הרשמה

מילון הגיימרים השלם

נתקלתם במונח שאתם לא מכירים? חפשו במילון !

על מנת להחשיב עצמכם לגיימרים אמיתיים, עליכם להכיר את כל מונחי וסימני הגיימרים. בעמוד זה נרכז את כל מילות הגיימרים הקיימות, ונדאג לעדכנו במילים חדשות עם "המצאתן" על מנת שלא תחשבו בטעות לניובים

 


א


גם זה אוואטר

אוואטר - ראו ערך Avatar.

אלפא- גרסה מוקדמת של תוכנה או משחק שנועדה לרוב לצרכים פנימיים. צפויה להיות מוצפת בבאגים ולהיות חלקית מאוד.

אמולטור - תוכנה שמאפשרת הרצת משחקים שיצאו על מכשיר או מערכת הפעלה אחרת. למשל, להריץ משחקי פלייסטיישן על המחשב.

אסטרטגיה - ז'אנר שבמסגרתו השחקן צריך לתכנן ולהוציע לפועל טקטיקה או אסטרטגיה, לרוב על ידי שליטה ומניפולציה של מגוון רחב וכמות גדולה של כוחות, יחידות, משאבים ו/או נדל"ן כגון מבנים, בסיסים או ערים. דוגמאות: C&C, Starcraft, Civilization, Toal War

אצ'יוומנט - ראו ערך Achivement

ארקייד - ראו ערך Arcade.

אקשן - משחק אשר גורם לאדרנלין לעלות. לרוב מדובר במשחקי פעולה / FPSים / יריות / פיצוצים  (ערך פעולה).

 


ב


בוט

באן - ראו ערך BAN

בוטים - ראו ערך BOT

בטא - גרסה מוקדמת של תוכנה או משחק שנועדה לצרכי בדיקות. לרוב, כוללת את כל הפונקציונליות שתהיה במוצר הסופי, אבל מוצפת בבאגים. לעיתים החברה משחררת את הבטא כגרסה מוגבלת למוזמנים או לציבור הרחב, כדי שיעזרו לה למצוא באגים, לבצע בדיקות נוספות ולהעביר משוב.

בלוק (חסימה) - ראו ערך Block

בקר - שלט משחק. ראו גם ערך "ג'ויסטיק", "גיימפד"

 


ג


גנב

ג'ויסטיק - שלט שבנוי בצורה של מוט עם כפתורים, לרוב בצורה של הגה מטוס קרב. בעבר נקראו כך כל שלטי המשחק. כיום רלוונטי רק לסימולטורים של טיסה או חלל.

גילדה - קבוצה מאורגנת של שחקנים אשר משחקים במשחק מסויים יחדיו, ופועלים במטרה להשלים משימות בתוך המשחק. לרוב גילדות מוקמות במשחקי RPG המוניים, בעוד במשחקי פעולה הן נקראות "קלאן" (ראו ערך).

גיימר - ראו ערך Gamer

גיימפד- שלט משחק קונסולי שמהווה את צורת השליטה הדומיננטית במשחקי וידאו. לרוב כולל הרבה כפתורים וסטיק אנלוגי לתנועה רציפה.

גלשני עכבר - ראו ערך Mouse Skates

גנב - שחקן אשר מבצע גניבה לשחקן אחר. לדוגמא אם שחקן א' יורה בשחקן ב' ונותר ל-ב' ממש מעט חיים, ופתאום בא שחקן ג' והורג את ב' - אזי הוא גנב את ההריגה ל-א'. דוגמא נוספת היא גניבה של חפצים בתוך משחק.

 


ד

דמו - גרסת הדגמה שכוללת טעימה מתוך משחק חדש, עם מספר מצומצם של מפות, שלבים ו/או נשקים. מטרת הדמו היא שיווקית- להעביר את חווית המשחק ולגרום לשחקן לרכוש את המשחק.

דרופים - ראו ערך Drop

 


ה


הזדהב

האקר - ראו ערך Hacker

הד-שוט - ראו ערך Head Shot

הזדהב - כינוי לרגע שבו משחק מגיע לסוף הפיתוח, עובר את כל האישורים ונשלח למפעל השכפול וההדפסה. נקרא על שם דיסק המאסטר המוזהב שנשלח למפעל השכפול. ברגע שמשחק מזדהב, הוא צפוי להגיע לחנויות בתוך מספר שבועות.

המוני (משחק המוני) - ראו ערך MMORPG

הרחבה - ראו ערך Expansion

הרפתקאות - ז'אנר שבנוי על אלמנט חקירת העולם והעלילה. מכונה בישראל (ורק בישראל) "קווסט". נוטה למשחקיות איטית ומחושבת, לעלילה מושקעת ולמשחקיות שמערבת חידות ומיני-משחקים.

 


ו

 וולטר דיי - אחד מאבות הספורט האלקטרוני, המייסד של Twin Galaxy. בשנת 1983 הסתובב במשך 4 חודשים בחנויות Arcade ברחבי ארה"ב במטרה לאסוף תוצאות ממכונות משחק, ולהרכיב את "טבלת האלופים" הרשמית.

 


ז

 זומביט - תוכנית טלוויזיה ישראלית בנושא משחקים ששודרה בשנות ה-90 בישראל, בערוץ הראשון. בין המנחים היה גם דורון ניר, שלימים ייסד את Vgames, ואייל קיציס.

 


ח

חיים - ראו ערך Health points

חנות רשת - ראו ערך Lan-shop

 


ט


טבעת המוות

טבעת המוות - (באנגלית: RROD), תופעה מעצבנת שבה נזרקים לפח אלפי השקלים ששילמתם על מכשיר Xbox 360 חדש. 3 נוריות אדומות סביב כפתור ההפעלה של הקונסולה מעידות על כשל חמור, שנובע לרוב מחימום-יתר של המערכת והתנתקות של ההלחמות. על פי הערכות, רוב מכשירי ה- X360 יסבלו מבעיה זו מתישהו. ראה גם YLOD

טלאי - ראו ערך Patch

 


י

 


כ

 


ל

לאדר - ליגת משחקים המתנהלת בצורה שבה כל הקבוצות / שחקנים נמצאים בבית אחד, ויכולים להזמין אחד את השני למשחקים באופן חופשי, וכן לצאת ולהיכנס מהלאדר באופן חופשי. לאדרים הינם לרוב סולמות התחתונים ביותר בליגה, או ליגות שמטרתן כיף גרידא ולא תחרותיות נטו

לאן - ראו ערך Lan party

לארה קרופט - הכוכבת הסקסית מהמשחק Tomb Rider. בקולנוע שיחקה את הדמות אנג'לינה ג'ולי

 


מ

מאנה - ראו ערך MANA

מולטי קלאן - ראו ערך Multi Clan

מכות ולחימה - ז'אנר המרכז תחתיו את כל המשחקים הקשורים להאבקות ואומנויות לחימה. לדוגמא: WWE, UFC, טקן

מסיבת רשת - ראו ערך Lan Party


מפה

מפה - עולם המשחק, שלרוב מוגבל מכל צדדיו בשל שיקולים טכנולוגיים ומשחקיים. במשחקי סינגפלייר מקובל לקרוא לזה "שלב", ובמשחקי מולטיפלייר "מפה". מפות יכולות להיות קטנות, או בגדלים עצומים שבהם הגולש יכול למצוא עצמו מטייל שעות. ככל שהמפה גדולה יותר וישנם יותר אובייקטים (עצים, חיות וכדו') כך היא תשקול יותר ותהיה כבדה יותר בעת הטעינה

מרוצים - ז'אנר שכשמו כן הוא: מרוצי מכוניות, אופנועים או כלי רכב אחרים. מקובל לחלק את הז'אנר למשחקי ארקייד, שמתמקדים בכיף ובמהירות, ולסימולטורים של נהיגה, שמתמקדים בשחזור מדויק של נהיגה ריאליסטית

 


נ

ניוב - ראו ערך NOOB (לעיתים מבוטה כ-"נוב", "נאב", "ניב")

נקודות ניסיון - ראו ערך XP

 


ס

סוס - קריאה לשחקן טוב (מילים נרדפות: sus, Sas, s@s, s3s)

סיבוב - ראו ערך Round

סימולטור - הדמיה, שם כולל למשחקים שנשענים על מודל ריאליסטי של מערכת כלשהי. יש סימולציות חברתית כמו הסימס, סימולטורים של בניה וניהול כמו SimCity, וסימולטורים של מטוסים ומכוניות

סמוק - רימון עשן, כמעט תמיד במשחקי מולטיפלייר

ספויילר - הכוונה היא ששחקן מגלה לשחקן אחר מה מתרחש באיזושהו שלב במשחק או מגלה לו מידע אחר אשר רלוונטי למשחק ועל השחקן להגיע אליו בעצמו / לגלות לבד.

ספורט אלקטרוני - התייחסות לתחרויות במשחקים כאל ענף ספורט כשלעצמו. ישנן מדינות בהן גיימינג תחרותי הינו ענף ספורט הנתמך ונדחף על ידי הממשלה, כגון דרום קוריאה, סין, שוודיה, בולגריה רוסיה ועוד.

