הרשמה

ביקורת: Velvet Assassin

לשחק מרגלת סקסית בעורף הנאצים היה יכול להיות כיף

מפתחת: Replay Studios
מפיצה: SouthPeak Interactive
תאריך יציאה: 28.4.2009
פלטפורמות: PC, X360

זה Splinter Cell? זה Hitman? לא! זה סתם חיקוי עלוב ומלא באגים

לפני שאתחיל לקטול את הדבר הזה שמתיימר להיות משחק וידאו, אתן לו קצת קרדיט. זהו אחד ממשחקי מלחמת העולם היחדיים שאינו עוסק בקרבות המוניים, חיילים אמריקאים נאים או זומבים נאציים. הוא מתמקד בתרומתם של יחידים, כגון ויולט שלנו, גיבורת המשחק, למאבק המלחמתי ולמפלתו של הרייך השלישי.

הרעיון העומד מאחורי המשחק אולי מעניין, אך הוא אינו מבוצע על הצד הטוב ביותר. בעצם, הוא לא מבוצע על שום צד. הוא מנסה לחקות משחקים טובים אחרים, מנסה לשלב בין כמה אלמנטים ולבסוף נותן הרגשה כאילו סתם דחפו לתוכו דברים בכח, כאשר הקשר ביניהם הוא מקרי לכל היותר.

ולא, זה לא עובד.

הטוב
  • עבודת תאורה טובה
  • רעיון ייחודי
הרע
  • משחקיות מגושמת
  • בעיות בשליטה ובמצלמה
  • בינה מלאכותית מתוסרטת לחלוטין
  • סובל מבעיות זהות קשות
  • רמת הקושי אינה עקבית
ורשימת הטענות שלי
  • עוד ארוכה...


הטריילר של Valvet Assassin

והיום, ב"זכרונותיה של מרגלת בקרב הנאצים"

הסיפור עליו מבוסס Velvet Assassin, אם כי באופן חופשי מאוד, הוא סיפורה האמיתי של מרגלת בריטית בתקופת מלחמת העולם השניה בשם ויולט סאבו (בתמונה), אשר ביצעה כמה משימות נועזות בעורף הנאצי ולבסוף נתפסה ועונתה למוות.

מפתחי המשחק החליטו כנראה שמה שעבד טוב ב- Assassin's Creed (אולי בגלל השם) יעבוד מצוין גם פה, וכך את כל המשחק אנחנו נעבור בתוך זכרונותיה של ויולט, בשעה שהיא בעצם שוכבת על מיטת חולים ונזכרת בעברה. אך בניגוד ל- AC, בו לסיפור המסגרת היתה משמעות והגיון פנימי, כאן המשימות אינן המשכיות אלא נראות כחלקי פאזל לא מתואמים. אתם תחדרו לכל מיני בסיסים צבאיים ומתקנים אסטרטגיים כדי לבצע משימות, ותחסלו את מי שעומד בדרככם. ואז תעשו את זה שוב, במקום אחר.

גם משחק התגנבות צריך לדעת לעשות

האלמנט המרכזי של Velvet Assassin הוא ההתגנבות, שמאוד מזכירה את סדרת ספלינטר סל, אך מצד שני עושה גם שימוש אינטנסיבי בצללים ובמד-נסתרות בסגנון סדרת Thief. בנוסף, המשחק נותן לכם להוציא נשק ולירות כמוצא אחרון, כמו בסדרת היטמן. מה שנאמר: ניקח מזה וגם מזה ובסוף ייצא לנו תבשיל לתפארת. אז זהו, שלא.

למשל, כל עניין הנשקים שבור לגמרי. ויולט היא בחורה שבירה, ולא יכולה לספוג יותר משניים-שלושה כדורים לפני שתמצא את מותה. הבעיה האמיתית היא שאתם חמושים במה שמרגיש כמו אקדח פיקות, בעוד החיילים הנאצים מפטרלים עם MP-40 שאף פעם לא נתקע.

