הרשמה

ביקורת: Halo Reach

Bungie נפרדת בענק מסדרת Halo.

      

מפתחת: Bungie Software
מפיצה: Microsoft
תאריך יציאה: 14.09.10
פלטפורמותבלעדי ל-X360

מאת: CoreOxide 

הסיום (הזמני) המושלם לאחד מנפילי קונסולות ה-Xbox.

לרוב אני מעדיף את משחקי היריות מגוף ראשון שלי עם עכבר ומקלדת. אף פעם לא נמשכתי לשוטרים על הקונסולות, וגם כששיחקתי במשחקי Halo הקודמים, ונהניתי, הרגשתי שהמכשול הזה עומד לרועץ ביני לבינם.

ב-Halo: Reach איבדתי את ההרגשה הזאת.

בשנותיי כגיימר ראיתי משחקים טובים, משחקים גרועים והרבה משחקים בינוניים. היו הרבה משחקים שאהבתי, שיחקתי בהם עד סוף הקמפיין לשחקן יחיד וגם התמכרתי למולטיפלייר שלהם;  אבל מעטים המשחקים שאני מגדיר "יצירות אמנות דיגיטליות". GTA IV הוא כזה בשבילי, ולפניו Diablo 2 - משחקים שהשלמות והיופי שלהם מרימים אותם אל מעמד שמעבר לזה של מוצר בידורי גרידא, שאתה נהנה ממנו ושוכח.

אחרי ששיחקתי ב-Halo: Reach, ברור לי שגם הוא שייך למועדון המובחר הזה.

הטוב:
  • גרפיקה מדהימה!
  • עבודת סאונד ראוייה לשבח.
  • עיצוב שלבים מעולה.
  • המון אפשרויות להתאמה אישית.
  • מולטיפלייר משכמו ומעלה.
הרע:
  • בינה מלאכותית לא מדהימה של הצוות שלך.
  • אין לי מספיק מקום לכל הדברים הטובים.
והמאורע:
  • באנג'י יכולה להתגאות במתנתה האחרונה ל-Halo.

אני לא מספר, אני ספרטני

אמנם לא הגענו לסוף דרכו של מותג Halo, אך Bungie, החברה שיצרה אותו ופיתחה את רוב המשחקים בעבורו בעשור האחרון, עוברת למשהו חדש ומשאירה את הזכיון בידיה של Microsoft. אלוהים רק יודע יקרה איתו בשנים הקרובות.

Halo :Reach מספר על זמן שלפני גילוי עולם הטבעת ולפני מתקפת ברית החייזרים האידיאליסטית-פנאטית שנקראת ה-Covenant. שחקניו יהיו עדים לתחילתה הברוטאלית של המלחמה. המשחק מתחיל בתוכנית ההכשרה בה קיבל מאסטר צ'יף את היכולות שאפשרו לו לשמש קנה משענת לכל האנושות מאוחר יותר, שם תכנסו לנעליו של Noble 6, עוד לוחם מתוכנית חיילי העל, הספרטנים. 

צוות Noble, שלאחרונה איבד את מספר שש שלו כך שהתפקיד יפתח בפני דמות השחקן, נשלח לבדוק מה קרה לכמה חיילים שלא דיווחו בזמן, משימה שגרתית כביכול - רק כדי לגלות שהאחראים לכל אי-הסדר הם אותם חייזרים שינהלו בהמשך מלחמת שמד כנגד המין האנושי.

   

כיאה למשחקי Halo, מעבר לכינויו בצוות לא תגלו הרבה על הדמות בה תשלטו, אבל כן תזכו להכיר את חברי הצוות השונים שלכם לעומק. לעלילת המשחק יש יתרון אחד ברור – הסיפור כאן לא נרמז אפילו במשחקי Halo הקודמים (אולי בספרים, אבל לא בצורה שמשפיעה על מי שמכיר את יקום Halo מכיוון הגיימינג בלבד), כך שאתם בהחלט יכולים לצפות לכמה פניות חדות ולא צפויות בה.

איך תרצו לשחק היום?

Halo : Reach מביא איתו עשור של למידה מטעויות, איזון וליטוש, וזה ניכר, החל מהתפריט הראשי, שעוצב על מנת להכיל בנוחות את שלל סוגי התוכן והאפשרויות להתאמה אישית שהמשחק מציע, ועד היכולת לשחק בתחילת כל שלב עם פרמטרים כגון כמות הנזק שיסבו כלי הנשק, כמות האוייבים וסוגם, רמת הקושי של האוייבים והאם אתם רוצים שהם ינטו לתקוף מרחוק או לסגור מרחק ללחימה מטווח קצר.                         

אפשרות חשובה היא היכולת לשחק קו-אופ, עם עד שלושה חברים, את הקמפיין העלילתי. זה כמובן כיף יותר, אבל שלא תחשבו שזה קל יותר: המשחק יעלה את רמת הקושי אוטומטית בהתאם לכמות השחקנים. אין דבר יותר מהנה לעשות עם חברים שלכם מאשר להסתער ביחד על בניין הנשמר על-ידי קבוצת Elites, לפחות לא ברשת.

