חווית משחק נהדרת לצד וביצועים נהדרים הם רק חלק ממה שטוב כאן
עותקי הסיקור עבור המשחקים שבכתבה סופקו ע"י עדלי יונייטד, תודה רבה!
אנחנו עומדים בדיוק חודש וקצת מאז ההשקה החגיגית של ה-Nintendo Switch 2, ואחרי לא מעט שעות של בדיקות, משחק ועיבוד מחשבות, הגיע הזמן לצלול לעוביה של הקורה ולנסות לענות על שאלה מרכזית אחת: האם ה-Switch 2 באמת מצליחה לשנות את כללי המשחק ולספק לנו חווית משחק היברידית ואיכותית ביחס למתחרות אחרות בשוק? האם מדובר כאן במלכה החדשה של שוק הקונסולות הניידות?
על-מנת לבדוק את הנושא כמו שצריך ולנסות לענות על השאלה שהצבתי קודם, החלטתי לעשות את המובן מאליו והוא לנסות ולשחק ברוב המוחלט של משחקי ההשקה המרכזיים של הקונסולה הזאת, מה שכמובן הביא אותי למצב שבו מקבלתי במשך חודש בין שלושה משחקים עיקריים: Cyberpunk 2077: Ultimate Edition, Yakuza 0 Director's Cut ו-Hogwarts Legacy - שלושה משחקים שנחשבים לכבדים ועמוסים בפרטים ביחס לנוף המשחקים שאנחנו לרוב נשחק על קונסולה כמו ה-Switch, שכעת מבטיחים לנו חווית משחק משופרת ומעודכנת שאמורה להתמודד ראש בראש עם חווית המשחק בהם אם היינו מנסים לעשות את אותו הדבר עם ״קונסולת״ PC Handheld כגון ה-ROG Ally או ה-Steam Deck. התוצאה היא שברוב המוחלט של הזמן ובאופן משמח למדי, Nintendo הצליחה לספק לנו כאן פלטפורמת משחק כל כך מרשימה ומספקת שעשויה מאוד לקסום לכם, בייחוד אם אתם מחפשים פיתרון קל משקל ונוח לנשיאה, משהו שה-Switch 2 עונה עליו לגמרי, לפחות ביחס למתחרות הישירות שלו בשוק הגיימינג הנייד.
Hogwarts Legacy
את הבדיקה הראשונה שלי למשחק Nintendo Switch 2 ייעודי שהוא אינו Mario Kart World או The Legend of Zelda: BOTW ו-TOTK החלטתי לתת ל-Hogwarts Legacy, בעיקר כי הוא בניגוד ליתר המשחקים שמיניתי כאן, המשחק היחידי מתוך השלושה שקיבל גרסה ייעודית ל-Switch 2 אחרי שהוא כבר הושק לפלטפורמה עבור הדור היוצא שלה. גרסתו המקורית של Hogwarts Legacy נחשבת בעיניי רבים לאחד הפורטים הגרועים והמאכזבים ביותר שקיבלנו למשחק כלשהו, והוא היה למעשה אחת מההוכחות המובהקות לעובדה שהדור היוצא של הפלטורמה כבר ראה ימים טובים יותר, וששדרוג הוא דבר מאוד מתבקש. כל זה בא לידי ביטוי במשחק שכלל גרפיקה מכוערת למדי, אינספור מסכי טעינה שניסו לפצות על יכולות העיבוד החלשות של הקונסולה אבל פגמו מאוד באימרסיביות שהמשחק ניסה להעביר, זאת לצד ביצועים כלליים נמוכים מהמצופה עם ממוצע פריימים לשנייה שעמד על 25 פריימים בלבד. כל אלה צעקו באופן מובהק שגרסת Nintendo Switch 2 למשחק עשויה להיות זו שתציל אותו, ואחרי שבדקתי את הנושא לעומק אני יכול בהחלט לאשר לכם שזה אכן המצב.
