הרשמה

ביקורת - עכבר Asus ROG Gladius II

אריאל לקח איתו את ה-Gladius II למסע ארוך במשחקים האהובים עליו וחזר עם תובנות

לאחר ששבעתי מעכברים רגילים, זכיתי להתנסות בעכבר הגיימינג Gladius II החדש של אסוס ממותג Republic of Gamers.

עכבר גיימינג הפך למניה כמעט בטוחה בקרב גיימרים רציניים שהאמינו שעכבר וציוד מותאם יעלו את רמת המשחק שלהם. בתור אחד שמגדיר את עצמו כגיימר סטנדרטי לחלוטין, לעולם לא ייחסתי חשיבות לעכבר גיימינג שעולה פי כמה וכמה מעכבר רגיל. כמובן שלא הייתי מתנגד לעכבר גיימינג יוקרתי שיהפוך את חיי המשחק שלי לקלים ונוחים יותר, אבל בו בזמן עכבר אלחוטי רגיל ופשוט שעולה מקסימום 100 שקל די סיפק את הצרכים שלי. לאחרונה, נפלה בחלקי ההזדמנות לנסות את עכבר הגיימינג האופטי Gladius II שהוא חלק ממותג Republic of Gamers של חברת אסוס, ואני מנצל את הביקורת הזאת בכדי לנסות ולבדוק עד כמה אני זקוק לעכבר גיימינג, אם בכלל. בואו נתחיל. 

מה בקופסא

נתחיל מהדבר הבסיסי הראשון שנותן לנו רושם ראשוני על המוצר - הקופסא. האריזה עצמה היא די בסיסית סך הכל. היא מאפשרת גישה לתכולה באמצעות פתיחת החלק התחתון כמו קופסא רגילה, או פתיחת החלק הקדמי כמו ספר. האריזה מכילה את התמונה של העכבר ביחד עם פרטים על מה כל כפתור עושה, מפרט, וכמובן פיצ'רים נבחרים של העכבר כמו תאורת ה-Aura RGB שעליה נרחיב בהמשך. נעבור לתכולה של הקופסא, שהיא גם כן בסיסית למדי.

מלבד העכבר, אנחנו מקבלים גם 2 כבלי USB כאשר אחד קצר יותר והשני ארוך יותר. זה גם זמן טוב לציין שהעכבר, למרות היותו חוטי, מגיע כאשר הוא לא מחובר לאף חוט, כלומר, ניתן להתאים את אורך החוט שלו בכל רגע באמצעות חיבור ה-Micro USB שנמצא בחלק הקדמי שלו. ביחד עם הכבלים אנחנו מקבלים גם סוג של פאוץ' קטן שמתאים בדיוק למידות של העכבר והוא מיועד בעיקר למקרים שבהם אנחנו לוקחים את העכבר איתנו למקום אחר, לא מדובר כאן במשהו יוצא דופן שייספק לעכבר הגנה, אלא בנרתיק בסיסי מאוד שנועד רק לתנועה קלה עם העכבר. האריזה כוללת גם 2 מתגים שניתן להחליף בכל עת בעכבר, כלומר, החלק העליון של העכבר הוא מודולרי וניתן להוריד אותו על מנת להרכיב מתגים חדשים, במידה והכפתורים בעכבר שלכם מתחילים לעשות בעיות, למרות שהם אמורים להיות עמידים ל-50 מיליון לחיצות.

בנוסף, גיליתי שבאריזה מסתתר גם סטיקר קטן, קשיח ואיכותי למדי של הסמל של Republic of Gamers, שזה תמיד תוספת נחמדה במוצר חומרה כלשהו. בסופו של דבר, לא הרגשתי שמשהו חסר לי באריזה, ואהבתי מאוד את העובדה שהעכבר מגיע עם 2 כבלים נתיקים באורכים שונים ובטקסטורה שונה שבעצם מאפשרים לנו לבחור מה הכי מתאים לסביבת המשחק שלנו. 