 


ע

עורך מפות - כלי באמצעותו ניתן ליצור ולערוך מפות קיימות של משחקים. העורך מיוצר על ידי מפתחי המשחק ומגיע עם המשחק עצמו, אך רוב המשחקים אינם מאפשרים יצירת מפות על ידי השחקנים.

עכבר - אמצעי השליטה העיקרי למשחקים על ה- PC. גיימר הארדקור תחרותי רציני זקוק לעכבר עם DPI גבוה, לצד פאד וגלשנים (ראו ערך), על מנת שכל תזוזה ולו הקטנה ביותר שלו תקלט. מחירי עכברים לגיימרים יכולים להגיע למאות שקלים.

 


פ

פאד - המשטח עליו מונח העכבר. גיימרים תחרותיים כבדים נוהגים לרכוש פאדים איכותיים שמחירם מגיע למאות שקלים. מטרת הפאד הינו לאפשר תנועה חלקה ככל האפשר לעכבר.

פא'ץ - ראו ערך Patch

פורט - ראו ערך Port

פיפוש - סדרת משחקים ישראלית שנוצרה על ידי רנן (רנארד) גלוזמן. הסדרה נחשבה לפופולארית ביותר בתחילת שנות ה-90 וזכתה למעמד של קאלט. את משחקי פיפוש ניתן להוריד מהלינק הבא: http://piposh.co.il/

 


צ

צילום מסך - ראו ערך SS / Screenshot

צ'יטר - ראו ערך Cheater

 


ק

קונסולה - כל מכשיר משחקים ייעודי שאינו מחשב. לדוגמא: פלייסטיישן, XBOX, WII. ישנן קונסולות ניידות כגון PSP ו-DS

קווסט - ראו ערך Quest

קמפיין - ראו ערך Campaign

קלאבים - שרתי משחק המנוהלים כמועדון סגור. הגישה לקלאבים נעשית על ידי רישום, או סלקציה ע"י בעלי המועדון

קלאן - ראו ערך Clan

קז'ואל - ראו ערך Casual Games

 


ר

ראש גדול - ראו ערך Big Head

רייד - ראו ערך Raid

 


ש

 שבט - ראו ערך Clan

 


ת

תאריך יציאה - התאריך שבו המשחק מגיע לחנויות וניתן לרכוש אותו. פעמים רבות נתון לשינויים.

 תפקידים - ראו ערך RPG


A

Ace - שחקן שמצליח לחסל את כל הקבוצה היריבה

Achivements - הישגים. מעין "מדליות" שהמשחק נותן לכם על עמידה באתגרים מסוימים. מכונה גם "גביעים" (Trophies) בגרסת הפלייסטיישן. שחקני XBOX אשר משחקים רבות רק לצורך השגת "הישגים" מכונים Achivments Whores.

Add-on - תוספת למשחק, לעיתים גם תוספת לשרת משחק שמוסיפה לו פונקציונליות חדשה

Admin - אחראי לשרת. האדמין לרוב יכול להרחיק שחקנים מהשרת או לתת להם BAN

AFK - לא נמצא מול המחשב (Away From KeyBoard)

AI - אינטלגנציה מלאכתותי של אובקייטים / דמויות במשחקים. ככל שה-AI מפותח יותר, כך הדמויות / אוייבים יהיו אנושיים ומתוחכמים יותר ( Artificial intelligence)

AIM - יכולת הפגיעה / כיוון של השחקן

AimBOT - צ'יט שמכוון באופן אוטומטי על שחקנים יריבים במשחק מולטיפלייר

AK-47 - הנשק קלצ'ניקוב, אשר נחשב לאחד הנשקים הפופולאריים ביותר במשחקים לצד M16.

AlienWare - חברת מחשבים מצפון ארה"ב (נרכשה ע"י DELL), המייצרת מחשבים Castum לגיימרים הנחשבים למחשבים ולניידים הטובים בעולם לצרכי הגיימרים. המותג נותן חסות בכל אירוע גיימרים, כולל אתרים וליגות כגון ESL.


מכונת Arcade
ALL Seeing eye - תוכנה שאינה פועלת כיום, ומטרתה הצגת שרתי משחק מכל המשחקים, ומכל העולם. התוכנה הייתה פופולארית מאוד בקרב גיימרים עד לסגירתה.

Ammo - תחמושת במשחק

Arcade - ההגדרה למכונות משחק קלאסיות, אשר היו נפוצות מאוד בשנות ה-80 ברחבי העולם.

Assault Rifle - נשק אוטומאטי כגון M16, קלצ'ניקוב וחברים

Avatar - תמונה קטנה של השחקן / דמות אהובה על השחקן אשר מופיעה במשחקים / פורומים בו הוא משחק, הדמות הוירטואלית אשר מייצגת את השחקן

 


 B

BAN - הרחקה תמידית משרת. לאחר מתן באן, השחקן לא יכול לחזור לשרת.

BB - שלום (Bye Bye)

BBL - חוזר עוד מעט (Be Back Later)

BG - משחק גרוע (Bad Game)

Big Head - כינוי גנאי לשחקנים "חדשים" אשר הורגים אותם הרבה באמצעות הד-שוטים

Bind - פקודה שהשחקן מכניס להגדרות המשחק בין אם ע"י עריכת קובץ הקונפיג ישירות או ע"י שימוש ב-Console, אשר מאפשרת קישור של פעולה במשחק למקש כלשהו. לדוגמא: Bind A SAY HELLO (ברגע שנלחץ על A, נכתוב בצ'אט של המשחק Hello).

Block - כאשר שחקן מפריע לשחקן אחר ללכת / לבצע פעולה ונעמד מולו. בחלק מהמשחקים ניתן "לעבור" בתוך השחקנים האחרים בקבוצתכם, אך חלק מהמשחקים לא מאפשרים זאת.

Boost - מקרה בו שחקן דוחף / מרים שחקן אחר.

Bootcamp - התארגנות של קבוצת שחקנים במקום מוגדר (חנות / בית של אחד השחקנים) למטרת אימונים. השחקנים מגיעים עם המחשבים שלהם ומתאמנים לקראת משחקים חשובים.

BOT - תוכנה אשר מדמה שחקן אנושי בשרת. בוטים הם אויבים ממוחשבים שמחליפים אויבים אנושיים, למשל במקרה של משחק מולטיפלייר נגד המחשב. בוט הינה מילת גנאי לשחקנים שאינם טובים.

BRB - מייד חוזר (Be Right Back)

B.T.K - נולד להרוג (Born to kill)

Bunny Jump - המונח נוצר במשחק Quake, והשתמשו בו רבות ב-CS בגירסאותיו הישנות (היה כבאג). הכוונה הינה לשחקן שמנתר בתוך המשחק כמו ארנב (קפיצה אחרי קפיצה כאשר לאחר כל קפיצה המומנטום רק גובר). ניתן לומר גם Bunny hop.

Busted - תוכנת אנטי צ'יטינג ישראלית אשר משמשמת בעיקר למשחק CS 1.6

BYOC - אירוע שבמסגרתו השחקנים מביאים את המחשבים מהבית (Bring your own computer)

 


C

Camp - כאשר שחקן "חונה" במקום מסויים ולא זז ממנו, הרי הוא "מתקמפר"

Campaign - כינוי לקבוצה של מפות או שלבים שמחוברים יחדיו באופן תמטי, למשל על ידי עלילת המשחק.

Casual Games - תיאור של משחקים שאינם "כבדים" (כלומר מפוצצי גרפיקה / לקונסולות וכדו'). בין היתר מדובר על משחקי פלאש, משחקים הפונים לקהלים מבוגרים יותר (כגון זומה) ולא בהכרח לגיימרים. משחקים אלו לרוב הינם השער דרכו עוברים חובבי משחקים לעולם הגיימרים.

Chat - האפשרות של לשוחח / להתכתב עם שחקנים אחרים בזמן משחק.

Cheat - כל רמאות במשחקים נכנסת תחת המילה "צ'יט". הכוונה לרמאות הינה כל דבר (תוכנה, שינוי הגדרות, שינוי מנוע משחק וכדו') אשר נותן לשחק א' יתרון לא הוגן על שחקן ב'. ההחלטה מה נחשב הוגן ומה לא נקבעת על ידי קהילת השחקנים.

Cheater - שחקן המרמה ומשתמש בצ'יטים. שחקנים אלו לרוב מקבלים Ban כשתופסים אותם

Clan - קבוצה של שחקנים במשחק מסויים, המשחקים באופן תחרותי.

ClanBase - אתר אירופאי שהוקם במטרה לרכז את רשימת הקלאנים העולמית, ולארגן תחרויות ספורט אלקטרוני.

Config - הגדרות של המשחק. בחלק ממשחקי הרשת ישנו קובץ Config נפרד אותו ניתן לערוך

Console - תיבת קוד בתוך המשחק, אשר באמצעותו ניתן לשלוט במה שקורה במשחק וכן לשנות הגדרות.

CO-OP - משחקים שבהם אתם חלק מקבוצה / זוג, ועליכם לשחק יחד על מנת לנצח / לעבור שלב.