נתחיל עם הנראות של המשחק ששופרה באופן משמעותי בעיקר הודות לעובדה שבמצב נייד למשל אנחנו מקבלים כאן משחק ברזולוציית 1080P העושה שימוש ביכולות ה-DLSS של המעבד של הקונסולה, רזולוצייה שקופצת ללא פחות מ-1440P אם תבחרו לשחק במשחק במצב נייח. כל אלה מצטרפים לשיפור המהותי והמאוד מורגש של הגרפיקה של המשחק שכעת כוללת פירוט מודלים טוב יותר - זה בלבד הופך את החוויה למוצלחת יותר בלא מעט היבטים. מכאן אפשר להמשיך ולשבח את העובדה שיכולות העיבוד של ה-Switch 2 בהחלט באות לידי ביטוי עם המשחק הזה, כשמעבר לעובדה שזמני הטעינה הכלליים של המשחק הזה נחתכו באופן ניכר, גם מסכי הטעינה שהיינו רגילים לקבל בזמן ההסתובבות בעולם הפתוח של המשחק בגרסתו המקורית צומצמו בחלק מהמקרים גם כן באופן ניכר. מפה נעבור היישר אל הביצועים - אם גרסת המשחק לדור הקודם של ה-Switch הייתה פשוט לא שחיקה ברוב המקרים, גרסת ה-Switch 2 של המשחק היא משהו שניתן להגדיר די בקלות כ״קסם טכנולוגי״ - המשחק מספק ביצועים יציבים מאוד של 30 פריימים לשנייה כמעט בכל רגע נתון, כשירידה מתחת לאותם 30 פריימים היא מחזה מאוד, אבל מאוד נדיר בנוף. בתור אחד שיצא לו לחוות את המשחק לא מעט בשתי גרסאותיו וגם על גבי ה-PlayStation 5, גרסת ה-Nintendo Switch 2 היא ללא צל של ספק ביצוע ראוי ומרשים למשחק הנהדר הזה עבור קונסולה ניידת והיברידית.
Cyberpunk 2077: Ultimate Edition
את התגובה שלי לעובדה ש-Cyberpunk 2077 הוכרז ל-Switch 2 אתם יכולים לאתר בקלות בשידור החי שלקחתי בו חלק לאירוע החשיפה המלא של הקונסולה בערוץ יאללה בלאגן, אבל תרשו לי להשתפך עוד קצת על כל הנושא הזה כי בסופו של דבר זו כתבה עם השם שלי עליה - אני מאוד אוהב את Cyberpunk 2077, וההשקה הזאת הפכה מהרגע שהיא קרתה לאחד מהדברים הכי מרגשים ומיוחדים שיכולתי לקבל בשנה הגם ככה מטורפת הזו. אז הנה אנחנו כאן אחרי לא מעט שעות של הסתובבות ב-Night City, ומעבר לעובדה שחווית המשחק ש-Cyberpunk 2077 יספק לכם על-גבי ה-Switch 2 היא לא פחות מנהדרת ומהנה במיוחד, עיקר הדבר שאני רוצה לשים עליו דגש כאן היא דווקא הצורה שבה ניתן לשחק אותו עם הקונסולה הזו.
מי שמכיר אותי מספיק יודע שכל עוד אני יכול, אני אעדיף לשחק משחקי מחשב על גבי PC ולא על קונסולה - גדלתי כגיימר של מחשב אישי וזה משהו שאני אישית מאוד מאמין בו גם בעידן שבו ניתן לרכוש בסכום די משתלם קונסולה ביתית שלא תבייש מחשב נייח בתקציב בינוני-גבוה, ולכן לשחק משחק כמו Cyberpunk 2077 על מסך בגודל של 8 אינץ׳ בלבד תוך כדי שאני נוסע ברכבת היה מבחינתי אירוע מאוד משונה ומוזר, גם בגלל השנמוך הברור שנקבל כאן ביחס למשחק על מחשב אישי, אבל גם בגלל העובדה שאין לי כאן אפשרות לשחק את המשחק עם עכבר ומקלדת - או שבעצם... יש לי?
