הרשמה

משחקי גיימרים בפייסבוק

מה מציעה הרשת החברתית בכל מה שקשור למשחקי AAA, והאם דפי הקהילות החדשים צריכים להדאיג את מנהלי הקהילות המסורתיות?

מאת איתי ברנר

עם כל משחקי הפייסבוק שיש, לפעמים קל לשכוח שהרשת החברתית הגדולה בעולם היא גם מקום מצוין לפגוש מאות אלפי שחקנים שאוהבים אותם משחקים כמונו. השאלה היא האם עמודי המעריצים, הקבוצות ודפי הקהילה באמת יכולים לספק את השחקנים הכבדים ולהוות תחליף לקהילות המקצועיות?

דפי קהילה

לפני מספר שבועות הכריזה פייסבוק על דפי הקהילה. מטרתם של דפי הקהילה היא להוות מעין שילוב בין פורום למקור מידע דמוי ויקיפדיה לגבי נושאים ומותגים שונים, כולל משחקים. אם, לדוגמה, נחפש את המשחק החדש בסדרת הנסיך הפרסי (החולות הנשכחים) נגיע לעמוד הקהילה שלו בתוצאה הראשונה.

בשונה מדף מעריצים, עמוד קהילה אמור להיות כביכול אוביקטיבי יותר. עם זאת, כרגע הדף מציע בסך הכול אוסף של ידיעות שפורסמו על המשחק בתוך פייסבוק ועותק של עמוד המשחק בויקיפדיה (שאותו למעשה כל אחד יכול להעתיק).

מספר האוהדים של עמוד הקהילה הוא זעום ביותר, רק מאה ועשרה איש. מי שרוצה לעזור בפיתוח הקהילה מוזמן להירשם על מנת לקבל עדכונים מהמפתחים של פייסבוק, אבל לא ממש ידוע מתי הם יואילו בטובם לענות לו... בניגוד לשאר סוגי הדפים בפייסבוק, אי אפשר לכתוב על הקיר של הקהילה, ואולי זו הסיבה למספר האוהדים הזעום.


עמודי מעריצים

כשדנים בעמודי מעריצים (Fan Pages), אסור לשכוח שאף פעם אי אפשר לדעת מי עומד מאחורי הדף ולמעשה יצר אותו. אם לדוגמה נחפש את Alan Wake, נגלה דף אוהדים רשמי עם לא מעט אוהדים (3700), עמוד קהילה ועוד עמוד אוהדים אחד שנראה אמנם רשמי, אבל מוזנח ביותר.

העמוד הראשון הוא למעשה פרסומת אחד גדולה עם פלייר ענקי שמציע לנו לבצע Pre Order, מעבר לזה יש לא מעט סרטונים ותמונות שנראים גם כן חלק ממסע הקידום האגרסיבי של המשחק. עם זאת, הקיר של הקבוצה בהחלט חי ולצד ההכרזות הרשמיות , יש לא מעט קישורים ותגובות שכתבו שחקנים, ולא רק באנגלית. בדפים של משחקים שכבר יצאו ניתן גם לקרוא ביקורות, אך חלקן הן בסך הכול משפט אחד או שניים.


קבוצות

קבוצות אמורות להיות הזירה הכי דמוקרטית ואוביקטיבית של פייסבוק. בניגוד לדפי מעריצים או קהילות, בקבוצה ניתן לדעת בדיוק מי המנהל או המנהלים. מכל בחינה אחרת, הקבוצות די דומות לדפי המעריצים מינוס האפשרות לכתוב ביקורת.

אם למשל ניקח את קבוצת המעריצים הגדולה של מריו, נראה שהקיר של הקבוצה עדיין הרבה יותר פופולארי מלוח הדיונים. הסיבה לכך היא אולי שאין הרבה הבדל בין קבוצת הדיון לקיר ולמעשה גם בקבוצת הדיון ההודעות הכי חדשות הן תמיד למעלה בלי קשר למספר התגובות שלהן.

לסיכום  - דרוש שיפור

עם כל הכבוד לפופולאריות ההולכת וגואה של משחקי הפייסבוק, בכל מה שקשור למשחקי AAA וגיימרים, נראה כי בינתיים אין תחליף לקהילות מקצועיות באתרי גיימרים. המבנה של רוב עמודי הפייסבוק הוא מוגבל יחסית. לדוגמה, אי אפשר לבצע הכרזה, להפוך הודעה לדביקה או אפילו לעקוב אחרי מספר ההודעות והפרסומים של כל חבר בקבוצה בצורה נוחה (לפחות אפשר לחסום משתמשים סוררים).

האם הפעילות הגוברת של אימפריות כגון SONY ואפילו Activision Blizzard בפייסבוק תוביל לשינוי? יכול מאוד להיות שכן, אבל קשה אם ומתי זה יקרה.


משחק אחד בשבוע - Bola

ז'אנר : ספורט / ניהול
מספר משתמשים פעילים: (לפחות פעם בחודש) : 2.3 מיליון
זמין מ - אמצע ינואר

משחקי ניהול קבוצות ספורט יש לא מעט בפייסבוק פשוט בגלל שקל מאוד להפיק משחקי טקסט על הפלטפורמה. משחקי ספורט בהם ממש משחקים על המגרש הם כבר נדירים יותר. Bola Soccer הוא מעין שילוב של השניים: מצד אחד הוא מאפשר לנו לקנות שחקנים ולפתוח לנו איצטדיון משלנו, אבל הוא מכיל בתוכו גם משחק כדורגל של ממש עם גראפיקה תלת ממדית פרימטיבית משהוא (כי אחרי הכול, זה עדיין פלאש).

זו הייתה יכולה להיות פריצת דרך של ממש אם השליטה לא הייתה כל כך מתסכלת. יש בסך הכול כפתור אחד לבעיטה ואחד למסירה, ובעוד שכפתור המסירה עוד עובד איכשהוא, כפתור הבעיטה מעיף את הכדור לכיוון רנדומלי לחלוטין, בדרך כלל בכיוון ההפוך אליו השחקן פונה... גם המנוע הגראפי איטי ויש הרבה קרטועים למרות שהמשחק מתנהל בערך על רבע מסך (אפשר לראות את זה גם בסרטון עצמו). בקיצור, ממש לא תחליף ל- FIFA או PES.

קישור למשחק

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:08 10.05.2010 | scruffy scruffy

    פייסבוק זה עלוב!

  2. 2

    18:18 10.05.2010 | גשגשד גשגשד (אורח)

    פייסבוק זה רק לצ'טים חוץ מזה זה עלוב!!!!

  3. 3

    18:59 10.05.2010 | ObakeFilter ObakeFilter

    פייסבוק בעברית זה איכס.

  4. 4

    21:36 10.05.2010 | fff fff (אורח)

    פייסבוק זו רשת חברתית.

  5. 5

    22:18 10.05.2010 | ET2k ET2k

    2 - וואלה, הצ'יט היחיד שאני מכיר זה האחד שעושה השתקפויות של שמש על המסך....

  6. 6

    23:05 10.05.2010 | ברי ברי (אורח)

    פיסבוק עצמו יכול ליהיות שימושי למרות שאני שונא אותו...

  7. 7

    14:13 11.05.2010 | ??? ??? (אורח)

    פייסבוק זה פשוט דבר משעמם!, במיוחד המשחקים המטומטמים שלו כמו FarmVille.

  8. 8

    16:22 11.05.2010 | Blum Blum

    ידעתי שפארמויל זה למגניבים בילבד.

  9. 9

       | פורסם ע"י