הרשמה

מהקופסה: שבוע Halo

מאת: גדעון ברוט

שובו של המלך

דיברנו עליו הרבה מאד במדור הזה והנה, ב-14 בספטמבר, יצא לאוויר העולם לאחר תקופת פיתוח לא קצרה Halo: Reach, משחק ההיילו האחרון של יוצרת הסדרה, באנג'י.

הביקורות למשחק החלו לזרום עוד מספר ימים לפני יציאתו והממוצע שלהן עומד כרגע על 92 (ביקורת ויגיימס העניקה לו 94).

הרבה חדשות סבבו את השקת המשחק, ונתחיל בצד הטוב שלהן. מיקרוסופט מסרה שהכותר עבר את ה-200 מיליון דולר בהכנסות תוך 24 שעות מהשקתו, מה שכמובן אינו מספיק כדי לשבור את השיא של Modern Warfare 2 (שעומד על 310 מיליון דולר ב-24 השעות הראשונות רק באמריקה ובריטניה, למי שמתעניין), אך בהחלט מרשים מאד ביחס למשחק בלעדי.

בכל מקרה זה הספיק כדי שמיקרוסופט תקרא להשקה של Reach “ההשקה הבידורית הגדולה ביותר של 2010”, כאשר היא מסתמכת על הייפ, הכנסות ותקציב השיווק הענק (בסביבות ה-50 מיליון) של המשחק.

ישנן גם חדשות פחות טובות. מספר שעות לאחר ההשקה התגלו שתי בעיות חמורות להן, נכון לכתיבת שורות אלו, אין מענה.
האחת, שמיקרוסופט אישרה את קיומה והבטיחה לתקן אותה במהירות האפשרית, היא העובדה שלא ניתן לשחק את הקמפיין בקו-אופ על הדגם החדש של ה-360 Slim, שמצוייד במקום בכונן קשיח בזכרון פלאש של 4 ג'יגה. ניסיון לעשות זאת מעלה הודעת שגיאה לפיה אין לשחקן דיסק קשיח; זה לא ש-4 ג'יגה זה לא מספיק זכרון אחסון זמני כדי לטפל במצב הקו-אופ של הכותר, אלא שהוא פשוט לא נבדק כראוי על הדגם החדש ולא מסוגל לנצל את הזיכרון הזה. מאוד מכעיס בעבור מי שקנה 360 חדשה מדגם זה - שלא לדבר על זה שחלקן אפילו נמכרות ב-Bundle עם Halo: Reach.

בעיה נוספת דווחה אצל לקוחות אשר בבעלותם דגמי קונסולה מהשנתיים הראשונות ליצורה, ולפיה חלק מהקונסולות הישנות לא מצליחות לקרוא את דיסק המשחק ומדווחות שה-DVD פגום או ריק. מיקרוסופט טרם אישרה רשמית את הדברים, אך מקורות פנימיים בחברה הביעו מבוכה וטוענים כי העניין נמצא בבירור.

Trials HD מיליונר

שנה לאחר יציאתו לשירות הלייב הגיע משחק האופניים-פעלולים-מוות Trials HD למכירות של מיליון עותקים דיגיטליים, כך הודיעה המפתחת הפינית של המשחק, RedLynx.

המיליון הזה לא כולל את רכישות ה-Big Pack שיצאה בדצמבר, הרחבה עם 35 מסלולים חדשים שכנראה חצתה את רף חצי מיליון המכירות.

עוד סיפור הצלחה של מפתחת קטנה שניתן להוסיף לארכיון ההצלחות של מהפכת ההפצה הדיגיטלית.

הכרזות מטוקיו

כפי שדיווחנו לכם במדור בשבוע שעבר, מיקרוסופט הבטיחה וגם קיימה בהכריזה ב-TGS על מספר משחקים חדשים, רובם מפותחים על ידי חברות צד שלישי. שניים מהם אשר תפסו את עיניי הם דווקא משחקי קינקט.

Steel Battalion: Heavy Armor יהיה המשחק השלישי במספר בסדרת ה-Mech-ים הלא מי יודע מה ידועה. כוכב המשחק, כרגיל לסדרה, הוא ה-VTS, או "טנק אופקי", בעזרתו נצטרך להילחם נגד צבאות האויב במה שנראה ע”פ הטריילר שהוצג כזירה דומה לזו של מלחמת העולם השניה, למרות מיקומה הכרונולוגי בסוף המאה ה-21. מאחר ולא הוצגה בתערוכה גירסה שחיקה, אין לדעת כמה טוב מובנה הקינקט בכל העסק.

המשחק השני שנראה לי מעניין הוא מהמשחקים שפחות היה צפוי שיתמכו במצלמה המשפחתית של מיקרוסופט - משחק אימה מסגה בשם Rise of Nightmares. האווירה של המשחק, שזה בערך הדבר היחיד שניתן היה ללמוד עליו מהטריילר שהוצג, היא בדיוק בקוטב הנגדי ממשחק קינקט יצוגי כמו Kinectimals.

צפו להרבה יותר פרטים על המשחקים האלה בתחילת 2011, השנה בה הם מיועדים לצאת.

פינת הלייב

הגיימפסט של מייקרוסופט ממשיך להעלות משחקים לחנות הדיגיטלית עם קיפוד, שכירת חרב פרוותנית והמשך עלילות Deathspank.

Blade Kitten

משחק פעולה בגלילה צידית ומראה מצוייר, המבוסס על קומיקס בסגנון יפני. מחיר: 15 דולר.

Deathspank Episode 2: Thongs of Virtue

הפרק השני בעלילותיו של מי שרוצה להיות הגיבור הגדול בגלקסיה, דאת' ספאנק. צפוי אותו שילוב של הומור שיוצא לחלוטין מחוץ להקשר עם משחקיות בתר ושסף וחיזוק דמות, כולל הפעם נשקים חמים ומרכיבי מד"ב. מחיר:15 דולר.

Sonic Adventure

פורט למשחק הדרימקאסט המצליח, אולי משחק סוניק תלת מימד היחיד שהבין איך עושים את זה נכון. מחיר:10 דולר.

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:35 25.09.2010 | 1 1 (אורח)

    אין ראשונים

  2. 2

    21:48 25.09.2010 | ראשון ראשון (אורח)

    הTrials HD משחק פצצה

  3. 3

    21:58 25.09.2010 | -Black- -Black-

    בלייד קיטן משחק כיפי ברמות... קצת לינארי אבל מפצה על זה ברמת האקשן והפאזלים

  4. 4

    23:36 25.09.2010 | superdead superdead

    זה אלסטומאניה רק בגרפיקה חדשה חחח

  5. 5

    01:41 26.09.2010 | zziivv zziivv

    1-אתה ראשון אדון טמבל חכמולוג

  6. 6

    21:51 26.09.2010 | יואב יואב (אורח)

    X360 זה אחלה קונסולה

    אתם יודעים למה??? כי כל מי שנוגע בה מסתובב 360 מעלות וממשיך לשחק

  7. 7

       | פורסם ע"י