הרשמה

ביקורת משחק: Prince of Persia

המשך מצויין ומהנה לסדרת משחקים אהובה

מפתחת: Ubisoft
מפיצה: Ubisoft
תאריך יציאה: 9.12.2008
פלטפורמות: מחשב אישי Xbox360, PS3

Prince of Persia החדש מצליח לחדש את פני הסדרה באופן שלא ראינו מאז Sands of Time, נראה נפלא, וכייפי מאוד. אז מה אם הוא קל?

"הנסיך הפרסי" חוזר לקפוץ ולרוץ על קירות, עם גיבור חדש (שנותר מניאק עם אישיות מגעילה), סגנון חדש ואפילו חברה חדשה, שהנסיך רכש בהרפתקה קסומה מלאה בצבע ודמיון.

אנשי חברת Ubisoft מתעלים על עצמם, ואחרי שני משחקים קצת מאכזבים בכיכובו של נסיך-אימו, המשחק החדש נותן לנו לחוות את עולמו של הנסיך בצורה שלא הכרנו עד כה, וקובע סטנדרטים חדשים- בדומה ל- Sands of Time בזמנו.

הפעם המשחק מתרכז הרבה יותר בחקירת העולם- לראשונה עולם פתוח במשחק POP- ובקרבות סינמטיים של אחד על אחד (לא כולל הבחורה) שמבוססים על קומבואים ותזמון במקום על קרבות מהירים כמו במשחקים קודמים.

אך השינוי האמיתי במשחק הוא הסגנון הגרפי הייחודי שלו, שמזכיר יותר מכל ציורי מים יפניים, קצת בדומה לסגנון של אוקאמי- אבל בגרפיקה טובה ומפורטת בהרבה, שאופפת את כל המשחק באווירה מסוגננת ויוצאת דופן.


טריילר השקה

הטוב
  • סגנון ויזואלי ייחודי ומרהיב
  • מערכת קרבות סינמטית
  • עיצוב שלבים מעולה
  • אנימציות זורמות ואמינות
  • הנוכחות של אליקה מוסיפה למשחקיות
הרע
  • הרבה יותר מדי קל
  • בעיות קלות בקטעי הפלטפורמה והקרבות
  • לאסף את "זרעי האור" יכול להמאס
וריצה על התקרה
  • הפעם הם באמת הגזימו עם הקטע האקרובטי

 

סיפור מהאגדות

הסיפור שלנו מתחיל בסופת חול קסומה שגוררת אותנו לעולם אחר, בוא נפגוש לאחר זמן קצר באליקה, נסיכה שבורחת מתוקפיה. נעבור טוטוריאל קצר בו יסופר לנו כי אביה של אליקה רוצה לשחרר לעולם רשע כלשהו, והיא זו שרוצה לעצור אותו. בסופו של דבר הרשע יברח, אך לא לגמרי, וכעת עלינו לדאוג שהוא יישאר סגור בתוך בית העץ שלו.

הפריית איזורים

העולם של POP מחולק לארבעה אזורים מרכזיים, שבכל אחד מהם תצטרכו לנצח בוס כדי לחתום את הכח של אותו אזור ולכלוא את האל הרשע עוד קצת. כל אזור מחולק לתתי-אזורים, הנקראים "אדמות הפרייה", אותן תצטרכו למלא בצמחייה על מנת להתקדם במשחק. כדי להגיע לאדמה תידרשו להפגין את כישורי משחק הפלטפורמה שלכם, אך כדי להפרות את האיזור תצטרכו להכנס לקרב.

לאחר שתנצחו ותפרו את האיזור הוא יתמלא ב"זרעי אור"- עיגולים קטנים ונוצצים אותם תאספו כדי לפתוח את ארבעת כוחותיה הקסומים של אליקה, החיוניים על מנת להתקדם במשחק. כוחות אלה מיוצגים על ידי עיגולים בצבעים שונים המפוזרים במפה ומייצגים את הכח בו תשתמשו על מנת להתגבר על המכשול שמולכם.

למשל, הכח המיוצג על ידי העיגול הירוק יגרום לכם לרוץ בסגנון ספיידרמן על קירות, תקרות ואלוהים יודע מה עוד, כשאתם מתחמקים ממכשולים בדרך. הכח המיוצג על ידי עיגול אדום יגרום לכם לבצע סופר קפיצה, אשר תיקח אתכם לפלטפורמה הבאה.

הנסיך הקופיף

כיאה לכל משחק POP תמצאו כאן הרבה קפיצות, ריצות על קירות ואף - לראשונה בסדרה - טיולים על התקרה. כל המהלכים האקרובטיים במשחק קלים מאוד לביצוע ונראים מעולה, עם אנימציה זורמת ואמינה.

במשחק הזה הכל סובב סביב תזמון- אתם לא תלחצו על כפתור הקפיצה ללא הפסקה, בעוד הנסיך יבין לבד מתי רציתם לקפוץ ולאן. למשל, אם אתם קופצים ממוט אחד למשנהו, תצטרכו לתזמן את הקפיצה כך שהנסיך ימשיך את כל הדרך באותה תנועה- אחרת תצטרכו לעצור, לראות את הנסיך נתלה על המוט, ורק אז שוב אוסף את הממונטום וממשיך בקפיצה.

