הרשמה

מהקופסה: מיילו? מיילוווו!

מאת: גדעון ברוט

DLC: כמה באמת קונים אותו?

בשנים האחרונות, ואפשר לזקוף את זה לזכות (חובת?) החיבור של קונסולות ה-HD לרשת, החליף ה-DLC, חבילות תוכן דיגיטליות קטנות (לא תמיד במחירים קטנים), את חבילות ההרחבה המשמעותיות יותר של פעם.

עם התרבותו של ה-DLC הוא גם התחיל הרבה פעמים להיראות נצלני, משהו שנעשה ללא מחשבה ובלי להרחיב בצורה משמעותית את תוכן המשחק, רק כדי להוסיף עוד כמה דולרים מהצד על הלקוח המזדמן. סקינים, תוספת נשקים\רכבים ואוספים קטנים של מפות מולטיפלייר הם בין התכנים החוטאים הבולטים.

חברת חקר השווקים NPD יצאה לבדוק כמה באמת רחב שוק ה-DLC, ולהפתעת רבים גילתה שרק שישה אחוזים מהצרכנים האמריקאיים בגילאי 13 ומעלה רכשו DLC לקונסולות שלהם (חמישה-עשר אחוזים מהצרכנים רכשו DLC למחשב). עכשיו, צריך לסייג את הנתון הזה ולומר שהוא מתייחס לכלל הצרכנים - לא רק לבעלי קונסולות HD. די ברור שאנשים בעלי Wii (ויש פי שניים כאלה מבעלי קונסולת 360 או PS3) לא רכשו DLC - שלא לדבר על אנשים בלי קונסולות בכלל.

אם ניקח בתור נקודת מוצא את ההערכה שיש קונסולת HD בקרוב ל-25 אחוזים מהבתים האמריקאים, אז הנתון של 6 אחוזים כבר לא נראה נמוך כל-כך: רבע מבעלי הקונסולות שניתן בכלל להשיג בהן DLC אכן רכשו DLC כלשהו, וזה בתקופה של שלושה חודשים בלבד שהמחקר התייחס אליה. כבר לא נשמע רע בכלל.

בהתחשב בכמויות ה-DLC שיוצאות כמעט לכל משחק היום, כנראה שיחסית לרמת ההשקעה ביצירת התכנים האלה, הם מוכרים לא מעט - אחרת לא היו ממשיכים ליצור אותם. חברות המשחקים לא נוטות לחלוק איתנו מידע לגבי מידת הצלחתו של DLC, אבל EA סיפרה לאחרונה שהתוכן להורדה של FIFA 10 הכניס לה יותר מ-30 מיליון דולר. זה אולי עדיין כמה אחוזים בלבד מההכנסות הכוללות של המשחק, אבל לא סכום שאפשר לזלזל בו, והחברה מעריכה שהחלק של ה-DLC בהכנסות רק יגדל.

Forza 3 מעביר הילוך

תכנית הרכב "טופ גיר" של ה-BBC היא אחת מהנערצות על חובבי המכוניות, ורבים ברחבי העולם עוקבים אחריה ואחרי מבחני השטח המטורפים שלה.

מייקרוסופט הודיעה לאחרונה על שיתוף פעולה עם התכנית לגבי סדרת מרוצי המכוניות הבלעדית Forza. ניצני שיתוף הפעולה הזה יגיעו יחד עם ה-Ultimate Edition של Forza 3 שתצא ב-26 לאוקטובר, ותכלול קוד להורדת חבילת מכוניות ברוח התכנית, Theme Pack לדאש בורד וגם וידאו בן 90 דקות עם מאחורי הקלעים של הצילומים.

מייקרוסופט לשלב את המותג במשחקי הסדרה העתידיים, בדרכים שעדיין לא נמסרו.


גם Forza3 וגם DLC באותו הוידאו - חסכון!

Gears Of War 3 נדחה

כן, מעריצי גירס, הכותרת היא לצערכם לא חלק מכתבת אחד באפריל שטעתה לגמרי בתאריך. בהצהרה לעיתונות הודיעה מייקרוסופט כי המשחק נדחה לרבעון האחרון של 2011.

"הצוות ב-Epic עשה עבודה נהדרת והמשחק אכן מוכן להשקה באביב", נכתב בהודעה, "אך בכל זאת החלטנו לדחות את המשחק ל-Q4 של 2011 כדי שיהיה הכותר המרכזי של עונת החגים".

לי זה נשמע כמו "איי איי איי, אין לנו בכלל בלעדיים לכריסמס 2011, בואו ניתן ל-Gears 3 לשבת שבעה חודשים ולהירקב על מחשבי הפיתוח של Epic".

מיילו פוטר?

פרויקט מיילו של Lionhead ופיטר מולינו, שנחשף ב-E3 2009 יחד עם הקינקט, שואף ליצור מצב של אינטראקציה מפותחת עם ישות וירטואלית, במקרה הזה ילד בודד שנעקר מסביבה מוכרת לאחר שהוריו עברו לבית חדש (ויש כאלה שכבר נחרדו מהאפשרויות הפדופיליות הנרמזות בסוג המצב הזה, בעלי מוח מלוכלך שכמותם).