CPL - אירוע גיימרים המוני פופולרי שפשט רגל (Cyber profesinal league)

CTF - מוד פופולארי במשחקי פעולה, אשר נפוץ במשחקי UT ודומיו. במוד המטרה הינה לתפוס את הדגל של האוייב אשר נמצא בבסיסו, ובמקביל להגן על הדגל שלכם מפני חטיפתו ע"י האוייב. (Capture the flag)

CW - משחק בין קלאנים / קבוצות במסגרת תחרותית (Clan War)

 


D

DeathMatch - צורת משחק בה כולם משחקים נגד כולם, כלומר אין קבוצות. ראה גם Team Deathmatch

Dedicated server - שרת ייעודי למשחק מולטיפלייר. עשוי להיות מוקדם בחוות שרתים מרכזית או על המחשב של אחד השחקנים, אם חיבור הרשת שלו חזק מספיק.

DLC - מערכת הורדת תוכן נוסף למשחק ספציפי באופן דיגיטלי (Downloadable content)

DPI - רזולוציה של הדפסה / סריקה- Dots Per Inch. משמש גם למדידת רזולוציית האבחנה של עכברי מחשב.

DreamHack - מסיבת הרשת הגדולה בעולם, המתקיימת בשבדיה מדי שנה. לאירוע מגיעים כ-12,000 משתתפים עם מחשביהם הפרטיים, והוא נכנס לספר השיאים של גינס כמסיבת הרשת הגדולה בעולם.

DRM - מערכת הגנה על משחקים למניעת פריצה, העברת העותק לגורמים אחרים וכדו'. המערכת אינה אהובה על גיימרים עקב מגבלות שהיא מטילה עליהם, בעוד היא לרוב אינה מצליחה למנוע פיראטיות כלל, כך שפיראטים נהנים מהמשחק ללא כל הגבלה בעוד אלו שקונים את המשחק באופן חוקי צריכים להתמודד עם המערכת ומגבלותיה.

Drop - איבוד מידע בזמן משחק ברשת. כתוצאה מ- Drop השחקן עלול להתנתק לגמרי, לחוות לאגים או "קפיצות" במשחק, והמשחק יכול "להתקע" לרגעים.

 


E

E3 - תערוכת המשחקים החשובה ביותר בעולם, הנערכת מדי שנה בלוס-אנג'לס בקיץ. ב- E3 מוצגים כל המשחקים החדשים והחמים ביותר שעומדים לצאת באותה שנה או בשנים הבאות.

Eco - ב- CS, הכוונה לשמירה על הכסף בתוך המשחק בסיבוב הראשון, במטרה שבסיבוב שלאחר מכן השחקן יוכל לרכוש נשקים יקרים יותר. במידה והשחקן מבזבז את הכסף בסיבוב הראשון ונהרג מבלי להרוג חברי קבוצה אחרת - בסיבוב שלאחר מכן הוא יתחיל עם קצת כסף (אלא אם הקבוצה שלו ניצחה, גם אם מת).

E-Sport - ראו ערך "ספורט אלקטרוני"

ESL - ליגת הספורט האלקטרוני הפופולארית באירופה. פועלת במעל ל-30 מדינות ברחבי העולם. לאחרונה נפתחה שלוחה של הליגה בישראל.

ESWC - אירוע גיימינג הנחשב לגביע האלופות של המשחקים (Electronic sport world cup)

ETF2L - ליגת ה-Team Fortress 2 המובילה באירופה.

Expansion - הרחבה של משחק שמוסיפה לו עוד תוכן (מפות, שלבים, עלילה חדשה, נשקים, דמויות וכן הלאה), שיכולה להגיע בצורה של טלאי, DLC (ראה ערך) או משחק חדש לקניה בחנות

 


F

 Fail - תיאור כשלונו של שחקן במשחק. לעיתים מוסיפים את המילה "Epic" על מנת להאדיר את גודל הכשלון.

Faker - שחקן אשר גונב זהויות של שחקנים אחרים

Fatal1ty - שחקן Quake הנחשב לשחקן הטוב בעולם. הוציא ליין מוצרים לגיימרים עם חברת Creative

FCM - משחק קבוצות ידידותי (Freindly clan match)

FF - אש ידידותית (Friendly Fire), מצב משחק המאפשר פגיעה בחברי הקבוצה שלך ולא רק ביריב. כינוי גם למי שפוגע (בכוונה או בטעות) בחברי קבוצתו.

FFS - קריאת התפעלות / ייאוש של שחקן ממצב מסויים (For Fuck Sake ! או בתרגום חופשי: קיבינמאט, לעזאזל).

Flame - קללה

FPS - משחקי יריות מגוף ראשון (First person shooter), לדוגמא Counter-Strike, COD וכדו'. משמעות נוספות למושג הינו "פריימים לשנייה" (Frames per second), מדד למהירות התצוגה של המשחק על המסך. ככל שיש יותר פריימים, כך מהירות התצוגה גבוהה יותר והמשחק "זורם" יותר.

Frag - כאשר הורגים מישהו במשחק

Fragger - שחקן אשר מתמקד בהריגות ולא בהכרח בצרכי הקבוצה, אם כי לעיתים ניתן לוויכוח היות והריגה מרובה של היריב עוזר לקבוצה.

Frame - התמונה אותה רואים על המסך בכל רגע נתון

Framer - התייחסות לשחקן שיש לו לאגים, ונראה כאילו הוא זז - נעלם - זז - נעלם - זז - נעלם בתוך המשחק .

Fraps - תוכנה מצויינת ליצירת וידאו ממשחקים (צילום מה שרואים על המסך, בתוך המחשב, והפיכתו לוידאו באיכות גבוהה)

FS - קריאת גנאי לשחקן לא טוב (אפס)

FTW - בשביל הנצחון (For the win)

Full Team - מצב שבו שחקן / קבוצה הרגו את כל שחקני האוייב.

 


G

G2G - חייב לזוז (Got to go)

Galacticos - קבוצת Counter-Strike ישראלית אשר ייצגה את ישראל ב-2 אירועי ESWC בצרפת

Gamer - שחקן מחשב או קונסולות המשחק לפחות 20 שעות בשבוע

Game1 - ערוץ טלוויזיה לגיימרים וחובבי משחקים. בשנת 2005 הוקם ערוץ משחקים ישראלי באפיק 26 ב-YES שהיה שלוחה של Game1, אך לאחר כשנתיים הערוץ נסגר.

Gather - פיק-אפ במשחקים, כלומר בעל שרת מזמין מספר מסויים של שחקנים לשחק יחד בשרת בשביל הכיף.

 GG - משחק טוב (Good Game)

 GH / GR - סיבוב טוב (Good Half / Good round)

GJ - עבודה יפה, כל הכבוד (Good Job)

GL - בהצלחה! (Good luck)

GLHF - בהצלחה ותהנו (Good luck have fun)

go go go - קריאה נפוצה בתוך משחקים בתחילת המשחק או לזירוז השחקנים להשלים את המשימה

Gr8 - קריאה "מצויין" (Great)

  


H

Hacker - "האקר", שחקן אשר פורץ לשרת / לשחקנים במטרה להפריע להם ולפגוע בהנאת המשחק. לעיתים משתמשים במונח H@x0r (או Haxor).

Head shot - פגיעה בראש, לרוב תמיד עדיף לכוון לראש מאשר לרגלים או לפלג הגוף העליון, כי ברוב המשחקים פגיעה בראש מחסלת במהירות גבוהה יותר ונותנת יותר ניקוד. שחקנים אשר מצליחים לפגוע פעמים רבות ב-HS נחשבים לשחקנים טובים עם AIM מצויין.

Health points (HP)- "החיים של השחקן", לרוב מוצג באמצעות עמודה המראה את סטאטוס הבריאות של השחקן טרם ייפסל / ייהרג.

Heaton - אחד השחקנים הטובים בעולם ב-CS, היה שחקן בקבוצת NIP ו-SK (קבוצות טופ עולמיות)

HF - תהנה (Have Fun)

 High score - התוצאה הכי גבוהה במשחק, לרוב מי שמגיע אליה דואג להזין את שמו.

HLTV - אפליקציית שידור של Half Life במסגרתה ניתן להתחבר לשרת משחק ולצפות בשחקנים המשחקים בתוך השרת, אך מבחוץ.

HLSW - תוכנה לניהול שרתי משחק של Valve ע"י שליטה מרחוק

Host - אירוח, לרוב מתייחס למצב שבו שחקן פותח שרת על המחשב שלו ושחקנים אחרים מתחברים אליו כדי לשחק

 


I

IMO - שחקן מביע את דעתו (in my opinion)

in game - הסטאטוס של שחקן בזמן שהוא בתוך משחק, ולא רוצה שיפריעו לו.

 IRC - חדר צ'אט בהם הגיימרים הכבדים ביותר יושבים ומשוחחים אחד עם השני (Internet Relay Chat)

 


J

 j/k - סתם בצחוק (Just Kidding)

 JoyStick - ראו ערך "ג'ויסטיק"

 


K

K - האות K לבדה משמעותה "OK"

KD ratio - הכוונה היא ליחס בין כמות ההריגות שביצעתם לבין כמות הפעמים שנהרגתם במשחק (kill/death ratio)

Kick - בעיטת שחקן משרת. שחקנים שמפריעים / מקללים / משתמשים בצ'יטים מקבלים לרוב KICK מהאדמין. בניגוד ל- Ban, שחקן שקיבל Kick יכול לחזור ולשחק על השרת.

