הרשמה

ביקורת - Lenovo IdeaCentre Y720 Cube

מסתבר שגם במחשבים, דברים טובים יכולים להגיע באריזות קטנות

לנובו משיקה מחשבי גיימינג קטנים עם דגש על קומפקטיות וניידות, יצאנו לבדוק האם החברה מקיימת את ההבטחה שלה

בחודש האחרון השיקה לנובו את המחשבים מסדרת ה-Cube בארץ. סדרת מחשבי הגיימינג הנייחים הללו הינם הקפיצה הרשמית של לנובו אל תחום מחשבי הגיימינג הקומפקטיים, עם דגש על ניידות המחשב וכוח להריץ את המשחקים החדשים ביותר עם ביצועים מצוינים. לנובו הגדילה לעשות והביאה לנו את אחד מדגמי ה-Cube במטרה להתנסות ולהבין האם היא אכן מסוגלת לספק את מה שהיא מבטיחה.

מחשב ה-Cube של לנובו הינו מחשב גיימינג נייח וקומפקטי, והוא נועד לספק ביצועים מעולים בעודו קטן מספיק כדי שיהיה אפשר לשאת אותו ממקום למקום. בנוסף לכל זה, המחשב מגיע עם ידית נשיאה כך שאנשים שרוצים לקחת את המחשב לדוגמא למסיבות רשת (LAN) או לתחרויות גיימינג יכולים לעשות זאת דיי בקלות לעומת נשיאת מחשב נייח גדול.

מארז וחיבורים

ה-Cube נועד להיות קומפקטי ונוח, והוא אכן כזה: מארז ה-Mini ITX המגיע איתו קטן וקליל כשמימדיו 393x252x314 מ"מ ומשקלו מתחיל מ-7.4 ק"ג, כשידית הנשיאה באמת הופכת את המחשב להרבה יותר נייד ממחשבים אחרים בגדלים דומים. זה לא מחשב הגיימרים הכי קטן שיצא לי לראות אבל הוא יושב לי על השולחן הקטן יחסית מבלי לתפוס המון מקום כך שמי שיש לו חדר קטן או עובד על שולחן קטן יחסית, עדיין יוכל להכניס גם מסך עכבר ומקלדת לצד המחשב. המחשב מגיע עם 2 חיבורי USB 3.0, אוזניות ומיקרופון בחלק העליון של המכשיר, שזה טאצ' נחמד. בצד האחורי של המחשב יש עוד חיבורי אוזניות ויציאות סאונד מלוח האם, 2 חיבורי USB 3.0 נוספים ועוד 4 חיבורי USB 2.0 וגם אם אתם אולדסקול יש חיבור PS/2. מבחינת חיבורי וידאו המחשב מגיע עם DVI, HDMI ו-VGA.

כרטיס המסך שהגיע יחד עם המחשב במקרה שלנו היה ה-GTX1080 והגיע גם עם HDMI, DVI ו-3 חיבורי Display Port כך שמי שרוצה לשחק עם כמה מסכים בהחלט יכול. עם כל החיבורים האלה בהחלט ניתן לראות שמי שעיצב את המחשב עיצב אותו בחשיבה על גיימרים ועל כמות הציוד שישתמשו בהם; למרות שעדיין חסרים לי חיבורי USB-C ו-Thunderbolt. בנוסף, המכשיר תומך כבר מהקופסא בשלטי Xbox One ללא צורך בשימוש בדונגל נוסף. סה"כ המארז ממש נחמד, והאורות על המחשב גורמות לו להרגיש גם דיי חדשני ומגניב. מה שכן, העובדה שהוא קטן כן גורמת לו להתחמם טיפה יותר מהרגיל, משהו שאני אפרט עליו יותר בהמשך, אבל לא ציפיתי למשהו אחר ממחשב Mini ITX כך שכל עוד המחשב לא התחמם יותר מידי (מה שאכן היה המצב) אני מוותר לו.

