הרשמה

ביקורת - Star Wars: Battlefront

האם Battlefront הוא יותר ממופע אורות וזיקוקים ביקום של "מלחמת הכוכבים"?

אור מנטש חווה כמה מהקרבות הגדולים ביותר בהיסטוריה של "מלחמת הכוכבים". האם המשחק ניצח רק בקרב או בכל המלחמה?

החייל שלי רץ בפחד לאורך השוחות במדבר הקרח הקפוא. מעליו ספינות קרב שמפציצות את הקרקע, מצדדיו הוא שומע את יריות רובי הבלאסטר. ברגע של ריכוז הוא אף שם לב שיש צלף שניסה להוריד אותו - זה פגע סנטימטר ליד הרגל אבל תוך שתי שניות יגיע הנסיון הבא. הוא ממשיך להתקדם אך עושה זאת כפוף כדי להימנע מעוד צלפים. פתאום, משמאלו - תגבורת! שני חיילים ורובוט משוריין AT-ST הגיעו והחלו להתקדם איתו לעבר מוצב האויב, אבל הדבר האחרון שהוא ראה זה את החרב של דארת' ויידר עפה לכיוונו. ברגעים כאלה, Star Wars: Battlefront עובד במיטבו: לא רק שהוא נותן את ההרגשה של שדה קרב עצום וכאוטי, הוא עושה את כל זה ביקום של "מלחמת הכוכבים", וליתר דיוק - ביקום של טרילוגיית הסרטים המקורית. אולם, Battlefront לא חף מבעיות והגדולה שבהן היא אורך החיים של המשחק - האם יש לו סיכוי לשמור את עניין השחקנים לאורך זמן? בואו נגלה.

LucasArt אאוט, EA אין

Battlefront הוא משחק יריות המתרחש בטרילוגיית הסרטים המקורית של "מלחמת הכוכבים" (פרקים 4-6) ומגיע אלינו מהמפתחת DICE - זו שהביאה לנו את המשחקים הראשיים של Battlefield. זהו למעשה המשחק השלישי בסדרה, אך הראשון תחת ההפצה של EA בעקבות הסגירה של LucasArts ב-2013. מי שמנוסה עם משחקי באטלפילד כבר מכיר את הגישה של DICE, ובאטלפרונט לא יוצא מן הכלל: זהו משחק יריות ברשת. הקטע של המשחק זה לשחזר את הקרבות המגניבים ביותר מהסרטים ולא הרבה מעבר לזה. באטלפרונט לא מתיימר לחדש משהו ביקום של "מלחמת הכוכבים" ולכן גם אין לו מצב קמפיין כזה או אחר. רוצים עלילה? תראו את הסרטים או נסו את המשחקים הקלאסיים כמו Knights of the Old Republic. יש קצת תוכן לשחקן יחיד\קו-אופ אבל אם חיפשתם משחק יריות שייתן לכם ערך משמעותי לשחקן יחיד - עדיף שתחפשו במקום אחר.

לאחר חופן של משימות אימונים, תוכלו להיכנס לעניינים דרך מצבי המשחק לשחקן יחיד או לקפוץ ישר לבשר של המשחק - מצבי האונליין. למשחק יש שני מצבי אופליין שאפשר לשחק גם אם אתם לא מחוברים לרשת: Battles ו-Survival. ב-Battles עליכם להרוג כמה שיותר יחידות של האויב ולצבור נקודות, והקבוצה הראשונה שמגיעה ל-100 נקודות מנצחת; ב-Survival עליכם לשרוד 15 גלים של חיילי האימפריה. שני המצבים לא ממש הותאמו לשעות משחק רבות ורוב הסיכויים שאחרי כשעה כבר תשתעממו ותעברו לאונליין. את שני המצבים תוכלו לשחק עם חבר ברשת ואם אתם משחקים על הקונסולות, תוכלו לשחק במסך-מפוצל לשני שחקנים, מה שעובד ממש טוב באופן מפתיע (קח את זה Halo 5).

ברגע שתרצו לצלול לאקשן האמיתי, מצב האונליין יחכה לכם עם אוסף יפה של מצבי משחק: חוץ מהמצבים הרגילים כמו Team Deathmatch (שנקרא במשחק Blast mode) ו-Domination (שנקרא במשחק Supremacy) יש מצבים מיוחדים יותר כמו Fighter Squadron שמורכב אך ורק מקרבות אוויריים, Heroes Vs Villains המורכב מדמויות מיוחדות בלבד והדובדבן שבקצפת - Walker Assault עם יעדים א-סימטריים לשתי הקבוצות ואקשן מטורף של 40 שחקנים. אחרי התנסות עם כל המצבים מצאתי את עצמי חוזר הכי הרבה ל-Blast (כי זה פשוט וכיף) ול-Walker Assault (כי זה המצב היחידי שמרגיש כמו קרב מתוך הסרטים).