KK - ראשי תיבות של Okay Okay (כלומר בסדר, הבנתי).

kpro - ירידה על שחקן מקצועי שמבלבל לכם את המוח כאילו הוא אלוף העולם (ok pro). ניתן לשלב עם Kpro bro

 


L

L8r - אחר כך (Later)

Lag - חוויה נפוצה במשחקי רשת, כשהמשחק לא "זורם" ולא מגיב במהירות בשל בעיות חיבור מול השרת, עיכובים בתקשורת או Drop-ים. מתבטא לרוב בקפיצות ובקפיאות של התמונה. שחקן אשר יש לו לאגים נקרא "Lagger"

Lame - כאשר שחקן ותיק לא יודע לשחק טוב, קוראים לו "ליים" ולא "ניוב"

Lan-Party - אירוע גיימרים שלרוב נערך במתכונת BYOC (ראו ערך)

Lan-Shop - חנות שיש בה מחשבים עם משחקים / קונסולות עם משחקים, וכל מטרתה היא לאפשר לשחקנים לשחק במקום תמורת תשלום. במדינות רבות בעולם הלאן שופים מוצלחים מאוד ומהווים מקום מפגש לגיימרים.

Lawl - בדומה ל-LOL, הבעת צחוק (Laughing A Whole Lot)

Leet - קריאה לשחקן טוב (Elite - ראו גם "1337")

LMAO - משהו מצחיק נורא (Laughing My Ass Off)

LOL - מצחיק מאוד, צוחק בקול רם  (laughing out loud)

 


M

Mana - השם שניתן לנקודות "קסם" במשחקי תפקידים / פנטזיה. לרוב המאנה מוצגת כפס המראה את כמות האנרגיה של הקוסם על מנת שיוכל לתכנן את מהלכי הקסם הבאים במשחק.

Match - משחק בין 2 קבוצות

Meh - "בסדר" / "פושר", מילה שמטרתה להראות שמשהו לא הרשים אותנו מי יודע מה

Melee - שם שניתן לכל נשק קר לקרב פנים-מול-פנים כדוגמת סכינים, מחבטים, חרבות, גרזנים וכד', בניגוד לנשקים "חמים" שיורים קליעים או לנשקים קרים לטווח ארוך (חץ וקשת, סכיני הטלה).

MMO - משחק המוני ברשת, משחק רשת עם כמות גדולה (מאות ואלפים) של שחקנים המשחקים בו-זמנית על אותו שרת

MMORPG - משחק תפקידים המוני ברשת (Massively Multiplaye Online Role-playing Game), הז'אנר הנפוץ ביותר של משחקי MMO. לרוב מדובר על משחקי פנטזיה, שהבולט ביניהם הינו World of Warcraft

mofu - קללה במשחקים שאין להשתמש בה בויגיימס (Mother fucker)

Mouse Skates - מדבקות טפלון עם צד אחד חלק, אשר מדביקים אותן על רגלי העכבר למחשב וע"י כך העכבר מחליק מהר יותר על הפאד (ראה ערך)

 MS - מילי שנייה, כלומר אלפית השנייה. לרוב משומש כקביעת מהירות ההתקשרות בין הקליינט לשרת (Client / Player to Server).

Multi-Clan - ארגון אשר מחזיק מספר קבוצות / שחקנים למשחקים שונים תחת אותה כותרת (טאג)

  


N

N1 - קריאת תשבוחת חיובית (nice 1)

Nick - כינויו של השחקן במשחק

Nintendo - חברת משחקים וקונסולות מהמובילות בעולם. בין היתר היצרנית של קונסולות WII וה- DS

 Noob - שחקן חדש (לרוב קריאה גנאי). מילים נרדפות: Nab, nib, n00b, NewB (מהפירוש דם חדש: New Blood)

NP - אין בעיה (No problem)

NS - פגיעה יפה! (Nice Shot)

NTSC - צורת שידור אמריקאית. ראה ערך PAL

 


O

ODC - טורניר קצר שמתקיים במהלך יום אחד, לרוב בשעות הערב (One Day Cup)

Offline - התייחסות של שחקנים לכל מה שקורה מחוץ למשחק רשת

OMG - קריאת התפעלות של גיימרים (Oh My God)

OMFG - כמו הקריאה הקודמת, רק ביתר התלהבות / הפתעה (Oh My Fucking God)

Online - התייחסות למה שקורה על גבי האינטרנט.

OT - מחוץ לנושא, משהו שלא קשור ( Off topic)

Owned - שולט. כאשר שחקן הורג שחקן אחר מלא פעמים, הוא Owned him.. כלומר השחקן השני "שייך לו"

 


P

PAL - צורת שידור אירופאית. בקונסולות משחק, קונסולות PAL אירופאיות לרוב אינן יכולות להריץ משחקים שנמכרים בארה"ב או באסיה, ולהפך. הפלייסטיישן 3 יוצא דופן בכך שהוא אינו חוסם משחקים מצורות שידור אחרות.

Patch - טלאי, תוספת / תיקון למשחק מסויים יש להורידו ולהתקינו. לרוב הפאצ'ים משוחררים על ידי החברה שפיתחה את המשחק, וניתן למצוא אותם באתרה או באתרים מובילים. מרבית המשחקים כיום כוללים עדכון אוטומטי.

PlayStation - קונסולות המשחקים מבית סוני. הגירסא העדכנית ביותר הינה פלייסטיישן 3.

PCW - אימון בין 2 קבוצות (Practice clan war)

Ping - הזמן שלוקח לתשדורת להשלח ממחשב השחקן לשרת המשחק (ראו גם MS)

PLZ - בבקשה (Please)

Port - המרה של משחק ממכשיר למכשיר, למשל מקונסולה למחשב. משמעות נוספת: שער תקשורת בין מחשבים שמצטרף לכתובת ה- IP של המחשב, ומפנה את התקשורת לשרת או לתוכנה שמאזינה לאותו שער ספציפי, מה שמאפשר למשל לפתוח מספר שרתי משחק על אותה כתובת IP.

Pro - פרו, גיימר הארדקור מקצועי המשחק באופן רציני ומשתתף בתחרויות

PSP - קונסולות המשחקים הניידת של סוני

PVE - שחקן-נגד-סביבה, כלומר נגד דמויות ממוחשבות, בניגוד ל- PVP שהוא שחקן-נגד-שחקן אנושי

PVP - שחקן-נגד-שחקן אנושי, בניגוד ל- PVE שהוא שחקן-נגד-סביבה (כלומר, נגד המחשב)

Pwnz - שליטע, מילה המתארת את הדומיננטיות של שחקן אחד על גבי אחר. גם: Pwned, Powned ודומיו

 


Q

 Quest - משחקי חידה. המשחקים לרוב מתבצעים במסכים סטאטטים בה הגולש יכול לנווט בתוך חדרים / עולמות, ולזכות בחפצים ולהתקדם בעלילה ככל שהוא מצליח "לפענח" את האתגרים שבמשחק. משחקי קווסט פופולאריים במיוחד על ידי נשים.

 


R

Rape - קריעה מוחלטת של שחקן מסויים את השחקן האחר (או קבוצה וכדו')

Raid - הכוונה הינה לפשיטה, ביצוע משימה. לרוב מתייחס למשחקים המוניים (WOW וכדו'), כאשר גילדה מבצעת רייד באחד המבוכים במשחק.

RCON - סיסמת שרת המשחק לגישה מרחוק (סיסמת האדמין הראשי אשר באמצעותה ניתן להפיל / לשנות דברים בשרת)

rdy - "מוכן" בקיצור (Ready)

Recoil - התגובה של הנשק במשחק לאחר שיורים בו (רתע). לעיתים אם מרססים הנשק רוקד, ולעיתים הוא שומר על יציבות.

Reload - טעינת הנשק במשחק.

Reserved slot - מקום שמור בשרת לשחקן מסויים. לרוב יש מקום שמור לאדמינים, או לשחקנים משלמים (Donate).

Restart - התחלה של משחק מחדש, בין אם התחלה של שלב/מפה/סיבוב במשחק רשת.

Retry / Reconnect - התחברות מחודש לשרת.

Real-Life - ובקיצור RL- התייחסות למה שקורה מחוץ למשחק, קרי בחיים האמיתיים.

Rocket Jump - תיאור מצב שבו השחקן משתמש בנשק נפיץ על מנת לקפוץ לגבהים מטורפים. נפוץ במשחקים כגון TF2 אם בוחרים את דמות ה-Soldier ובמשחקים UT ו-QUAKE.

ROFL - מצחיק בטירוף (Rolling On the Floor, Laughing)

ROFLMAO - מתגלגל על התחת מרוב צחוק (Rolling on the floor laughung my ass of)

ro ro ro -  כמו go go go רק ברוסית (לעיתים כותבים Davai)

Round - סיבוב, במשחקי רשת רבים השחקנים משחקים מספר סיבובים בכל מפה עד להגשמת המטרה או סיום הזמן שנקבע מראש.