החידושים הבולטים ביותר השנה הם כאמור הריצה על התקרה, ובת לוויתו החדשה של הנסיך, אליקה. אליקה תתלווה אליכם לאורך כל המסע ותסייע לכם. כוחות הקסם שלה יעזרו לכם לעבור מרחקי קפיצה גדולים עם מעין דאבל-ג'אמפ שתבצעו בעזרתה, והיא גם תציל אתכם בכל פעם שתפשלו.


אליקה מגניבה

לא נמות, כי אליקה

הפעם, אי אפשר בכלל למות במשחק, אפילו לא בקרבות. אם תפלו מאחת הפלטפורמות, אליקה תושיט לכם יד קסומה ותעביר אתכם למשטח היציב האחרון שביקרתם בו. במידה ותהיו על סף תבוסה בקרב, אליקה תיעזר בכוחות הקסם שלה כדי להעיף את יריבכם הרחק מכם, ותעמיד אתכם על רגליכם.

כל זה אולי הופך את המשחק לפחות מאתגר, אך גם מוריד את פקטור הפחד ממוות וכישלון והצורך להתחיל מנקודת השמירה האחרונה, וכך בעצם מדרבן את השחקן לנסות ולטעות מבלי להיענש על כך. יתרה מזאת, ההצלות של אליקה תורמות לזרימה של קצב המשחק, כך שאין צורך לעצור את הקפיצות, לטעון שמירה ולהתחיל מחדש משלב מוקדם יותר.

אליקה גם תראה לכם את הדרך, במידה ויהיו לכם ספקות באשר לכיוון הנכון, בעזרת כדור קטן קסום שיחלוף במהרה על פניכם וינוע לכיוון המטרה שלכם.

עדיין מגביל למדי

לראשונה בסדרה, הפעם יש יותר מדרך אחת להגיע מנקודה A לנקודה B. למשל, כדי לעבור בור תוכלו לבצע קפיצה ארוכה בעזרתה של אליקה או לרוץ על הקיר הקרוב. זה אולי לא הרבה, אבל גם משהו.

בניגוד לחופש הבחירה שניתן לנו בדרכים להגיע למטרה, המפתחים עדיין מגבילים מאוד את השחקן. לא פעם מתתי כשניסיתי לקפוץ למשטח נמוך יותר, רק כדי לגלות שאי אפשר לקפוץ למשטח הזה- אלא שעלי לרדת לשם בדרך מסורבלת כלשהי שאנשי Ubisoft בחרו בשבילי.

חשוב להזכיר כאן גם את הבעייה התמידית והחוזרת של בחירת כיוון שגוי בקפיצה מעמוד אחד למשנהו. בחצי מהפעמים שביצעתי קפיצה בעוד הנסיך מחבק עמוד כלשהו, קפצתי לכיוון לא נכון. אני לא יודע למה, אבל לפעמים המצלמה מחליטה להסתובב בדיוק בשנייה שאתם מבצעים את הקפיצה- מה שגורם לכם לקפוץ לשום מקום כמו מטומטמים.

בוא החוצה!

שינוי בולט במשחק לעומת קודמיו מהווה סגנון הלחימה וההתרכזות בקרב עם אויב אחד בכל פעם, במקום במספר אוייבים. הקרבות הפכו למבוססי טקטיקה ושילובים במקום מעיכת כפתורים. תוכלו לייצר קומבואים בשלל סגנונות עם מהלכים סינמטיים, הודות להתמקדות באוייב אחד בלבד.

המהלכים עצמם מורכבים ממכה עם החרב, זריקת היריב, מהלך אקרובטי כלשהו או מהלך של אליקה. את כולם תוכלו לשלב בקומבו אחד, ובכך להסב נזק רב יותר ליריב. למשל, תוכלו לזרוק את יריבכם לאוויר, לקרא לאליקה שתכניס בו קצת קסם, אחר כך לרסק אותו על הרצפה ולבסוך לתת לו טעימה מחרבכם. כל השילובים האלה נראית סימנטיים ומרהיבים, אך קלים מאוד לביצוע- ואתם תוכלו לבצע אותם לאחר כחמש דקות התלמדות.

ציור בצבעים

ברגע שתכנסו לראשונה לעולמו של הנסיך החדש תבחינו בסגנון הגרפי המיוחד של המשחק. המשחק כולו נראה כאילו כל פריים צוייר ביד, מה שמפיח רוח חיים הן בדמויות והן בסביבות המדהימות בהן תזכו לבקר- שדרך אגב, כולן עוצבו פעמיים, פעם אחת בסגנון אפל ופעם שטופות שמש ופריחה. השלבים היפהפיים מעבירים תחושה של קסם ומסתורין שאי אפשר להתעלם ממנה.

המשחק רץ על מנוע משודרג של Assassin's Creed, כך שאין צורך לציין כמה חלק הוא פועל וכמה אין בו אף ולא באג אחד. המנוע מלוטש כמו יהלום, נע בקלילות ונראה מצויין. זמני הטעינה קצרים יחסית והסגנון הציורי הולם מאוד את התנועות האקרובטיות של הנסיך.