גם כאשר תהרגו את החיילים לא תוכלו לקחת את רוביהם. הנשקים היחידים שתוכלו להשתמש בהם יפוזרו בצורה נוחה ברחבי השלבים בארוניות מיוחדות. בשלבים מתקדמים יותר אמנם תזכו לרובה משלכם, אבל בגלל שכל כך קשה לכוון במשחק הזה לא תפיקו ממנו שום תועלת.

בעיות בהוצאות להורג

Velvet Assassin משלב מערכת הוצאה להורג של אוייבים. כשתתגנבו מהצללים אל מאחורי גבו של חייל גרמני שאינו חושד בדבר, המסך שלכם ייצבע אט אט לאדום, וברגע שתופיעה הפקודה "Kill" תוכלו לרצוח אותו. הוצאות להורג אלה ברוטליות ואלימות: ויולט תוכל לשסף את גרונם, לתקוע סכין בגבם ועוד, בזמן שכמות נכבדה של דם תפרד מגופם חסר החיים. ואין מה לומר, לחסל בצורה כזו קצינים נאצים זה כיף.

הבעייה היא שתצטרכו לתזמן את הרציחות שלכם על השנייה, לא, על מאית השנייה, כדי שהן באמת יבוצעו. סנטימר אחד שמאלה או ימינה ולא תזכו לראות את אייקון ההוצאה להורג. סנטימר אחד קדימה וויאולט תתנגש בחייל, כשזה יסתובב ויעניק לכם כדור לרקה בתור פרס ניחומים.

בעיות בהתגנבות

ויולט מתגנבת נורא לאט. היא בטח לא הייתה כל כך מוצלחת בבית-ספר למתנקשים. אולי בגלל זה היא קיבלה משימות כאלה משעממות וליניאריות. בעוד שבספליטר סל יכלתם לשלוט על מהירות ההתגנבות, כאן יש רק מהירות אחת- סופר איטית. הרבה פעמים השומר המפטרל יסתובב עוד לפני שתגיעו קרוב מספיק כדי לרצוח אותו בצורה שקטה, ויהרוג אתכם. בשלב מסויים ויתרתי על ההתגנבויות ופשוט עשיתי ספרינטים. אחוז ההצלחה היה בערך שווה וזה גרם למשחק להתקדם מהר יותר, אז למה לא?

בנוסף, הצללים במשחק ניחנו ביכולת הקסומה להחליט בצורה ראנדומלית לחלוטין וללא כל אינדיקציה האם הם יסתירו אותי או לא. לא פעם נאלצתי לטעון שמירה מוקדמת על מנת שיתאפסו על עצמם.

זה גם המקום לציין כי כל הפעולות כולן תתבצענה בלחיצה על כפתור אחד ויחיד. בנוסף להוצאות להורג, גם פעולות כמו טיפוס על סולם או קפיצה מעל מכשולים תתבצענה עם אותו כפתור, אשר ישנה את ייעודו בהתאם למצב. המפתחים כנראה ניסו להתאים את המשחק לסטיבן הוקינג, או לבעלי מקינטוש.

בעיות בבינה המלאכותית


היי, אתה שם! תירה בי!|

בקטע זה יש לי טענות לכאן ולכאן. מצד אחד, הבינה המלאכותית תשים לב לדברים הכי קטנים, צלילי נקישות חשודים (שאתם תבצעו, כמובן), זכוכיות שבורות במסלול שלהם ודברים שיחסרו ממקומם הטבעי. מצד שני, הם יתעלמו לחלוטין מדברים הרבה יותר עקרוניים, כגון חסרונו של שומר. גם מכם הם יתעלמו אם תהיו במרחק מה מהם. שומר אחד ראה אותי, אך מכיוון שכנראה הייתי מחוץ לטווח הפעילות שלו, הוא פשוט הסתכל עלי בצורה מאיימת. לא רדף אחריי, לא ירה- רק הסתכל.

דבר נוסף שהדהים אותי היא מחלת השכחה בה כל השומרים יחלו ברגע שתסתתרו כמה שניות בחושך. הם לא ימשיכו לחפש אתכם, לא יעלו רמת כוננות, לא יתריעו. פשוט יחזרו למסלול הקבוע שלהם כאילו דבר לא קרה.