מערכת הרמות פוגעת בחווית המשחק

כמו מצבי המשחק, מהר מאוד תגלו שגם מערכת הרמות וההתקדמות במשחק לא טורחת לחדש ואף פוגעת בחווית המשחק: שחקו הרבה, קבלו נקודות נסיון וכסף על כל סיבוב, רכשו נשקים ואמצעי לחימה בעזרת הכסף שאספתם (כל עוד הגעתם לרמה מספקת בשביל החפץ שרציתם לקנות) ואולי יום אחד תצליחו להגיע לרמה מספיק גבוהה ותצברו מספיק כסף כדי להתחיל ליהנות מ-Traits - שדרוגים לדמות שנותנים לה יתרון בלקבל פחות נזק, להישאר מתחת לרדאר של האויב, לטעון את אמצעי הלחימה מהר יותר וכו'. למשחק יש כמות מספקת של נשקים ואמצעי לחימה (רימונים, רובי צלפים, טילים נגד רובוטים, משגר אישי, מגן אישי וכו') אך כמה מהטובים ביותר כמו למשל נשק הצליפה Cycler Rifle לא יהיו זמינים בפניכם עד שתשקיעו מעל 15 שעות במשחק ותגיעו לרמה מספיק גבוהה.

מעצבן אותי שקלפי ה-Traits, שנותנים לשחקן כלי חשוב במיצוב תפקידו בכוח, נפתחים רק ברמה 26 - שדורשת שעות רבות של משחק במיוחד אם אתם לא שחקני FPS משופשפים. חבל מאוד שהמשחק מגביל את השחקן למשך כל כך הרבה שעות רק כדי ש"יהיה לאן לשאוף" - זאת גישה הרסנית שעשויה לדחות הרבה שחקנים פוטנציאליים שרוצים ליהנות ממה שיש למשחק להציע אך לא מעוניינים להשקיע 15 שעות כדי להגיע לשם. אין בעיה עם זה שצריך לקנות את הנשקים והשדרוגים, אבל למה הם חייבים להיות חסומים בהתאם לרמה של השחקן?

אם תחפשו מספיק טוב בשדה הקרב תוכלו למצוא נשקים משני-משחק כמו סופר-רימון, מקלע אוטומטי שיורה על אויבים, הזדמנות להיכנס לתא הטייס של ספינת קרב או טנק AT-ST, וכמובן הנשק האולטימטיבי: הזדמנות להפוך לזמן מוגבל לאחד הגיבורים האיקונים מהסרטים. לכל גיבור יש 3 יכולות מיוחדות וכולם משחקים שונה לגמרי אחד מהשני: לוק סקייווקר למשל יכול לנוע מהר בשדה הקרב, להרוג חיילים עם הדף כוח (Force Push) או לבצע מתקפה המזנקת לכיוון האויב ומחסלת כל מה שבדרך, ואילו דארת' ויידר זז לאט יותר אך מסוגל לחסל אויבים מרחוק עם הטלת החרב שלו וכמובן תרגיל החנק המפורסם (Force Choke).

יותר מגרפיקה פורצת דרך

מדהים שהצלחתי לכתוב כל כך הרבה על המשחק בלי לדבר על הדבר הכי בולט בו - הגרפיקה! יצא לי לשחק על ה-Xbox One ועל ה-PC, ועל הקונסולות הוא נראה מצוין ורץ על 60 פריימים מרשימים לשניה (אם כי ברזולוציה נמוכה יותר מ-1080p). אם אתם רוצים לקבל את החוויה המלאה וליהנות ממה שעשוי להיות המשחק הכי מרהיב שכסף יכול לקנות, כדאי לכם לשחק בו על מחשב גיימינג רציני. ככה או ככה, מובטחת לכם חוויה סינמטית ומושכת המורכבת לא רק מהגרפיקה אלא גם מהסאונד והמוזיקה שעושים עבודה מצויינת בלהשלים את החסר ולגרום לעולם ולקרבות להרגיש חיים מתמיד. המוזיקה האיקונית מהסרטים בשילוב האפקטים הותיקים של יריות הבלאסטר וחרבות האור - הכל ביחד גורם למשחק להרגיש כמו סצינה מהסרטים המקוריים וזאת הרגשה נהדרת.

נראה ש-DICE למדה הרבה מההשקה של Battlefield 4 והפעם קיבלנו השקה פחות או יותר מושלמת: הביצועים נהדרים, אין באגים שוברי-משחק ואין לאגים מורגשים גם בשרתים של 40 שחקנים. אולם, יש סכנה שאורבת למשחק ועשויה לחסל את הקהילה בהנפת חרב אחת (עד ארבע): DLC. המשחק קיבל Season Pass במחיר חצוף של 50$ עבור 4 חבילות DLC הכוללות נשקים, דמויות חדשות וכמובן מפות. כן, זה אומר שאם קניתם את המשחק במחיר המלא של 60$ - שילמתם רק חצי מהמחיר על חצי מהתוכן. כל חבילת DLC שתצא למשחק תחלק את הקהילה לשחקנים שרכשו ולשחקנים שלא רכשו, והתוצאה עשויה מאוד להיות שידור חוזר של Titanfall, שעבד מצוין בתור גימיק אך לא הצליח להשאיר את השחקנים מעוניינים לאורך זמן והמסמר האחרון בארון הקבורה שלו היה אותה גישה לתכני DLC.

