הרשמה

ביקורת משחק: רובוטריקים 2

למה, למה מגיעים לנו משחקים כל כך גרועים ?

מפתחת: כל גרסה- חברה אחרת
מפיצה: Activision
תאריך יציאה: 23.6.2009
פלטפורמות: הכל

לאחר שהסרט הקודם שבר את הקופות, המשחק הראשון נכשל כמו תאום רשע. הגיע הזמן שוב להפוך לרובוטים \ מכוניות \ חייזרים, ולהכשל בזה

כמו כמעט כל סרט הוליוודי גדול ושובר קופות שמכבד את עצמו, גם הסרט השני של "הרובוטריקים" מלווה במשחק וידאו משלו, שיוצא בערך לכל דבר שמתחבר לחשמל או מופעל על-ידי סוללות.

מקובל במקרים הללו שהמשחק נשאר בצל אחיו הגדול שעל מסך הקולנוע, ורק פוגע לו במוניטין ומקבל ציונים נכשלים בביקורות. המשחק הנוכחי לא סוטה מהכלל הזה- להפך, הוא מקיים אותו באופן מדוקדק.

"רובוטריקים: נקמתם של הנופלים" הוא גם משחק ההמשך למשחק "הרובוטריקים" המחורבן הקודם (ציון: 51) שיצא במקביל לסרט הקודם. כמו קודמו, זהו משחק יריות מגוף שלישי בו תשחקו את אחד מהרובוטריקים או מה"שקרניקים", בשמם העברי המוזר.

לסרט הקולנוע יש כמה מעלות, למשל מייגן פוקס. למשחק המבוסס עליו אין. בעצם, אני חושב שנהניתי יותר לצפות בתהליך ההתקנה שלו מאשר לשחק בו ממש.

 

הטוב
  • לכל רובוטריק יש כוחות מיוחדים משלו
  • כח אש הרסני
  • מולטיפלייר מהנה
הרע
  • בינה מלאכותית מטומטמת
  • באגים שמונעים לסיים משימות
  • דיבוב מזעזע
  • שליטה לא נוחה
  • חוזר על עצמו
  • שני הקמפיינים דומים עד מאוד
והנערה
  • מייגן פוקס – צריך להסביר ?

אביזר נלווה

איך אמר לאחרונה מנכ"ל חברת Tigon, היוצרת של משחקי Riddick? "בהוליווד מתייחסים למשחקים מבוססי-סרטים כמו שהם מתייחסים לאביזרי שיווק נלווים". זה בדיוק מה שהמשחק הזה צריך להיות, באותה קטגוריה כמו חולצות עם הדפסה של אופטימוס פריים ובובות פלסטיק קטנות של מגטרון. צריכים לחלק אותו ביציאה מהקולנוע לאנשים שבאו לראות את הסרט, בוודאי ובוודאי שלא לדרוש עליו מחיר גבוה מזה של כרטיס קולנוע.

המשחקיות הבינונית לא שופרה מאז הכותר הקודם, הדיבוב עדיין צולע, הבינה הלאכותית נוראית, ובאופן כללי זהו מוצר סוג ב'. אני מבין שחייבים לשחרר משחק יחד עם הסרט כדי להכניס עוד כסף, אבל למה הוא צריך להיות כך כך גרוע? 

המשחק "וולברין" (ציון: 80)  הראה לנו שזה אפשרי בהחלט להשקיע במשחק מבוסס-סרט, ומשחקים טובים מהסוג הזה הם כבר מזמן לא יצורים מהאגדות. חבל שמרבית המפתחים ממשיכים להוציא כותרים לא גמורים ולהסתמך על השם שמופיע על האריזה כדי למכור אותם.

זה מטוס! זו משאית! לא, זה רובוט בגובה שש קומות!

תהרגו אותי, אבל אני לא מבין איך אופטימוס פריים, שבמצב "רובוט" מתנשא לגובה עצום, הופך לתא קומפקטי של משאית סטנדרטית? ועוד עם ריפוד?

