נפילו פריימים, היא מרשימה במיוחד. לצד זאת, כאשר נכנס לקרבות שונים ברחוב, המשחק יתחיל לזחול חזרה לכיוון ה-30 פריימים, למה? אף אחד לא יודע, העולם מסביב עדיין רץ, אבל כאשר אנחנו בסיור זה לא גורם לירידת ביצועים כזאת דרסטית ואני לא מצליח להבין מה גורם לזה. יחד עם זאת, זאת לא בעיה ייחודית ל-Switch 2 מאחר וזה דבר שקורה גם ב-Steam Deck.
גם יפה וגם אופה
יחד עם זה שהמשחק רץ מצויין על ה-Switch 2, הוא גם נראה, באופן מפתיע למדי, מצויין, יחד עם ה-DLSS upscale שנראה הרבה יותר בולט במצבי World Tour ו-Fighting Grounds כאשר אנחנו רואים את ה-Avatar שאנחנו יוצרים בהתחלה, אבל כאשר משחקים ב-Battle Hub ומשחקים במצבי האונליין השונים, המשחק והדמויות בו נראות פשוט פנטסטי גם כשיש שימוש בולט יחסית ב-upscaling. אנחנו לצערינו לא יודעים באופן מדויק מה הרזולוציות של המשחק, אבל אם ההערכה של Digital Foundry בספירת הפיקסלים שלהם מלפני חודשיים מדויקת מספיק, המשחק רץ ב-540p עם upscale ל-1080p, אני לא אשקר שאם לא הייתי יודע את זה, כנראה שלא היה אכפת לי מדי מאחר והמשחק באמת נראה מצויין גם ב-handheld וגם במצב docked, אני חושב שהעבודה על הפורט הזה נעשתה בצורה מצויינת.
אם כבר אני נמצא במצבי האונליין של המשחק, חשוב לי מאוד לציין שהמשחק על ה-Switch 2 תומך באופן מלא ב-crossplay, אפשר לשחק מול שחקנים מפלטפורמות שונות (כמובן שהאינדיקטור שלי הוא מאוד אדום ובולט לשחקנים אחרים), המשחק רץ באופן מאוד קבוע על 60 פריימים גם ברשת שזה מצויין. המשחק גם תומך כמו משחקי Nintendo אחרים במשחק באופן לוקאלי מול שחקנים אחרים בעלי המשחק על הקונסולה שלהם (לצערי לא יצא לי לבדוק את זה).
בין הפיצ'רים הנוספים שנוספו למשחק על ה-Switch 2 הוא סט קונטרולים חדשים על מנת שיהיה אפשר לשחק על ה-JoyCon 2, ולצד ה-Presets של Classic ו-Modern, עכשיו יש לנו גם סט שליטה שנקרא Dynamic, הוא מאוד פשטני עם 3 כפתורי שליטה מרכזיים ושימוש ב-AI על מנת לשחק. המצב הדינמי הופך את המשחק למאוד חסר מחשבה מצד אחד, אבל מצד שני הוא מתאים מאוד לאנשים קאז'ואליים שרק רצו לשחק Street Fighter 6 לכיף מול החברים שלהם על ה-Switch 2 שלהם. לצידם המיפוי של המקשים עבור שחקני Classic ו-Modern הוא מאוד לחוץ, חלק מהכפתורים משמשים עבור מספר פעולות שונות, במיוחד כשצריך איכשהו לנהל את המשאבים של השחקן כמו ה-Drive ולהבין איך משתמשים בהם על ה-JoyCon, קצת מסובך אבל שחקנים רציניים שמעוניינים לנצח מול החברים שלהם, כנראה ידאגו לקונטרולר נוסף שיהיה זמין בכל זמן.
לצד המצב שליטה הדינמי של המשחק, קיבלנו גם מצב משחק חדש שמבצע שימוש ב-Gyro של השלטים (למי שלא יודע במה מדובר, מדובר בחיישן תנועה של השלטים), כאשר כל שחקן מחזיק ב-JoyCon אחר ובעזרת תנועה של השלט, ניתן לבצע פעולות שונות, שקשוק של השלט יגרום לדמות שלנו לבצע קומבו שלם, הטייה לצדדים יגרום לדמות להתקדם בכיוונים השונים ותנועת מעגל עם השלט תגרום לשחקן להשתמש בסופר ארט. בנוסף לאלו, לחיצה על הכפתורים הקדמיים יבצעו Drive Impact והלחיצה על ה-Shoulder Buttons ישתמשו ב-Parry. השליטה הזאת יחסית פשוטה, היא יכולה להיות מאוד מעייפת אחרי זמן מסויים מאחר והיא דורשת לא מעט תנועה בכלל, אבל מדובר במצב משחק די מהנה של Versus.
בנוסף לזה גם נוסף ל-Battle Hub תפריט נוסף עם Special Match ובו שני מצבי משחק, הראשון הוא Extreme Battle שככל הנראה יהיה מוכר כבר לכל מי ששיחק ב-Street Fighter 6, ואליו ציוותו את Calorie Contest שמבצע שימוש ב-Gyro. מצב ה-Calorie Contest שם שני שחקנים אחד מול השני ודורש מהם לשקשק את ה-JoyCon על מנת לבצע את המתקפות והגישה שלהם מעבר לכך היא רק ל-Drive Impact, בלי גישה ל-Parry. פה פחות משנה הנזק ככל הנראה ויותר דווקא כמה השחקן באמת מזיז את השלט שלו, מי מבין שני השחקנים שיש לו יותר נקודות פה מנצח יחד עם מדידה של כמה קלוריות השחקן שרף בזמן הקרב, שזה פיצ'ר מאוד חמוד, אבל מדובר במצב משחק יחסית לא זכיר, וברמה מסויימת, ככל הנראה ישכח די מהר על ידי שחקנים שונים. החוזקה האמיתית של המצבים האלה לעומת זאת, מציגה את כמות הדרכים שניתן לשחק את Street Fighter 6 עם חברים בנוסף לכך שבאופן לוקלי, אפשר לשחק עם שליטה מלאה גם על ה-JoyCon הקטן, אבל לבצע הרבה QCF ו-QCB עם הכפתורים שקרובים מימין ושמאל הופך את המשימה לקצת יותר קשה מבלי שהאצבעות יתנגשו.
השורה התחתונה
אם אתם אוהבים את המותג של Street Fighter ואתם עומדים להשתמש אך ורק ב-Switch 2 בשנים הקרובות, חברים, יש לי חדשות נהדרות עבורכם. משחק המכות המודרני המושלם עבורכם נמצא ממש בהישג יד, בין כף ידכם לבין מסך הטלוויזיה שלכם. Street Fighter 6 הוא משחק המכות הפופולרי היום ואין לי ספק שקיים עבורו קהל על ה-Nintendo Switch 2, זה עוזר שהוא עדיין נראה נהדר, רץ מצויין ומגיע עם לא מעט תוכן בכלל אחרי שנתיים בשוק. לצד זאת, הוא ככל הנראה לאורך כל תקופת החיים שלו על הקונסולה יאלץ לחיות בצילו של Super Smash Bros Ultimate שאומנם לא זכה לעדכון מיוחד עבור ה-Switch 2, אבל כולנו רק מחכים למילה הבאה של סאקוראי בנוגע למשחק או לסדרה בכלל. בסופו של דבר, הכובע צריך להיות מוסר בפני Capcom, שעשו פה עבודה מצויינת על פורט שיהיה לי כיף לחזור אליו עוד הרבה מאוד זמן.
תגובות
1
| פורסם ע"י