אדרנלין קרב

למרות שקדמו ל-Reach ארבעה משחקי FPS בסדרה, הוא עדיין מצליח לתבל כראוי את הנוסחה הותיקה. משחק יריות מגוף ראשון באמת צריך לעשות משהו יוצא דופן היום כדי להרשים. Reach אמנם לא עושה משהו יוצא דופן אחד, אבל דואג לכל האורך לגיוון בקצב ובמשחקיות. מעבר לירי מגוף ראשון תזכו לשלוט בכלי טיס, לנהוג בג'יפים וכמובן גם לאייש את מכונות הירייה הנלוות לכל אחד מהם. גם קרבות חלל נוספו כאן למבחר, למרות שהם לא אפויים עד הסוף.

השלבים הראשונים סגורים יותר, איטיים ושקטים באופיים, ויאפשרו לכם להתנסות במבחר כלי הנשק, לעבוד עם הצוות ולהשתמש ביכולות החדשות שנוספו לחליפה שלכם, כוחות דמויי ה-Nanosuit של Crysis שיאפשרו לכם להגיע למהירות תנועה גבוהה יותר, לרחף עם Jet-Pack, להפעיל הסוואה אקטיבית או לזכות ברובד שריון נוסף.

   

בשלבים המאוחרים יותר תזכו להיות חלק קטן מקרבות רחבי מידה שיתנהלו על פני הכוכב כולו. הכל מסביבכם יעיד על הלחימה הטוטאלית: משחתות קרב יפגיזו את הכוכב, ספינות קטנות ומהירות ישעטו לעבר הקרקע על מנת לפרוק חיילי רגלים בעודן מנסות להתחמק מאש אוייב. המשחק, והמנוע החדש שלו, יודעים לייצר תחושת קנה מידה עצום ששמה אתכם במרכז מלחמה גלובלית.

אמא, מי שדרג לי ת'אקס-בוקס?

שדה הקרב עמוס ההתרחשויות לא בא בשום פנים ואופן על חשבון הויזואליות, ולעיתים נדירות בלבד משפיע על קצב רענון המסך. Halo : Reach הוא אחד המשחקים היפים ביותר שנוצרו, לכל פלטפורמה. אני יודע שכל מיני קוראים עכשיו קופצים וצועקים "Crysis!", אבל כנראה שהם לא שיחקו עדיין ב-Reach.

   

Bungie עשו עבודה נפלאה בהיבט האמנותי, בעיצוב השלבים, מנוע התאורה, באפקטים המיוחדים וברמת הפירוט שלא מדלגת על אף מרכיב קטן בעולם המשחק. לא האמנתי שהמשחק הזה באמת רץ על ה-X360 בת גיל העמידה שלי.

האפקטים הקוליים והמוזיקה שתלווה אתכם לאורכו של המשחק הם גם ברמה גבוהה ביותר, כפי שלמדנו לצפות ממשחקי Halo, שעוד על האקס בוקס המקורית הציג פס קול סימפוני, תמיכה בשישה ערוצי שמע וצליל היקפי.

 

הבינה המלאכותית עובדת מצויין, אבל רק כשיש לה מקום לרוץ. בשטחים פתוחים, וגם בשטחים סגורים מרווחים, חיילי ה-AI יזוזו כל הזמן על מנת להקשות עליכם לכוון, יברחו מרימונים ויתפסו מחסה בכל הזדמנות. בשטחים יותר קלסטרופוביים נראה שהם לא כל-כך יודעים מה לעשות עם עצמם, ולרוב פשוט יסתערו לעבריכם בצעקת בונזאיייי חוצנית.

הכל אונליין

המשחק ממשיך לטשטש את הקו שבין המשחק לשחקן יחיד ובין משחק הרשת. כולנו יודעים שהמצב מרובה המשתתפים הוא זה ששומר את משחקי Halo בחיים כל-כך הרבה זמן, ו-Bungie ממשיכה לעבוד למען הטמעתו לתוך המשחק. כל דבר שתעשו במשחק יזכה אתכם בנקודות, אותן תוכלו להשקיע על מנת להתאים אישית את הספרטני שלכם, כאשר התאמות אלה ישמרו לאורכו של המשחק, גם בסצינות המעבר, ויעברו יחד איתכם גם לאונליין.

   

כשתגיעו לרשת, תמצאו את כל מצבי המשחק המוכרים בתוספת כמה חדשים, כגון מצב ה-Invasion, בו "תפלשו" לשטחה של הקבוצה השנייה על מנת להשתלט נקודות אסטרטגיות. משחקיות מונעת משימה זו הולמת מאוד את רוח המשחק הדוגלת בשיתוף פעולה ותפקוד כצוות, Noble או אחר.

Bungie מארגנת טורנירים יומיים, שבועיים וחודשיים, ליחידים ולקבוצות, על מנת לעודד תחרותיות, וכל סצנת האונליין של Halo Reach עמוסה ופעלתנית יותר מכל משחק Live אחר, כולל Modern Warfare 2 - ומבטיחה להישאר כזאת לזמן ארוך מאוד.

Forge: ויהי עוד Halo

שמעתי הרבה תלונות על כך שלמשחק המולטי יש רק 13 מפות כרגע, כאשר חלק ניכר מהן הוא למעשה דגמים חדשים של מפות ותיקות מהסדרה. אני לא מבין איזו סיבה יש לדאגה. עם עורך כמו Forge, שמספק כלים כל-כך רבי עוצמה ליצירת מפות חדשות, וקהילה בסדר הגודל הזה, אנחנו נהיה מוצפים במאות מפות איכותיות לפני שהחדשות על נפילת Reach יגיעו לכדור הארץ.