כן, המשחק נותן לכם לשנות צורה בכל רגע שתבחרו לאותו כלי טיס או רכב אליו משתנה הרובוטריק שלכם. אליה וקוץ בה, שינוי הצורה עצמו מסובך ולא נוח. אין כפתור ייעודי לכך, כך שתצטרכו להחזיק את ההדק הימני בשלט, המשמש במקרה גם ככפתור הירי שלכם, ורק אז לבצע היפוך.

לא רק זה, מיידית לאחר שינוי הצורה תתחילו להסוע, בלי אפשרות לשלוט במהירות, כך שבהרבה מצבים תמצאו את עצמכם מחבקים קיר של בניין במקום לברוח מהרובוט הענק שרוצה לעשות מכם גבינה שוויצרית- שזו הסיבה שהפכתם לרכב מלכתחילה...

הרובוטריקים שיכולים להפוך לכלי טיס מועילים יותר, אך גם אותם תצטרכו להפנות לעבר שמיים פנויים כדי להמנע ממכשולים. אגב, לנסוע ברחבי העיר יכול להיות מאוד מעיק והרבה יותר איטי מאשר לרוץ ולקפץ על גגות הבניינים- שאני חייב לציין, מחזיקים מעמד יפה מאוד תחת משקל של כמה עשרות טונות של פלדה שנוחתים עליהם ללא הרף.

צריך לשדרג את הרובוט

מעבר לחוסר הטעם בשינוי צורה, גם למתקפה מטווח קצר, כלומר קרבות אגרופים, אין שום שימוש. ברגע שתחחילו להכות ברובוט אויב הוא פשוט ישנה צורה, יברח למרחק של כמה מאות מטרים וימשיך לירות בכם. הוא יעשה בדיוק את אותו דבר גם אם תירו בו, דרך אגב. פשוט יפסיק לתקוף אתכם לחלוטין, יזוז לקואורדינטה אחרת ורק אז ימשיך במתקפה.

בנוסף לכך, הבינה המלאכותית לא מסוגלת להתחיל מהלכים ולא לסיים אותם עד הסוף. למשל, אם תתחילו לטפס על בניין, ואחד מאוייבכם יחליט לטפס אחריכם, תוכלו בקלות לקפוץ למטה ולירות בו ללא שום התנגדות בעודו מנסה להמשיך לטפס עד לקצה. גם אם תפילו אותו מהקיר בעזרת אגרוף הוא ינסה שוב להתחיל בטיפוס כמה פעמים, עד אשר הבינה תתאפס על עצמה. מלבב.

עלילה? משימות? לא כאן

מעבר לסרטון הפתיחה, הרבה עלילה לא תמצאו כאן. את רוב סצינות המעבר תבלו בצפייה במגטרון או בסטאר-סקרים בעודם עומדים מול אותה הולוגרמה של כדור הארץ, רק בצבעים שונים, כי שום דבר לא אומר "רוע" כמו צבע אדום על רקע אפל. אין שום התקדמות לעלילה, שום התפתחות.

כל משימה תשלח אתכם למקום אחר, או אף לאותו מקום מפעם לפעם, והמשימה שלכם תמיד תהיה אחד ויחידה – להרוג את כולם. גם אם ההגדרה הרשמית של המשימה היא אחרת – עדיין תצטרכו להרוג את כולם בדרך. אין שום גיוון, איך הגיון במשימות ואין דברים לעשות בנוסף.

כמובן שהמשימות עצמן גם בעייתיות ומלאות בבאגים. ישנן משימות שייתקעו באמצע ותצטרכו להתחיל אותן מההתחלה ולקוות שהפעם תתחמקו מהבאג. לדוגמא, במשימה אחת קיבלתי הוראות להגן על שיירה של משאיות בעודן עושות את דרכן מנקודה אחת לשנייה. בעודי מתגונן מפני גלים של אוייבים נוכחתי לדעת כי אחת מהמשאיות נעצרה אי שם באמצע דרכה וסירבה להתקדם הלאה גם כאשר לא היה שום דבר חי על המפה חוץ ממני. עד כמה חי שרובוט ענק יכול להיות, כמובן.