חומרה ותוכנה

המחשב מגיע בכמה גרסאות ברמות חומרה שונות, ה-Cube Y720 שלנו הגיע עם הוריאציה החזקה ביותר של המחשב וכיוצא בזה גם היקרה ביותר. המפרט של המחשב כולל:

  • מעבד: Intel I7-7700
  • זיכרון: 32GB DDR4
  • כרטיס מסך: GeForce GTX 1080 8GB
  • אחסון: 512GB SSD + 2TB HDD
  • בלוטות': 4.0
  • כ.רשת אלחוטי: Killer DoubleShot Pro WiFi 2 x 2 802.11 ac1
  • מערכת הפעלה: Windows 10
  • משקל: החל מ-7.4 ק"ג

כיאה למחשב עם נתונים כאלה, הביצועים היו בשמיים ומשחקים רצו בצורה חלקה על המחשב בלי שום בעיה מיוחדת. בדקתי כמה משחקים על המחשב ובכולם המחשב סיים בציונים גבוהים, בין אם ברזולוציית 1080p ועד לרזולוציית 4K. חשוב לציין כי המחשב נוטה להתחממות מסויימת כשאני מאמץ את כרטיס המסך. אני חושב שזה קשור לעובדה שזוהי הגרסה הבסיסית של כרטיס המסך בלי קירורים מיוחדים כמו הכרטיסים המותאמים של EVGA או ASUS והמארז הקטן ועמוס בטכנולוגיה. אך כמו שהזכרתי קודם לכן - הכי הרבה שראיתי היה 86 מעלות צלזיוס, שזה אמנם חם אך לא מתחיל להגיע לרמות שמפריעות לביצועים, וברוב המשחקים הטמפרטורה נשמרה על אזור ה-80 מעלות צלזיוס. תוצאות מלאות של הבדיקות שלי מופיעות בהמשך. 
אם תהיתם מהי הסיבה שהמחשב הזה מגיע עם חומרה שכזאת היא כי הוא מותאם ישירות לשימוש ב-VR, דבר המסביר גם את הניידות היחסית שלו. מבחינת עריכת סרטים ועבודה שוטפת המחשב הזה הוא Overkill וקיבל עליו כל מה שזרקתי עליו בלי שום בעיה. המחשב עצמו גם לא מגיע עם הרבה תוכנות של Lenovo, כך שאין עומס בתוכנות Bloatware כפי שקוראים להן. 

השורה התחתונה

ה-Cube של Lenovo הוא מחשב גיימרים קטן ונוח לנשיאה שמאוד יקסים אנשים שרוצים ביצועים טובים מאוד באריזה יחסית קטנה. העיצוב שלו מאוד עתידני ויפה ואם אתם לוקחים את הגרסה הכי חזקה, אתם גם זוכים לביצועים מהגבוהים שתוכלו לתת לעצמכם. שני דברים שלא אהבתי במחשב הם העובדה שהמחיר של המחשב הזה טיפה גבוה לעומת מחשבים מסוגו כשהגרסה הזולה יותר תעלה לכם כ-6700 ש"ח והיקרה ביותר תעלה לכם 10,400 ש"ח. יתרה מזאת, בעוד שאפשר לפרק את המחשב כדי לשדרג אותו, אני לא בטוח כמה מקום יש בפנים כדי להתעסק עם הכנסה של אחד מכרטיסי המסך המותאמים עם הקירורים והמאווררים הנוספים, אך אם אינכם רוצים להתעסק עם בניית מחשב ומחפשים מחשב קטן ונוח שיוכל לספק את יצר הגיימינג שלכם 'ליטרלי' כמעט בכל מקום, בנוסף ליכולות VR כבר מהקופסא (גם בגרסאות הזולות יותר אגב, שכן המחשב מגיע בצורה ההתחלתית עם Geforce GTX 1060), זה יכול להיות המחשב בשבילכם. בסה"כ הייתה לי חוויה מאוד חיובית עם המחשב, בעיקר בתור אדם שנוהג לבחור את החלקים שלו ולהרכיב מחשב בעצמו.

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:13 27.03.2017 | מאור מאור (אורח)

    אין ספק שהלוק שלו בהחלט מוסיף לחדר, איך הרעש מהמאווררים בזמן מאמץ?

  2. 2

    20:19 28.03.2017 | WarFox89 WarFox89

    מפרט מאוד מכובד אבל-

    *אין הרבה מקום במארז - צפוף
    *התחממות יתר בגלל מרחב קטן
    *אפשריות שדרוג מאוד מצומצמות ולא נוחות בגלל מקום מאוד צר במארז
    *אני מניח שגם רועש

    ותג מחיר של 10K פלוס ?
    אני מעדיף להרכיב במארז FULL TOWER את כל העניין, בהתאמה אישית ובמחיר (הרבה?) יותר זול.

  3. 3

       | פורסם ע"י