   

ה-Forge מאפשר לכם ליצור כל מפה שאתם רק חולמים עליה בפשטות ובזמן קצר יחסית - למידת כלים כאלה תמיד דורשת מאמץ כלשהו. לאחר בנייתן תוכלו לחלוק אותן ברשת ולהזמין את החברים שלכם להילחם עליהן.

תוכלו גם לשמור ולחלוק עם חבריכם סרטוני משחקיות בעזרת חדר ה-Theatre. מאחר והדברים הכי מצחיקים קורים במשחקי רשת, כמו הפעם שנפלתי באמצע משחק מבניין בגובה עצום ונחתתי במקריות מטורפת על שחקן של הקבוצה היריבה. הוא מת, אני שרדתי, Epic Win.

השורה התחתונה

Halo : Reach הוא משחק מושקע ברמות שרק אולפן כמו Bungie, ומספר מצומצם של אולפנים מקצועיים, מחוייבים לעבודתם וממומנים היטב יכולים להפיק. הוא כולל קמפיין מגוון וניתן להתאמה אישית באורך של כעשר שעות, קו-אופ לעד ארבעה שחקנים, עולם שלם של מולטיפלייר וכלי יצירת מפות שהיו גורמים לעורך השלבים הממוצע להסמיק מבושה.

 קשה לחשוב על דרך נאותה יותר בעבור Bungie להפרד מהמותג שהפך אותה ממפתחת עצמאית מוצלחת על מחשבי שנות התשעים ל-Powerhouse של עולם הקונסולות, או על משחק FPS מודרני שיספק לכם חוויה מרשימה וארוכת טווח יותר.

   

 

משחקיות - בוודאי לא חדשנית, אבל עשויה מצויין ומגוונת בגבולות הז'אנר.
גרפיקה - אחד המשחקים היפים הקיימים על כל פלטפורמה.
סאונד ופסקול - עשיר ואחראי במו צליליו לחצי מהאווירה המשכנעת.
טכני - ירידות פריימים נדירות בקטעים עמוסי-אקשן
אורך חיים - קמפיין סטנדרטי של כעשר שעות, אבל אפשרות לשחק עם חברים ובעיקר אונליין שלא יגמר לכם גם בשנה הבאה.
מולטיפלייר - מהנה עד דמעות.

 ציון סופי94

 ביקורות מהרשת (ממוצע 92 לאחר 73 ביקורות מקצועיות):

- Destructoid: ציון 10 מתוך 10
- Joystiq: חמישה כוכבים מתוך חמישה
- Gamespot: ציון 9.5 מתוך 10
- יורוגיימר: ציון 9 מתוך 10

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:36 24.09.2010 | DHT DHT (אורח)

    mass effect 2 הרבה יותר מרשים ממנו מבחינת גרפיקה ואורך חיים.

  2. 2

    15:39 24.09.2010 | קובי קובי (אורח)

    קצת הגזמת לגבי הגרפיקה... נכון הוא נראה מדהים וצבעוני...
    אבל גם אני כמו 1 חושב שמאס אפקט 2 מרשים בהרבה יותר.. וגם אלאן וויק בכלל נראה כמעט דור אחד אחרי זה.
    אבל הוא נראה טוב.

    לגבי שאר הדברים- מסכים.

  3. 3

    15:39 24.09.2010 | Kai7os Kai7os (אורח)

    מה אתה משווה בכלל בין היילו לME?
    זה שני משחקים שונים לחלוטין!

    זה כמו להשוות בין ויוה פיניאטה לCOD MW >>

  4. 4

    15:40 24.09.2010 | שחר שחר (אורח)

    ל1.. אתה כל כך טועה.. הגראפיקה והפסקול פה הרבה יותר מרשים
    מסכים לגמרה עם הביקורת..
    אולי מגיע לו עוד קצת 10 אבל בטכני אני מסכים (הייתי נותן 8.5)

  5. 5

    15:43 24.09.2010 | cvv cvv (אורח)

    אתם יודעים למה קוראים לזה אקס בוקס 360?

    כי כשאתה רואה את זה אתה מסתובב 360 מעלות והולך משם.

  6. 6

    15:45 24.09.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    וHL2 לא במועדון המשחקים המצויינים?

    אבל נחמד מאוד לראות ביקורת טובה שלא נכתבה על ידי פאנבוי! ח"ח, ויגיימס!