השורה התחתונה

Star Wars: Battlefront הוא משחק יריות ברשת וברשת בלבד - אין לכם מה לחפש איתו אם המטרה שלכם היא לא לשחק נגד אנשים אחרים ברשת. הוא כיפי, זורם, מספק ובניגוד לכותרי יריות אחרים בסביבה, באטלפרונט הוא נגיש מאוד וקל להיכנס אליו. עבור הרבה שחקנים הוא אף ירגיש מופשט מדי כי אין בו את המורכבות שיש בכותרים אחרים, אבל אם אתם שחקני קז'ואל שלא מרבים לשחק בכותרי FPS ברשת - זה המשחק שיגרום לכם לחזור שוב ושוב למנות קצובות של כיף. באטלפרונט מובטח להשאיר אתכם עסוקים לכ-10 שעות אבל משם זה יכול ללכת לכאן או לכאן. בתור מי שלא משחק הרבה FPSים ברשת, אני רואה את עצמי חוזר לבאטלפרונט כל פעם שיבוא לי לעשות כמה משחקים ולהרוג קצת Rebel scum, אבל המודל העסקי עם חבילות ה-DLC עשוי להשאיר אותי מאחור וסביר מאוד שחצי שנה מהיום לא תצליחו למצוא הרבה שחקנים ללא אף אחד מה-DLC.

Star Wars: Battlefront זמין עבור ה-Xbox One, PS4 והמחשב האישי.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:43 24.11.2015 | אורח אורח (אורח)

    ביקורת מעולה אבל לדעתי לא לכל האנשים המשחק ימאס כעבור כמה שעות

  2. 2

    19:31 24.11.2015 | gunr gunr (אורח)

    אחלה משחק ואני ממש מת עליו, תודה לאל שהוא קיים כי הוא באמת אחת מכותרי FPS הכי טובים ששחקתי

  3. 3

    20:44 24.11.2015 | RoDeX RoDeX

    אחלה ביקורת :)
    אני גם בפנים, אחלה משחק ואני נהנה מאוד ממנו.

  4. 4

    08:12 25.11.2015 | ב ב (אורח)

    יופי באמת, תנו את המשחק ל-DICE, כל מה שהם עושים זה משחקי מולטיפלייר יפים וחלולים. ברגע שקראתי שהעבירו את המותג לחברה הזו, הבנתי מיד שזה לא הולך להיות משחק בשבילי.

    מה בסך הכל ביקשנו? משחק Battlefront סטנדרטי עם מצבי קמפיין בסיסיים נגד בוטים? זה כל כך קשה?

  5. 5

    11:16 26.11.2015 | שרון שרון (אורח)

    ד"ש מה-commonwealth

  6. 6

    19:10 26.11.2015 | ל5 ל5 (אורח)

    שמע הרגת אותי אבל תכלס צודק

  7. 7

    12:02 28.11.2015 | ZIZIZI ZIZIZI (אורח)

    כל כך רציתי לקנות אותו אבל בגלל הביקורות הגרועות אני אמשיך לשחק בפולאוט 4 חח (:

  8. 8

    20:49 02.02.2016 | אור ישי אור ישי (אורח)

    אני יודע שעבר הרבה זמן אבל אני יאמר את דעתי:
    הגרפיקה מהממת כמו שאמרת,המצבי משחק כיפיים ואם אתה משחק עם חבר האופליין יכול לשרוף שעה וחצי של אתה לוק וחבר שלך פלאטפין
    הסיבה היחידה ששיחקתי בו 14 ימים רצוף היא: שזה היה המשחק הראשון שלי לפלייסטיישן 4 ולא היה לי עוד משחקים אני משחק בו קצת ב"שעות הפנאי" אבל חוץ מזה כלום
    הסיכום שלי:
    ליאה לוק כבר לא יבוא להציל אותך...
    הוא משחק GTA V עם דארת...

  9. 9

    22:48 27.08.2016 | מכור למשחק מכור למשחק (אורח)

    משחק מדהים כפי גרפיקה מן הטובות שראיתי אני בזבזתי 200 שעות מהחיים שלי על המשחק

  10. 10

    18:57 08.10.2016 | אורח אורח (אורח)

    ביקורת מדוייקת להפליא, קשה למצוא כאלה! אבל יש את הUltimate Edition שזה די פותר את בעיית ה DLC (אם כי באיזה מחיר מופקע?!) בכל מקרה, תודה רבה

  11. 11

    21:15 17.12.2016 | MaorVered66 MaorVered66

    משחק ממש טוב לדעתי
    יש לי אותו לפלייסטיישן 4 וגם את ה Season Pass וגם את ההרחבה החדשה

  12. 12

       | פורסם ע"י