הרשמה

המחתרת מאלתרת

משחק שבו מאלתרים סיפור ביחד ילמד את המחשב לספר סיפורים?

מאת: איתי ברנר

המחתרת מציגה כמה משחקים שמוכיחים כי אלתור, ערבוב בין היסטוריה לפיקציה ואפילו חיקוי פשוט יכולים עדיין לעבוד וליצור משהו חדש, גם בעולם בו מקוריות הפכה למילה גסה.

קרבות חלל, המאה ה-17

נראה שהטרנד הנוכחי של היסטוריה אלטרנטיבית נמשך: JamesTown מתבסס על מלחמת הקולוניות שהתרחשה במציאות במאות ה-16 וה-17 בין ספרד לאנגליה, אך הוא מעביר אותה לחלל החיצון כאשר הקולוניות אינן יבשות מרוחקות, אלא כוכבי לכת אחרים כמו מאדים. הביטוי "עולם חדש" אכן מקבל כאן את משמעותו המלאה ביותר...

חוץ מקו העלילה הביזארי הזה, מדובר על Shooter חלליות דו מימדי ארקיידי וקלאסי עם בוסים ענקיים, פיקסלים גדולים וכל מה שצריך כדי להחזיר אותנו לתחילת שנות ה-90. חלק מהנשקים במשחק יהיו מבוססי קיטור כיאה לז'אנר הסטימפאנק, אותו ז'אנר סגנוני שבו הקו הטכנולוגי והעיצובי של העולם המערבי במאות ה-18-19 ממשיך להתפתח לרמות מדע בדיוניות במקום שיחליפו אותו הטכנולוגיות שאנחנו מכירים. 

למרות שזה נשמע כמו משחק קונסולות קלאסי, הוא ייצא דווקא למחשב ואולי יצליח לגבור על הדומיננטיות של המפתחים היפנים ששולטים בזירת ה-Shmpu-ים בשנים האחרונות עם משחקים כמו Genetos. מתוכנן לצאת בקיץ וכנראה יתמוך במולטי פלייר מקומי של עד ארבעה שחקנים בנוסף ללידרבורדס.

התחילו לאלתר, עכ... שיו!

לפני כמעט שנה, באפריל 2010, המעצב העצמאי ג'ייסון רואר הציג לעולם את Sleep Is Death, ספק משחק ספק תוכנה, כולו צעצוע יצירתי שנתן לשני שחקנים מרוחקים יכולת להרכיב סיפור יחדיו דרך ממשק שמזכיר משחקי RPG. אחרי המון ביקורות חיוביות ברחבי הרשת, הסתבר שהקונספט המהפכני אולי היה חדשני מדי עבור מרבית האנשים והמשחק עבר למודל של "שלם כפי יכולתך". מכיוון שההצעה עדיין תקפה, סביר להניח שהמכירות לא בדיוק היו בשמיים.

Improvisio שפותח על ידי סטודנטים מגמביט, בית ספר סינגפורי בולט לפיתוח משחקים העובד בשיתוף פעולה עם MIT, מציע רעיון דומה, אך ממקם את שני השחקנים במרחב שנלקח מעולם סרטי האימה הזולים (בי-מוביס). אפילו התפאורה עשויה מקרטון! שחקן אחד מגלם תמיד את הדמות הראשית, טד העיתונאי, והשני את הבמאי ששולט בארבע דמויות המשנה, בסדר של הסצנות ובאפקטים המיוחדים.

בתחילת כל שסן מקבלים שני השחקנים תסריט כללי, ומעתה והלאה הם צריכים לאלתר את הפרטים באמצעות הדיאלוגים והתפאורה. בהתחלה הממשק עלול להזכיר מאוד קווסטים, אבל חשוב להבין שאם למשל החייזר יורה במדענית, לא באמת ייקרה לה משהו נראה לעין והבמאי צריך לקבוע כיצד המשפט הבא שהיא תגיד או ההתנהגות שלה ישקפו את העובדה שהיא נפגעה. אין כאן נכון ולא נכון ובהחלט צריך לא מעט דמיון אם רוצים לחוות את כל העסק כמו שצריך.

מישהו צריך ליצור מוד כזה ל-The Movies של מולינו.

