הרשמה

ביקורת גולש: Resistance Fall of Man

Resistance: Fall of Man

 

חייזרים מסתוריים, נשקים מטורפים ועלילה מצמררת הופכים בקלות את Resistance לכותר חובה לכל בעלי ה PS3 שבינכם.

 

מדע בדיוני בשנת 1951

 

כבר מהיום הראשון שהצהירו על Resistance, הקונספט שלו נראה מבלבל. מצד אחד משחק יריות מגוף ראשון בדיוני, ומצד שני משחק שמתרחש במקום מלחמת העולם השנייה. ממבט חטוף על המשחק הוא יראה לכם אולי כמו עוד Call of Duty. אבל תעשו לעצמכם טובה, תפתחו את העיניים, תתקרבו למשחק ותראו שResistance עושה הרבה מעבר מלהמחיש את מלחמת העולם השנייה. הוא משכתב אותה.

 

 

קצת על העלילה

 

השנה 1951. אירופה נכבשה כולה על ידי גזע מסתורי שנקרא "כיימרה". לאחר שכבר הספיק לכבוש את רוסיה בשנות השלושים, הגזע המסתורי מתחיל להפוך את כל אוכלוסיית אירופה למפלצות מכוערות אך אינטיליגנטיות, יעילות יותר מכל צבא אחר עלי אדמות. בדיוק כאשר נדמה כי האנושות הובסה, השחקן נכנס לנעליו של נת'ן הייל, חייל אמריקאי אשר הגיע לבריטניה בשביל לנסות לעזור למאמץ המלחמתי הבריטי, במסגרת עסקה סודית שנחתמה בין שתי המעצמות. עכשיו כל מה שנשאר לעשות הוא לגלות איזה סודות הכיימרה מסתירים בחיקם (ואה.. כן... להציל את העולם!).

 

 

דם יזע ודמעות

 

בכל מה שקשור למשחקיות המשחק מספק את הסחורה ומביא מעל עשר סוגים של מפלצות שתוכל להלחם מולן, החל מנחילים של יצורים בעלי ארבע רגליים דמויי עקרב ומפלצות המזכירות כלבי ענק, ועד לענקים הנושאים נשק בגודל של מכונית הנראים כמו טרול מערות משר הטבעות ועכבישי ענק יורקים רעל. גם מבחינת מגוון הנשקים המשחק לא מאכזב, וכן Insomniac אשר פיתחה את המשחק וידועה על פיתוח הדמויות המצוין שלה ועל תכנון הנשקים המטורפים שלה עוד מסדרת Ratchet & Clank, חוזרת שוב ומראה לנו מה היא באמת יודעת לעשות ומפתחת מעל לתריסר כלי נשק שונים, מרובים סטנדרטיים כגון תת מקלע ורובה צלפים מתקופת מלחמת העולם השנייה ועד לרובים היורים דרך קירות ומניחים מוקשים ביולוגיים. בנוסף תוכלו לנהוג ב-3 כלי רכב שונים: טנק אמריקאי או חייזרי וג'יפ, למרות שתתאכזבו לגלות שלא ניתן לנהוג עליהם במצב ריבוי משתתפים. המשחק מתאפיין בנוסף בשליטה נוחה ופשוטה כמו של רוב משחקי הFPS הקיימים בשוק, ואף נותן אפשרות להשתמש בחיישני התנועה של הSixaxis, למרות שאפשרות זו היא מזערית בלבד. מבחינת קושי, האינטיליגנציה המלאכותית של האויבים טובה, והם ידעו לתפוס מחסה, לתכנן מארב ולהסתער כאשר נגמרת לך התחמושת. המשחק מביא עמו 4 דרגות קושי שונות, ומספק בין 12-15 שעות משחק, לפי דרגת הקושי שנבחרה.

 

 

נראה טוב, מרגיש מצויין

 

אחד מהדברים שבאמת הופך את Resistance למשחק שעובד טוב כל כך היא האווירה, שלמרבה ההפתעה מצמררת לא פחות מכותרים כגון Fear, ומצליחה לגרום ללב שלכם להחסיר פעימה, בין אם זה כאשר הולכים דרך מדרכה המכוסה בגופות או שאיזה זומבי קופץ עליך מאחור, ובין אם זה כאשר הולכים דרך מסדרונות חשוכים לגמרי כאשר עשרות זוחלים מהירים לפתע צצים ומנסים לחסל אותך. גם מבחינת פס קול אל תצפו לרחמים, כי תגלו שכשאתם שומעים שקט, הסערה כבר בדרך. הרובים והמפלצות נשמעים מצויין, אולם יש מחסור מובהק בפס קול מוסיקלי. הגרפיקה גם תורמת את חלקה לאווירה ומסוגלת לרנדר עשרות אויבים השועטים לעבריכם ברזולוציה מקסימאלית של 720P, וכן ניחנת בקצב פריימים נמוך יחסית של FPS 30 אך יציב. למרות שהיא לא הדבר היפה ביותר שראינו בשוק, הגרפיקה של המשחק מציגה טקסטורות יפות, מודלים טובים ואפקטים נהדרים של זכוכית נשברת. הגרפיקה באמת מציגה את יופיה האמיתי כאשר מסתכלים לרקיע, ורואים עולם שלם בנוי, בזכות המקום הרב עליו מתפרש המשחק, כ 20GB ליתר דיוק.

