הרשמה

אסטרטגיה: מה עובר על בליזארד ?

הבטא של Starcraft 2 נגמרת לקול מחאות השחקנים, ועוד חדשות

הבטא של Starcraft II מתקרבת לסיומה, אבל לשחקנים בבטא יש הרבה סימני שאלה לגבי העתיד, ועוד חדשות אסטרטגיה מהשבוע

מאת אליאב סולומון

משחק אסטרטגיה-סחר חדש מבית Paradox Interactive

Paradox Interactive השבדית הותיקה, שמתמחה בכותרי אסטרטגיה נישתיים כגון Europa Universalis ו- Hearts of Iron ומפעילה את החנות הדיגיטלית GamersGate, העלתה אתר אינטרנט חדש למשחק המסחר והאסטרטגיה הבא שבהפצתה, Commander: Conquest of the Americas.

המשחק, יורש רוחני של East Indina Company, משלב בניית אימפריה עם ניהול ומסחר. השחקן יוכל לבחור אחת משבע המדינות השולטות בכלכלת אירופה של סוף המאה ה-16, ולנסות להשתלט על דרכי המסחר והמשאבים ביבשת אמריקה שהתגלתה זה עתה. תוכלו להקים מושבות, לגלות אזורים חדשים, לנצל את המשאבים ואת הילידים ולהשתלט על המסחר ביבשת החדשה.

על הנייר זה נשמע כמו עוד משחק סחר וכיבוש ארצות מן המניין, אלא שבנוסף למשחקיות הרגילה נוכל גם לנהל קרבות ימיים טקטיים בזמן אמת או בתורות (על פי בחירת השחקן), והשתלטות על משאבים אסטרטגיים, לצד כינון יחסים דיפלומטיים יעילים עם המקומיים, ימלאו תפקיד חשוב במשחק.

פרטים נוספים צפויים להתקבל בתערוכת E3 הקרבה עלינו ועל כל לוס אנג'לס לטובה.

הרחבה בהפתעה ל-Majesty 2

עוד מ-Paradox Interactive: מפתחי Majesty 2 הכריזו השבוע על הרחבה נוספת למשחק האסטרטגיה-תפקידים שלהם. ההרחבה, שתקרא Battles of Ardania, מבטיחה מקצה שיפורים שעיקרם בן ברית ואויב חדשים וצפויה לצאת, ובכן, כבר בשבוע הקרוב. גיבורים, היכונו לנוהל קרב חפוז מתמיד. פרטים נוספים כאן.

Starcraft II – פינת הבאזז

השלב הנוכחי של הבטא יגיע לסיומו לאחר כשלושה וחצי חודשים של פעילות "במטרה לערוך שינויים בהגדרות תוכנה וחומרה", כך על פי בליזארד. התאריך הרשמי הצפוי לסגירת השרתים הוא ה-31 למאי.

עם זאת, לפני יציאתו הרשמית לשוק ב-27 ליולי, אמורה הבטא לחזור במתכונת חלקית למספר שבועות, מן הסתם על מנת שבליזארד יוכלו לבדוק שינויים אחרונים לפני שהמשחק יוצא לשוק.

לאלו מכם שעדיין משחקים בבטא, זאת הזדמנות אחרונה להתפרע על חשבון הבאטל.נט שלכם לפני שהוא יתאפס וההמונים יציפו את המולטיפלייר בחובבנות אופיינית. אה, וגם, כמובן, לפני שתצטרכו לשלם על זה כסף.

במקביל, טלאי חשוב ואחרון לבטא יצא השבוע. החידושים העיקריים בטלאי:

  • נוספו קרבות של 3על3 ו-4על4
  • אופציה להעלאה, ניהול ופרסום מפות דרך חשבון הבאטל.נט (לא עובד בגלל באג בטלאי)
  • שדרוג התפקוד של מערכת ה-Matchmaking
  • שינויים בליגות הרשמיות בבאטל.נט- הליגה הנמוכה ביותר נמחקה, ומעל לליגה הכי גבוהה עד כה, הפלטינה, נוספה ליגה חדשה- ליגת יהלום

הטלאי גם כלל שורה של איזוני יחידות, שיפורים לממשק, תיקון באגים וכדו', אבל ככל שאנחנו מתקרבים לסיום הבטא כך הולכת ומתגברת התרעומת בקרב השחקנים: בבליזארד, משום מה, לא מקשיבים להצעות השחקנים ולטרוניות שלהם, וכמה שינויים בטלאי האחרון הראו שמשהו לא בדיוק בסדר בצוות האיזון הטוב בתעשיית המשחקים.

