הרשמה

ביקורת - מייק ודייב מחפשים דייט

רותם יצא לראות את הסרט החדש של יוצרי שכנים וכנראה מצא את הלהיט של הקיץ

האם "מייק ודייב מחפשים דייט" הוא הסרט המצחיק ביותר של השנה?

קיץ. חם. דביק, לח. הלב אומר לצאת קצת החוצה, אבל המוח רוצה להישאר בפנים, במזגן. הלב אומר לצאת ולקרוע את העיר, אך המוח ממליץ להישאר בנחת על הספה (אלא אם כן היא מעור). רק במקום אחד הלב והמוח יכולים להגיע לעמק השווה - הקולנוע. גם החוצה, גם מזגן וגם סרט. תענוג. אי אפשר לבקש יותר מזה. טעות, אפשר גם אפשר: קומדיה מצחיקה, גסה ונושכת, שכעמט ולא מתביישת לצחוק על הכל. תוסיפו לכל העניין את זאק אפרון ואנה קנדריק ועכשיו זו גם קומדיה לוהטת. מאוד. כמו מסאג' הודי מיוחד ששיטותיו הסודיות נשלפו מהקאמה סוטרה.

קומדיה כזו בדיוק היא "מייק ודייב מחפשים דייט" - סרטם החדש של שני כותבי "שכנים", אנדרו ג'יי. כהן וברנדן אובריין. במרכז הסיפור, ניצבים הפעם שני אחים לא מוצלחים במיוחד - מייק ודייב (אפרון ודווין נהנים מכימיה מושלמת), שכל אירוע משפחתי בו הם נוכחים הופך מהר מאוד לאסון. לא עוד. עכשיו, כשאחותם הקטנה והאהובה עומדת להתחתן בהוואי, למשפחתם נמאס מהשטויות שלהם: "במקום להתחיל עם כל דבר שזז, תגיעו עם בנות זוג לחתונה", מפצירים בהם, "או אל תגיעו בכלל". השניים מפרסמים מודעה באינטרנט, בה הם גם מבטיחים טיסה חינמית להוואי ומוצאים לבסוף צמד בנות (אוברי פלאזה ואנה קנדריק) שנראות תמימות ומתוקות. מהר מאוד הם יגלו שהבחורות האלו אינן בדיוק מי שהן מספרות ושלא ממש היה כדאי לקחת אותן לפגוש את ההורים. במיוחד לא בחגיגות החתונה של אחותם הקטנה.

אם בחתונות עסקינן: קומדיה שמעניין להזכיר בהקשר זה, היא "לדפוק חתונה" (2005), בכיכובם של וינס ווהן ואוון ווילסון. בה, שני חברים מגיעים לחתונות במטרה אחת בלבד - להכיר נשים לבילויים חד פעמיים. דמיון רב קיים בין צמד הדמויות הראשיות בסרט ההוא, לבין מייק ודייב. ארבעתם, בהגדרה רחבה, הם חולי מסיבות ורודפי שמלות, שאיכשהו גם אם לא התכוונו, מצליחים תמיד להרוס את האירוע אליו הם מגיעים. אם צפיתם בסרט ההוא, ודאי ידוע לכם שהכיוון אותו הוא לוקח הופך רומנטי ולעיתים דרמטי. עם "מייק ודייב" המצב שונה, בדיוק כפי שמצופה מהתסריטאים של "שכנים". מהרגע בו מגיעה החבורה להוואי, סצנות קומיות מופרעות ומצחיקות מגיעות בזו אחר זו. כמעט ללא הפסקה.

חלק נכבד מהקרדיט על כך, מגיע לאדם דווין (מייק), שמצליח לסחוט את מלוא הצחוק האפשרי מכל סצנה בה הוא נוכח. כבר בסרטי "פיץ' פרפקט" ובשנה האחרונה גם ב"המתמחה", דווין הוכיח שהוא שחקן קומי מוכשר עם פוטנציאל ענק. כאן הוא כבר משוחרר לגמרי ומתפרע עד הסוף. גאון קומי של ממש. וכשנראה שהשחקן נהנה ואוהב כל-כך את מה שהוא עושה, בלתי אפשרי לא להנות ולצחוק יחד איתו. גם אם אלו שטויות מפגרות לחלוטין, ביניהן: נסיון להרעיל את בת דודתו הלסבית או סיפור הזוי על תנוחה מינית עוד יותר הזויה, עליה הוא מסביר לאחיו (כנראה הסצנה המצחיקה ביותר בסרט).

לצדו של דווין, מככבים כאמור, גם זאק אפרון, אנה קנדריק ואוברי פלאזה. בעוד כולם עושים עבודה מעולה, ניכר כי אפרון וקנדריק, למרות היותם מצוינים בתפקידיהם, קצת מחווירים. עובדה זו לרגע לא מורידה מערכו של הסרט. להפך, היכולת לדחוס ארבע דמויות לקומדיה פרועה אחת ועוד לאפיין כל אחת מהן בצורה מכובדת, מרשימה בפני עצמה. אולם, דווין ופלאזה בולטים כאן יותר ובאופן מורגש - הם מכתיבי הטון. יתכן והסיבה לכך פשוטה: אפרון, שכבר הוכיח מזמן שהוא שחקן קומי נפלא וקנדריק הנהדרת - הם כבר כוכבים גדולים ומוכרים, השמות הבולטים בסרט מהם מצופה ליותר. אולי משום מכך, נתנו היוצרים לדמויותיהם של דווין ופלאזה לפרוח מעל ומעבר.

תהיה הסיבה אשר תהיה, היא לא באמת משנה - "מייק ודייב מחפשים דייט" הוא הקומדיה הפרועה האולטימטיבית; כזו שאפילו הייתה מרוויחה אם לאורכה היו נוספים עוד עשר-עשרים דקות, כי סופה מרגיש מקוצץ ומחופף, וכתוצאה מכך גם די נדוש. למרות זאת, עם כימיה יוצאת מן הכלל בין אפרון לדווין, סצנות מצחיקות בזו אחר זו, לא מעט גסויות (לפעמים מוגזמות) ואפילו קצת רומנטיקה ומסרים חיובים כדי לשלוח אתכם הביתה עם הרגשה טובה בלב - "מייק ודייב" הוא כל מה שאפשר לבקש מקומדיה פרועה. זה מדויק, זה מטופש, לפעמים גם בהחלט שנון, זה בועט וזה פשוט כיף גדול. וכבונוס, בקרדיטים יש גם קטעי פספוסים (עם ספוילרים ל"משחקי הכס", תיזהרו). נתראה בסיקוול - ותהיו בטוחים שהוא יגיע. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י