RPG - משחקי תפקידים ממוחשבים,  ז'אנר שצמח מתוך ספרות הפנטזיה ומשחקי התפקידים השולחניים הראשונים, כמו מבוכים ודרקונים, ומתאפיין ביצירת ופיתוח דמות או חבורה של דמויות, הובלתן דרך סיפור הרואי ושדרוג יכולותיהן וציודן על ידי השלמת משימות והבסת אויבים (Role Playing Games)

RR - התחלת המפה מחדש (Restart Round)

Rush - ריצה מהירה של שחקן לעבר הקבוצה / השחקנים היריבים. במשחקי אסטרטגיה- חתירה מהירה למגע עם האויב במטרה לחסלו במהירות לפני שהוא יצר הגנות. ה-rush הינו הניגוד המוחלט של Camp

  


S

Score - התוצאה של השחקן בסיום המשחק

Sensitivity - רגישות עכבר, ברוב המשחקים ניתן להגדיר את מהירות התנועה של העכבר.

Server - שרת למשחקי רשת אליו מתחברים השחקנים ומשחקים אחד נגד השני

Settings - מרכז ההגדרות של כל משחק, בו ניתן לקבוע את איכות הגרפיקה, מאפיינים אישיים, הגדרות מקשים ועוד.

Shooter - ראו ערך FPS.

Skin - אפשרות להחליף את הביגוד של דמות השחקן (האוואטר) או צורתו. משחקים רבים מאפשרים לשחקנים לשנות את דמויות המשחק לפי רצונם על מנת ליצור חיבור עמוק יותר לאוואטר שלהם.

Slot - מקום לשחקן בתוך השרת (לדוגמא יש מקום ל-10 שחקנים = 10 slots)

Sniper - התיאור לשחקן אשר משתמש בנשקים עם כוונות לפגיעה מרחוק, ולרוב לא מסתער אלא מתקמפר (Camp).

Spam - הצפה מכל סוג, אין אם בצ'אט או בתוך המשחק על ירי ירי מתמשך ובלתי נפסק, או שימוש בסאונד.

Speed Hack - צ'יט באמצעותו השחקן הולך מהר יותר ברחבי המפה ממה שהוא אמור.

Spectator - שחקן אשר מחובר לשרת משחק וצופה במתרחש "מבחוץ", אך אינו פעיל בתוך המשחק.

Spawn - מקום בו השחקן נוצר בתוך עולם המשחק וממנו מתחיל לשחק.

 SS (ScreenShoot) - צילום מסך, נפוץ במשחקים תחרותיים או כאשר רוצים לשתף חברים בתוצאות שהיה לכם במשחק. לרוב נעשה באמצעות כפתור ייעודי לכך בתוך המשחק, אך אפשרי לצלם באמצעות "Print Screen"

Steam - חנות אלקטרונית ושירות משחקים פופולרי עם מעל ל-25 מליון מנויים. מרבית המשחקים החדשים שיוצאים כיום בקופסא יוצאים גם בחנות סטים.

STFU - סתום ת'פה ועכשיו (shut the fuck up)

SU - סתום! (Shut Up)

Survival - מוד פופולארי במשחקי פעולה (בעיקר L4D), במסגרתו השחקן צריך להתמודד עם גלים חוזרים ונשנים של אוייבים, אשר לא מפסיקים להגיע - עד למותו של השחקן בסופו של דבר. המטרה היא לנסות לשרוד כמה שיותר זמן.

 


T

 Tag - הכינוי של הקבוצה, לרוב כינוי מקוצר (לדוגמא הטאג של Vgames או VG).

Tank - תפקיד ספציפי במשחק קבוצתי- שחקנים שעומדים בחזית במטרה לספוג אש ולהגן בגופם על השחקנים שעומדים מאחוריהם. לרוב מדובר בשחקנים שיכולים לספוג נזק רב, וזוכים לריפוי מתמשך משחקנים אחרים שעומדים מאחוריהם.

TBH - להיות כנה (to be honest)

TBA - יפורסם בקרוב (To be announced)

TDM - ראו ערך "Death Match", רק שה-T משמעותו "קבוצות".

TK - הריגת שחקן מהקבוצה שלך, במקום הריגת שחקן מהקבוצה הנגדית (Team Kill). לרוב נעשה על ידי ניובים, או על ידי שחקנים שבכוונה רוצים להפריע למהלך המשחק התקין. ראו גם Friendly Fire

Turn Baseg Strategy - משחק אסטרטגיה שבו שחקן א' מבצע פעולה, וממתין ששחקן ב' יבצע פעולה לאחר מכן. כל שחקן יכול לבצע פעולה אחת ולהמתין לפעולה הנגדית של השחקן השני (לדוגמא שחמט).

Twin Galaxy - אתר המרכז את תוצאות השיא במכונות ה-Arcade הישנות. הדירוג הראשון הוקם בשנת 1983 ע"י המייסד וולטר, ומאז נחשב לאתר המרכזי בכל הנוגע לשיאי קונסולות, ועובד בשיתוף עם ספר השיאים של גינס.

 


U

UI - הממשק שמקשר בין המשחק לשחקן, כלומר כל פעולה שהשחקן מבצע עוברת דרך ה-IU ובכך משפיעה על מה שקורה בתוך המשחק.

Update - עדכון שמתבצע במשחק, בין אם אוטומטי או ע"י הורדה יזומה והתקנה על ידי השחקן. למשחקי רשת יוצאים עדכון רבים עקב השימוש הרב של הקהילה והפדבק במציאת באגים / רצון לשפר את המשחק.

 


 V

Valve - החברה שיצרה את Half Life, שעזרת ליצירת המשחק Countet-Strike וההמשך ידוע. החברה נחשבת לאחת המפתחות המצליחות בעולם המשחקים, ובבעלותה גם החנות האלקטרונית Steam.

Versus - תיאור של מצב משחק שבו קבוצה אחת משחקת נגד קבוצה אחרת, או שחקן מול שחקן.

 


W

W8 - המתן (Wait!)

WallHack - צ'יט בעזרתו השחקן רואה דרך קירות.

WCG - אירוע הגיימינג הנחשב לאולומפיאדה של המשחקים (World cyber games)

Wii - קונסולת המשחק של נינטנדו, פונה בעיקר לקהל צעיר וקהל מיינסטרים שאינו גיימר. הקוסולה התפרסמה בזכות שלט מזהה-תנועה אלחוטי ראשון מסוגו.

WoW - משחק רשת המוני עם מעל ל-12 מליון שחקנים פעילים המשלמים מנוי חודשי. נחשב לאחד מהמשחקים ההמוניים (MMO) הפופולאריים בעולם ומייצר הכנסה בגובה מיליארדי דולרים לבליזארד, החברה שפיתחה אותו, ולאקטיוויז'ן, הבעלים שלה.

WTF - מה לכל הרוחות.. (What the fuck). לעיתים משתמשים ב-WTH (פירוש: what the hell או what the heck)

WUB - אוהב (הבעת אהבה לשחקן אחר)

 


X

Xbox - קונסולת המשחק של מיקרוסופט, המתחרה הראשית של הפלייסטיישן של סוני. בעלת שירות הרשת המצליח והמתקדם ביותר, Xbox Live. הגרסא העדכנית של הקונסולה הינה Xbox 360. לקונסולה בעיה שגורמת להתחממות יתר ומוות של המכשיר ונקרא "טבעת המוות" (ראה ערך)

XP - מדד בתוך המשחק המראה את הניסיון / רמה של השחקן. נולד במשחקי תפקידים והפך פופולארי מאוד במשחקים המוניים / משחקי פנטזיה, אך כיום נמצא כמעט בכל משחק בשוק.

 


Y

 YLOD - "אור המוות הצהוב", הגרסה של הפלייסטיישן 3 לטבעת המוות הידועה לשמצה של ה- X360. מחלה התוקפת אחוזים לא ידועים של קונסולות PS3 ונובעת ככל הנראה מהתחממות יתר של המערכת ונזילת ההלחמות.

 


Z

 Zboard - מקלדת שנוצרה לגיימרים בעלת פאנל מתחלף. למשחקים הבולטים ישנם פאנלים משלהם עם כפתורים מיוחדים אשר מלבישים על המקלדת, ובכך השליטה במשחק קלה יותר. פיתוח ישראלי !

 


סימנים ופרצופים של גיימרים

1337 - המילה "Leet" במספרים

10x - תודה (Thanks)

P:  - הוצאת לשון

(:  או (-:  - חיוך

D:  - חיוך ענקי

3> - לב (אהבה)

o_O - הרמת עין כאשר קורה משהו מוזר

^^ - חיוך, שמחה (פעמיים SHIFT + 6)

#NAME - כאשר אתם רואים "סולמית" ולאחריה מילה, לרוב זה מתייחס לערוץ של הקבוצה / שחקן ב-MIRC

 XD - חיוך ענקי עם עיינים סגורות (סמיילי שנקרע מצחוק)

(   - סוגריים ימניים בלבד. לרוב משתמשים בזה גיימרים מרוסיה, והכוונה היא כמובן לחיוך היות ולרוב בצ'אטים בתוך משחק, מופיע הניק של מי שכתב את ההודעה ולאחר מכן נקודתיים, ומה שכתב. במידה ולא כותבים כלום, אלא רק את הסימן (, זה יוצא כמו סמיילים. דוגמא: timmy: )


לא כללנו במילון זה מונח / מילה של גיימרים?? שוד ושבר! אנא דווחו לנו במהרה על ידי כתיבת תגובה בעמוד זה ואנו נעדכן. ניתן לשלוח גם במייל לכתובת: [email protected] 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:18 04.03.2010 | - artz - artz

    T_T

  2. 2

    13:22 04.03.2010 | גיימר גיימר (אורח)

    ראשון

  3. 3

    13:26 04.03.2010 | Eli_King Eli_King

    שלישי-אחלה מילון XD למדתי ממנו :P

  4. 4

    13:26 04.03.2010 | onslaught onslaught

    ענק D:
    מעניין, למדתי כמה דברים P:

  5. 5

    13:29 04.03.2010 | דוד דוד (אורח)

    !!!וואוו!!!
    אחי עשית לי את היום!!!!
    תמשיכו כך!! P:

  6. 6

    13:33 04.03.2010 | Evil Fury Evil Fury

    מגניב

  7. 7

    13:37 04.03.2010 | אחד שיודע אחד שיודע (אורח)

    למה הרוב זה "ראה ערך ..."?