אפרופו מסלול קבוע, הבינה המלאכותית צריכה בהקדם קורס ניווט בשטח. לשומרים שירדפו אחריכם תהיה בעייה לנווט בין מכשולים פשוטים למדי ולרוב הם ייתקעו בתוך קירות ועצים, מהם הם ישוגרו למקום פתוח באורח פלא לאחר כמה שניות. ככל הנראה, כשמוציאים את הבינה המלאכותית מהמסלול המסומן שלה היא אינה יכולה להתמודד עם הסביבה.

בעיות בתצוגה


תראו איזה יופי של.... הצללה

Velvet Assassin מנסה להכניס אותנו לאווירה המצמררת של מלחמת העולם השנייה בעזרת סגנון ויזואלי מיוחד. המשחק דואג לצבוע את הנופים כולם בצהוב-כתום המחליף את הסטנדרט האפרורי. לא רק שזה גרם למשחק להראות כמו סרט ישן- זה גם גרם לי לכאב עיניים לאחר כשעת משחק אחת בלבד.

מהרע אל הנורא. בעוד שויולט עצמה מונפשת טוב למדי (במיוחד באיזור הישבן, לא שהסתכלתי), החיילים הזכירו לי יותר מדי רובוטים. יתרה מזו- הם גם נראים אותו דבר, כשהשינוי היחיד הוא תוספת של משקפיים. הארים האלה... לכולם אותם פנים.

וכאן אנו מגיעים לאלמנט האחרון של המשחק, שגם הוא, למרבה האירוניה, לא מבוצע טוב. ויולט תוכל, בכמה מקומות במשחק, לגנוב את מדיהם של חיילי SS וללכת ביניהם מבלי להתגלות מייד. הבעיה היא שויולט היא אישה, וזה כבר מושך תשומת לב מחייל שהיה מורכב מגברים. בעוד תהיו לבושים כמו חייל לא תוכלו להתגנב כי מגפיכם הכבדות ירעישו מאוד. חבל שאי אפשר לשלב בין שני דברים במשחק הזה.

פחות בעיות בסאונד

למרבה ההפתעה המוזיקה במשחק טובה דווקא. היא תתגבר ותהפוך לחזקה יותר אם תתגלו או תסתבכו בצרות אחרות. ישנם גם אפקטים לא רעים התורמים המון לאווירה במסדרונות החשוכים בהם תבלו זמן לא מעט.

עם זאת, הדיבוב לא מקצועי מספיק. החיילים הגרמנים לא נשמעים גרמנים מספיק. הם מדברים כמו סופרים במקום כמו סחבקים וחברים ליחידה. "האנס, התוכל במטותא לתת לי אחת מסיגריותך?" – זה, לא מתאים לכאן.


סרטון משחקיות

הבעייה התחתונה

Vevlet Assassin ניסה לעשות משהו שונה מהמקובל, וליצור משחק שמתרחש במלחמת העולם השניה אבל צבוע בגוונים אפלים ומעביר תחושה של לחץ ושל פחד אימים מכך שיתפסו אתכם. אבל הוא כל כך עמוס בבעיות שאינני מבין איך הוא שוחרר במצבו לאוויר העולם. אם כבר נולדת לפני הזמן, לפחות תעשה טובה ותבלה חודש באינקובטור. חבל, עוד משחק בעל פוטנציאל מתגלה כאכזבה מרה.

משחקיות – איטית ומעיקה
גרפיקה –  צהובה
סאונד ופסקול – מוזקיה טובה, דיאלוגים לא משכנעים
טכני – צללים לא החלטיים, נפילות בקצב הפריימים
אורך חיים – כשעה, יותר מזה לא תחזיקו מעמד
ללא ציון מולטיפלייר – אין

ציון סופי: 40

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN - ציון 5.0
Gamespot - ציון 7.5
Eurogamer - ציון 4
GameTrailers - ציון 6.7

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:36 15.05.2009 | shiNX shiNX

    שיחקתי במשחק הזה אצל חבר ..
    אחד ה-מ-ש-ע-מ-מ-י-ם.

  2. 2

    10:32 15.05.2009 | Ariadne Ariadne

    על איזו פלטפורמה ניסית את המשחק?

