הרשמה

הצבע והקלק: פברואר הזהוב

חודש עמוס להרפתקנים - מערב מלחמת העולם הראשונה, דרך סוף העולם הנורדי ועד העתיד הלא סימפטי.

מאת: איתי ברנר

חודש פברואר, הבא עלינו לטובה, יביא לנו לא מעט משחקי הרפתקאות מעניינים וחובבי הז'אנר יצטרכו למצוא לעצמם לא מעט זמן פנוי אם הם ירצו לנסות ולהספיק לחוות את כולם.

הרכבת האחרונה מפריז

The Last Express הוא אמנם משחק ישן, אך מבחינות רבות הוא היה יכול להיחשב לפורץ דרך גם אם היה יוצא היום. בתקופתו הוא נחשב לכישלון מסחרי והפך למעין פריט לאספנים. אתר GOG, המתמחה במשחקים ישנים והתאמה שלהם למערכות הפעלה חדשות, מציע אותו מעכשיו במחיר של קצת פחות מ-6$, קטגורית המחירים הזולה יותר באתר.

המשחק, שעיצובו הובל על ידי ג'ורדן מכנר, אבא של הנסיך הפרסי, מספר אודות חשוד ברצח המבוקש על ידי משטרת צרפת ומנסה להימלט ברכבת אקספרס מפריז לקונסטנטינופול (תורכיה) רגע לפני פרוץ מלחה"ע הראשונה. בדרך הוא מצפה לפגוש חבר נוסף שיעזור לו במילוט, אך מוצא את עצמו מעורב בסבך של תככים פוליטיים בינלאומיים רצחניים שמזמנים לו שאר הנוסעים על הרכבת.

מעבר לעובדה שהגראפיקה של המשחק מבוססת על סגנון אומנותי אותנטי בשם "אר נובו" שהיה פופולארי מאמצע המאה ה-19 ועד תחילת המאה ה-20, הוא יוצא דופן גם בסיפור המורכב שלו, המועבר בדיאלוגים בקרוב לעשר שפות שונות, ומתרחש בזמן אמת - כאשר הרכבת הופכת למיני-קוסמוס שנמצא כל הזמן בתנועה והתרחשות, ומאפשרת לגיבור לצוטט לדמויות, לעקוב אחריהן ולפרוץ לתאים שלהן כשהן אינן כדי לעמוד על טיבן.

למשחק יש מעל שלושים סופים שונים, כאשר רק חלק קטן מהם ניתנים להגדרה כחיוביים.

AGD מכה שלישית

AGD, שהביאה לנו את החידושים ל-King's Quest 1 ו-2 ול-Quest for Glory 2, הכריזה כי החידוש ל – King Quest 3 יראה אור בפברואר. KQ3 נחשב לאחד מהמשחקים האהובים בסדרה, ורמת הליטוש של AGD מבטיחה פסקול משודרג ודיבוב ברמה גבוהה במיוחד, כל זאת מעבר לשיפורים הברורים בגראפיקה - מאחר והמשחק המקורי השתמש ב16 צבעים בלבד.

סביר להניח שכמו החידוש ל-KQ2, המשחק יתאים גם לשחקנים מתחילים ויציג מצב "מוגן" בו לא ניתן להיתקע על ידי רצף פעולות לא נכון, דבר שעדיין היה מקובל - אם כי שנוי במחלוקת - בתקופתו של המשחק המקורי. התסריט של המשחק המקורי לא היסס להכשיל שחקנים כבר בהתחלה, ובין היתר כלא את השחקן המסכן בבית הנשלט על ידי מכשף רב עוצמה, בו כל ניסיון התמרדות גרר עונש נוראי יותר מקודמו.

בניגוד לקבוצה אשר יצרה את The Silver Lining , ל-AGD יש כבר הכרה מצד Activision (המחזיקה בזכויות היוצרים על משחקי Sierra), כך שלפרויקט לא צפויה שום בעיה חוקית. כרגע נפתח לחידוש עמוד טיזר שאמור להתמלא בתוכן בשבועות הקרובים.

כאן ראוי לציין שהצוות שנקרא Infamous Adventures כבר שחרר ב-2006 רימייק נאה ל-King's Quest 3, אותו ניתן להוריד מכאן ולראות בסרטון המצורף.

Baron Wittard

אם לשפוט לפי הטריילר של המשחק הזה, הרי שהרפתקאות האימה הממוחשבות מתחילות לאמץ השפעות קולנועיות מסרטים כדוגמת קלוברפילד ו - REC, בהם הגיבורים חמושים בעיקר במצלמות וחווים את הזוועות מגוף ראשון.