  8. 8

    13:39 04.03.2010 | Jiddu Jiddu

    וואו איזו השקעה:P
    מגניב...

  9. 9

    13:40 04.03.2010 | עמוס עמוס (אורח)

    ענק!!!! lmao

  10. 10

    13:41 04.03.2010 | onslaught onslaught

    7 - כי יש מושגים שעדיף להסביר במילון האנגלית שלמטה.

  11. 11

    13:49 04.03.2010 | Shmati Shmati

    יפה מאוד! רעיון מצויין!

  12. 12

    13:51 04.03.2010 | אורי אורי (אורח)

    כולכם נובים !

  13. 13

    13:55 04.03.2010 | עופר ש עופר ש (אורח)

    שחכתם להגדיר מה זה משחק רשת (משחק פלאש) , ו FLASH GAME
    שאנשים ידעו

  14. 14

    14:00 04.03.2010 | עופר עופר (אורח)

    גם שחכתם לכתוב מה זה משחק קז'ואל.
    משחק אג'נדה
    UI של משחק
    AI - אנטלגנציה מלכותית
    TURN BASED GAME - משחק תורות
    SMG - תת מקלע

  15. 15

    14:04 04.03.2010 | puGs puGs

    N1

  16. 16

    14:04 04.03.2010 | Injection Injection

    נחמד (:
    ידעתי את רוב הדברים מראש D:

  17. 17

    14:05 04.03.2010 | timmy timmy (אורח)

    #14 - כל הכבוד ותודה, יתווספו בהקדם.

  18. 18

    14:05 04.03.2010 | undertaker97 undertaker97

    יפה מאוד.

    ידעתי מפה את רובם ^^

  19. 19

    14:05 04.03.2010 | NaorBlader NaorBlader

    רשמת Spwan ולא Spawn.
    איזה השקעה! D:

  20. 20

    14:18 04.03.2010 | גיימר גיימר (אורח)

    זו טעות לקבוע מספר שעות משחק שבועיות להגדרה של גיימר.

  21. 21

    14:22 04.03.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    א. ראו ערך "Hacke???
    ב.בקר - שבט בתת-משפחת פרים, שלו חשיבות גדולה ביותר לאדם מבחינה משקית.

  22. 22

    14:23 04.03.2010 | crabrocket crabrocket

    ואוו, סחתיין,ממש תודה!

  23. 23

    14:29 04.03.2010 | orikr20 orikr20

    Q - QUEST

  24. 24

    14:37 04.03.2010 | shahartal1996 shahartal1996

    פיפוש :P
    יי אחלה מילון

  25. 25

    14:38 04.03.2010 | timmy timmy (אורח)

    #23 - תותח, תודה!

  26. 26

    14:41 04.03.2010 | oridion oridion

    זה נכתב למשחקי פעולה בלבד?

    מה לגבי:

    later- l8r ,

    RP- roleplay

    בד"כ RL יופיע סתם ככה או עם I לפניו (in real life- IRL(

    E.T.A יכול גם להיכנס ב E לא?

  27. 27

    14:42 04.03.2010 | הרשה לי לתקן אותך הרשה לי לתקן אותך (אורח)

    " XD - חיוך ענקי עם עיינים סגורות."
    זה סמיילי שנקרע מצחוק.
    העיניים שלו סגורות כי... אף אחד לא יכול לצחוק עם עיניים סגורות, ומומלץ גם לא לנסות.

  28. 28

    14:44 04.03.2010 | יפה יפה (אורח)

    מאוד נחמד! תמשיכו כך!
    אגב ידעתם שהגיימרים הרוסים כותבים חיוך רק ב )
    והגרמנים רוב הזמן כותבים ^^
    סתם לידע...

  29. 29

    14:47 04.03.2010 | timmy timmy (אורח)

    #28 - אכן כן. ^^ נכלל במילון וגם RO RO RO שמאוד נפוץ אצל הרוסים. לגבי ה-( אכניס למילון.

  30. 30

    14:51 04.03.2010 | זסבזגהג זסבזגהג (אורח)

    WallHack מין הסתם אינו ציט אלה האק
    ציט זה כמו בGTA שהיוצרים של המשחק הוסיפו
    האק שמישהו מוריד תוכנה שמכוונת לו או שהוא יכול לראות דרך קירות לדוגמא

  31. 31

    14:56 04.03.2010 | Typix Typix

    ל- 28, עושים את זה הרבה בGTA IV, תמיד חשבתי שיש באג
    שלא רואים את הנקודותיים.

  32. 32

    15:14 04.03.2010 | אני אני (אורח)

    לא כתבתם מה זה RPG!
    כן, יש כאלה שלא יודעים...

  33. 33

    15:27 04.03.2010 | עידו עידו (אורח)

    לא בדיוק קשור לגיימרים
    אבל הרבה משתמשים ב-rly או O rly?

  34. 34

    15:27 04.03.2010 | TheHunter159 TheHunter159

    גאוני

  35. 35

    15:29 04.03.2010 | LoPoO LoPoO

    אפשר להכניס למילון גם קראק

  36. 36

    15:34 04.03.2010 | maxy16 maxy16 (אורח)

    אז אם אני לא מכיר הרבה מילים במילון הזה זה טוב לא? כי זה אומר שאני לא מבלה את כל החיים שלי באיזה משחק מרובה משתתפים. הידד!

  37. 37

    15:39 04.03.2010 | עוד משהו! עוד משהו! (אורח)

    אני ממש לא יודע מזה FTW. אני יודע מזה WTF אבל לא FTW
    הסבר פליז!!!

  38. 38

    15:40 04.03.2010 | guy2009 guy2009

    חחחח חזק

    חידשת לי כמה דברים :)

  39. 39

    15:50 04.03.2010 | 37 37 (אורח)

    סוף סוף תיקנתם את ההורדה של פיפוש!
    כל הכבוד לVGAMES!!!

  40. 40

    15:57 04.03.2010 | Pr0bl3m Pr0bl3m

    שכחתם את CTF ואת TDM.

  41. 41

    16:00 04.03.2010 | Pr0bl3m Pr0bl3m

    אה, ויש גם Kekeke ו-All your base.

  42. 42

    16:02 04.03.2010 | timmy timmy (אורח)

    #40 - צודק, תודה.

  43. 43

    16:03 04.03.2010 | Pr0bl3m Pr0bl3m

    וגם Haxor.

  44. 44

    16:04 04.03.2010 | kuk kuk (אורח)

    כתבת "סמיילים שנקרע מצחוק" במקום "סמיילי שנקרע מצחוק" בערך XD

  45. 45

    16:13 04.03.2010 | DeadlyBoy DeadlyBoy

    ציטוט:
    "שחקני XBOX אשר משחקים רבות רק לצורך השגת "הישגים" מכונים Achivments Whores."
    לא חשבתם שיש פה גם ילדים קטנים? מה זה המילים האלה?
    וגם אני משחק לפעמים בשביל אצ'יבמנטים, אז מה?

  46. 46

    16:36 04.03.2010 | ירדן ירדן (אורח)

    אחלה מילון תודה.

  47. 47

    16:44 04.03.2010 | qwe123 qwe123 (אורח)

    שכחתם LAG וגם LAGGER.
    ב-K\D RATIO זה יחס הריגות ולא הפרש הריגות.

  48. 48

    16:44 04.03.2010 | >< >< (אורח)

    45 לא הם הציאו את המושגים..

  49. 49

    16:45 04.03.2010 | qwe123 qwe123 (אורח)

    בעצם יש LAG, לא שמתי לב.

  50. 50

    16:48 04.03.2010 | רועי רועי (אורח)

    פשששששש איזו השקעה אתם חיבים להביא לו קידום ואואו

  51. 51

    16:52 04.03.2010 | ©~L-ad~© ©~L-ad~©

    חחחחחח נחמד לומדים פה ושם.......

  52. 52

    16:52 04.03.2010 | .ץ. .ץ. (אורח)

    יש עוד הרבה חחחח אבל אחלה רעיון באמת!
    רק חבל שעשיתם את זה ככתבה ולא כממש עמוד של VGAMES בשביל גיימרים מתחילים

  53. 53

    17:00 04.03.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    45-שחקני אצ'יוומנטים !מכונים! Achivments Whores זה משפט מאוד אובייקטיבי. וזה באנגלית אז ילדים קטנים לא יבינו. תכל'ס גם אני משחק יותר בגלל אצ'יוומנטים אז אני פשוט לא מתייחס...

  54. 54

    17:01 04.03.2010 | הנה הנה (אורח)

    שכחתם את PLAYGU !!!...

