הרשמה

ביקורת - Black Ops 3

האם הכותר החדש של Call of Duty מצליח לרענן את הסדרה? אנדריי אפרמוב יצא לבדוק

המשחק החדש בסדרת Call of Duty מנסה לרענן בלי להכניס יותר מדי חידושים. האם הוא מצליח?

אימרה עתיקה אומרת שאין שום דבר בטוח בחיים – מלבד מיסים ומוות. אלא אם כן אתם גיימרים, ואז ניתן להוסיף גם שחרור של Call of duty חדש בכל נובמבר. הרי כבר כל כך התרגלנו לגרסה השנתית של המותג שרובנו כבר מזמן לא מופתעים בכל פעם שמשחק חדש בסדרה מוכרז. ולמרות זאת, כל שנה המשחק מצליח לשבור שיאי מכירות והצלחה חדשים, כל שנה אנחנו מתלוננים על הקמפיין לשחקן היחיד הקצר שבמהרה נשכח, כל שנה כולנו צוללים חזרה למולטיפלייר המהיר והמהנה, וכל שנה אנחנו שוב יושבים ומחכים לראות מה יהיה הכותר הבא בסדרה. הפעם היה זה תורו של Black Ops 3.

קצת רקע: מאז תחילתו של המותג Call Of Duty, שני אולפנים עיקריים היו אמונים על הפיתוח של המשחקים עצמם – Infinity Ward ו-Treyarch שפעלו כל אחד ברוטציה שנתית, וכך בעצם קיבל כל אולפן שנתיים לפיתוח ה-Call Of Duty הבא. עם יציאת Advanced Warfare בשנה שעברה הוכנס אולפן נוסף לתמונה – Sledgehammer Games, מה שמעניק לכל אחד מהאולפנים 3 שנים לעבוד על הכותר הבא שלו ולהעניק לנו (בתקווה) משחקים איכותיים יותר. אז האם השנה הנוספת נתנה לTreyarch את הזמן הדרוש לעשות קפיצת מדרגה משמעותית בסדרה? בואו נראה.

חייל אוניברסלי

Black Ops 3 ממשיך את אותו קו של קודמו בסדרה (ולמעשה גם את של Advanced Warfare) ומכניס אותנו לעתיד הלא רחוק, מה שנותן לנו אווירה עתידנית שעדיין מושרשת במציאות. אל תצפו לראות לייזרים ומסעות בחלל, אבל כן תראו טכנולוגיות בינה מלאכותית ונשקים מודרניים משוכללים. כיאה ל-Black Ops, הקמפיין מציב את השחקן שוב כלוחם ביחידה סופר-סודית המופקדת על משימות עמוק מאחורי קווי האויב, אותן משימות שאם ייכשלו תוכל המדינה להכחיש כל קשר אליהן. כמובן שכמו בכל סרט מוצלח, הדברים משתבשים והגיבור שלנו נפצע אנושות. למזלנו אנו נמצאים בשנת 2065 והטכנולוגיות הרפואיות יכולות לא רק לאחות שברים ולהציל ממוות אלא להפוך כל אחד למכונת לחימה על-אנושית. כאן נכנסת המערכת הראשונה בשרשרת של חידושים לסדרת Call Of Duty, עם שלוש קטגוריות של יכולות מיוחדות הניתנות לדמות שלנו. האחת נותנת לשחקן אפשרות להשתלט מרחוק ולגרום לנזק ליחידות רובוטיות שונות במשחק, השנייה מעצימה את היכולות הפיזיות של השחקן, ואילו השלישית נותנת שלל יכולות לגרום לכאוס מוחלט בשדה הקרב (כמו לשלוח נחיל דבורים מתפוצצות על האויבים). המשחק מגביל את הבחירה רק לאחת מתוך שלושת האפשרויות האלה בכל משימה, אז תחשבו טוב במה תרצו להשקיע, אישית בחרתי להתמקד רק ביכולות הכאוס ולגרום לנזק רב ככל האפשר מרחוק.

לראשונה בסדרה, Black Ops 3 נותן לשחקן אפשרות לבחור את מין ומראה הדמות, אומנם תוספת נחמדה ששוברת מעט את מה שאנחנו מצפים מ-Call of Duty, אך הבחירה בסופו של דבר מוגבלת למספר קטן של דמויות קבועות מראש ללא שום אפשרות קוסטומיזציה או אימפקט על עלילת המשחק או המשחקיות עצמה. עלילת הקמפיין מזכירה מאוד סרטי מייקל ביי – הפקה מושקעת וגרנדיוזית עם קטעי אקשן מתוסרטים היטב וקאסט שחקנים הוליוודי מצויין, כל דבר ב-Black Ops 3 נראה טוב ומתפוצץ עוד יותר טוב, אך ההשוואה לסרטי מייקל ביי היא דו צדדית והקמפיין כולו די ריק מתוכן. העלילה נעה בין תירוץ גרוע לשפוך על השחקן גלים על גבי גלים של אויבים בחלק הראשון, לביזאר מדע בדיוני לא ברור בחלק השני. אפשר לראות שהכותבים של המשחק ניסו להעלות שאלות של מוסר בעולם טכנולוגי, אבל בצורה מאוד שטחית ולא מעניינת. למעשה כבר אחרי המשימה השלישית איבדתי כל עניין בקמפיין ושיחקתי על אוטומט רק על מנת לסיים, ואפילו הקאסט השחקנים המוצלח לא הציל את הקמפיין משיעמום טוטאלי.