כבר היו שמועות בעבר כי פיתוחו של הפרויקט נעצר, לפני שמולינו הצהיר שצוות קטן ב-Lionhead עדיין עובד עליו, ואף הדגים אותו ביולי השנה.

כעת מדווח אתר יורוגיימר שהעבודה על מיילו נעצרה לאחר שהצוות בן 19 האנשים שעבד עליו פורק ואנשיו עברו לעבוד במקומות אחרים באולפן, חלקם, על פי המקור, על פרוייקט שמקשר בין הקינקט לסדרת התפקידים Fable. האם מיילו מת? ואם כן, האם בכל זאת נראה את צאצאיו הטכנולוגיים במשחקי Fable הבאים או בפרוייקט אחר של האולפן?

פינת הלייב

השבוע בלייב אנחנו מכסים שבועיים במקום שבוע, בגלל איך שהחגים עיכבו לנו את הפינה השבועית. זה אומר שיש הרבה שלל:

Borderlands: Claptrap's New Robot Revolution

חבילת ההרחבה האחרונה ל-Shooter-התפקידים בורדרלנדס מביאה את סיפור ניסיון ההפיכה של הרובוטים המצחיקים\מעצבנים של כוכב פנדורה, הקלאפטרפס. ה-DLC מעלה את מכסת נקודות המיומנות ומוסיפה עוד מרחב ל-Inventory.

ממוצע הביקורות עומד על 73,כאשר המבקרים מאוכזבים מעט מכמות התוכן הלא מרשימה ביחס לחבילות ההרחבה הקודמות. חבל ש-Gearbox לא גמרו את זה בגדול. מחיר: 10 דולר.

Comic Jumper: The Adventure Of Captain Smiley

מהיוצרים של ספולז'ן-מן המצוין מגיע עוד משחק משוגע. בקומיק ג'אמפר תכנסו לנעליו של קפטן סמיילי, גיבור קומיקס דחוי, שנשלח לחקור עולמות קומיקס שונים ולתקן טעויות עלילתיות שנפלו בהם. מחיר:15 דולר.

Alien Breed 2: Assault

פרק שני (הראשון יצא בשנה שעברה) לחידוש של Alien Breed, משחק פעולה קלאסי - על מחשב האמיגה בעיקר - משנות התשעים. החידוש עבר למנוע תלת-ממד אבל עדיין במרכזו הוא משחק מבוך\חיסול אלפי אויבים עם תמיכה בקו-אופ. הביקורות שפורסמו עד כה לא מספיקות למתן ממוצע, אך רובן עומדות, כמו הפרק הקודם, על סביבות ה-70, ומציינות שהמשחק מאד הארדקורי וכייפי אך חסרים לו ליטוש ובעיקר - גיוון.

מחיר:10 דולר.

Serious Sam HD: The Second Encounter

החידוש למשחק השני בסדרת ה-FPS המטורפת Serious Sam יצא לפני מספר חודשים למחשב והגיע עכשיו לקופסה. מביא עמו שדרוג גרפי, סודות ואצ'יוומנטס וגם מצב Versus כייפי. סיריוס סאם הוא פלאשבאק לימים בהם ל-FPS לא הייתה צריכה להיות מערכת מחסה, מרכיבי משחק תפקידים או קטעים מתוסרטים מנקרי עיניים כדי להיחשב מוצלח.

הציון הממוצע של גרסת המחשב הוא 73, כאשר רוב המבקרים טוענים שהוא מהנה ביותר אך עדיין מרגיש מיושן ולא עומד בסטנדרטים של משחקים מודרניים. מחיר: 15 דולר.

Red Dead Redemption: Liars And Cheats

הרחבה נוספת - אחת לפני האחרונה, לפי התוכנית - למשחק המערב פרוע-עולם פתוח RDR. מביאה עמה מספר משימות חדשות לסינגל פלייר וחידושי מולטיפלייר ובהם 15 דמויות חדשות, מירוצי סוסים תוך לחימה מעל גבם, נשקים חדשים, מצב תקוף והגן בשם Stronghold, ואפשרות לשחק את משחקי הקלפים של הקמפיין עם ונגד שחקנים אחרים.

מחיר:10 דולר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:58 03.10.2010 | Calavera Calavera

    נהדר. כתבה מאוד אינפורמטיבית. נסה לשלב גם ידיעות מהלייב, קורים שם דברים גדולים ונהדרים, במיוחד לגרופיות אינדי כמוני.

  2. 2

    16:00 03.10.2010 | Calavera Calavera

    אני מתכוון, *עוד* ידיעות מהלייב כמובן.