  3. 3

    10:33 15.05.2009 | Ch1ko Ch1ko

    טוב נו, יש לה תחת יפה לפחות..

  4. 4

    11:03 15.05.2009 | BoZoM BoZoM

    חחח אחד המצחיקים
    "כנראה בשביל אנשים כמו סטיבן הוקינגס" xD

  5. 5

    11:21 15.05.2009 | אלכס אלכס (אורח)

    ל-3
    על המחשב.

  6. 6

    11:35 15.05.2009 | Ben!TA Ben!TA

    באמת נראה חרא... היטמן לוכח....

  7. 7

    11:43 15.05.2009 | shonshrinks shonshrinks

    נראה לא כל כך רע, הייתי קונה אם זה היה רץ לי על המחשב.

  8. 8

    12:27 15.05.2009 | Zeev Zeev (אורח)

    עברית שפה קשה? מזה "הוצאות להורג". מה, אתה ניגש לשומר נאצי, ואומר לו "אדוני, תעמוד בבקשה ליד הקיר, חכה שאני אלך 10 מטר אחורה, תספור עד 3 ואני אחורר אותך עם האקדח" ?!

  9. 9

    12:30 15.05.2009 | Horbzin Horbzin

    משחק גועל נפש להקיאאאא
    שיחקתי 10 דקות ואז ישר מחקתי איכס מעפן

  10. 10

    12:44 15.05.2009 | FalloutExpert FalloutExpert (אורח)

    משחק גרוע, אבל כתבה מצחיקה אש!!!
    וכן יש לה אחלה תחת,רק חבל שהיא לבושה כמו
    דוסית מבני ברק.

  11. 11

    12:49 15.05.2009 | אורי אורי (אורח)

    שיחקתי אותו גם במחשב וניסיתי גם באקס בוקס, ובאקס בוקס הגרסה שלו הרבה יותר עדיפה אבל זה לא משנה המשחק עדיין איכזב.
    הוא קשה בלי הגיון, הוא מייאש, הוא חשוך מדי יש שם משימות שאני לא רואה איפה אני למרות שיש לי פנס ברגע שאני מדליק אותו השומרים מבחינים גם שהם רחוקים... סיימתי אותו אבל בגדול לא אהבתי אותו ציפיתי לו הרבה והתאכזבתי.

  12. 12

    13:53 15.05.2009 | NaorBlader NaorBlader

    איזה משחק נכה

  13. 13

    13:57 15.05.2009 | NaorBlader NaorBlader

    מצאתי בעיה בכתבה ! שלוחצים על התמונה של המשחק, אתה מקבל את התמונה של ZENO CLASH

  14. 14

    13:59 15.05.2009 | MisterFF MisterFF

    ל-9 למה לא שיחקת בדמו, במקום להוריד גירסא פיראטית של המשחק?

  15. 15

    14:03 15.05.2009 | Xaldin Xaldin

    מאכזב מאוד, כל כך ציפתי למשחק הזה...

  16. 16

    15:50 15.05.2009 | Nogen Nogen

    ביקורת מעולה, באמת חרא משחק.
    אני שיחקתי וסבלתי, ואמרתי שראיתי שעשיתם ביקורת "יואו אני מקווה שויגיימס לא נתנו ביקורת טובה לחרא הזה", והנה עשיתם בשכל.

  17. 17

    16:17 15.05.2009 | יואב יואב (אורח)

    מסכים ב-100% !!!!
    שחקתי אצל חבר שלי את המשחק הנוראי הזה והוא לא מתקדם לשום מקום. אני חייב להגיד ש VGAMES עשתה ביקורת טובה למשחק דפוק!!!

  18. 18

    16:42 15.05.2009 | סקינג סקינג (אורח)

    הבעיה בצ'ק פוינטים..
    המשחק גורם לכל חייל להרגיש כמו בוס, ולפעמים אחרי חצי שעה.. אתה בטעות רץ סנטימטר חוטף כדור.. ויאללה חצי שעה אחורה...
    כמובן שגם שמירה אחרי כל חייל תיהיה מוגזמת, אבל תצריך למצוא את האיזון..