Microsoft Sam

כן, כן, ככה נשמע הקול של אופטימוס פריים במהלך המשחק. אני מבין שהוא אמור להשמע כמו רובוט, אבל גם לזה יש גבול. הדיאלוגים עצמם משעממים למכביר, ויסתכמו ב-"אוי לא! האוטובוטים תקפו אותנו שם! בואו נלך ונהרוג אותם גם שם!".

מייגן "השווה בנשים" פוקס ושאיה "הגמלוני" לה-בף, כוכבי הסרט, אמנם מדבבים את דמויותיהם שלהם, אך אין זה מספיק כדי להעלות ציון למשחק. במיוחד כשדמותה של מייגן נראית כה מזויע. מבאס תחת.

הפיצוץ הגדול בתעשייה

סרטו החדש של מייקל ביי מתפאר בפיצוץ המבויים הגדול ביותר שידע העולם, כיאה לסרטיו מלאי האקשן. הכותר הממוחשב גם הוא מלא בפיצוצים, עצמים נשברים ומהומות, אך אלה אפילו לא מגרדות את הקרסוליים של הסרט. מעבר לחוויה הויזואלית האפרורית, האפקטים של אש ועשן חובבניים, ונראים זהים לחלוטין חוץ מהצבע. הקטעים היחידים שעוד איכשהו נראים סינמטיים הם מהלכי הסיום של הרובוטים.

הרובוטים עצמם דווקא נראים סביר, והם היחידים. הדמויות האנושיות, אפילו הראשיות, נראות מזוויע. הרחובות נוראיים וכלי הרכב נראים כמו קופסות פוליגונים. מעבר לכך, יש במשחק כמות עצומה של אוטובוסים. אני מבין שבסרט הקודם היה קטע מגניב עם אוטובוס, אבל לא צריך להגזים.

יחד עם זאת, המשחק לא שומר על קצב רענון יציב, וקצב הפריימים לא פעם ירד אל מתחת לעשרים FPS. מכיוון ש- Crysis מצליח לרוץ על המחשב שלי ביותר מעשרים פריימים, אני לא מבין איך כותר מחופף וחסר חשיבות שכזה מרשה לעצמו להכביד על המחשב שלי.

אונליין משובח

למרבה ההפתעה, מצב מרובה המשתתפים של המשחק כייפי והזכיר לי מאוד את הקרבות ב-Unreal Tournament. האקשן מהיר, יש הרבה פיצוצים, וכאשר אתם עומדים מול אויב אנושי כל היכולות, היתרונות והחולשות של הרובוטים השונים בהחלט באים לידי ביטוי.

שילובי כפתורים ושינויי-צורה מהירים ומתוזמנים היטב יכולים להיות ההבדל בין תבוסה לניצחון. אלה דברים שבכלל לא תביאו בחשבון לאורכו של כל הקמפיין, כי הבינה המלאכותית לא תאתגר אתכם כלל.

חוץ מהפעמים שהמשחק פשוט קפא סתם ככה באמצע האקשן, המולטיפלייר של המשחק התגלה כחלק הטוב היחיד בו.


מייגן פוקס מדברת על התפקיד שלה במשחק. האמת, הסרטון הזה יותר טוב מהמשחק עצמו

השורה התחתונה

Transformers : Revenge of the Fallen הוא פשוט עוד כותר מבוסס-סרט שלא פותח עד הסוף ונדחף לשוק מוקדם מדי, במטרה לצאת יחד עם הסרט. מנוע המשחק לא גמור, המשימות מלאות בבאגים, עבודת הדיבוב תגרום לכם לכבות את הרמקולים והמשחקיות תשעמם אתכם עוד במסך הטעינה.

איך אומר אופטימוס פריים? "גיימרים, הזהרו!"

(ואגב, שמתם לב שאקטיוויז'ן הופכת לאחרונה ליורשת של EA בתור "החברה שהכי מחפשת כסף במקום איכות"?)