  55. 55

    17:16 04.03.2010 | ohadl11 ohadl11

    55 :)

    ואחלה מילון, אומנם ידעתי את הרוב אבל למדתי איזה 5-6 מושגים =]

  56. 56

    17:41 04.03.2010 | -yellowblood- -yellowblood-

    Sub / Substitute - שחקן מחליף, בדרך-כלל קבוצות משתמשות ב-Sub כשחסר להם שחקן. נקרא גם Merc / Mercenary.

  57. 57

    17:44 04.03.2010 | סס סס (אורח)

    מה לגבי TEA BAGGING?

  58. 58

    18:00 04.03.2010 | Negreanu Negreanu

    (.).)

    that boobs

  59. 59

    18:16 04.03.2010 | גיימר גיימר (אורח)

    מילון מועד מוגבל במוסגים ו לדעתי זה רק ידעה של אדם אחד . ויש כאן דברים כללים מידי . צריך להוסיף ארבה מוסגים

  60. 60

    18:28 04.03.2010 | KIRBY KIRBY

    טווווב

  61. 61

    19:12 04.03.2010 | l336 u53r l336 u53r (אורח)

    l33t זה גם שפת כתיבה שבה משתמשים בסימנים ומספרים במקום אותיות, בתכלס רוב המושגים פה L8T בא במקור מL33T

    דרך אגב שחכתם:
    W8 - wait חכה...

  62. 62

    19:27 04.03.2010 | SHIMRI999 SHIMRI999

    אחי יפה מושקע!!!!

  63. 63

    19:30 04.03.2010 | MBoomer MBoomer (אורח)

    ד"א שכחתם כמעט הכל, יש פה אולי, ואני אומר אולי 5% מהמושגים שקימים, זה אומר שיש פי 20 בערך ממה שיש לכם פה, ואני מכליל בזה קצת(מאוד)

  64. 64

    19:34 04.03.2010 | Pele2007 Pele2007

    אסולט רפייל זה לא נשק אוטומטי...
    זה רובה סער!
    וFARG זה גם רימון
    עם כבר תסביר לאנשים מה זה MAG ו MG

  65. 65

    19:39 04.03.2010 | lgmtk lgmtk

    SURVIVAL יא אהבל

  66. 66

    19:43 04.03.2010 | Android Android

    חיים - ראו ערך Health points
    לול.

  67. 67

    20:07 04.03.2010 | swatman-ofer swatman-ofer

    למה לא הכנסתם מה זה משחק קז'ואל
    גיימרים זה לא רק FPS
    הרוב משחקי במשחקי קז'ואל ואלה הבנות

  68. 68

    20:30 04.03.2010 | swatman-ofer swatman-ofer

    דרך אגב בזומביט בין המנחים היו גם איל קציס חשוב לכתוב

  69. 69

    21:17 04.03.2010 | DarkRay DarkRay

    היה לי זיבורד, אבל לצערי הוא התקלקל, מקשי הפרפר היו פתטיים, אבל הפאנל הרגיל היה מדהים, אפילו טוב יותר מהמקלדת שיש לי כיום (היה קשה למצוא לה תחליף אחרי 4 שנים) RAZER LYCOSA

  70. 70

    21:19 04.03.2010 | DarkRay DarkRay

    BTW שכחתם את BTW, ואת רייזר, ואת סטילסירייס ואת ALIENWARE

  71. 71

    22:11 04.03.2010 | ^_Demon_^ ^_Demon_^

    סימנים ופרצופים:
    :O
    :(
    -_-
    :X
    8)
    :/
    :S

  72. 72

    22:11 04.03.2010 | source144 source144

    אדיר !!

    גם מה ש70 אמר ויש לי כמה לתיקון:

    תיקון/הוספה:

    Spam - כאשר שחקן נמצא באש אויב כבדה או סתם כאשר יורים למקום שחושבים שבו האויב נמצא בלי לדעת בדיוק היכן או במי האש תפגע (לרוב יורים הרבה לאזורים שנמצאים מאחורי משהו שלא ניתן לראות דרכו) נפוץ מאוד בTeam Fortress 2.

    MS - מילי שנייה, כלומר אלפית השנייה. לרוב משומש כקביעת מהירות ההתקשרות בין הקליינט לשרת (client/player to server).

    Fragger - שחקן המתעלם מצרכי הקבוצה שלו ומתמקד רק בהריגות.

    Rup - בקשה/שאלה לקבוצה השנייה/האויב במשחק מולטיפלייר (לרוב FPS) לשנות את מצבו לReady כדי שהמשחק יוכל להתחיל. לרוב בתחרויות או משחקי חימום (pcw-ים). - rup = ready up.

    CW - משחק תחרותי בין קלאנים בתחום ליגה/תחרות/ODC וכד'. ClanWar.

    ETF2L - ליגת TF2, Team Fortress 2, הגדולה ביותר באירופה. - European Team Fortress 2 League.

    Full Team - מצב בו קבוצה/שחקן אחד/ת הרגו את כל הקבוצה של האויב ולא השאיר/ו אף אחד חי, במצב כזה רצוי לפרוץ ולהתקדם כמה שיותר מהר לפני שהקבוצה השנייה תחזור לחיים. (בהקשר למשחקים תחרותיים בסגנון Team Death Math כמו TF2) במשחקים ללא חזרה לחיים (במצבים תחרותיים) מסמל שחקן אחד שהרג את כל קבוצת האויב או קבוצה שהרגה את כל קבוצת האויב מבלי למות. (כמו בCSS)

    וזהו! בבקשה להוסיף :D

  73. 73

    23:31 04.03.2010 | timmy timmy

    כל הכבוד, המשיכו להעלות מונחים נוספים ואנחנו נמשיך לעדכן.

  74. 74

    23:32 04.03.2010 | fenx fenx

    GJ :)

  75. 75

    00:45 05.03.2010 | Stairway2Heaven Stairway2Heaven

    קבל ח"ח על ההשקעה טומי, רק בהתחלת המאמר תתקן את זה שיהיה כתוב "מילים חדשות".

    תודה אחי.

  76. 76

    00:46 05.03.2010 | תיקון** תיקון** (אורח)

    יש לי תיקון קטן....
    לא כ"כ קשור למילון עצמו אלא לכותרת למעלה...
    כתבתם "לעדכנו במילים חדשים"
    מילים זאת נקבה אז צריך להיות רשום שם "מילים חדשות"

    זהו :)
    בסה"כ מילון ממש טוב!

  77. 77

    08:30 05.03.2010 | יובל בירב יובל בירב

    כן, זה היה "מונחים חדשים" ואז ניצן החליף ל"מילים" ושכח לתקן.

  78. 78

    10:24 05.03.2010 | ITAYBRON ITAYBRON

    יש את המונח BAGEM AND TAGEM שלא כתבתם!!!

  79. 79

    10:25 05.03.2010 | ITAYBRON ITAYBRON

    סליחה כתובים את זה ככה bag em and tag em

  80. 80

    10:38 05.03.2010 | yaniv545 yaniv545

    מגגגניב יעזור להרבה אנשים עבודה ייייפה!!!!

  81. 81

    10:46 05.03.2010 | truejaz truejaz

    מי שכתב את זה לא יודע אנגלית
    שמישהו יעבור על זה ויתקן את השתויות שהוא כתב שם

  82. 82

    12:09 05.03.2010 | מקס מקס (אורח)

    ל RO RO RO אין שום משמעות ברוסית, אבל לDAVAI יש.

  83. 83

    12:54 05.03.2010 | :) ff :) ff (אורח)

    יש גם :LON (Laughing on noob

  84. 84

    13:16 05.03.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    איזה מין מילון זה אם כל מילה זה: "ראו ערך X".

  85. 85

    13:31 05.03.2010 | SkatMan SkatMan

    Lame - כאשר שחקן ותיק לא יודע לשחק טוב, קוראים לו "ליים" ולא "ניוב"

    מה זה ניוב? נראה לי שהי' קצת מיותרת

  86. 86

    14:55 05.03.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    GL - גם משגר רימונים...

  87. 87

    15:18 05.03.2010 | איתי איתי (אורח)

    כל הכבוד!!!! הגעתי לD

  88. 88

    16:02 05.03.2010 | the who the who (אורח)

    באמת כל הכבוד. למדתי דברים חדשים :)

    ד"א - LOL - מצחיק מאוד (laughing out loud)
    תיקון - צוחק בכל רם .

    יש גם את ROFL ( ROLLING ON FLOOR ( מצחוק )

  89. 89

    16:03 05.03.2010 | THE WHO THE WHO (אורח)

    צוחק בקול קם *

    ויש גם את סימן - * שזה תיקון משפט....

  90. 90

    20:07 05.03.2010 | ldfgfdsg ldfgfdsg (אורח)

    ל-88
    ROFL אומר rolling on the floor laughing
    יש גם roflmao שזה rolling on the floor laughing my ass off

    הקטע הוא שאי אפשר לעשות מילון של הכל...בכל משחק הקהילה ממציעה סלנג משלה...לדוגמא..rocket boos,כנראה אתה משחק TF2 או משהו אחר כי בUT אומרים shield jump (שימוש בשילד גאן על מנת לקפוץ גבוהה יותר).