עם כל הקפיצות והריצה על קירות תלמדו מהר מאוד גם להעריך את המצלמה המצויינת. היא תמיד יודעת בדיוק לאן להסתכל ולעקוב בדיוק אחרי הדמות שלכם, ולא אחרי הקיר הצמוד. היא תראה לכם בדיוק את מה שאתם צריכים לראות, ובכך תקל על הניווט ועל האקרובטיקה. חוץ מהקטע המעצבן בקפיצות מעמודים שכבר הזכרתי, לא נתקלתי באף בעייה במצלמה.

הומור עוד לא הרג אף אחד

הנסיך החדש שלנו, בנוסף להיותו מצוייר, ניחן הפעם בחוש הומור משובח יחסית, ואף העלה חיוך על פניי בכמה מהדיאלוגים שלו. מופע סטאנד-אפ זה לא, אך זה בהחלט נחמד לשמוע שורה שנונה מפעם לפעם. השורות האלה הזכירו לי מאוד את המשחק The Bard's Tale, עם דמותו של הנווד שהתהדרה בהומור ציני משובח ודיאלוגים לא תמיד הגיוניים.

חוץ מההומור, הדיאלוגים עצמם יכלו להיות טובים יותר, והשחקנים היו יכולים להכנס עוד קצת לדמויות כדי לתת הצגה משכנעת יותר.

מעבר לדיבוב תשמעו מוזיקה, שתתאים את עצמה לאווירה ולמצב בו אתם נמצאים. למשל, בשטח אפל תשמעו צלילים עמומים, כאילו מפוחדים. לאחר שתחזירו את החיים לאיזור המוזיקה תהפוך מתאימה יותר ליום שמש בהיר. בזמן קרבות היא תהפוך לקופצנית ועצבנית, כאילו דואגת לשלומכם.


סרטון משחקיות

השורה התחתונה

אין הרבה משחקים שמעבירים תחושה כזו של קסם וייחודיות, ועוד מצליחים לשלב אותם עם משחקיות יוצאת מן הכלל, אם כי לפעמים קלה מדי. הגרפיקה מדהימה, הדיאלוגים משעשעים והמשחקיות תשאב אתכם לתוכה.

כן, יש כמה בעיות מינוריות, אך הן בטלות בשישים למול הכיף הצרוף. אם אתם חובבי פלטפורמות ו/או קרבות חרבות, זה נסיך אחד שלא תרצו לפסוח מעליו. למרות שהוא שמוק.

 

משחקיות – מהנה וממכרת
גרפיקה – ציורית וייחודית
סאונד ופסקול – דיבוב משעשע, השאר די סטנדרטי
טכני – מנוע מלוטש, קליל ונראה טוב
אורך חיים – כעשר שעות, יותר אם תחליטו למצוא את כל זרעי האור
  מולטיפלייר – אין

ציון סופי: 90

מה חושבים מבקרים אחרים?

GameSpot - ציון 8.0
IGN - ציון 9.3
GameSpy - ציון 4.5 מתוך 5
GameTrailers - ציון 8.7

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:44 19.12.2008 | crabrocket crabrocket

    כל הכבוד אחלה ביקורת.
    שאלה: אתה המבקר היחיד באתר!?

  2. 2

    04:12 19.12.2008 | Sheye Sheye

    חבל רצח שזזה מצויר
    הרס תמשחק
    לדעתי היה הכי יפה The-Two thrones
    שהיה מציאותי והוא היה חצי אפל ושאתה משחק בעיר בבל העתיקה עצמה
    משחק אחד הטובים שיצאו אי פעם
    שיחקתי בשלושתם ובכל אחד יש קטע שנתקעתי בו :\

  3. 3

    06:58 19.12.2008 | משחק אחלה משחק אחלה (אורח)

    משחק ממש טוב, אבל חלק מהחידות שם די קשות, עם הבארות שצריך למלא וכו'.. לקח לי קצת זמן עד שפתרתי אותם.

  4. 4

    07:47 19.12.2008 | asafs16 asafs16

    משחק על הפנים, המשחק הטוב ביותר נשאר
    POP: WARRIOR WHITHIN, אני לא סובל את הגראפיקה
    המצוירת הזאת, את זה שלא ניתן למות, ובואו
    לא נשכח את הנסיך החדש והעלוב ששמו במשחק הזה.
    אני מתכוון, זה טוב שהביאו טוויסט לעלילה
    והביאו נסיך חדש, אבל הוא לא מעניין ומרשים
    כמו הנסיך בחולות הזמן, הלוחם שבפנים, ושתי הכנים.

  5. 5

    08:12 19.12.2008 | טל טל (אורח)

    שטויות. המשחק הזה מתעלה על קודמיו בכל אספקט. עצם העובדה שהפכו את פארה לחמור במקום נסיכה, זה מצחיק. המנוע פשוט מביא אגדה קסומה למסך המחשב.
    נכון, המשחק לא אפל - ואיננו לבד. כל היודע דבר או שניים על עולם הגיימינג יודע שהאופל איננו נחלת רבים בימינו. דוגמא טובה נוספת הוא דיאבלו, שעיצובו הגותי מוחלף בעיצוב WoW מובהק, בליזארד גם הודתה שישנה השפעה רבה לאחרון.