לרשימה מלאה יותר של השינויים בטלאי החשוב הזה לחצו כאן. לפירוט של אחד מאנשי באטל.נט על השינויים בפורומים הרשמיים לחצו כאן.

בהמשך לפרשיות הסבוכות בין בליזארד לארגון ה-KeSPA הקוריאני הוחלט השבוע סופית כי המשחק יצא בגרסה מצונזרת-חלקית במדינה. על פי החלטה זו, יצונזרו במשחק, בין היתר, קטעים הכוללים שפה גסה, עישון ואלימות. בחלק מהקטעים אף יצבע הדם לשחור (כדי לשוות למשחק מראה פחות ריאליסטי).

בליזארד יכולה לנשום לרווחה. גרסה זו של המשחק תקבל בקוריאה ציון מתחשב של 'מגיל 12 ומעלה'. הגרסה המוקדמת יותר הייתה אמורה לקבל ציון 'מגיל 18 ומעלה'. Starcraft המקורי לעומת זאת, קיבל ציון של 'מגיל 15 ומעלה' כך שבעצם ההחלטה הקיימת מעניקה למשחק אופציית חשיפה גדולה במיוחד. בבליזארד הביעו שביעות רצון מהדירוג החדש ואמרו כי הם שוקלים הוצאה של הגרסה המקורית והלא מצונזרת בעתיד, כנראה שתחת דירוג 'מגיל 18 ומעלה'.

עוד מקוריאה: פרשיית הטיית ההימורים עצומת המימדים נחשפה השבוע במלוא חומרתה. מי שעוד לא הספיק להתעדכן בפרשייה על כל פיתוליה וסיבוכיה יוכל לעשות זאת כאן. לדעתי, זוהי פרשה מסעירה ומרתקת המעידה רבות על תעשיית ההימורים והספורט האלקטרוני העכשווית ואף יכולה לשמש בסיס לסיפור מדע בדיוני בסגנון של רוברט סילברברג ודומיו.

שימו לב לסרטון המשעשע למדי הזה. לא ארחיב במילים, רק אומר שזהו סרטון משחקיות המלווה בקול נשי סקסי הפותח בתיאור הרפתקאות המין שעברה השחקנית על מנת להשיג beta key, וממשיך עם זעם אלוהי והטפה דתית, עם הרבה נונסנס בדרך. עכשיו נראה אתכם לא לוחצים על כפתור ה-Play :)


שטף בלתי פוסק של תוכן נוסף ל-The Sims 3

חייבים לתת קרדיט לחבר'ה ב-EA. כמעט ולא עובר שבוע בלי שהם מכריזים על תוכן חדש למשחק ניהול חיי החברה הפופולארי שלהם.

השבוע הפרסום הוא לגבי הפסקול של חבילת ההרחבה המתקרבת 'Ambitions'. על פי המשתמע משמה, החבילה החדשה תשים דגש על שאיפות גדולות מהחיים היומיומיים של ה-Sims. בחבילה החדשה תוכלו ללכת להופעת רוק, לזמן רוח רפאים, או לקבל החלטות, מוצלחות או כושלות, שישנו את פני הקריירה שלכם בתוך המשחק.

אפשר להבין את בחירת השירים המושקעת והמעניינת יחסית הכוללת להיטים כגון "Savior" של להקת הפאנק-רוק Rise Against או להיט המועדונים "Make My Heart" של Toni Braxton. די מגניב, יחסית להרחבה של The Sims.


ביקורות מעורבות ל-Heroes Of Newerth

ביקורות ראשונות למשחק ה-DotA המצופה החלו מבצבצות ברחבי הרשת. מקריאה בביקורות נוצר רושם מעורב. יש הטוענים כי המשחק הוא המשחק הטוב ביותר בז'אנר עד כה, ומנגד יש הטוענים כי משחקיות הארדקור קשוחה ומערכת טקטיקות סבוכה מפילים את המשחק מלהיות משחק כיפי באמת.