  3. 3

    16:15 03.10.2010 | ITAYBRON ITAYBRON

    בתכלס אני מתגעגע לימים של חבילות הרחבה.חבילות הרחבה בדרך כלל הוסיפו המון תוכן וגם היו שוות את הכסף שלהם היום מוצאים כמה מפות ולוקחים על זה עשר דולר פעם היו מייצרים משחקים לא רק בשביל לעשות כסף אלה לשמח אנשים ולהיות יצירתים היום זה רק כסף כסף כסף חבל לראות שתעשייה המשחקים התקלקלה אבל אם חושבים על זה הרבה דברים התקלקלו נקווה שבשנים הבאות היה יותר טוב.

  4. 4

    16:31 03.10.2010 | מענין מענין (אורח)

    חבילות הרחבה זה סתם חרא לעשות עוד כסף על הצרכנים לפי דעתי רק הDLC למשחק פרוצה 3 נשמע טוב בגלל שזה יחד אם התוכנית טופ גיר וזה כיף למי שאוהב את הסדרה הזאת אבל המחיר שלוקחים על כול הDLC זה ממש גנב למשל למשחק Red Dead Redemption לוקחים על כול DLC כ-10 דולר זה ממש הרבה כסף (50 שקל) אני יכול לקנות בזה רמקולים חדשים למחשב שלא נדבר על מחירים המשחקים כול משחק 260 לקונסולת אני יכול לקנות בזה מקלדת ועכבר חדשים למחשב או כמה חולצות ללבוש זה יותר מידי שלא יבכו כול חברות המשחקים הטחונות האלה שאחרי זה יש פראטים שפורצים להם משחקים באמת כדי להם להשתנות ומהר...

  5. 5

    16:40 03.10.2010 | חחח חחח (אורח)

    Its a me, Mailo!

  6. 6

    17:59 03.10.2010 | t_h t_h

    אתם איפה הטכנולוגיה של מיילו יכולה להצליח טוב, במשחקי אסטרטגיה בהם יש מערכת דיפלומטית ואינטרקציה עם המנהיגים של האומות/המדינות/הצבאות האחרות, זה יכול להעלות את כל הרמה של הקטע הדיפלומטי לליגה אחרת! לא יהיה לך רק אפשרויות לבחור מבינהם, תוכל לדבר ישירות למנהיגים ולסגור עסקאות שאי היה אפשר לעשות מקודם, אני מקווה שאיזה מישהן יישם את הרעיון, זה יהיה מגניב.

  7. 7

    18:01 03.10.2010 | ככ ככ (אורח)

    אתם יודעים למה קוראים לזה אקס בוקס 360?

    כי כשאתה רואה את זה אתה מסתובב 360 מעלות והולך משם.

  8. 8

    20:05 03.10.2010 | Itay_pro Itay_pro

    3
    תגיד תודה לקפטליזם

  9. 9

    20:43 03.10.2010 | melach melach

    אכן, חבילות הרחבה זה היה דבר הרבה יותר טוב, גם אין מה שיחליף את התחושה של קניית גרסת גולד של משחק, בטח לא החוויה הדי מפוקפקת של קניית משחק חדש ויקר רק כדי לגלות שיש לו עוד 86 DLC שכל אחד עולה 10 דולר.

  10. 10

    00:07 04.10.2010 | meathook meathook

    7, אתה לא הראשון כאן שלא מבין מה זה 360 מעלות.
    להסביר?

  11. 11

    19:58 04.10.2010 | fff136 fff136 (אורח)

    מסכים לחלוטין עם 6 ואני חייב לאמר שלא חשבתי על זה עד עכשיו.
    9 ו3 הרחבות של אלאן וויק חנמיות אם קניתם את המשחק המקורי יש חברות שיש להם רק כסף בראש ינפיניטי וורד לדוגמא ויש חברות שאכפת להם vale לדוגמא

    ו7 נמאס לי מהבדיחה הפנבויז העילגת הזו שמראה כמה מלחמות קונסולות הם מטופשות. אני אפילו די בטוח שאתה לא משחק בפליישטיישן או אקסבוקס כי אני מניח שאף אחד לא כזה מפגר ולכן אתה פשוט כותב את זה כדי שיאמרו לו שאתה אדיוט ש360 מעלות זה לחזור לאותו מקום וX360 זה הקונסולה הכי טובה ואז תפתח מלחמת קונסולות או משהו בסגנון. נשבר כבר הזין אי אפשר לכתוב כתבה על קונסולה בלי להתחיל לריב?!

  12. 12

    22:17 06.10.2010 | ET2k ET2k

    Comic Jumper זה פשוט משחק קורע מצחוק ! אפילו אם המשחקיות שלו די בסיסית. אהבתי גם שפתאום הוא קופץ לfull video motion ואז חזרה לקומיקס סטייל (אני חושב שזה אחד המשחקים היחידים להורדה דיגטאלית שיש בו ממש וידאו).

    החמש דקות הראשונות של הדמו נראות ממש רע , אבל שווה להמשיך לשחק.

  13. 13

       | פורסם ע"י