    אז האם בגלל זה תפסלו את המשחק? אני באופן אישי סיימתי אותו ואני סבור שהמשחק הזה הוא באמת, משחק אדיר. נהניתי בכל רגע.

    ביקורת טובה וממצה.

  6. 6

    11:08 19.12.2008 | ADI42 ADI42

    משחק פצצה מהנה ובהחלט ממכר, אפילו בא לי לשחק בו שוב מחדש, וכל הכבוד על הביקורת הטובה

  7. 7

    12:28 19.12.2008 | Blue&Black Blue&Black

    יש לי את גרסאת האספנים לPS3 אני לפני מספר ימים אמרתי שהמשחק חביב - אבל עכשיו כשמתקדמים הוא באמת משחק ממכר ומגניב אני מאוד נהנה ממנו והגראפיקה הצבעונית פשוט מדהימה אני מת על הגראפיקה הזאת ואתם רק עזרתם לי להבין איזה משחק טוב קניתי:)
    הא וד"א למה לעזאזל נתתם לאונליין 8 עם אין אונליין? למשחקים אחרים אתם מביאים ציון 1 על קטגוריית האונליין עם אין להם אונליין\=

  8. 8

    12:29 19.12.2008 | Blue&Black Blue&Black

    הא בעצם ט שלי לא רשמתם ציון על האונליין,מצטער(:

  9. 9

    12:45 19.12.2008 | Horbzin Horbzin

    הכי יפה warrior within יא גנובים

    באמת משחק חמוד מאוד , אבל לפי דעתי...
    זה לא הנסיך הפרסי =\ אפילו לא קרוב...

  10. 10

    13:14 19.12.2008 | mgs freak mgs freak

    לא שיחקתי במשחק , אבל לעזאזל ! הגזימו עם סגנון המנגה הזה ! ומה הקטע עם הנסיך החדש ? חפשו דרך להרוויח כסף מעוד משחקים בסדרה אבל לא היה להם כוח לחשוב על עלילה אז הפליצו איזה נסיך דפוק !?

  11. 11

    14:25 19.12.2008 | גל גל (אורח)

    אחלה משחק, השלבים לפעמים טיפה קצרים אבל יש הרבה אז לא נורא.
    אבל עדיין אין על The Sands Of Time אחד המשחקים הגדולים ביותר אי פעם...

  12. 12

    14:48 19.12.2008 | pikko pikko

    90??!! כנראה שאתה פאןבוי...מגיע לו מקסימום 80... גם יש משהו חשוב לאנשים שלא קנו ומתכוננים, זה בכלל לא הנסיך הפרסי, אפילו אין נסיך במשחק!!( לפי דעתי רק החליטו לקרוא לו כך כדי שירוויחו מהאנשים שאוהבים את POP..) גם משחק יש קצת לאגים וגם יש כמה באגים...

  13. 13

    16:20 19.12.2008 | Radioactive.G Radioactive.G

    אמ-אמו של הרענון האוטומטי של האתר שלכם, ויגיימס... מחק לי את כל הפוסט.

  14. 14

    17:39 19.12.2008 | DarkRay DarkRay

    13 חחח, תנסה ראות סרטונים עם הרענון האוטומטי.
    ביקורת יפה, אני חיכיתי לה, חבל שאין דם (12 ) אבל נראה לי שאני אקנה.

  15. 15

    18:42 19.12.2008 | someone someone (אורח)

    מצחיקים אותי כל אותם הילדודס שקוראים לוריאציה הייחודית הזאת של cell shading "מנגה" או "גרפיקה מצוירת".
    קודם כל, ריאליסטי זה לא תמיד יפה. והמשחק הזה לא סתם יפה, הוא הישג ויזואלי. מי שטוען שהוא לא יפה רק כי הוא לא ריאליסטי כבר איבד כל חוש אסתטי אנושי בגלל כל השעות שבילה במשחקים הריאליסטיים האפורים/חומים.
    מה קרה, אתם רואים טיפה צבע ואתם מקבלים בחילה? תעשו לי טובה.
    דבר שני, נמאס מהסגידה המגוכחת לריאליזם, פשוט נמאס. הגיע הזמן שמשחקים יקבלו קצת ערך אומנותי למראה שלהם. גם כי זה אסתטי יותר וגם כי זה פחות מגביל את המפתחים ונותן יותר חופש יצירתי.

    מעבר לכך, המנוע הגראפי עושה עבודה ממש טובה והוא מעביר סצינות ממש יפות בלי להיות תלוי בפילטרים ואפקטים של ריאליזם.

  16. 16

    20:06 19.12.2008 | beebop beebop (אורח)

    ל 10
    מנגה? מנגה??!! פחחחחח
    תגיד, אתה עיוור? או שכל משחק קצת ציורי ישר נקרא אצלך מנגה?