  7. 7

    15:45 24.09.2010 | עידן עידן (אורח)

    הוא פשוט הגזים בקטע של הגרפיקה, הוא בסה"כ נראה צבעוני ונחמד, אבל אני יכול להביא עכשיו רשימה של 10 משחקים לאקסבוקס שנראים יותר טוב ממנו (וכן, מאס אפקט 2 ואלאן וויק בטופ של הטופ)

  8. 8

    15:50 24.09.2010 | danik107 danik107

    ל5
    אתה מטומטם....
    עם אתה מסתובב 360 מעלות אתה חוזר בדיוק לאותו מקום XD
    ולנושא:
    אני לא אוהב משחקי יריות...
    אני מתקן את עצמי...אני שונא משחקי יריות...בדם...
    אבל לפי מה ששמעתי למשחק מגיע טיפה יותר מ94....לא?חחחחח וניקרעתי מ3 XD

  9. 9

    15:51 24.09.2010 | שגב שגב (אורח)

    כן, הגרפיק השל me2 מדהימה. בייחוד ה-DLC האחרון הדהים אותי (כן, אני ילד כאפות של ביוור, השגתי את זה)

  10. 10

    15:56 24.09.2010 | גל שפיר גל שפיר

    כתבת ביקורת של כמעט 10

  11. 11

    15:58 24.09.2010 | איש רע איש רע (אורח)

    המשחק הזה ייצא לPC?

  12. 12

    15:59 24.09.2010 | לא משנה לא משנה (אורח)

    5 יצאת טיפש כל כך 360 מעלות זה סיבוב שלם זה אומר שאתה חוזר לאיפה שהסתכלת לפני!!

  13. 13

    16:06 24.09.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    11 לא, וחבל שלא
    נשמע כמו משחק שיכול היה להיות משחק PC מצוין

  14. 14

    16:18 24.09.2010 | 5 יצאת טיפש 5 יצאת טיפש (אורח)

    רולז און אנד טו פאגוט

  15. 15

    16:22 24.09.2010 | nisi90 nisi90

    מה מרשים בכלל במאס אפקט 2? מבחינה גרפית הוא נראה טוב אבל הילו הרבה יותר מרשים טכנית, במאס אפקט הסביבות הם מטר על מטר ובקושי יש אוייבים במסך, בהילו הכל פתוח וענק אי אפשר להשוות בנהם.

  16. 16

    16:39 24.09.2010 | עולמי חרב עלי!!!!!!!111! עולמי חרב עלי!!!!!!!111! (אורח)

    "לא האמנתי שהמשחק הזה באמת רץ על ה-X360 בת גיל העמידה שלי."

    הxbox הוא בת?!

  17. 17

    16:43 24.09.2010 | menas menas

    רואים שזה ביקורת של פאנדבוי,אין חיסרון אחד בכל הביקורת ואם לא היו מגבילים את הכותב הוא היה נותן 100 כמו כלום.

  18. 18

    17:00 24.09.2010 | היי היי (אורח)

    כולכם טמבלים 5 סיפר בדיחה ישנה מאד עוד לפני שנה היא קיימת טמבלים

    משחק פיצוץ

  19. 19

    17:15 24.09.2010 | kLifOrd kLifOrd

    16 הXbox היא קונסולה,קונסולה היא נקבה ולכן בת.

    ולכל אלא שהגיבו ל5,אין לכם מה להגיב לו כמעט כל כתבה על הXbox360 שפורסמה לפני כשנה כללה תגובה מטופשת כזאת,זה הפסיק לתקופה מסוימת,וחבל שזה חזר.

  20. 20

    17:26 24.09.2010 | שי ירדני שי ירדני

    5- נוסטלגיה!@

  21. 21

    17:52 24.09.2010 | Spride Spride


    שיוציאו למחשב

  22. 22

    18:15 24.09.2010 |  איתי איתי (אורח)

    כבעל ps3 אני חושב שהמשחק נראה מדהים!
    אני גם אוהב צנצנות טחינה ומברגי פיליפס

  23. 23

    18:24 24.09.2010 | a2858br a2858br

    coreoxide נשמע שאתה אוהב את המשחק

  24. 24

    18:33 24.09.2010 | eliya45 eliya45

    מישחק מיצוין!
    כמו הביקורת טוב הגזמתי המישחק הרבה יותר כיף...
    5 אתה אהבל! XBOX360 זאת הקונסולה הכי טובה שתימצה בשוק כיום
    למה מה יותר טוב מהXBOX360?! מה הPS3 שהמישחק היחידי הטוב שם זה GOW3 וכל הבילעדיים המעולים של הXBOX360 GEARS HALO וכו
    וכמו השהרבה פה הוכיכו שאתה אהבל שאתה מיסתובב 360 מעלות את חוזר לאותו כיבון
    ושוב אחלה מישחק אחלה ביקורת וגם אני חושב שME2 טיפה יותר מרשים בגראפיקה אבל הור מצ"עמם טיליםם! 

  25. 25

    18:38 24.09.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    24 הוא בכוונה כתב את זה כמו מפגר -_-

  26. 26

    18:52 24.09.2010 | יאיר יאיר (אורח)

    15- הסביבות במאס אפקט 2 הם על מטר על מטר? מה אתה שפוי?
    המשימות שם ארוכות עם שטח רחב... אתה שוכח כמה כוכבים יש במאס אפקט 2 לעומת הראשון? כבר הפסקתי לספור... וכל כוכב נראה אחרת.

    המשימות ב- Illium במיוחד מראים כמה המשחק הזה יפה ומלוטש.

    גרפית הוא מרשים הרבה יותר מהיילו ריץ', אין מקום לשוואה בכלל.

  27. 27

    18:57 24.09.2010 | אפיפית אפיפית

    24-לול?.... קרעת מצחוק.