  91. 91

    20:10 05.03.2010 | cool cool (אורח)

    מגניבב מילון טוב, כדאי להתחיל מזה

  92. 92

    23:37 05.03.2010 | שלומי שלומי (אורח)

    FTW-זה For The World ולא For The Win...

    מי מסכים איתי?

  93. 93

    02:01 06.03.2010 | Regone Regone (אורח)

    ל 92 אני שמעתי מרוב החברים שלי For The Win
    ו TT_TT
    פרצוף בוכה בסגנון אנימה

  94. 94

    18:20 06.03.2010 | swatman-ofer swatman-ofer

    שימו לב ההגדרה של AI לא נכונה
    ככל ש AI יהיה מתוכנת טוב יותר , זה לא שהאוייבים יהיו חזקים יותר (כי אני יכול גם עם AI מטומטם לעשות אוייבים חזקים שפשוט יש להם כח אש חזק) אלה הם ייראו יותר אנושיים , כלומר כאילו אדם אמיתי משחק איתם והם לא מתוכנתים ללכת במסלול בנארי בנארית.
    דוגמא לכך אפשר לראות ב OFP 2 שהאוייבים בכל מצב מנסים לאגף אותך כאשר אחד מהם מנסה לרתק אותך לרצפה וכל השאר מנסים להגיע מסביב לאזור שלך.

  95. 95

    02:27 07.03.2010 | Sidewinder. Sidewinder.

    NOOB וNEWB זה ממש לא אותו דבר,פור פאק סייק.

  96. 96

    03:17 07.03.2010 | Novril Novril

    "Gamer - שחקן מחשב או קונסולות המשחק לפחות 20 שעות בשבוע"
    זאת הגדרה מדעית?

  97. 97

    11:58 07.03.2010 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 96:
    זו הגדרה לא רעה דווקא, אני גם משתמש פחות או יותר בהגדרה דומה (15-20 שעות). היא לא מושלמת, אבל אני לא מכיר הגדרה טובה יותר.

  98. 98

    21:26 08.03.2010 | אבן שושן 6 אבן שושן 6 (אורח)

    שכחתם ערך - ספוילר!

  99. 99

    12:26 12.03.2010 | עוד משהו:P עוד משהו:P (אורח)

    nerdחנון

  100. 100

    21:38 12.03.2010 | zivbu9 zivbu9 (אורח)

    crytek
    cryengine
    unreal engine
    זו** גרפיקה

  101. 101

    11:50 15.03.2010 | timmy timmy

    המילון עודכן

  102. 102

    12:55 19.03.2010 | Jiddu Jiddu

    אלוי תוציאו את המילון לחנויותXDD
    *ציניות*

  103. 103

    16:28 28.03.2010 | יש עוד מיליון וחצי ערכים ששכחתם יש עוד מיליון וחצי ערכים ששכחתם (אורח)

    שם^^^^^^^^^^^

  104. 104

    22:25 28.03.2010 | Wan7ed Wan7ed

    תוסיפו את המושג:
    UBER

  105. 105

    10:19 04.04.2010 | nison19 nison19 (אורח)

    אחי עם אתה כבר משקיע תשקיע עד הסוף ו תוסיף את כול המושגים לא רק את מה שמשתמשים לרוב !!! רוצה תבוא לאשכול שלי ו תוסיף !!!!1 לכניסה לאשכול לחץ על המשתמש ושבוע טוב ותמיר חח אין מישתמש יותרררר!

  106. 106

    18:18 16.04.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    assault יכול להיות גם חצי אוטומטי(semi)

  107. 107

    20:33 22.04.2010 | ג ג (אורח)

    לא רשמת מה זה directx ומה זה crack

  108. 108

    15:49 01.05.2010 | SaTLaNzZz SaTLaNzZz

    יפה ! המשיכו כך קהילת Vgames ! כל הכבוד לכם !
    עזרתם לי מאוד !
    אני הכותב ה108 חחח !!!! LoL
    ושכחתם להוסיף מה זה המונח : LoL

  109. 109

    16:20 02.05.2010 | DeF3ar DeF3ar

    יפה!=]

  110. 110

    22:50 04.05.2010 | Mr.Omer Mr.Omer


    יפההההה ההשקעה !!!

  111. 111

    21:28 16.06.2010 | אנדרו אנדרו (אורח)

    85~ טעות חח
    ניוב = NEW-b = שחקן חדש..
    נוב זה קיצור
    אגב אני 111 D:

  112. 112

    16:38 28.06.2010 | 105 - 105 - (אורח)

    105 - I hope you and your family will get to an accident.
    I just hate dumb people like you, and ofcurse moron kid like won't understand even this low level of english.

  113. 113

    16:38 28.06.2010 | . . (אורח)

    like you*

  114. 114

    03:35 17.07.2010 | vucv vucv (אורח)

    איך כן הוספתם ESL וESPORT
    אבל לא הוספת MLG לקטגוריה בM
    הלא MLG זו הליגה הכי גדולה באמריקה, ולמרות שאתר זה לכך בחסותו את השלוחה של ESL לישראל מן הרואי שהתר שעדיין מכבד אותו לגיימינג מכל סוג יוסיף גם מידע על MLG. לפחות את המושג....

  115. 115

    12:39 22.07.2010 | ek355 ek355

    תתקנו את בעיית ההתחממות זה מזמן לא נכון(היום כל מי שקונה xbox מקבל את זה עם jasper אז זה לא רלוונטי

  116. 116

    20:56 31.07.2010 | לא היה לי כוח להתחבר חחח לא היה לי כוח להתחבר חחח (אורח)

    שכחתם easter egg

  117. 117

    03:45 17.08.2010 | חח חח (אורח)

    (.Y.)

  118. 118

    01:29 29.08.2010 | DietBloOd DietBloOd (אורח)

    מה עם הכינוי הזה לאחד עם הרבה הריגות? StreaKiller

  119. 119

    12:18 08.09.2010 | אין שם [= אין שם [= (אורח)

    אמממ יש המון שנראה לי שכחתם כמו
    TY = תודה לך
    FFF = fight for first
    TW = trade win זה אומר כששתי קבוצות מאורגנות נותנות לקבוצה השנייה להרוג אותם בתורות ואז הם מתחלפים ועושים את זה בשביל נקודות נסיון

  120. 120

    19:15 08.09.2010 | roi roi (אורח)

    wookie - כינוי לצלף נוב

  121. 121

    19:28 16.11.2010 | talgolan talgolan (אורח)

    אחי חסר פה QS יריה מהירה...
    שזה כשאתה עם סניפר אז אתה מכוון ויורה והורג כל זה בשניה אחת

  122. 122

    19:32 16.11.2010 | talgolan talgolan (אורח)

    עכשיו אני לא ממש זוכר אבל בטוח שחסר לכם פה מלא

  123. 123

    15:21 24.12.2010 | אוהב חיים אוהב חיים (אורח)

    מילון החננות המקייף בישראל

  124. 124

    21:38 24.02.2011 | SeriaL SeriaL

    שכחת גם RP=מוד אשר בו אתה משחק ומנסה לחיות חיים של אדם אחר

  125. 125

    15:24 27.02.2011 | og333555 og333555

    שחכתם גם משחקים אינדים

  126. 126

    22:03 24.03.2011 | W3ST W3ST

    nice

  127. 127

    23:51 28.03.2011 | gay gay (אורח)

    10X בפורמים הרוסים הכוונה לאחד שמבאס את המשחק

  128. 128

    13:53 29.03.2011 | Ofir3573 Ofir3573

    Nice !

  129. 129

    04:12 28.04.2011 | micael97 micael97

    תרמת ממש השקיעו יפה מעוד הייתי מציע להוסיף עוד קצת ולסים את זה לא בתור כתבה אלה בתור עמוד לגיימרים מתחילים אבל סך הכל יפה כל הכבוד אל ההשקעה :):):):)

  130. 130

    18:53 07.07.2011 | MoNsTaR MoNsTaR

    Nice ! זה לגיימר המתחיל D:

  131. 131

    07:55 31.08.2011 | SayT SayT (אורח)

    שכחתם גם אתה L2p-Learn To Play

  132. 132

    19:31 15.11.2011 | toda ! toda ! (אורח)

    10x

  133. 133

    21:30 19.01.2012 | timmy timmy (אורח)

    היי!! אני טימי ההומו.

  134. 134

    21:05 16.02.2012 | ';alert(String.fromCharCode(88,83,83))//\';alert(String.fromCharCode(88,83, ';alert(String.fromCharCode(88,83,83))//\';alert(String.fromCharCode(88,83, (אורח)

    ';alert(String.fromCharCode(88,83,83))//\';alert(String.fromCharCode(88,83,83))//";alert(String.fromCharCode(88,83,83))//\";alert(String.fromCharCode(88,83,83))//-->">'>alert(String.fromCharCode(88,83,83))

  135. 135

    14:38 11.09.2012 | MessageBox MessageBox

    r/n real nick
    add this

  136. 136

    02:58 22.09.2012 | winzard winzard

    חחחחחח
    "לא כללנו במילון זה מונח / מילה של גיימרים?? שוד ושבר!" הרגת אותי

  137. 137

    22:27 02.10.2012 | drukpod drukpod

    חסר פה את המילה EA! כאילו electronic arts!

  138. 138

       | פורסם ע"י