    ולמה לבוא בטענות דביליות נגד הנסיך החדש? מה קרה, קשה לקבל את העובדה שחברה מנסה לחדש טיפה את המותג ולקחת אותו לכיוונים חדשים? הם לא "מנסים לעשות כסף", בדיוק ההיפך - הם לוקחים כאן סיכון אמיץ מאוד בחידוש של המותג, בניגוד מוחלט לכל שאר החברות שכן סוחטות כסף בכך שהן חוזרות על אותה מנטרה כל הזמן בלי שמץ יצירתיות.

  17. 17

    20:42 19.12.2008 | . . (אורח)

    לא נראה לי שאני יקנה אותו :\ ציון סבבה וקראתי את הביקורת פחות או יותר לא הכול. נראה לי שאני יבקש ממישהו להוריד לי אותו רק מהסיבה הפשוטה שאין מולטי. אל תראו אותי ככה אני בדרך כלל קונה אבל רק משחקים עם מולטיפלייר כי תכלס זה הכי שווה קנייה יש לי COD 4 וCOD WAW מקוריים אה ועוד כמה..... גם כאלה שללא מולטי.

  18. 18

    21:15 19.12.2008 | Blue&Black Blue&Black

    ל15 אתה כ"כ צודק וכל מילה נוספת מיותרת...

  19. 19

    22:58 19.12.2008 | mgs freak mgs freak (אורח)

    ל-15 :

    כן,מנגה .

    שים לב לסגנון לבוש ולאווירה הכללית. ואני לא עיוור, ממש לא ! אני מעריך משחקים אומנותיים (אפילו אוהב) אבל הגרפיקה הזאת פשוט לא מתאימה. ואם חברה משנה מותג מקצה לקצה בצורה כזאת זה לא בגלל שהם מקוריים ורוצים לחדש, לא ולא, זה בגלל שהם רוצים כסף ואין להם רעיונות לקשר את המשחק החדש בקשר עלילתי למשחקים הקודמים ! על EA והפשעים שהם עשו נגד סדרת קומנד אנד קונקוור שמעת ? אותו דבר. המסחור הגיע גם ליובי סופט לצערי.

    ואגב, אני חולה על מנגות ואנימות.

  20. 20

    01:24 20.12.2008 | jewdude jewdude (אורח)

    אבל מה מחדש בקטע עם המוזיקה? אפילו בspore המוזיקה משתנה כשנכנסים ל"קרב"... וגם, למה נסיך חדש? מה, הישן לא היה טוב?

  21. 21

    16:52 20.12.2008 | ... ... (אורח)

    ל-20
    בוא נראה אותך ממציא עוד עלילה לנסיך משלוש המשחקים הקודמים(לא שיש לי משהו נגדו)
    אם היו עושים בGTA את כל המשחקים על אותו בן אדם?
    לכל אחד עלילה שונה
    ולכולם:
    כל אחד והטעם שלו
    למרות שיש לי את המשחק ואני אוהב אותו...

  22. 22

    21:16 20.12.2008 | BOOGI BOOGI

    היו לי לפחות שני משחקים מהסדרה... אבל זה לא אומר שאני אפספס את הסדרה ולא אקנה!
    טוב, אולי בגלל שאין מולטי פלייר אני לא אקנה (17)...
    סתם!!!!
    אני קונה!

  23. 23

    22:54 20.12.2008 | גל גל (אורח)

    הגרפיקה יפה מאוד...

    אבל המשחק עצמו די משעמם וחוזר על עצמו..

  24. 24

    23:18 20.12.2008 | BlueShark BlueShark (אורח)

    אתה רוצה להגיד לי שהמשחק הזה יצא כבר?????אני ממש לא מעודכן

  25. 25

    14:04 21.12.2008 | משה משה (אורח)

    סוף סוף הנסיך נראה קצת פרסי חחחחחחח

  26. 26

    17:55 21.12.2008 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    שונא תגרפיקה הזאת ..

  27. 27

    22:06 21.12.2008 | יחזקאל!! יחזקאל!! (אורח)

    משחק טוב אהבתי אבל הגרפיקה קצת ביאסה אבל משחק די טוב נותן לו 90

  28. 28

    11:30 22.12.2008 | SleepyDude SleepyDude

    ניראה נחמד, אבל באמת שלא משהו מיוחד למדי.
    כרגע עוד לא שיחקתי במשחק ואני יכול להגיב רק מבחינת הכתבות והתמונות אז זה מה שאני יעשה.
    בכללי ניראה נחמד אבל קצת לא רציני.

  29. 29

    13:12 22.12.2008 | שלמה שלמה (אורח)

    אתה טועה בגדול, לדעתי.
    איפה הכיף במשחק אם אין לחימה, אם אי אפשר למות? מחקתי את המשחק אחרי שחרור של האזורים הראשוניים, הארבעה.פשוט לא כיף, כי אם מה שאהבתי בT2T או בWW היה מנגנון הלחימה או האופציה להלחם בכמה אויבים בו זמנית -זה נעלם.
    אפשר לרוץ באופן אינסופי על הקירות, פשוט צריך לרוץ, לקפוץ,להמשיך לרוץ, ושוב לקפוץ, וחוזר חלילה.
    פשוט אין אתגר, משחק משעמם וחסר מטרה.
    מתווסף לג'יימס בונד,NFS, וכמובן FAR CRY 2, שהיו ארבעת המשחקים המאכזבים שיצאו בזמן האחרון

  30. 30

    13:48 24.12.2008 | diabelo666 diabelo666 (אורח)

    שיחקתי, היה עדיף אם היה אפשר למות, המשחק פשוט קל מדי!!!