  28. 28

    19:42 24.09.2010 | משועמם שלא חשב על שם משועמם שלא חשב על שם (אורח)

    אני מסכים עם 28. אין לי xbox וזה נשמא כמו משחק ממש טוב, חבל שהוא לא יוצא למחשב.

  29. 29

    20:27 24.09.2010 | pavel831 pavel831

    de-ja-vu

  30. 30

    20:46 24.09.2010 | אציו אציו (אורח)

    יש לי ps3 ו wi ועוד מאט עומד להיות לי גם xbox והלו ריץ יהייה המשחק הראשון שלי. ו-5 יא דיביל אם לפחות אתב מספר בדיחה. תעשה אותה לחיוב למה כי עושים 360 מעלות כדי לשחק שוב.

  31. 31

    21:09 24.09.2010 | yarden la yarden la

    ביקורת מעולה! פשוט מדהים הדיוק כל הכבוד, ישר כוח!
    להיות כנה, חשבתי שבגלל שרב VGAMES הם סוני חשבתי שלא יעריכו את ריץ', עכשו אני רואה שטעיתי בגדול, ואני די שמח בכך.
    למולטי הייתי נותן 10, כי אין על המולטי של היילו, בכל המשחקים אין מולטי כמו של היילו ואם יש כנראה הוא מועתק. גרפיקאה באמת אפשר להתפשר על 9, כי זה לא המקסימום, היילו אף פעם לא היה המקסימום בגרפיקה אבל הוא תמיד היה יותר מהסטנדרט.
    כתבה יפה!

  32. 32

    21:32 24.09.2010 | nisi90 nisi90

    ל26, כן הסביבות שם מטר על מטר, הכל קטן ולינארי, כל הנופים שמראים שם זה השליה, כל שלב בנוי מכמה מטרים בשביל לינארי עם עולם סטטי בלי פיזיקה ובלי כלום, כל הזמן שאתה מתקדם אז הסביבה הבאה נטענת, ככה שזה נותן השליה של המשכיות אבל כל המשחק בעצם מורכב משלבים קטנים קטנים, ככה זה מנוע אנריל, אולי הוא מפורט אבל מאוד סטטי קטן ומשעמם, בהילו הסביבות בערך פי 20-30 יותר גדולות, כל הנוף שאתה רואה מרונדר בזמן אמת, הAI יותר חכם ויש בערך איזה 60 אוייבים בו זמנית במסך, במאס אפקט יש בקושי 5, שלא נדבר על פיזיקה וכו, הילו ריץ הוא משחק הרבה יותר מורכב ומרשים טכנית.

  33. 33

    21:48 24.09.2010 | d d (אורח)

    מה הקשר לmass effect בכלל?
    ונתת ציון נמוך יחסית לתיאור.
    אני חושבת למשחקיות מגיע 10 לטכני מגיע 9 (שחקתי עם חבר באמריקה והיו לי מאט לגים חוץ מזה כלום) ולמולטיפלייר 10 לעזאזל!

  34. 34

    21:53 24.09.2010 | lionsan123 lionsan123

    רק בשביל זה אני רוצה אקס בוקס.

  35. 35

    22:20 24.09.2010 | X X (אורח)

    33 אתה מדבר אך ורק על יכולות טכניות ולא על ויזואליות... זה כמו שאני יגיד ש- Red Dead Redemption מרשים יותר מאנצ'רטד 2 כי שם זה שטח פתוח בלי שום זמני טעינה מלבד המשימות.
    דבר על מה אתה רואה בעין..

    זה שבמאס אפקט 2 כל שלב נטען לך זה משהו אחר, יש לך שם מעל 30 שעות משחק באין ספור כוכבים (תוסיף את כל ה- DLC שיצאו זה כמעט 40 שעות)... גם מודולים מושקעים בניגוד להיילו ששם זה נראה די דור קודם.
    וגם בכלל באופן כללי, 2 המשחקים מתרחשים בעתיד, במאס אפקט 2 האווירה והכל שם פשוט עושה את העבודה יותר טוב.. כי הם חשבו על כל כך הרבה דברים קטנים שעושים את האווירה טוב יותר... בהיילו זה לא ככה.

  36. 36

    22:47 24.09.2010 | lior19940 lior19940

    אני ממש מצטער להגיד, אבל אני שחקתי בו, והגרפיקה שלו ממש לא משהו... למשחקים הבאים יש גרפיקה יותר טובה: MASS EFFECT 2, GOD OF WAR 3, KILLZONE 2, HEAVY RAIN ועוד כמה וכמה...

  37. 37

    22:57 24.09.2010 | Nojaw Nojaw

    אוקיי אז ניסיתי...ואני לא מבין מה כל הרעש מסביב למשחק הזה.

    ממש בינוני.

  38. 38

    23:28 24.09.2010 | סבתא מרוקאית בבר מצווה של הנכד סבתא מרוקאית בבר מצווה של הנכד (אורח)

    קולולולולו קולולולולו קולולולולו קולולולולו קולולולולו

  39. 39

    23:51 24.09.2010 | אופק אופק (אורח)

    אם הסינגל הוא 10 שעות ואונליין "שלא ייגמר לכם גם שנה הבאה" אז למה 9 באורך חיים ולא 10? נראה לי שאם לא ימאס לי עד שנה הבאה מגיע לו 10... ולמה 9 ולא 10 למולטיפלייר אם הוא "מהנה עד דמעות"?