משחקיות – משעממת ומלאה בבאגים
גרפיקה –  בינונית מינוס. הרובוטריקים נראים טוב, הדמויות האנושיות לא
סאונד ופסקול – דיבוב מזויע, מוזיקה לא תשמעו
טכני – כבד מאוד ולא מצדיק את זה. גם מלא בבאגים
אורך חיים – כשבע שעות לכל קמפיין
מולטיפלייר – סבבה, אבל לפעמים קופא באמצע

ציון סופי: 58

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN - ציון 6.0
Gamespot - ציון 6.0
Eurogamer - ציון 4
GameTrailers - ציון 6.3

- דוגרי, חבר'ה, אתם תהנו יותר ממשחקי הפלאש של הרובוטריקים מאשר מהמשחק הזה

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:07 07.07.2009 | BoZoM BoZoM

    MEGAN FOX=שליטה

  2. 2

    18:07 07.07.2009 | Eli_King Eli_King

    לדעתי חרא משחק :P

  3. 3

    18:09 07.07.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    תעשו ביקורות על משחקים אחרים שיותר מעניינים ולא משחקים גרועים... אני רוצה שתעשו ביקורת לארמא 2 זה יהיה מעניין
    בכל מקרה כמעט ואתם לא עושים ביקורות ואם כן אתם עושים את זה על משחקים לא מעניינים במיוחד...

  4. 4

    18:11 07.07.2009 | Danny15 Danny15

    כל המשימות שם כמעט אותו דבר..

  5. 5

    18:14 07.07.2009 | DrumDeViL DrumDeViL

    משחקים על סרטים זה לא יפה.

    הסרטים עצמם

  6. 6

    18:24 07.07.2009 | Negreanu Negreanu

    משחק משעמם רצח..
    יותר גרוע מכדור שינה

  7. 7

    18:24 07.07.2009 | איש החמין איש החמין (אורח)

    אני אוהב חמין!

  8. 8

    18:26 07.07.2009 | pkakr pkakr

    לא אהבתי (לפי מה שראיתי בביקורת של IGN) זה את הקטע שבין כל מסימה הרובוטריקים "נאספים" מול הולגרמה של כדור הארץ(אחרי כל מסימה!) ואין שום cutsceans! זה מה שראיתי בביקורת הכי ראשונה!
    אבל אמרו שהמולטי דווקא די סבבה

  9. 9

    18:34 07.07.2009 | LipToNN LipToNN

    מייגן פוקס = כוסית אש! D:

  10. 10

    18:36 07.07.2009 | elronx elronx

    זה ממש בושה לעולם הגיימינג אם אתם שואלים אותי... כבר משחק פלאפון היה יותר טוב

  11. 11

    18:37 07.07.2009 | ken aki ken aki

    אני דווקא מאוד נהנתי מהראשון לא יודע מה עם השני אני עכשיו יוריד אותו..

  12. 12

    19:42 07.07.2009 | switchzy switchzy

    אחד המשחקים הגרועים... את הראשון ממש אהבתי דווקא :(

  13. 13

    20:01 07.07.2009 | עידו עידו (אורח)

    מעניין אותי למה גיימספוט הביאו לגרסת המחשב ציון 6 ולאקס בוקס ציון 7.5.
    זה ברור שהגרסאות של הבוקס הרבה יותר טובות משל המחשב.. ברוב המשחקים זה ככה אבל הפרש כזה גבוה??
    בכל מקרה לא משנה איזה גרסה עדיין המשחק הזה נראה מעפן

  14. 14

    20:11 07.07.2009 | Dodge1 Dodge1

    אם המולטיפלייר כל כך טוב, אז רק לפיו מגיע למשחק ציון גבוה יותר מ58(לא שיחקתי במשחק).

  15. 15

    20:26 07.07.2009 | אלכס גרבוב אלכס גרבוב (אורח)

    ל-14
    רק בגלל המולטי הוא קיבל 58...