מבנה ושימוש

אחד הדברים החשובים ביותר בעכבר, ובמיוחד בעכבר גיימינג זה המבנה שלו, וה-Gladius II בהחלט מצטיין בתחום הזה. השלד של העכבר בנוי ברובו מפלסטיק בגימור מט שמקנה לו מגע חלק ונעים ליד, דבר חשוב מאוד לזמן שאנחנו עסוקים במשחק אינטנסיבי. הכפתורים על פני העכבר בנויים מפלסטיק בגימור מבריק יותר והם בהחלט עושים את עבודתם בצורה מצוינת ולא נתקלתי באף בעיה איתם בזמן ששיחקתי. גם הגלגלת בנויה באופן מעולה עם ציפוי גומי, דבר שמאפשר גם לחיצה קלה יותר וכמובן גלגול חלק ומהיר יותר. צידי העכבר מצופים בגומי על מנת להבטיח את הישארות כף היד שלנו על העכבר בזמן משחק ולשפר את האחיזה. הגודל הכללי של העכבר הוא לא קטן, אך גם לא גדול במיוחד. היד שלי כיסתה כמעט את כל העכבר אבל לא הרגשתי שהוא גדול מדי. אני יכול להגיד שמאוד אהבתי את המבנה הכללי של העכבר, איכות החומרים היא בהחלט טובה, מיקום הכפתורים עשה את העבודה והיד שלי הרגישה בגן עדן לאחר העכברים האלחוטיים הקטנים שבהם השתמשתי בתקופה האחרונה. 

פונקציונאליות

מאחר ומדובר בעכבר גיימינג, הוא נועד לענות על צרכיהם של הגיימרים במספר תכונות אקסטרא שלא נמצאות כמובן בעכבר סטנדרטי. נתחיל מהדבר הראשון שנראה לעין ואחד הדברים שאסוס די מתגאה בו, אני מדבר כמובן על תאורת ה-Aura Sync RGB. בתור אחד שלא הכיר את התכונה לפני שהתנסתי בעכבר, אני חייב להגיד שזה די מגניב. מה שבעצם התכונה מעניקה היא האפשרות לסנכרן שלל מכשירי גיימינג וחומרה כמו מקלדות או רכיבי חומרה שתומכים כמובן ב-Aura Sync ולגרום להם להאיר אפקטים שונים באופן סימולטני. מה הכוונה? עכבר ה-Gladius II יכול לדוגמא להאיר במספר אפקטים כמו תאורה סטטית, תאורה מתחלפת ועוד, כפי שניתן לראות בתמונות. העיקרון של ה-Aura Sync הוא להרחיב את הפונקציה הזו למכשירים נוספים וכך בעצם לגרום להם להאיר את אותן אפקטים בו זמנית, דבר שבאמת נראה מדהים ובהחלט מפלפל קצת את חווית הגיימינג.

מעבר לתחום האסתטי, העכבר כולל כמובן מספר כפתורים שאמורים לספק לגיימר אפשרות התאמה אישית בהתאם לסגנון המשחק שלו. ה-Gladius II כולל בסך הכל 4 כפתורים לא כולל הגלגלת כאשר לכל כפתור תפקיד שונה. בחלק המרכזי של העכבר, ממש מתחת לגלגלת, נמצא כפתור ה-DPI, שאחראי על הרגישות של העכבר. הכפתור נמצא במקום נוח מאוד שמאפשר החלפה בין ערכי DPI באופן פשוט ונוח במהלך גיימינג. ערך ה-DPI המקסימלי של העכבר הוא 12,000 כך שניתן לשחק עם ההגדרות ולהגיע לערך שהכי נוח, תלוי במשחק כמובן. בצידי העכבר נמצאים שלושה כפתורים נוספים, שני כפתורים שמשמשים כ"אחורה" ו"קדימה" בדפי אינטרנט, ומתחתיהם (איפה שבדר"כ יושב האגודל) כפתור DPI נוסף שמשמש לסוג של שינוי DPI זמני, כלומר בזמן שאתם לוחצים עליו ומחזיקים, יש ערך DPI מסוים וברגע שאתם משחררים, הערך חוזר לערך הקודם.