  40. 40

    00:20 25.09.2010 | eliya45 eliya45

    כע אני מסכים אים 40 אבל השאר היה מעולה כל הכבוד

  41. 41

    01:21 25.09.2010 | Mcboomy Mcboomy (אורח)

    מה חבל שאין אותו למחשב? מיקרוסופט עשו אותו בלעדי לאקסבוקס כי רק ככה הוא יהיה באמת כזה ריבחי, חוץ מזה זה אקסלוסיבי שדואג לקוניי קונסולות חדשים.
    בכללי אם זה היה יוצא למחשב, רבע ממכם לא היו קונים את זה אלא מורידים אותו. אז מה אכפת ליוצרים ממכם??

  42. 42

    01:30 25.09.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    5 FAILL

  43. 43

    02:32 25.09.2010 | גשדג גשדג (אורח)

    42
    סתם שתדע לא כולם זונות שלא מסכימים לשלם על משהו שאנשים עבדו עליו מלא זמן כדי לנסות לתת לנו הנאה בתמורה לסכום ששווה את זה.
    אני הייתי קונה אותו.
    עובדה כול ספריית המשחקים שלי הם מקוריים.
    חוץ מHERCULES אבל המשחק הזה כול כך ישן...
    אי אפשר להשיג אותו LOL

  44. 44

    05:20 25.09.2010 | Crysis Gamer Crysis Gamer

    חחח לפי הסרטון עם ה-reflection נראה שיש עוד מישהו בעולם הזה עם maximum speed...

  45. 45

    09:12 25.09.2010 | Aldor Aldor

    אין לי XBOX ואני מת לקבל את המשחק הזה ולבזבז שעות במולטי פלייר של המשחק שנראה ממש כיף, סיימת את השחקן יחיד אצל חבר והבינה המלאכותית באמת מפגרת.. החברים שלי לא יודעים מה הם עושים פושט איך שאתה מקבל אותם הם מתים.. (חוץ מהאלה שאמורים להיות באותו שלב ולא יכולים למות לא משנה כמה כדורים הם מקבלים, אבל גם הם עקומים בצורה מפחידה..)

  46. 46

    09:49 25.09.2010 | BlacKp0inT BlacKp0inT


    באמת כמו שהרבה אמרו פה הגזמתה עם הגרפיקה,
    ראיתי מס' משחקים שיצאו בשנה האחרונה עם גרפיקה טובה מזו
    של המשחק הזה ולא במעט, וחוץ מזה, גם אם נתת 10 מה זה שווה
    לתת כזה ציון לגרפיקה אם הבינה המלאכותית דפוקה? אם יש גרפיקה טובה וגם בינה מלאכותית טובה אז מגיע לו 10 אבל זה לא נכון כי שתי הקטגוריות האלה הן שילוב מנצח.

  47. 47

    12:49 25.09.2010 | MisterFF MisterFF

    Halo הוא לא כזה-טוב כמו שכולם חושבים, רק משום שהוא היה הFPS הראשון הנורמאלי על האקס-בוקס לא הופך אותו לFPS הכי טוב, יש משחקים הרבה יותר טובים ממנו.. אומנם Halo הראשון היה מאוד מהנה, כששיחקתי בו על המשחב, זה היה משהו שונה באותה תקופה. היום כבר אין מה לחדש, וזה חוזר על עצמו שוב ושוב.

  48. 48

    13:08 25.09.2010 | שי ירדני שי ירדני

    לא יודע! בBC2 אתה צריך מחשבה ! לפחות כשאתה צלף~! אתה צריך לפתח טקטיקות ותכניות! לפי GAMEPLAY פה , זה ממש לא נראה חכם! כול מה שאתה עושה זה רק רץ ויורה ! בלי שום מחשבה ! מישהו מסכים איתי?

  49. 49

    13:16 25.09.2010 | MCBOOMY MCBOOMY (אורח)

    ל 43, אני מסכים עם זה שיש אנשים שקונים ובאמת כל הכבוד, אבל אתה חייב להסכים איתי שמלא אנשים פורצים את המשחקים האלו ולא קונים ולכן יותר משתלם ליצר לקונסולות , כי בהן יש הרבה פחות פירטיות.
    חוץ מזה נתתי כמה סיבות למה לא מוציאים את זה למחשב, ולא אמרתי בגלל שכולם פיראטים , כי זה לא נכון אבל יש קהילת פיראיטים גדולה במחשב.

  50. 50

    14:55 25.09.2010 | yechiam yechiam

    קצת הגזמתם פה עם כמה עניינים. אבל בסה"כ משחק מעולה!

  51. 51

    15:54 25.09.2010 | h h (אורח)

    חחח 38

  52. 52

    03:20 26.09.2010 | מקס מוסטנג מקס מוסטנג (אורח)

    המשחק הכי טוב ששיחקתי בחיים ושיחקתי בכל המשחקים שאמרתם פה

    אבל זה המשחק היחידי שגרם לזה להיראות ממש מציאותי להרגיש חסר אונים מול העוצמה החייזרית האדירה

    וכמובן לראות את חברי קבוצתך מתים זה גם מתקפה רגשית

    קיצר אין מה להגיד המשחק הכי טוב שישי

  53. 53

    09:11 26.09.2010 | פיני פיני (אורח)

    ברוך השם,לא סובל את משחקי HALO,לא מבין מה מתלהבים מזה לא אהבתי בכלל תסגנון משחק הזה. טוב שלא ייצא עוד משחקים של HALO ברוך השם.