  16. 16

    20:32 07.07.2009 | Xaldin Xaldin

    זה לא שהסרט היה טוב, אם לומר את האמת הוא היה גרוע למדי...

  17. 17

    20:45 07.07.2009 | IceTea IceTea

    משחק גרוע.. שחכתה לרשום גם שהשליטה על הרכבים על הפנים.

  18. 18

    21:57 07.07.2009 | סס סס (אורח)

    שראיתי את הטרילר ראיתי שזה חרא זה פשוט נראה מכור (מייגן פוקס נשמעת כמו הרדקור אה?...)

  19. 19

    23:03 07.07.2009 | אאאייחיווכמגן אאאייחיווכמגן (אורח)

    זה לא קשור אבל, מה עם moondo? הם פשטו רגל או משהו?
    זה נראה ככה.

  20. 20

    00:15 08.07.2009 | MUZIMUZI MUZIMUZI (אורח)

    "BADASS GAME" שקיבל ממוצא של 5 :S לול

  21. 21

    01:21 08.07.2009 | חח חח (אורח)

    עם למישחק הזה נתתם ציון רע,
    כנראה לא ראיתם את משחר האיירון מן הגרועע מאוווווד של סגה
    אבל לצערי אני מסכים, הסרט שווה יותר (לכו לסרט יש שם בום טראח בכמויות לא הגיוניות)!!!

  22. 22

    08:29 08.07.2009 | itamar050 itamar050

    מסכים איתך לגבי הבאגים במשחק, לי קרה שהרגתי את כולם והמשחק סירב לקדם אותי הלאה בטענה שלא הרגתי את אחד הרעים.
    אז התחלתי מחדש וסיימתי את המשימה.

    לגבי שינויי הצורה - אפשר להאט את המהירות ולעשות דריפטים, אבל, וזה אבל גדול מאוד כי לקח לי זמן להבין את זה, מצב הרכב נועד אך ורק כדי לשלב דרכו התקפות.
    זה טאץ' די נחמד לדעתי.

    בסה"כ זה לא מגיע לרמה של וולברין, אבל זה לא רע בכלל לעומת המשחק הקודם! סוף סוף אין טיימרים מעצבנים שמונעים הנאה מהמשחק! במשחק הזה לא קורה שום דבר אם נגמר הזמן המוקצב לבונוסים.

    הוא לא מקבל 10 מתוך 10, אבל אני חושב שהייתי נותן לו יותר מ-6

  23. 23

    09:47 08.07.2009 | oridion oridion

    למה? או למה מגיעות לנו ביקורות כל כך גרועות?! תתחילו לבקר משחקים טובים שמעניינים אנשים .. ולא משחקים לבני שמונה -.-

  24. 24

    09:51 08.07.2009 | NitrousSoup NitrousSoup

    באמת משחק חרא

  25. 25

    12:21 08.07.2009 | קמיל קמיל (אורח)

    חבל על אקטיושן הייתה בעניי אחת החברות הטובות אבל עם הזמן אני מבין שהיא סתם מסריחה!!! לא משקיע במשחקים כמו שצריך רק כ-ס-ף!!!! וזה חבל ........

  26. 26

    12:57 08.07.2009 | [blackStar [blackStar

    מה אתם רוצים, זה לא אקטיוויז'ן, זו חברת הסרטים.
    אם היו נותנים להם זמן לפתח אותו ולעצב אותו כמו שצריך הוא היה הרבה יותר טוב, אבל כשאומרים להם "יש לכם חודש וחצי לפתח משחק, הוא יכול להיות גרוע לא אכפת לנו העיקר שיקנו אותו" הם לא יכולים להשקיע

  27. 27

    13:22 08.07.2009 | Hadaskate Hadaskate (אורח)

    חרא של ביקורת! משחק מהנה מאוד. רואים שאתה שונא רובוטריקים...