אם אתם סקרנים לגבי הגלגלת, אז אני מאוד נהנתי ממנה. הלחיצה עליה פשוטה והגלגול מרגיש טבעי ונוח. כל הכפתורים על העכבר ניתנים כמובן להתאמה אישית וניתן לשנות את הייעוד המקורי שלהם לייעוד אחר, הכל נעשה דרך תוכנת ROG Armoury שהיא הכרחית לניצול כל התכונות של העכבר. התוכנה מאפשרת לא מעט אפשרויות התאמה אישית. החל משינוי האפקטים של תאורת ה-Aura, שינוי ערכי ה-DPI, שינוי קצב ההאטה וההאצה, שינוי זמן תגובת הכפתורים, ועד לשינוי ייעודם של הכפתורים לפעולות אחרות. באופן כללי מדובר בתוכנה שימושית שהיא בהחלט לא מחייבת, אלא אם כן אתם חייבים לשחק עם ההגדרות של העכבר שלכם ולשנות את הצבעים שלו, ואת זה היא עושה מעולה. 

שורה תחתונה

כמו תמיד, לפני שאני מגיע למסקנה הכללית שלי, זה הזמן לחשוף את המחיר לצרכן של ה-Gladius II, שיעמוד על 429 ש''ח ברגע שהוא ייעשה זמין לרכישה בארץ. המחיר הנ''ל, שלפי דעתי הוא מחיר גבוה, נוגע חזק מאוד בנקודה שהעלתי בתחילת הביקורת, עד כמה אני זקוק לעכבר גיימינג, אם בכלל. ה-Gladius II הוא עכבר פשוט נפלא. המבנה שלו ארגונומי ואיכות הבניה בהחלט טובה ועמידה. הפונקציונאליות שלו היא כל מה שגיימר תחרותי מייחל לעצמו, בעיקר בגלל יכולות ההתאמה האישית הרבות שללא ספק משפיעות על יכולת המשחק. אני יכול להגיד בפה מלא שבהחלט הרגשתי יותר שליטה במשחקים כמו Infinite Warfare ואפילו The Witcher 3: Wild Hunt לעומת עכבר המיני ששיחקתי איתו עד עכשיו, וללא ספק יהיה לי קשה לחזור אחורה. השאלה הנשאלת היא, האם אתם צריכים לשלם 429 ש''ח בשביל עכבר גיימינג כאשר היום ניתן למצוא עכברים רגילים וגם עכברי גיימינג אחרים בכמעט חצי מהמחיר שגם כן מציגים את כמעט אותן יכולות התאמה אישית? אני יכול להגיד לכם שאני לא הייתי הולך על המהלך הזה, כי בשבילי, מספיק עכבר רגיל עם דרך אחת פשוטה לשנות DPI וזהו, וכנראה שהעכבר הזה הוא לא בשבילי. אבל אין זה אומר שהוא לא בשבילכם, אם אתם גיימרים תחרותיים או סתם גיימרים שמשחקים בשביל הכיף ואתם יכולים להרשות לעצמכם ציוד גיימינג טוב, ה-Gladius II חייב להיות גבוה ברשימה שלכם, כי זו הוכחה נוספת לאיכות החומרה שמגיעה מ-Republic of Gamers של אסוס, למרות שיש לזה השפעה לא קטנה על המחיר הסופי. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:57 23.04.2017 | Rogue Rogue (אורח)

    איפה משיגים?

  2. 2

    20:10 23.04.2017 | אריאל רחמימוב אריאל רחמימוב

    עדיין לא זמין לרכישה, אעדכן ברגע שיהיה :)

  3. 3

    10:12 24.04.2017 | מקס מקס (אורח)

    העכבר קיבל ביקורת ממוצעת באתרים בחו"ל,
    הביצועים שלו לא הכי מדהימים, וכמובן כמו שאמרת המחיר שעם המחיר הזה אני מביא אחלה עכבר שאוכל אותו.

  4. 4

    21:52 25.04.2017 | WarFox89 WarFox89

    ביקורת די שטחית אבל אני מבין אותך - עכברי גיימינג זה לא הקטע שלך ... קצת מוזר לי שדווקא לך נתנו לבקר עכבר גיימינ (שום דבר אישי או מעליב חז וחלילה) - כאילו זה כמו לתת לבחור רגיל שנוהג ברכב פשוט למטרות בסיסיות בעיר ולא ממש מבין ברכבים לבקר פורשה או פררי ספורט - קצת מוזר לא ?
    בכל אופן העכבר זה לא נראה לי להיט במה שהוא מציע מבחינת עלות\תועלת. אני נשאר עם הרייזר DeathAdder Elite שלי :)

  5. 5

       | פורסם ע"י