  54. 54

    12:26 26.09.2010 | פיני הגדול פיני הגדול (אורח)

    53 אפשר להבין שאתה לא מבין כלום במשחקים...

  55. 55

    14:26 26.09.2010 | d d (אורח)

    כמה פאנבויז יש פה שזה לא ייאמן.
    אני כבר אומר אין הרבה הבדל בין אקסבוקס לפליישטיישן.
    לאקסבוקס יש משחקים כמו mass effect שזה רק לאקסבוקס ולמחשב ולא לפליישטיישן ולפליישטיישן יש בלו ריי ולאקסבוקס לא.
    לפלייסטיישן יש gow3 לנו יש הילו
    לפלייסטיישן יש killzone לנו יש gears
    לפלליסטיישן יש heavy rain לנו יש alan wake (טוב אין ממש קשר בניהם)
    אני לא מחשיב את metal gear solid כאקס בוקס קנו אותו (עכשיו זה לשני הקונסולות)
    לנו יש יותר משחקי קו אפ להם יש psn חינם (לומרות שהlive שלנו טוב יותר לדעתי אבל לא בהרבה)
    קניתי אקסבוקס כי הוא יותר זול ואין מה לעשות הרמה שלהם פשוט זהה.
    תפסיקו להיות פנבויז ותעריכו משחק טוב כמו שאני מעריך את המשחקים שלכם (ותפסיקו לאמר ששחקתם בו כולנו יודעים שאתם משקרים)
    ו35 אני לא מסכים איתך אני חושב שבהילו יש רגעים יותר יפים מבmass effect אבל mass effect הוא משחק רולפליינג ויש לו את ההיתרון הזה (מת על רולפליינג!)

  56. 56

    16:05 26.09.2010 | גג גג (אורח)

    נתת לmodern warfare 2 מלהילו ריצ' יותר?!
    למעשה נתת גם להילו 2 יותר!
    למעשה נתת לassassins creed 2 יותר!
    ברגג ארור תהיה!

  57. 57

    19:40 26.09.2010 | yarden la yarden la

    הסיפור של היילו ריץ' אחד החזקים, סרטים לא הגיעו לרמת סיפור כזאת, זה שווה לרמה של הספרים הכי טובים הסיפור, מושקע ממש...
    55 אתה קורא לנו פאנבויז? אתה בעצמך פאנבויז של סוני חחחח. לXBOX יש אם כבר
    ALAN AWAKE
    GEARS OF WAR
    HALO (!)
    כל מי ששיחק על היילו ולא אהב שינסה שוב על HEROIC, מי ששיחק על NORMAL ולא אהב מלא, רמה קלה, רק בהרויק הם באמת נלחמים

  58. 58

    20:38 26.09.2010 | ofir ofir (אורח)

    משחק ממש טוב אבל קצת הגזמתה עם הגרפיקה,אחלה ביקורת תודה(=

  59. 59

    21:53 26.09.2010 | d d (אורח)

    57 אני לא פאנבוי אני מעדיף משחקי אקס בוקס אבל אני מעריך את המשחקים של פליישטיישן ומבין את מי שנהנה יותר לשחק בקונסולה השניה אבל הוא צריך להעריך משחק טוב כמו הילו ולא לבוז לו כי זה לא מגיע לקונסולה שלו או שזה לא הסגנון שלו.

  60. 60

    21:54 26.09.2010 | d d (אורח)

    ול57 נורמל היה די מאתגר (טוב נו לדעתי, לא היה משחק שלא עשיתי בנורמל אז...)

  61. 61

    01:44 27.09.2010 | yarden la yarden la

    ל d
    מצטער לא הבנתי מהקריאה של התגובה שלך שאתה תומך בהיילו. נכון באמת אני לא מבין את כל האנשים שתוקפים את המשחק, משחק מעולה, רב הדברים של FPS שנראים לנו היום היגיונים (רימונים נדבקים,שיטת חיים נטענת במקום לאסוף, החזקה של 2 נשקים בו זמנים, Theater, עיצוב עולמות ומפות ועוד) הומצא על ידי Bungie במהלך היילו 1,2,3. כלומר מי שאוהב COD 6 מן הסתם יאהב היילו בגלל שרב הדברים העותקו משם. רק עלילה שונה..

  62. 62

    18:23 27.09.2010 | ed123 ed123

    halo זה לגייז אין על MW2

  63. 63

    19:41 27.09.2010 | tal_sarid tal_sarid

    פשוט ביקורת של FANBOY. יש משחקים הרבה יותר טובים בז'אנר שקיבלו הרבה יותר נמוך באתר הזה.