כן, Cyberpunk 2077 (וגם Hogwarts Legacy טכנית אבל זה פחות עניין אותי לבדוק את העניין הזה איתו) מציע לנו את האפשרות לנצל את יכולות העכבר החדשות של בקרי ה-JoyCon 2, ואפילו שלא מדובר בחווית משחק שמצליחה לדמות שליטה עם עכבר באופן מלא ועדיין יש לנו כאן לא מעט מגבלות, חווית המשחק הסופית שתקבלו עם המשחק הזה בזמן השליטה במצב עכבר היא לא פחות מנהדרת. היכולת לכוון במדויק את הדמות שלנו במשחק יריות כמו Cyberpunk 2077 היא תוספת מאוד מבורכת לפורט הגם ככה נהדר הזה, ואישית מצאתי את עצמי נהנה מיכולות העכבר של הקונסולה בזמן המשחק באופן שהפתיע אותי מאוד - גם בזמנים בהם הייתי ברכבת או בבית במצב נייח, תמיד מצאתי את עצמי נמשך ליכולות השליטה האלה גם כשיכולתי ברמת העיקרון לעשות שימוש בבקר איכותי יותר כמו ה-Pro Controller 2.
מעבר לעניין הזה כן חשוב לי לספק כמה נקודות נוספות אודות הפורט הזה - הביצועים של המשחק מרשימים מאוד במצב נייח, עם אפשרות למשחק במצב ״ביצועים״ שיספק לכם 40 פריימים לשנייה עם נפילות נדירות למדי, זאת לצד מצב ״איכות״ שיספק לכם באזור 30 פריימים לשנייה על חשבון נראות מוגברת של המודלים השונים במשחק - בעיניי לא מדובר בשיפור ניכר ועל-כן הייתי חד משמעית בוחר במצב ביצועים על חשבון מצב האיכות. במצב נייד המצב גם כן די טוב, אם כי כאן יצא לי לזהות נפילות פריימים תכופות יותר ביחס לחווית המשחק הניידת שקיבלתי עם Hogwarts Legacy. ראוי גם לציין שאזור ההרחבה של המשחק, Dogtown, לא מצליח לספק ביצועים חלקים לא משנה באיזה מצב משחק תבחרו לשחק, אבל כל רגע אחר במשחק הענקי והמרשים הזה עם ה-Nintendo Switch 2 הוא חוויה מעולה ובהחלט מרשימה. גם העובדה שהמשחק משווק בתצורה פיזית מלאה ולא כ-Game Key Card מוסיפה לכאן עוד כמה נקודות לחיוב.
Yakuza 0 Director's Cut
אין מה להגיד, סדרת משחקי Yakuza תפורה על פלטפורמה כמו ה-Nintendo Switch, ולכן העובדה שקיבלנו כאן גרסה ייעודית של Yakuza 0 ל-Switch 2 היא ללא ספק בשורה מאוד משמחת. למי שפחות מכיר את הסדרה חשוב לציין ש-Yakuza 0 הוא למעשה משחק המתפקד כ-Prequel למשחק הראשון של הסדרה (ידוע היום בגרסת הרימאסטר שלו, Yakuza Kiwami שהושק גם ל-Switch המקורית באוקטובר 2024), כך שמדובר למעשה בנקודת הכניסה הטובה ביותר ששחקני ה-Switch 2 יכלו לבקש לעצמם עם הסדרה הענקית הזאת. גרסת הבמאי של המשחק מוסיפה תוכן נוסף הכולל סצנות סיפוריות חדשות (בערך חצי שעה של תוכן חדש), דיבוב מלא באנגלית שהוקלט מחדש על-ידי קאסט שחקנים חדש, ואפילו מצב משחק צדדי חדש בשם ״Red Light Raid Mode״ שיאפשר לכם ולעוד חבר להשלים אתגרי Beat-em-ups חביבים.