רמת המשחקיות בקמפיין משתנה מאוד בהתאם לצורה שבה תבחרו לשחק בו - לראשונה ב-Call Of Duty תוכלו לשחק את כל הקמפיין בקו-אופ יחד עם עוד 3 חברים נוספים, ונראה שכך התכוונו Treyarch שתשחקו. רוב השלבים עצומים בגודלם ומתאימים לעבודת צוות ותקיפה מכמה מקומות שונים ביחד, חלק מהשלבים עושים הרבה מעבר וכמעט ודוחפים את השחקן לשחק דרך מצב הקו-אופ – באחת המשימות תצטרכו לעבור בין תקיפה אווירית של אסדת קידוח לבין תקיפה קרקעית של אותה אסדה, אם תשחקו יחד עם כמה חברים תוכלו לתאם ביניכם מי יחבור לתקיפה הקרקעית ומי יישאר למעלה בשמיים כתמיכה אווירית. תוסיפו לכך את היכולות המיוחדות עליהן דיברנו מקודם ותגלו שלשחק יחד עם עוד שלושה חברים בהחלט מצליח להציל את הקמפיין היחסית עגום של Black Ops 3.

משהו לא עובד לכם? תקראו למומחה

בואו נודה באמת, אף אחד לא באמת מצפה לכותר חדש של Call of duty בגלל הקמפיין המושקע (כנראה שTreyarch בעצמם היו מודעים לכך וגרסאות הדור הקודם של Black Ops 3 לא כוללות שום קמפיין לשחקן יחיד) גולת הכותרת תמיד הייתה ותמיד תהיה – המולטיפלייר, וכאן באמת מגיעה הנקודה שבה Black Ops 3 מככב. כבר בכניסה הראשונה למולטיפלייר ייתקל השחקן ב-Specialists, תוספת חדשה למולטפלייר של Call Of Duty שמנסה לתת נפח חדש למשחקי האונליין. למעשה מדובר בתשע דמויות אשר לכל אחת מהן יכולת מיוחדת ונשק מיוחד שניתנים לשימוש לפרקי זמן קצרים במהלך המשחק – מעין גרסה משוכללת יותר של ה-Killstreak Bonuses המוכרים. היכולות האלה מגוונות ונעות ממגן מיוחד שהופך את השחקן לבלתי פגיע לזמן קצר ועד לקשת עם חיצים מתפוצצים (זה הרבה יותר אפקטיבי ממה שזה נשמע) וכאשר מגיע הרגע להשתמש ביכולות אלה מדובר בהנאה צרופה... אך לצערי גיליתי שהיכולות האלה נטענות לאט מאוד ולא נותנות שום השפעה אמיתית על הקרבות עצמם.

מערכת הפארקור ש-Advanced Warfare השכיל כל כך "להשאיל" מ-Titanfall זוכה כאן לשיפור משמעותי ולדעתי האישית היא גולת הכותרת במולטיפלייר של Black Ops 3. השחקן יוכל לרוץ על קירות אנכית ולגובה, לקפץ לגבהים בעזרת ה-Vertical Boost ולזנק מכמעט כל מקום כמו סוג של נינג'ה עתידנית, ובשונה מ-Advanced Warfare כל המהלכים האלו מתבצעים בזמן שהנשק זמין לירי ללא הפסקה. נראה שרוב המפות עוצבו על מנת לעודד שחקנים לבצע את כל תעלולי הפארקור הללו, מה שגורם לכך שקרב ירי יכול לפרוץ בכל רגע ובכל גובה במשחק. יחד עם מצבי המשחק הישנים והמוכרים ישנן מספר תוספות מוצלחות מאוד כמו Safeguard בו קבוצה אחת מגנה על רובוט שמתקדם במסלול קבוע בזמן שהקבוצה הנגדית מנסה להשמיד אותו לפני שיגיע לנקודת הסוף שלו. מצב המולטיפלייר של Black Ops 3 הוא שינוי מרענן לנוסחה הסטנדרטית של מצבי המולטיפלייר מכותרים קודמים.