  31. 31

    13:55 24.12.2008 | jewdude jewdude (אורח)

    ל-21

    אוקיי, הבנתי, אבל למה ישר בעצבים?
    ועדיין לא שיכנעתה אותי, אם העלילה לא קשורה לגמרי למשחקים הקודמים, אז למה לקרוא לזה preens of Persia?

  32. 32

    21:24 25.12.2008 | נוגן נוגן (אורח)

    אחלה משחק, תפסיקו להיות ילדותיים, הנסיך החדש מעולה!
    עם הם לא היו מחליפים נסיך הייתם אומרים "די נמאס כבר ממנו"
    טוב מאוד שהחליפו נסיך!
    אממ, המשחק טוב אבל יש לו גם חסרונות, החסרון העיקרי הוא זה שצריך לאסוף את הסיידים הכחולים האלה אחרי כל משימה, זה נהיה כמו מריו ולא כמו משחק פעולה, שעתיים אתה אוסף דברים, 5 דקות נלחם X_X.

  33. 33

    21:28 25.12.2008 | נוגן נוגן (אורח)

    בנוסף לתגובה שלי למעלה, 29, אתה צודק בגדול!!!

  34. 34

    23:40 25.12.2008 | איו איו (אורח)

    מנגה שמנגה מה יש לכם ?? משחק עלכף קיופלאק -באה חברה זה יביסופט בונה משחק במשך שנתיים ואתם מתבכיינים כמו לטאות אסיאתיות תורידו באימיול תרצו לשחק שחקו לא תירצו תיזדווגו

  35. 35

    20:45 26.12.2008 | עידן עידן (אורח)

    נשמע טוב, אולי אוריד את זה בביטרונט. וסגנון ציור ציורי מים יפניים זה הכי יפה! אתם פשוט לא אוהביים סגנון ציור כזה, זה הכל. אגב, הביקורת טובה ואני קצת מאוכזב מהקטע שאי- אפשר למות, אבל זה בסדר, מתרגלים.

  36. 36

    15:00 01.01.2009 | poopdog poopdog

    אחלה משחק וואחלה ביקורת ראיתם הוא אפילו עקף את gta לגרסת המחשב האישי

  37. 37

    10:59 03.01.2009 | Someone That Knows Someone That Knows (אורח)

    "חשוב להזכיר כאן גם את הבעייה התמידית והחוזרת של בחירת כיוון שגוי בקפיצה מעמוד אחד למשנהו. בחצי מהפעמים שביצעתי קפיצה בעוד הנסיך מחבק עמוד כלשהו, קפצתי לכיוון לא נכון. אני לא יודע למה, אבל לפעמים המצלמה מחליטה להסתובב בדיוק בשנייה שאתם מבצעים את הקפיצה- מה שגורם לכם לקפוץ לשום מקום כמו מטומטמים."
    אתה צודק שזה גורם לך לקפוץ כמו מטומטם, אבל אני מצטער, המטומטם היחיד הוא אתה!
    ברגע שאתה קופץ על עמוד אתה אוטומטית עובר לצד הנגדי שלו, ואז לא משנה לאן תסובב את המצלמה שלך בכל מקרה הוא יקפוץ לצד שנמצא בגבו, על מנת לקפוץ לכיוון אחר עליך להסתובב על העמוד ורק אז לקפוץ, הבנתי את זה בעמוד השני-שלישי שנפלתי ממנו, אני לא מאמין שסחבת את זה במשך כל המשחק!

    חוץ מהעניין הזה ביקורת טובה.

  38. 38

    13:21 03.01.2009 | אסף גנדלר אסף גנדלר (אורח)