 

 

הכיף האמיתי מתחיל ברשת

 

עם כ"כ הרבה גורמים שהופכים את המשחק למצוין, הגורם הבולט ביניהם הוא מצב ריבוי המשתתפים. בכל 50 הסיבובים ששחקתי בהם באינרנט, לא מצאתי לאגים בולטים למיניהם, גם על מפות עם 40 שחקנים. בנוסף המשחק מספק מעל 6 מצבי משחק, הכוללים קרבות רגילים כגון Deathmatch (כולם נגד כולם) ו Team Deathmatch (קבוצה נגד קבוצה) וגם קרבות מיוחדים יותר כמו Meltdown (להשמיד את כור האנרגיה של האויב), Capture the Flag ו Conversion (האחרון שורד). כמו כן ישנו מגוון רחב של מפות היכולות להתרחב או להצטמק לפי מספר השחקנים המקסימאלי: 8,16,24,32,40. ניתן גם לבחור אם לשחק כבן אדם או כיימרה (לכל גזע מתווספות יכולות מיוחדות). בנוסף לכל אלה, המשחק מציג מערכת דירוג המזכירה את זו של Battlefield עם 60 דרגות בסה"כ, ואפשרות ליצירת קלאן עם עד 200 אנשים. גם במצב לא מקוון, המשחק מספק את אותה חוויה כמו באונליין, עם עד 4 שחקנים במסך מפוצל.ועם עוד עשרות מדליות ועיטורים שניתן לזכות בהם, מפות רבות והרבה בלאגן, תקבלו חווית משחק אדירה, שמצליחה לעיתים להתעלות על זו של הקמפיין לשחקן יחיד.

 

 

השורה התחתונה

 

זה נכון שResistance אינו משחק מהפכני, לא מבחינה גרפית, לא מבחינת פס קול ולא מבחינת עלילה. ולמרות זאת,Resistance מציג אלמנטים שפשוט לא קיימים בכל משחק אחר, ומציג חוויה יוצאת מן הכלל בכל הדרך: אווירה עשויה היטב, עשרות מפות המשתנות ללא הרף, קרבות ענק, נשקים מטורפים, אונליין מצויין, משחקיות כיפית והרשימה נמשכת.

 

 

אם יש לכם PS3, תקנו מיד את Resistance. אם אין לכם PS3, אולי זה הזמן לשקול לקנות אחד.

 

 

גזר הדין:

 

90

9 משחקיות: נשקים מטורפים, אויבים מאתגרים וקרבות בוסים אדירים. במילה אחת: כיף.
8 גרפיקה: טובה, אבל לא משהו שלא ראינו פעם.
8 סאונד ופס קול: מפלצות ונשקים שנשמעים טוב. למרות זאת, אל תצפו לפס קול מוסיקלי.
9 טכני: קצב פריימים יציב, זמני טעינה קצרים ואונליין שרץ חלק. כמה באגים מינוריים.
10 אורך חיים: גם אחרי שתסיימו את הקמפיין ברמה הכי קשה, תמצאו עוד ימים של הנאה במצב ריבוי המשתתפים.
9 ריבוי משתתפים: הרבה מצבי משחק, מערכת דירוג ומפות ענק. מה עוד כבר אפשר לבקש?

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:30 22.04.2007 | Gadol Gadol

    בהחלט

    מסכים עם כל מילה שנאמרה פה
    משחק פשוט מטורף

  2. 2

    20:49 22.04.2007 | Nucleus_Dawn Nucleus_Dawn

    כל הכבוד

    ביקורת עניינית מקצועית ומעניינת.
    כמו שאומרים לעיתים קרובות מדי בגיימר: "קח סמיילי ירקרק בעל ניחוח יסמין וקוצים סגולים"

  3. 3

    18:32 06.09.2010 | לינוי  ד לינוי ד (אורח)

    יפה משאתם עוסים לי

  4. 4

       | פורסם ע"י