אדם לאדם זומבי

מצב הזומבים קיבל הפעם שיפורים משמעותיים גם בעלילה וגם במצבי המשחק ומתחלק למעשה לשלושה קמפיינים שונים: הראשון הוא המשך ישיר של קמפיין הזומבים מ-Black Ops 2 אשר עוקב אחרי עלילותיהם של Tank Dempsey וחבריו ומיועד בעיקר לשחקנים שרוצים את חווית הזומבים הקלאסית והמוכרת; Nightmare הוא מצב מיוחד שנפתח לאחר סיום הקמפיין הראשי של המשחק והוא למעשה וורסיה שמחליפה את כל האויבים בקמפיין הראשי לזומבים והופכת את עלילת המשחק לסיפור על ניסיון עצירת מגפה גלובלית. בצורה מאוד מפתיעה צורת המשחק היותר איטית של מצב הזומבים עובדת נפלא ב-Nightmare ונותנת קצת מנוחה מהקצב הכאוטי שבו מתנהלים לרוב משחקי Call Of Duty.

קמפיין הזומבים המעניין והמוצלח ביותר בין השלושה הוא Shadows Of Evil אשר מציב את השחקן בעיר דמיונית בשם Morg City איפשהו בשנות ה-40 של המאה הקודמת ושם אותנו בנעליים של אחת מארבע דמויות תואמות לתקופה. המשחקיות נשארת בבסיסה אותה משחקיות מוכרת מכל מצבי הזומבי האחרים, אך דבר אחד שכן בולט ישר הוא רמת הקושי הגבוהה. הזומבים יהיו אגרסיביים ותוקפנים יותר מאי פעם, והמשחק למעשה מכריח את ארבעת השחקנים לשתף פעולה על מנת לשרוד. כמו תמיד, עם התקדמות השחקן ייפתחו נשקים ויכולות חדשות, חלקן מאוד מפתיעות ויגרמו לכם לרצות לחזור ל-Shadows Of Evil שוב ושוב. כל זה נמצא תחת מעטפת מדהימה ומושקעת של עיר אמריקאית בשנות ה-40 ודיבוב מצויין של כוכבים כמו ג'ף גולדבלום (ההוא מפארק היורה), הת'ר גראהם (ההיא מאוסטין פאוורס) ורון פרלמן (ההוא מ-War, War never changes…). כשהכל מתובל בהמון הומור ושנינות וגורם למצב הזומבים של Black Ops 3 לעשות בצורה הרבה יותר טובה את כל מה ש-Left For Dead כבר הספיק לשכוח.

השורה התחתונה

Black Ops 3 מנסה לשבור את הנוסחה הממוחזרת ויש יגידו המשעממת של משחקי Call Of Duty בלי לנסות לחדש יתר על המידה. בבסיסו עדיין מדובר במשחק Call Of Duty סטנדרטי למדי שלא מתרחק יותר מדי ממה שכבר התרגלנו אליו. אבל אותם שינויים קטנים הופכים את המשחק הזה למוצלח הרבה יותר ולמתחרה ראוי לכותרים הטובים בסדרה. האם אפשר להגיד שזאת נקודת המפנה בסדרת Call Of Duty? כנראה שלא, אבל Black Ops 3 מצליח ללא ספק להפיח רוח חיים חדשה בסדרה שהתחילה קצת לאבד את רעננותה.

Black Ops 3 זמין עבור ה-Xbox One, Xbox 360, PS3, PS4 וה-PC. שימו לב - גרסאות ה-Xbox 360 וה-PS3 מגיעות ללא מצב הקמפיין.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:30 25.11.2015 | בדוק בדוק (אורח)

    שחכת להוסיף שהפורט למחשב ממש גרוע וזה גורם לזה שאי אפשר לשחק במשחק בכלל על רזולציות מסויימת שלא נדבר על הפעלה של צללים ואפקטים כדומה
    המשחק עובד כרגע על הקונסולות

  2. 2

    16:33 25.11.2015 | אור מנטש אור מנטש

    הביקורת נעשתה עם עותק של PS4 אבל יצא לי לשחק די הרבה בגרסת ה-PC על מחשב נייד (מה שבד"כ רק גורם ליותר בעיות) והמשחק עובד אצלי סבבה לגמרי. יש מצב שהם תיקנו חלק מהבעיות בשבועיים האחרונים או שזו פשוט בעיה עם רכיבים מסוימים?

  3. 3

    19:14 25.11.2015 | אלכס אלכס (אורח)

    יש לי כרגע 40 שעות על המחשב וכל כמה זמן הם משחררים פאטץ' כדי שיעבוד יותר טוב. יש לי כמה בעיות מדי פעם אבל סך הכל המשחק עובד יחסית חלק.

  4. 4

    20:17 01.12.2015 | Nישו Nישו (אורח)

    אני משחק בינתיים על המחשב, והוא על הפנים
    איכות של הלו 1 עם משחקיות של דום... חשבתי שהפעם הם יפתיעו

  5. 5

    21:58 13.02.2016 | zero zero (אורח)

    היה לו פותנציאל אבל כל כך הרבה דברים שחירפנו אותי מאז 2015 פשוט לא נגעתי בו יותר במשחק המחריד הזה

  6. 6

       | פורסם ע"י