מבחינתי הנקודה הכי חשובה לציון עם המשחק הזה על-גבי ה-Switch 2 תהיה העובדה שהוא מספק ביצועים חלקים של 60 פריימים לשנייה גם במצב נייד וגם במצב נייח, זאת בזמן שהוא שומר על רזולוציה גבוהה ומלאה של 1080P במצב נייד ו-4K במצב נייח. המשחק בנוסף גם נראה נהדר (למעט חלק מהתפריטים של המשחק שיכולים להרגיש קצת מרוחים), וחווית השליטה והמשחק בו מעולה עם דגש מובהק למצב נייד - הוא מרגיש תפור למשחק בדרכים, וזו חוויה שמאוד כיף לקבל ביחס לעובדה שבסופו של דבר אנחנו יכולים להרים את ה-Switch 2 מהדוק שלה ולשחק בה בכל מקום. מבין שלושת המשחקים שדיברנו עליהם כאן זה היה חד משמעית המשחק שהיה לי הכי כיף לשחק ולבדוק - אולי זה בגלל שאני מאוד נהנה ממשחק חלק ב-60 פריימים לשנייה או בגלל אהבתי הישנה למשחקי סדרת Yakuza, אבל כך או כך, אם אתם מחפשים משחק מהנה וסופר מותאם ל-Switch 2 החדש שלהם, Yakuza 0 Director's Cut הוא ככל הנראה אחת מהאופציות הכי טובות שעומדות לרשותכם.
עקב אכילס
הייתה בי התקווה שאוכל לסיים את הכתבה הזו בלי יותר מידי תלונות אבל אין מה לעשות, חייבים לדבר על זה - חיי הסוללה של ה-Nintendo Switch 2 הם חד משמעית הבעיה הכי גדולה שיש לקונסולה הזו כרגע כשזה מגיע לחווית המשחק שהיא מספקת במצב נייד. אז נכון, אנחנו סוג של ידענו שזה מה שהולך לקרות כשהבנו שאנחנו הולכים לקבל כאן אפשרות לשחק משחקים כבדים על-גבי קונסולה עם סוללה בנפח של פחות מ-5,500 מיליאמפר-שעה, אבל עדיין, זה בהחלט מדכא ומבאס להבין שבסופו של דבר יש לכם גג 3 שעות משחק לפני הצורך בטעינה, כשהממוצע כאן הוא פחות או יותר שעתיים בלבד. ישנם לא מעט דיווחים ותקוות על-כך שהמצב הנוכחי עם הסוללה של הקונסולה ישנתה או לכל הפחות ישתפר במקצת באמצעות סדרת עדכוני תוכנה שיאזנו את חלוקת המתחים וצרכי הסוללה של הקונסולה, אבל בכנות אני בספק שזה יביא לשינוי דרסטי ומהותי שיאפשר לנו להגיע לחיי הסוללה שהיינו רגילים לקבל עם דגמים אחרים של ה-Switch.
השורה התחתונה
תאהבו אותה או לא, ה-Nintendo Switch 2 מצליחה להוכיח באופן חד משמעי שיש לה מקום של כבוד בשוק הגיימינג הנייד - והעובדה שהיא כוללת בשורותיה משחקים כמו Cyberpunk 2077, Hogwarts Legacy ו-Yakuza 0 ועוד רבים אחרים כגון HITMAN: World of Assassination או Street Fighter 6 שלא רק נראים נהדר אלא גם עושים ניצול נכון של יכולותיה השונות של הפלטפורמה ומביאים אותה לרמה חדשה של איכות והנאה היא ככל הנראה ההוכחה הכי טובה שיכולנו לקבל לכל העניין הזה.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
| פורסם ע"י