הרשמה

ביקורת גולש: Motorstorm

(הביקורת נכתבה במקור על ידי sagioto)

טוב, אני רואה שלעיתונות המשחקים הישראלית אין עדיין PS3 ובגלל זה אין לנו עדיין ביקורות למשחקים שמשווקים בארץ, אז אני אנסה לכתוב משהו על Motorstorm...


אז ככה, הרעיון של המשחק הוא שאתה לוקח חלק בפסטיבל מוטורי מטורף במדבר, בסגנון the burning man – פסטיבל בו נאספים מאות אלפי אנשים (פריקים בעיקר) במדבר על מנת לבנות פסל ענק של איש ולשרוף אותו. אתה מתחיל את המשחק כשיש לך כרטיסים שמאפשרים לך להתחרות בשלושה אירועים, כאשר האירועים שונים ביניהם בסוגי הרכבים בהם ניתן לנהוג, במסלולים עצמם ובתנאי המסלול – תנאי תאורה ומז"א שונים. כאשר אתה מנצח במרוץ אתה מקבל נקודות ומתאפשרת לך גישה לעוד רכבים ואירועים ברמה יותר ויותר גבוהה.

המשחקיות עצמה משלבת הרבה מאוד אקשן, לעומת סדרות סטנדרטיות בהן אתה נאבק בשעון ובשטח פה אתה נאבק הרבה במתמודדים האחרים, אני לא שם את המשחק בקטגוריה של מרוצי אקשן כי אין כאן את כל הנושא של לאסוף נשקים ולהתחיל לירות אלא התנגשויות, הסטות בעזרת הרכבים והאופנוענים/טרקטורוניסטים יכולים גם לחבוט בעמיתיהם ולהציג בפניהם את הבוץ קצת יותר מקרוב. חווית המשחק היא שונה מאוד בין סוגי הרכב השונים, עם משאית אתה תיסע בדרך כלל בנתיבי בוץ עמוקים ולעומת זאת האופנוע שיתחרה מולך יקפץ מעליך בין רמפה לרמפה. שמעתי תלונות רבות על זה שיש רק 8 מסלולים במשחק, זה אומנם מעט אבל צריך לזכור שלכל מסלול יש כמה דרכים מקבילות והוא יכול לספק חוויות משחק שונות לגמרי. בנוסף הרכבים משפיעים על הקרקע ולאחר שתהפוך את הבוץ על המסלול עם גלגלי הענק של המשאית הטרקטורונים והכלים הקטנים יותר יתקשו לפתח מהירות.

המשחק ממוקם במוניומנט ואלי, אזור מרהיב ביופיו במדבר האמריקאי, צוות המשחק צילם את כל האזור בHD והלביש אותו על מסלולי המרוצים מה שנותן אפקט גרפי מרשים ביותר. (אחת התוספות למשחק היא צילומי וידאו בHD מדהימים של האזור) הפירוט הגרפי הזה גם משפיע על המשחקיות, יש הרבה מאוד בליטות או אבנים קטנות יחסית במסלול שאם לא לוקחים אותן בחשבון יכולות להביא להתרסקות מופלאה. נדיר מאוד לנצח במרוץ שמתקיים במסלול שאתם משחקים בו לראשונה נדרשת הכרות די מעמיקה עם המסלול על מנת לנצח. עוד אלמנט במשחק הוא הBoost שמעניק מהירות אדירה אבל אם משאירים עליו את האצבע קצת יותר מדי ובום! עוד התרסקות מופלאה. בשביל לנצח במרוץ צריך הכרות טובה עם המסלול, אסטרטגיה טובה של הפעלת הBoost ולשים שבע עיניים על המתחרים.
סה"כ משחקיות לא חדשנית במיוחד אבל המשחק באמת דורש ריכוז גבוה ומשלב את כל האלמנטים יפה על מנת לתת לכם ממש להריח את הגריז והחול.