האוטופיה של הארכיטקט-בארון הייתה אמורה להיות עיר עצמאית הכלואה בתוך בניין ענקי, אבל משהו השתבש בדרך: אנשים החלו להעלם ותקלות חשמל הפכו לעניין שבשגרה. השמועות אומרות שבארון החביא בתוך העיר משהו (או מישהו) בעל עוצמה הולכת ומתחזקת ושעוד מעט יהיה כבר מאוחר מדי...

על הסגנון הגראפי המרשים קשה להתווכח, אבל התנועה המוגבלת של השחקן רומזת שכמו במקרים רבים, גם כאן יהיה מדובר כנראה על תואם Myst בו החפצים והאובייקטים הדוממים יהיו החברים (או האויבים) הכי טובים שלכם. המשחק הזדהב ממש לפני כמה ימים ויוצע למכירה בחנויות וערוצים דיגיטאליים החל מה-18 בפברואר.

מזל תאומים

Gemini Rue אולי נראה כמו עוד משחק רטרו שיוצר בבית באמצעות AGS (תוכנה חינמית ליצירת הרפתקאות בדו מימד), אבל מדובר במשחק שהושקעו בו משאבים רבים וכבר זכה לשבחים לא מעטים מפסטיבלים המוקדשים למשחקים עצמאיים ואפילו מ – PC Gamer.

קו העלילה המדב"י והסגנון הגראפי מזכירים במידה רבה משחק הרפתקאות נשכח בשם Future Wars של Delphine ז"ל, אשר גם הוא השתמש בטכניקה של מסכים בגדלים שונים על מנת ליצור תחושת קנה מידה לאירועים - ופעמים רבות קלטסרופוביה. עולם המשחק האפוקליפטי מציג בפנינו שתי דמויות שונות, אחת של מתנקש שנאלץ לשתף פעולה עם מפעיליו לשעבר, והאחרת של אדם שאיננו זוכר כלל מיהו. דרכיהן של שתי הדמויות יצטלבו בסופו של דבר והשחקן יוכל לשלוט בהן לסירוגין.

גם המשחק הזה ייצא בחודש הבא, ב-24 ליתר דיוק.

- אל האתר הרשמי של המשחק

ועוד בפברואר

לסיום נזכיר שבמהלך החודש יצא גם הפרק השני של "בחזרה לעתיד" עבור אלו שרכשו מראש את כל העונה, בעוד הפרק הראשון שלה יהיה זמין להורדה כדמו (סיקור כאן). בנוסף, הגרסה האנגלית המלאה של Gray Matter תוצא למכירה מחוץ לגרמניה במחיר נמוך יותר של כ – 30$ לערך (לפחות עבור המחשב האישי, המשחק יוצא באופן מעט מפתיע גם לקונסולת ה-360).

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:44 30.01.2011 | iGame iGame

    ישנה שגיאת הקלדה:
    "בדו מימד), אck מדובר במשחק"

  2. 2

    00:49 31.01.2011 | ** ** (אורח)

    אck=אבל

  3. 3

    08:05 31.01.2011 | og333555 og333555

    עדיין לא הבנתי מה הרעיון של הפינה הזאת

  4. 4

    10:47 31.01.2011 | כ כ (אורח)

    הפינה מדוברת על משחקים שאתה מצביע לאיפה שהשחקן צריך ללכת ואתה לוחץ על כל חפץ בשביל לפתור דברים.
    מה לא מובן?

  5. 5

    18:28 31.01.2011 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    עם כל הכבוד, יש דברים שפשוט צריכים להעלם מהעולם, ומשחקי הצבע והקלק זה אחד מהם
    באמת, 20 שנה של התפתחות שינוי וחידוש (לרוב) בתעשית המשחקים, ועדיין יוצאת הזוועה הזאת?

  6. 6

    18:36 31.01.2011 | בו בו (אורח)

    לא ברור למה יש לך בעיה עם ז'אנר שיש לו ביקוש שמוכיח שהרבה נהנים ממנו. אם אתה אחד מאלה שאוהבים לבטל כל דבר שלא מתאים לטעם האישי שלהם - ניחומי. 

  7. 7

    19:13 31.01.2011 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    המשחקים האלה זה מאובן חי

  8. 8

    19:24 31.01.2011 | בו בו (אורח)

    גם כרישים ותנינים. זו לא סיבה להכחיד אותם.

  9. 9

    08:03 01.02.2011 | fd fd (אורח)

    בו צודק וTheYeIIowDucK בכלל שונא הכול אבל מה עם אססינס קריד ברודרהוד מחשב ויש עוד איזה משחק שחכתי את השם

  10. 10

       | פורסם ע"י