    והצללים לפעמים ממרחק 100 מטר הם פתאום רואים אותך, ואם אתה עומד בין הרגליים שלהם לא.. והקט שהיא לא יכולה להתגנב עם בגדים של SS מעצבנת.. למה לעזאזל היא לא יכולה לקחת נשק מגופות?.. ולמה הפונטים זה קובץ PNG מעצבן (רציתי לתרגם את המשחק לאחי..)

    טוב, שפכתי את כל תלונותיי....

  19. 19

    19:38 15.05.2009 | sharinox sharinox

    היטמן לוקח כל משחק, היטמן זה משחק הריגול וההיתנקשות הטוב ביותר ששיחקתי ספלינטר סל גם אחלה אבל אני מעדיף את היטמן!

  20. 20

    20:01 15.05.2009 | חיים חיים (אורח)

    סתם משחק... סתם ביזבזתי דיסק DUAL לבוקס לא שווה!!
    אחד המשחקים המאיישים ששיחקתי, השומרים שם נראים כמו עטלפים.
    קיצר חכו לשנה הבאה להיטמן 5 הוא יפתח כל משחק התגנבות שייצא.

  21. 21

    20:27 15.05.2009 | Logih Logih (אורח)

    נכוןןן המשחק מאוד מעצבן !
    ומאוד מעפן שיחקתי 5 דקות השתעממתי מזה הדברים המפגרים שיש Oo

    ולמספר 20 !!!
    היטמן שולטטטטיעעע D: ^^
    הלווואיי שכברר יצא =)

  22. 22

    22:56 15.05.2009 | Serjongo Serjongo

    שמתם לב שיש להם רק מבקר משחקים אחד? O:
    זמנים קשים.

    בכל מקרה כתבה מעולה ומצחיקה כל הכבוד.

    ל-8 הוצאה להורג זה לא בהכרח טקס של חצי שעה והוא ניסח הכל נכון.

  23. 23

    00:32 16.05.2009 | טל טל (אורח)

    הכתבה הזאת מבזה.
    אלכס, נדמה שמעבר לתלונות, בינתך פשוט נסתמה.
    אני אתחיל בכך שאני מסכים שה-AI כנראה חמק מבעד למשרדי ה-QA, כי ישנן בעיות, חלקן קשות מאוד איתו. הם לא רואים אותך כשאתה ממש לידם, הם כן רואים אותך מ-100 מטר כשאתה מכופף, הם מפספסים אותך ביריות כשהם מטר ליך.
    עד כאן - צודק.
    ומעבר? ממש לא. הגרפיקה מדהימה. לא ציינת שזהו המשחק הראשון שמזכיר SS במפורש, ומציג את הסמלים הנאצים בעוד שאר המשחקים מציגים רק את הוורמאכט. לא ציינת את השלבים שמתרחשים ליד הגטו, וישנו אזכור מפורש לשואה, מה שמשחקים אחרים לא מראים בכלל. הגרמנים ב-CoH וב-CoD גיבורים כמו האמריקאיים, לכל הפחות.
    הסאונד עושה עבודה מעולה, ומערכת ההצללה של המשחק היא מהמתקדמות שיש היום. קשה לך לשחק? התייאשת? שחק קצת יותר, נראה שאתה קצת חלוד עם עכבר ומקלדת.

    פשוט כתבה בזיונית למשחק מעולה, עם מסר שעדיין לא הגיע משום כיוון אחר. חוצפה.

  24. 24

    02:26 16.05.2009 | Wes-T Wes-T

    23 לך לישון פאנבוי למשחק ששווה (סליחה על הביטוי) לחוררר שללל התחתתתת שלללל הזקןןןן מהקומהההה השניהההה !

  25. 25

    03:32 16.05.2009 | אלעד אלעד (אורח)

    23 צודק... הסאונד שלו מעולה ואתה מביא לו 6? זה ביזיון.
    לגבי המשחק באופן כללי- הוא ממש לא רע, פשוט צריך אליו סבלנות כי בניגוד להיטמן אי אפשר לרוץ ולהרוג את כולם... הגרפיקה סבבה והצללים עוד יותר איך אתה אומר שהצללים לא החלטיים איפה אתה חי?
    המשחק גם מעביר תחושת צמרמורת בעיקר במשימה בגטו ואחרי זה שרואים את הגופות שם... והאווירה שלו הצליחה לעשות את העבודה טוב.
    אבל בתכלס אני ימליץ את המשחק רק לאלה שמתים על משחקי התגנבות, האחרים עלולים להגיב כמו הכתב פה.

