הרשמה

רואים כפול: פרידה מ-2010

מאת: רונן אטיאס

שנת 2010 חלפה עברה לה, ולקחה איתה את השנה האחרונה של ה-DS בתור הקונסולה הניידת המרכזית של נינטנדו. הדבר הכי בולט שקרה השנה הוא כמובן ההכרזה על היורשת התלת מימדית, ה-3DS, שיוצאת בתחילת 2011 לאחר כמעט שבע שנים של שליטת ה-DS בשוק הניידות.

דור חדש נולד

למי שאיכשהו הצליח לפספס, ה-3DS גם היא קונסולה כפולת מסך, רק שהפעם, בנוסף למסך המגע התחתון, יש לנו מסך עליון גדול יותר ותומך בתלת-מימד. כמובן שנינטנדו לא באמת מצפה מאיתנו להסתובב עם המשקפיים המעיקות לכל מקום בו נרצה לשחק, והמכשיר החדש מבוסס על טכנולוגיה ייחודית שפועלת ללא משקפיים. מנגד, רק אדם שיעמוד במרחק וזווית מסוימת ממסך המכשיר יוכל ליהנות מן האפקט. כמו כן, הניידת החדשה תכיל בנוסף לכפתורי השליטה גם סטיק אנלוגי, תאימות לאחור לכותרי דיאס, שתי מצלמות מקדימה ומאחורה (0.3 מגה פיקסל כל אחת, די מאכזב) וקישוריות אינטרנט אלחוטי.

בינתיים, התגובות של עיתונאים שנחשפו לקונסולה ולמשחקיה חיוביות מאוד.

המשחקים של 2010

אחד המשחקים הכי מעניינים שיצאו השנה, כמו הרבה כותרי דיאס מוצלחים, כבר הספיק לצאת ביפן לפני שנתיים - "פרופסור לייטון והעתיד הלא ידוע". מדובר בחלק השלישי של אחת הסדרות האהובות ביותר על הקונסולה (ובצדק), ובו שני הגיבורים לוקאס והפרופסור מעורבים במסע מרתק בזמן, וצריכים לפתור מאות פאזלים חדשים כדי לפצח את התעלומות שבדרכם.

שיאני המכירות

שני משחקי הדיאס שמכרו הכי הרבה השנה הם דווקא רימייקים - "לב זהב" ו"נשמת כסף", חידושים מוצלחים במיוחד (ממוצע ציונים 87) ל"זהב" ו"כסף", כותרי הפוקימון המיתולוגיים. מלבד גרפיקה משופרת (ועדיין לא מספיק טובה - הסדרה מתקדמת מאוד לאט מבחינה ויזואלית), מצבי אונליין ופוקימונים מדורות מאוחרים יותר, רוכשי הרימייקים קיבלו גם מד צעדים בצורת פוקדור שיקדם פוקימון שתכניסו "לתוכו" ככל שתלכו יותר. אחחחח...היפנים האלה.

מעודדי היצירתיות

גם היצירתיים שבינינו קיבלו השנה כמה כותרים שאפשרו לדמיון שלהם להשתולל. Wariorware - DIY, המשך בסדרת המיניגיימס בכיכובו של הקרוב המרושע של מאריו, אפשר לראשונה בסדרה ליצור מיני משחקים משלך, בממשק נוח וחופשי במיוחד, והיה אחד המשחקים הכי מהנים ששיחקתי השנה. משחק נוסף כזה היה Super Scribblenauts, שדרוג לכותר זימון החפצים המבטיח מהשנה שעברה, שמאפשר לפתור בעיות בעזרת מגוון אדיר של חפצים ויצורים ועובד על עיקרון - היעד חשוב פחות, מה שחשוב זה מה אתה עושה בדרך אליו.

ההמשכים

עוד השנה קיבלנו המשכים בסדרות מפורסמות כמו פיינל פאנטזי ("4 גיבורים של אור", שדי אכזב עם ממוצע ציונים 74), גולדן סאן (Dark Dawn, שהיה כותר סולידי - ממוצע 80 - אך לא התקדם בשום צורה עם הזמנים), דראגון קווסט ("זקיפים של שמי הכוכבים", שהמשיך מסורת מוצלחת עם ממוצע 87), ו-Ace Attorney (מיילס אדג'וורת', שאמנם קיבל ממוצע של 78 בלבד, אבל בכל הקשור לעלילה הוא מעולה ומומלץ).

זה רק אני, או שהשרברב זנח אותנו השנה לטובת הווי? 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:19 31.12.2010 | maxim12 maxim12

    שנה מעולה,שלא לדבר על שנה הבאה עם המשחקים האחרים

  2. 2

    18:57 31.12.2010 | WarFox89 WarFox89 (אורח)

    אחת השנים החזקות ביותר שאני זוכר מאז 2007 !

  3. 3

    21:27 31.12.2010 | זירו זירו (אורח)

    ווא, איך עוד לא הייתה ביקורת על 9 PERSONS 9 HOURS 9 DOORS?
    אחד המשחקי די אס הכי טובים שיצא לי לשחק אי פעם, עלילה מדהימה ומשחקיות ממכרת, חבל שעוד אנשים לא יודעים עליו!

  4. 4

       | פורסם ע"י