  28. 28

    13:50 08.07.2009 | אלון אלון (אורח)

    במשחק הראשון כל העניין של לשלוט במטוס\מכונית\רובוט היה קשה מאוד אני עושה צעד אחד והוא מתחיל לרוץ אני קופץ הוא טס לי לרוסיה זה מאוד מעצבן, אני מקווה שבמשחק הזה לפחות קל לשלוט על הרובוט

  29. 29

    17:37 08.07.2009 | evyatar100 evyatar100 (אורח)

    אמרת ששקרניקים זה השם העתיק שלהם אבל זה לא, שקרניקים זה הרעים.

  30. 30

    19:23 08.07.2009 | pavel831 pavel831

    מישהוא יודע מה יש ל רובוטריקים עם שירים של LINKIN PARK?
    בסוף בסרט הראשון ניגנו את What I've Done ועכשיו יצא שיר חדש שקוראים לו New Divine יש בו חלקים מהסרט השני..........

  31. 31

    03:33 09.07.2009 | yhh yhh (אורח)

    חחח עלק מיקרוסופט סאם
    קרעת אותי

  32. 32

    11:27 09.07.2009 | RockStyle RockStyle

    למה הורסים סרטים טובים -__-"

  33. 33

    13:07 09.07.2009 | דוד דוד (אורח)

    למה הם פשוט לא מתחילים לפתח את המשחק כשמודיעים שיצא סרט (שזה שנה וחצי לפני בערך) ואז יצא משחק סבבה?!!!
    וגם מה חשוב שהמחק יצא בול ביום של הסרט ?!!! זה יהיה נורא כול כך עם הוא יצא שבועיים אחרי?!!!
    פשוט הרסו משחק שהיה יכול להצליח.
    לסיכום:טימטום.

  34. 34

    17:49 09.07.2009 | left4dead left4dead

    תעשו ביקורת על משחקים יותר נורמלים וכיפים.

  35. 35

    14:42 10.07.2009 | $lidor$ $lidor$

    משחק חרא וגם השם בישראל שדפקו להם חרא.

  36. 36

    21:31 11.07.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    ל-13

    התעוררת עם חוש הומור, הא?

  37. 37

    04:50 12.07.2009 | ConspecT ConspecT

    היא יפה, אבל לא צריך להגזים, זה שהיא משחקת בסרט של רובוטריקים לא אומר הרבה

  38. 38

    17:46 12.07.2009 | gardmans gardmans

    המשחק הראשון היה סבבה והשני נראה יותר טוב. במחשב המשחק גם נראה גרוע וגם יש מלא באגים,בPS3 המשחק נראה יותר טוב מבסרט  

  39. 39

    21:58 29.07.2009 | ביק ביק (אורח)

    היא סקסית

  40. 40

    17:05 14.08.2009 | דביסטור דביסטור (אורח)

    יא זבל אמא'שך 58 מגיע 1000000000000000000000000000 יא מחורבן

  41. 41

    17:14 14.08.2009 | (): דביסטור (): דביסטור (אורח)

    () () 27 צודק אחי
    () ()
    (---)
    (0 0)
    ( _ )
    -----

  42. 42

    17:41 14.08.2009 | or or (אורח)

    אחלה משחק מה אתם מזינים את השכל

  43. 43

    20:50 09.11.2009 | לונדון לונדון (אורח)

    תודה אחים שלי רציתי לקנות אבל עכשיו אין סיכוי שאני קונה שאתם אומרים גרפיקה חרא אפילו ה-HD לא עוזר להסתיר את הגרפיקה המכוערת שוב תודה אחים שלי

  44. 44

    17:13 01.02.2010 | מוחמד מוחמד (אורח)

    אני חושב ששיה לה באף כוסית אש

  45. 45

    17:06 18.05.2010 | רועי רועי (אורח)

    תגידו חברה ראיתי סרטונים ביוטיוב על הרשת ורציתי לדעת איך הרשת שם הולך,זה כמו call of duty 6 שאתה מחפש שרת והוא מוצא לך לפי סוג המשחק(team deathmatch ועודד)

  46. 46

    10:03 28.04.2011 | לא ידוע לא ידוע (אורח)

    איך מורידים

  47. 47

       | פורסם ע"י