    אני אוהד של סדרת המשחקים של pop לאורך הדורות(מpop1 בדו מימד ועד המשחק החדש). אפשר להגיד שאהבתי את כל המשחקים בסדרה (אולי חוץ מ 3d) והמשחק החדש הוא בהחלט חוויה שחובבי הסדרה צריכים לחוות. לשמחק יש כמה יתרונות אך גם כמה חסרונות בולטים. ראשית הגרפיקה במשחק בהחלט מדהימה למרות שיש כאלו שיגידו שהם לא אוהבים את העיצוב הציורי בסגנון okami( גם אני חשבתי שאני לא אוהב אותו) הם יפתלאו שבמשחק הזה העיצוב הזה עושה עבודה מעולה.
    העולם עוצב בצורה נפלאה כשכל אחד מארבעת האיזורים העיקריים מעוצב בסגנון שונה לפי נושא שונה( אני הכי אהבתי את ה vale). היו רגעים שהגעתי למקום גבוה ופשוט עצרתי כדי להסתכל על הנוף היפה מסביב(ממליץ בחום לאחרים לנסות), אתה אפילו יכול לראות מרחוק איזורים שכבר ריפאת. עוד דבר טוב במשחק הוא מערכת הקרבות שיוצרת action תמידי בלכ רגע אם לא תהיה ערני האויב יכול יכול לעשות לך מן finishing move שאמנם לא יהרוג אותך כי אליקה מצילה אותך אבל מחזירה לאויב חלק גדול מהחיים שלו. מאוד כיף לעשות את הקומבואים כי הם נראים מעולה
    הנסיך ואליקה מתעופפים להם באוויר תוך שהם תוקפים ועוזרים אחד לשני, באמת יפה. גם האויבים עצמם עוצבו בסגנון יפייפה. יש למעשה רק 5 אויבים במשחק כל אחד שולט באזור אחר ויש את המשרתים שלהם שיופיעו בדרך אבל אותם הרבה יותר קל להרוג(בדרל כלל אפשר פשוט להפיל אותם מהקצה או משהו כזה). אמנם העובדה שהקרבות הם רק אחד על אחד לא כזאת כיפית, לדעתי היה אפשר לשלב את המערכת בקרבות גדולים יותר ושהיא עדיין תהיה כיפית. בנוסף הקרב קצת חוזר על עצמו בשלב מסויים ומצאתי את עצמי משתמש באותו קומבו לאורך רוב המשחק ( הקומבו הכי ארוך שמצאתי) וגם האוייבים לא ממש מחדשים את עצמם וזה כבר נהייה קל להתחמק מההתקפות שלהם.
    יש אמנם כמה שינויים האוייבים ישנו צורה ורק סוג אחד של מתקפה יוכל לפגוע בהם ברגע זה אבל זה לא באמת מקשה על הקרב. המוזיקה במשחק מצויינת והיא מתאימה את עצמה כל הזמן לאווירה בין אם היא קודרת כשאתה מגיע לאזור חדש, מרגיעה אחרי שרפאת אותו או אינטנסיבית במהלך קרבות. הנסיך החדש הוא בחור די חביב, הוא מרבה לדבר בציניות ולספר בדיחות ויש לו הסתכלות חיובית על העולפ. בנוגע לנדידה ממקום למקום במשחק איך נאמר זה קצת קל מדי. םא במשחקים הקודמים הייתי חושב לאן צריך ללכת ואיך ללכת ולא פעם היית מוצא את עצמי נופל למוות ומחזיר את הזמן, כאן זה פשוט קל. זה מאוד ברור לאן צריך ללכת כשיש אפילו סימונים על קירות שאומרים שצריך לרוץ עליהם. זה יוצר מצב שלחיצות פשוטות על כמה כפתורים מעבירות אותך בקלות למקום הבא. מה שהכותב ציין לגבי העמודים מאוד נכון וזו בעייה שהייתה קיימת כבר ב טרילוגיה הקודמת ואני הייתי מצפה מ ubisoft לפתור אותה כבר. המשחקיות נהייתי קצת משעממת בשלב מסויים בגלל העובדה שהדברים חוזרים על עצמם.
    אתה מגיע לאזור חדש, נלחם בבוס, מרפא את האיזור ואוסף זרעי אור וזה בעיקרון אממ כל המשחק(נשמע קצת משעמם לא?). יש כמה דברים שמשנים את האווירה הרגילה כמו איזורים שבהם קורים מיוחדים כמו למשל שהנסיך נפגע על ידי ה curroption או שאליקה נלכדת בשבי. ויש כמובן את החידות אחד החלקים האהובים עלי במשחק. החידות לא קשות כל כך כמו שהיו ב sands of time למשל אבל הם עדיין מאתגרות במידה הנכונה, חבל רק שיש מעט מאוד מהן (ארבעה למעשה אחת בכל איזור). לאסוף זרעי אור זה אחד מנקודות השפל של המשחק כי זה פשוט לא כיף. זה גורם לך לעשות המון backtracking ואפילו זה לא מספיק וחלק מהם מאוד מסובך להגיע. והעובדה היא שאתה לא יכול להתקדם מבלי לאסוף אותם, למעשה עד שאתה פותח את כל הכוחות
    של אליקה אתה צריך לאסוף כמעט את כולם. אחרי שפתחתי את כל הכוחות שלה אני אישית פשוט הפסקתי לאסוף אותם ופשוט התקדמתי לאזור הבא היה הרבה יותר כיף לשחק ככה. העובדה שהמשחק הוא עולם פתוח זה לאו דווקא דבר טוב. משחק ליניארי הו משחק מצויין אם הוא בנוי נכון כמו בטרילוגיה הקודמת והעולם הפתוח כאן גרם למצב שאין כמעט שינוי מתחילת המשחק ועד לסופו. היחסים בין הנסיך ואליקה לא מתפתחים לשום מקום מלבד כמה דיאלוגים לאחר כל ריפוי אזור. בגלל העובדה שאתה בוחר איזה איזורים לרפא קודם הדיאלוגים לא מסתמכים על דיאלוגים קודמים והם די סתמיים (יש כמה יותר מעניינים ). רק בסוף העלילה נהיית יותר מעניינת ( איזה הפתעה כי הסוף ליניארי ). למעשה אפשר להגיד שאין שום התפתחות של העלילה. בנוסף הנסיך לא מגלה שום כוחות חדשים לאורך המשחק
    וגם האוייבם לא משתנים בהרבה. הדבר גורם לכך שאין שום אירועים מעיינים לאורך המשחק שאתה תזכור אחריו. אני לא רוצה להרוס למי שעוד לא שיחק אבל הסוף של המשחק מאוד מרשים והוא מבטיח משחק המשך. בנוסף אפשר לפתוח דמויות חדשות שניתן לשחק איתם כמו הנסיך מהטרילוגיה הקודמת , farah ואפילו Alta