המפגשים השונים בין שחקנים שלא יודעים דבר זה על זה ונבחרים אקראית ממי שנמצא אונליין מאפשר למערכת ללמוד כיצד אנשים חסרי ניסיון בונים יחדיו דרמה משותפת. המידע שנאסף ייושם בסופו של דבר לפיתוח אינטליגנציה מלאכותית שתפקידה יהיה להרכיב סיפורים בעצמה. 

הערה – מומלץ מאוד לעבור על המדריך הפותח, ובמקרה ואתם לא מוצאים שחקנים אחרים, אפשר עדיין לשוטט בכל אחת מהסצנות באופן חופשי.

- את המשחק ניתן להוריד מכאן.

Fez והחקיין

ממש מספר ימים אחרי הטריילר הקודם של Fez, שוחרר טריילר נוסף בו מוצגות מספר דקות של משחקיות נטו. בקטע אפשר לראות בברור שכל סיבוב של העולם הוא למעשה רבע סיבוב שלם, 90 מעלות. (סביר מאוד להניח שיהיה ניתן לסובב את המצלמה בלבד באמצעות הסטיק הנוסף).


כנראה שעל בסיס מה שאנחנו רואים כאן מישהו מהיר כבר הזדרז והוציא משחקון פלאש בשם "איי שמיים". גם המועד שבו המשחקון עלה לרשת וגם הגראפיקה המינימליסטית לא משאירות הרבה מקום לספק שאולי מדובר בסתם צירוף מקרים. ההבדל הוא שכאן מזיזים את העולם באמצעות העכבר בצורה שהיא לכאורה חופשית לחלוטין. בפועל, אי אפשר לקבע את המצלמה בדיוק על הנקודה בה עצרתם והיא זזה אוטומטית לזווית הישרה הקרובה ביותר.

כרגע מן הסתם, המשחקיות של FEZ נראית יותר עמוקה ופחות ליניארית, אבל איי שמיים הוא משחק לא רע בפני עצמו, במיוחד כשכרגע FEZ מסתמן כבלעדי לאקס בוקס לייב ארקייד.

איך למדתי להפסיק לדאוג והתחלתי לפוצץ לזומבים את הצורה!

Atomic Zombie Smasher הוא הפרויקט האחרון מבלנדו גיימס שהביאו לנו בעבר את משחקי האסטרטגיה הייחודי Flotilla. קו העלילה הבדיוני מציב אתכם ככוח משימה מיוחד הנשלח לפנות את ערי ארה"ב עקב מתקפת זומבים רצחנית, כל זה על רקע שנות ה-60, בהן הפחד מפני שימוש לרעה בכוח אטומי היה בשיאו. בתחילה נראה כי מדובר בעוד משחק Tower Defense, אך מאזן הכוחות הלא ממש הוגן ביניכם ובין הררי הזומבים הופכים את המשימה לכזו שדורשת טקטיקה מרובה ושימוש חכם בכוח המוגבל העומד לרשותכם כבר מהדקה הראשונה. כלומר, לא מספיק לוודא שמסוק הפינוי נוחת בנקודות המאוכלסות ביותר, חשוב גם לשים לב גם שהזומבים לא יגיעו לשם קודם!

העיצוב החיצוני מינימליסטי משהו ונקודת המבט המשקיפה מלמעלה לא מאפשרת יותר מדי פירוט. המשחקיות חשובה יותר מכל כאן, ומי שיתחבר אליה יזכה לחוויה יוצאת דופן. רכישת המשחק נעשית בערוצי ההפצה הדיגיטאליים כגון סטים או דרך אתר הבית המציג גם דמו של כמה שלבים. יש גם גרסאות למק ולינוקס.


 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:02 27.03.2011 | אני טרול אני טרול (אורח)

    רוצים לשמוע בדיחה? homefront

  2. 2

    21:10 27.03.2011 | assafw assafw

    חחחחחח בדיחה טובה!

  3. 3

    21:21 27.03.2011 | ronk12342 ronk12342

    תגובה ראשונה !!

    סרטונים טובים

  4. 4

    11:51 28.03.2011 | שניצל שניצל (אורח)

    יש לי בדיחה יותר טובה:
    Call of Duty

  5. 5

    16:35 28.03.2011 | barakgut barakgut

    DO NOT FEED THE TROLS

  6. 6

    18:14 28.03.2011 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    נראה טוב

  7. 7

    17:23 02.04.2011 | 5 5 (אורח)

    LOL

  8. 8

    20:26 02.04.2011 | צביאל צביאל (אורח)

    חחחח

  9. 9

       | פורסם ע"י