  26. 26

    10:24 16.05.2009 | Beastt Beastt

    לדעתי הגזמת מאוד!

    משחק לא פצצה אבל נחמד וכל משחק התגנבות לפחות צריך לקבל קרדיט שעשו בזאנר הכי קטלני שיש

  27. 27

    12:29 16.05.2009 | as1236 as1236

    התאכזבתי מהמשחק ואפילו כתבתי פוסט קצרצר עליו בבלוגיימינג שלי ( למי שמעוניין: http.blogli.co.il )

  28. 28

    17:08 16.05.2009 | zek zek (אורח)

    מסכים עם כל מילה מהביקורת חוץ משני דברים:

    1) הגרפיקה בסדר גמור ולא כמו שתיארת אותה כמו איזה גרפיקה עם בינה של ריימן 1.

    2) היו הרבה נשים בצבא הנאצי רק לידיעתך. הם אמנם לא שימשו כחיילות של ממש אבל הם כן תפקדו כשומרות בגטו או בבסיסים של הנאצים.

  29. 29

    19:14 16.05.2009 | lol lol (אורח)

    זה היה כזה ברור שהמשחק יהיה משעמם וגרוע.....

  30. 30

    21:13 16.05.2009 | ToMuSH ToMuSH

    ראיתי את הטריילר לפני כמה ימים בסטים וראיתי שהוא כבר מעפן...

  31. 31

    10:03 17.05.2009 | asafs16 asafs16 (אורח)

    במילה אחת: משעמם

    בהתחלה הרעיון של מרגלת במלחמה לשם שינוי ולא מלחמה המונית כמו במשחקי BROTHERS IN ARMS או CALL OF DUTY נשמע לי ממש טוב, המשחק פשוט שיעמם לי ת'צורה, שלב ראשון מתתי כמה פעמים כי אין אפשרות לרצוח בעזרת סכין בבטן וכמה פעמים נוספם בגלל שויולט היא בעצם עגלה מהלכת, היא זזה כל כך לאט ולא ציפיתי שמשחק ריגול יכלול עגלה, בדרך כלל משחקים כאלה משחקים יש מהירות, ציפיתי למרגלת חלקלקה [XD]וגמישה, הופתעתי לגלות שהיא איטי נורא ולי ולפי וכשרצים איתה יש תחושת כובד, תחושה שהיא פשוט שמנה ושעוד מאט היא תיפול ותגלגל על הריצפה מרוב כובד ולא תצליח לקום, אין מילים, משחק זוועתי

  32. 32

    17:09 18.05.2009 | עובד בשישי עובד בשישי (אורח)

    באמת משחק מאכזב וגרוע.
    אני לא מבין ביכלל למה הורדתי אותו.

    אני מסכים איתך,
    פשוט זוועה של מישחק.

    שיחקתי בו 5 דקות לא עברתי את המשימה הראשונה והבנתי שהמשחק לא שווה גרוש.
    אני מרחם על האנשים שקונים אותו,
    אפיל כדי ליתוך לא הייתי עושה את זה.

  33. 33

    13:10 09.10.2009 | ממון ממון (אורח)

    האנס, התוכל במטוטא לתת לי אחת מסיגריותך" חחחהח חהה הרגת אותי!

  34. 34

    09:23 16.10.2010 | אציו אציו (אורח)

    23,25 ו26 המשחק הזה גרוע או שאתם התלהבתם מהרעיון או שאתם סתם 3 ילדים בני 3 שרוצים להיות נחמדים ועדיין לא ראו משחקים טובים (AC,COD,BC,SSBB,MOH,POP). אלה משחקים ועוד הרבה אחרים יותר טובים מהביזיון הזה של רעיון טוב וביצוע גרוע!!! ואני מקלל את כל אוהבי הממשחק הזה!

  35. 35

       | פורסם ע"י