  39. 39

    13:28 03.01.2009 | אסף גנדלר אסף גנדלר (אורח)

    אפילו Alta

  40. 40

    13:29 03.01.2009 | אסף גנדלר אסף גנדלר (אורח)

    ואפילו Altair מ Assassins Creed. לא לא משנה את המשחקיות אבל נחמד להסתכל על זה. לסיכום מי ששיחקת את הטרילוגיה הקודמת צריך לשחק גם במשחק הזה למרות שיכולנו לצפות ליותר מ ubisoft . אני מקווה ש ubisoft תיקח את האלמנטים הטובים מהמשחק הזה תשלב אותם עם הלאמנטים הטובים מ הטרילוגיה הקודמת כדי ליצור את משחק pop האולטימטיבי.
    ציון סופי שהייתי נותן למשחק: 8.4 יש מה לשפר.
    נ.ב: אני עדיין חושב ש warrior within היה המשחק הכי טוב בסדרה. למרות שאנשים הספידו אותו בגלל האווירה הקודרת אני דווקא אהבתי אותה ואהבתי את הגישה הסנובית של הנסיך. בנוסף העלילה שם הייתה מאוד טובה ומעניינת והיו שני סופים אפשריים ( הפעם היחידה שהייתה דבר כזה בסדרה) וגם המוזיקה הייתה מצויינת.

  41. 41

    14:52 05.01.2009 | GA GA (אורח)

    אני חושב שהמשחק הזה היה הכי טוב מהקודמים. אני וחבר שלי סימנו אותו והמשחק הזה ענק מלא פעלולים והוא דיי קל לא מאוד קשה דווקא משחק בין הטובים

  42. 42

    23:34 06.01.2009 | neXos neXos

    היי
    אחלה משחק, אבל נראה לי שיצאתי קצת טמבל כי די נתקעתי ואין לי מושג איך ממשיכים.
    מישהו מוכן לעזור לי בפרטי/מיילים?
    תודה

  43. 43

    19:37 07.01.2009 | Supr4Dud3 Supr4Dud3

    לא יודע,אני נהניתי ממנו,לדעתי המשחק לא ממש לינארי כי כל אויב שונה קצת(לדוגמא הWARRIOR שאותו לא תהרגו במכות),גם כן המפות פשוט יפיפיות (במיוחד הROYAL PALACE),ולמי שאמר שלא קורה כלום עם אליקה,זה כי אתה לא דיברת איתה.
    גם כן הסוף היה טוב(למרות שקצת חבל שאי אפשר היה לבחור).
    בכל מקרה אני נהניתי ממנו.

  44. 44

    06:40 22.01.2009 | סינבאד סינבאד (אורח)

    השינוי של הסדרה בלבל אותנו מספיק ...
    היה כיף פה ושם, אבל עכשיו הם חוזרים למקורות :-)

  45. 45

    14:39 04.02.2009 | שי שי (אורח)

    המשחק חוזר על עצמו אני לא אהבתי וזה שאי אפשר למות.....

  46. 46

    21:55 20.02.2009 | ... ... (אורח)

    חח קטללניי תוודה ייאללה ביושששששששששש:)

  47. 47

    15:54 22.03.2009 | קראטוס קראטוס (אורח)

    בשביל משחק זה טוב, אבל זה לא pop!
    המפתחים השמיטו את הנסיך הקודם, (שלפי דעתי היה יותר טוב)
    ושיעממו את העולם. warrior within יותר טוב.
    ואם כל הכבוד, מותר להוסיף קצת אקשן לקרב.רק אויב אחד?
    אני רגיל לצבא- רצח עם.
    בקיצור, הם סך הכל יכלו לשים שם כמו "tree of life"
    אבל למה להרוס את pop?

  48. 48

    23:51 17.04.2009 | iair95 iair95

    38 וואי קיבלתי שבץ מהאורך של התגובה שלך

  49. 49

    01:26 28.04.2009 | MisterBeatz MisterBeatz

    משחק חייה סיימתי את כל משחקי ה-prince of persia
    את 1
    את 2
    את 3
    ואת 4 הקצר...

    הכי אהבתי את 3 שהוא חצי שד!!!:D

  50. 50

    09:23 29.04.2009 | עידן עידן (אורח)

    משחק גרועה לא שווה קניה

    game4u1.kidz.co.il

  51. 51

    16:03 15.01.2010 | נער נער (אורח)

    אני קניתי את המשחק הזה והוא המשחק הכי גרוע בעולם
    זה משחק מעפן ומגעיל.אי אפשר למות בו והמשחקיות בו משעממת
    כל מה שעושים זה לאסוף כדורים.
    פעם אחרונה שאני קונה משחק מסוג שכזה

  52. 52

       | פורסם ע"י