הפירוט האדיר של מודלי הרכבים הוא לא רק חיצוני, אלא בכל התרסקות תוכלו לראות את הסרנים, חלקי מנוע, אגזוזים חלקי פח וכו' עפים לכל עבר בצורה ריאליסטית לפי סוג הפגיעה שהרכב עבר. עיצוב המסלולים והסביבה גם לא נופלים ברמתם וכל שיח בערבה האמריקנית נראה לעין, הטקסטורות של השטח הן המפורטות ביותר שראיתי במשחק והן חדות כ"כ שאפשר ממש לשמוע את הקריספ. זאת בנוסף לאפקטים נחמדים של motion blur כשלוחצים על הboost, אדי חום, מודלים משתנים של הרכבים בהתאם לפגיעות (גם בלי להתרסק), בוץ שהיריבים שלך מעיפים לך על השמשה, בוץ שנשאר על המכונית שלך וכמובן עקבות הבוץ על הקרקע כולם עובדים ביחד בקצב פריימים חלק ואחיד ברובו מה שאומר שהמשחק הזה הוא כרגע ההדגמה הטובה ביותר לביצועי הPS3.
אני לא בטוח, אבל אני חושב שזיהיתי רגע אחד בו קצב הפריימים ירד, מה שכן זה לאחר שעות ששחקתי במשחק והדבר לא חזר על עצמו.

אפקטי הסאונד הם מציאותיים והמשחק עושה שימוש מצוין במערכת הסראונד הביתית, אפשר לשמוע איפה היריבים ולא רק לראות אותם, הסאונד טרק כולל מגוון די מצומצם של heavy metal, השירים מתאימים לאווירה ועבדים טוב אם המשחק, עם זאת הייתי רוצה לראות מגוון רחב יותר של שירים.
המשחק לשחקן יחיד יחזיק מעמד לכ-20 שעות להערכתי, ניתן להתקדם גם אם הגעת למקום שני או שלישי אבל רק מקום ראשון ייתן לך את מירב הנקודות והמכוניות מה שגורם לך להמשיך לשחק. בכל מקרה, ישנו גם מצב מולטי פלייר. מאוד פשוט להתחבר ולהצטרף למשחק, הבעייתיות היא שבגלל שמדובר במרוץ כנראה תאלצו להמתין מספר דקות עד שמרוץ קודם באותו חדר יסתיים או עד שיגיעו מספר אנשים, אם זאת אתם תמיד יכולים לפתוח מרוץ משלכם מה שיזרז את התהליך. המשחק אונליין הוא מהיר ובסה"כ זהה למשחק הרגיל חוץ משמות השחקנים מעל הרכבים שלהם (ולעתים AI קצת יותר טוב של המתחרים). מה שחסר מאוד הוא מצב VS במשחק שנותן לך לשחק מול חבר על מסך מפוצל, בהחלט אופציה די סטנדרטית שמשום מה הוזנחה.

שורה תחתונה, היצע המשחקים שקיים כרגע לPS3 הוא די מוגבל, מה שאומר שאם יש לכם כבר את Resistance ואתם מחפשים את המשחק השני הכי טוב על הPS3 כרגע, לכו ותקנו את המשחק (תזמינו מsendit.com 120 ₪ + יותר זול ומגיע תוך 10 ימים)

משחקיות – 9
גרפיקה – 9.3
סאונד – 8.5
ערך- 8.2
סה"כ (לא ממוצע) – 8.9

זהו, מקווה שמצאתם את הביקורת שימושית ולא משהו שאיזה פאנבוי כתב,
אם יהיו תגובות חיוביות אני אעבוד על ביקורת ל- Resistance.

(הביקורת נכתבה במקור בפורום שלנו)

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:11 19.04.2007 | tzali tzali

    אחלה ביקורת

    יש לי את המשחק, אחלה משחק גרפיקה סוף הדרך לא רואה את האקס בוקס באופק בכלל מחכה שיגיעו עוד משחקים קצת ביקורות על PS3 לא יזיק

  2. 2

    06:28 30.05.2007 | darkstar darkstar

    ביקורת טובה מאוד יחסית .תודה

  3. 3

    17:41 12.08.2009 | המלך המלך (אורח)

    המשחק למחשב

  4. 4

       | פורסם ע"י