  64. 64

    21:48 27.09.2010 | L33T L33T (אורח)

    למה סתם לתת ציון כול המתלהבים פה :משחק אדיר" נניח זה רק משחק יריות יש 100000 כאלה למה לחכות למשהו חדש?! זה רק עלילה שונה ונשקים שונים רוצה נשקים לCOD רוצה עלילה לך לHL נו באמת אפשר לחשוב כמה הישתנה פה מHALO 3/2/1 רק כמה סקינים עלילה ונשקים
    קיצר זה עוד משחק יריות לכו שחקו A.V.A או CSS עם כבר או HL2 או TF2

  65. 65

    00:34 28.09.2010 | Spride Spride



    שיוציאו למחשב

    שיוציאו למחשב

    שיוציאו למחשב

    שיוציאו למחשב

    שיוציאו למחשב

    שיוציאו למחשב

    שיוציאו למחשב

    שיוציאו למחשב

    שיוציאו למחשב

    שיוציאו למחשב

  66. 66

    09:27 28.09.2010 | Assassin22-Pov Assassin22-Pov

    הוא בקרוב יגיע אלי ואני הולך לחרוש!
    תודה על הביקורת.

  67. 67

    23:13 28.09.2010 | יואב יואב (אורח)

    X360 זה אחלה קונסולה

    אתם יודעים למה? כי כל מי שנוגע בה מסתובב 360 מעלות וממשיך לשחק

  68. 68

    12:57 29.09.2010 | d d (אורח)

    די כבר פאנבויז עלובי נפש עזבו את הביקורת הזו לנפשה! קישטה לכו! שחקו בhalf life שלכם שגמרתם לפחות 100 פעמים לכו לשחק בcod שלא מחדש שום דבר! halo זה משחק מעולה ואתם לא מבינים את זה כאתם לא שחקתם בו באמת וכולנו יודעים את זה! לכו לשחק בmass effect שלא קשור בשום צורה לhalo reach ויצא לאקס בוקס ולמחשב בלבד (חה חה) לכו לשחק באקסלוסיבים שלכם ותעזבו את שלנו לנפשם איך אתם בכלל שופטים בלי לשחק בהם?! (וכולנו יודעים שלא שחקתם בהם)

  69. 69

    14:36 29.09.2010 | Nirsassy Nirsassy

    ל-5 אתה כל כך אידיוט!!!1
    תסתובב 360 מעלות סביב עצמך איפה תיהיה?!?!? עם הפנים לאותו מקום שהיית!!!
    אם כבר 180 מעלות יא טמבל!!!

  70. 70

    08:53 30.09.2010 | eliya45 eliya45

    לכול המפגרים שבינו "HALO הכול אותו דבר שחקו ב HL או MW2 למה מישתנה שם?!?!?!(זה לא אומר שאני לא אוהב MW2)

  71. 71

    19:41 02.10.2010 | Zeev Zeev (אורח)

    Alan Wake קיבל באתר הזה 85.
    Halo Reach מקבל 94.
    טמטום.

  72. 72

    19:04 03.10.2010 | roi.g roi.g

    חח למה טמטום הלו ריצ' פשוט יותר טוב. וישלי את שניהם.
    אחד אתה טמבל הלו ריצ' זה המשחק שמחזיק הכי הרבה ביקום.

  73. 73

    17:06 05.10.2010 | predetor predetor (אורח)

    משחק מגניב לאללה חולה על המשחק הזה.
    משחקיות - בוודאי לא חדשנית, אבל עשויה מצויין ומגוונת בגבולות הז'אנר.
    גרפיקה - אחד המשחקים היפים הקיימים על כל פלטפורמה.
    סאונד ופסקול - עשיר ואחראי במו צליליו לחצי מהאווירה המשכנעת.
    טכני - ירידות פריימים נדירות בקטעים עמוסי-אקשן
    אורך חיים - קמפיין סטנדרטי של כעשר שעות, אבל אפשרות לשחק עם חברים ובעיקר אונליין שלא יגמר לכם גם בשנה הבאה.
    מולטיפלייר - מהנה עד דמעות.

    ציון סופי: 94

  74. 74

    20:33 07.10.2010 | MadPitbull MadPitbull (אורח)

    אני לא מבין איך אנשים מתלוננים שהציון נמוך מדי יחסית לביקורת.
    למה זה באמת משנה למישהו אם המשחק קיבל 94, 96 או 100? מבחינת הקורא זה לא משנה כלום כל משחק בטווח של 90 אמור להיות משחק חובה.
    איזה נודניקים.

  75. 75

    15:00 24.10.2010 | DP DP (אורח)

  76. 76

    15:14 01.03.2011 | DV DV (אורח)

    אין לי מושג איזה משחק עדיף!
    GEARS OF WAR 2
    או DRAGON AGE 2
    או CRYSIS 2
    או לחכות ל GEARS OF WAR 3??????
    בבקשההה תענווו לי :P

  77. 77

    00:50 27.04.2011 | ~hellboy~ ~hellboy~

    אקסבוקס זה כל כך אדיר עד שזה מוציא לך טילים מהתחת ומעיף אותך באוויר 360 מעלות!
    היילו ריץ' משחק מטורף!
    יש כאלה שאומרים שהמבקר הוא פאנבוי אבל הוא לא
    המשחק פשוט עד כדי כך טוב!

  78. 78

    19:53 16.06.2011 | אלון אלון (אורח)

    אם אפילו יורוגיימר נתנו לו 9, זה משחק של 100

  79. 79

       | פורסם ע"י