לפי מה שהספקתי לקרוא, הביקורת הזו מסכמת בצורה הכי נכונה את המשחק ומאשרת את רוב החששות שהעלתי בעצמי לפני כמה שבועות. כנראה שבשביל לקבל חוות דעת מקיפה והחלטית יותר נצטרך לחכות עוד כמה שבועות ולראות מה אומרות ביקורות נוספות, ממקורות מהימנים ומפורסמים יותר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:17 24.05.2010 | Thrall Thrall (אורח)

    מעניין... איפה Warcraft 4 ?

  2. 2

    19:05 24.05.2010 | YVW YVW

    א' - שכחת לומר, או סתם לא קראת, שבעקבות העדכון האחרון הבטא מלאה בלאגים ותקלות ובלתי אפשרית למשחק

    ב' - אין לי מושג למה אתה מתלונן על צוות האיזון, אין לי מושג למה אנשים בכלל מתלוננים עליהם כל כך, הם לוקחים הרבה מאוד דברים בחשבון ומתחשבים בהרבה רעיונות, ועושים עבודה מעולה לדעתי. אבל כשמשהו אחד אומר להם שהזרג חזקים מידי, ובנושא בדיוק מעליו משהו אומר שהזרג חלשים מידי, אי אפשר לרצות את כולם..

  3. 3

    19:30 24.05.2010 | ET2k ET2k

    עם כל הכבוד להרחבות של סימס 3, יש גם לא מעט הרחבות מיותרות, סביר להניח שגם ל3 תצא חבילת חפצים מתישהוא...

  4. 4

    19:33 24.05.2010 | ET2k ET2k

    בעצם כבר יצאה... high low משהוא, אני הפסקתי לעקוב...

  5. 5

    19:44 24.05.2010 | ערן ערן (אורח)

    סרטון הסטאר קראפט הרג אותי מצחוק;

    "כפי שאתם רואים הכוח היריב צבוע בכתום, והם לא מאמינים באלוהים! ברור אם כך מי ישו היה רוצה שינצח".

  6. 6

    21:12 24.05.2010 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 2:
    באגים זה חלק בלתי נפרד מבטא וזו לא הבעיה. הבעיה היא שצוות האיזון עושה דברים מוזרים. Frenzy ל- Ultralisk בזמן שמורידים לו בריאות? Are You Serious?

  7. 7

    23:03 24.05.2010 | YVW YVW

    שוב אני אומר
    ברור שבאגים בבטא זאת לא הבעיה, אבל הפאטץ, האחרון עשה כל כך הרבה באגים שזה כבר לא משחק בשלב שמוכן לבטא
    מה כל כך מוזר ב-frenzy אני לא יודע, הוא עולה 25 מה שאומר שקלות אפשר להטיל אותו על 4-5 הידרה ולחזק אותם ממש, או להטיל אותו על brood lord, ואפילו על ultralisk, למרות שהורידו לו את החיים
    בבעיה האמיתית של האולטרליקס, שהוא גדול מדי, עוד לא טפלו, בעוד שטפלו באותה בעיה בשביל הטארן ובשביל הפרוטוס, חוץ מזה הוא יחידה חזקה, שבגלל זה אי אפשר להשתמש בו ברוב המפות

  8. 8

    23:30 24.05.2010 | סס סס (אורח)

    LOL הסרטון הרג אותי XD

  9. 9

    00:09 25.05.2010 | איתמר איתמר (אורח)

    סימס זה לא סימס בלי "ספה בצבע ירוק זית: חבלת ההרחבה"
    סתם מטחנת כסף...

  10. 10

    09:59 25.05.2010 | x x (אורח)

    This game is GAY

  11. 11

    21:36 25.05.2010 | maoda maoda

    וואי היא כל כך הרגה אותי
    "the commend center has left by the power of christ"
    "he was so strong by the power of christ that it took 8 marines to kill him"
    ראיתם גם שהיא רשמה:I'm Hava,it's hebrew for "life"
    אין פלא שכל כך שונאים אותו בחול שאישה מטומטמת כזאת אומרת את זה.

  12. 12

       | פורסם ע"י