הרשמה

ביקורת - MSI GP62 7RD

בר לקח את מחשב הגיימינג החדש של MSI לסיבוב וחזר עם תובנות

אז האם המחשב הנייד של MSI מספק את הסחורה?

MSI הינה חברה המוכרת לכל גיימר באשר הוא. מהיצע לוחות האם וכרטיסי המסך שלה ועד למחשבים הניידים ותוכנת ה-MSI Afterburner השימושית במיוחד. היום בביקורת נבדוק את מחשב הגיימינג שלה,MSI GP62 7RD.

מדובר במחשב 15.6" עם מסך IPS ב-FullHD ומשקל "זעיר" ביחס למחשבי גיימינג אחרים, 2.4 קילוגרים. המחשב לא דק, עם פרופיל של 29mm. עיצוב המחשב הוא די סולידי למרות סמל הדרקון המוטבע בו מקדימה ושלושת הלדים מתחת ל-Touchpad. MSI הוסיפה פס אדום בתחתית המחשב ששובר את הצבע השחור השולט במחשב. ספק הכח המגיע עם המחשב הוא עצום ביחס למחשבים אחרים , כנראה בשביל להצליח להטעין את סוללת ששת התאים (הלא מתנתקת) של המחשב. למרות הגודל, הספק לא כבד במיוחד ולא מוסיף משקל רב למחשב.

המחשב עשוי מאלומיניום שחור נעים למגע. איזור המקלדת ומנח הידיים עשוי מפלסטיק נוח אך מושך טביעות אצבע שמאוד קשה להפטר מהן, למרות זאת ניתן לראותן רק בתנאי אור ישיר. 

MSI הגדילה ראש וכללה תיק גב מתאים למחשב. תיק הגב גדול ונוח ובעצמו שווה קניה.

נתונים יבשים

המחשב מגיע עם מעבדIntel 7700HQ  (הבכיר ביותר מבחינת המעבדים ניידים) , שני סלוטים של 8GB DDR4 וכרטיס מסך מדגם Nvidia GTX 1050 4GB. בבדיקה מדוקדת יותר, ניתן לראות שלוח האם הוא של MSI ומגיע כמובן עם צ'יפסט HM175 והזכרונות הם של חברת קינגסטון במהירות 2400MHz. המחשב מגיע עם כונן M.2 SSD 128GB של חברת Transcend ו-HDD 1TB של HGST ב-7200RPM.

את הפרטים המלאים של המחשב ניתן לראות באתר CPU-Z Validator.

חיבורים

חיבורים יש בשפע (ביחס לנייד). 4 חיבורי USB (מתוכם שניים הם USB3 ואחד הוא Type-C) חיבורי DisplayPort ו-HDMI. חיבור ה-HDMI יכול לספק עד רזולוציית 4K ב-30HZ. כלולה גם כניסת Ethernet חכמה עם קונטרולר של Killer היודע לתעדף משחקים על פני תוכנות אחרות. כרטיס הקול הוא מדגם  Nahimic 2ומגיע עם תוכנת סאונד מיוחדת למשחקים. די מאכזבים 2 חיבורי ה-3.5 מילימטר למיקרופון ואוזניות כשחיבור האוזניות הוא לא Combo (גם אוזניות וגם מיקרופון), מה שהקשה עלי להשתמש באוזניות שלי (Logitech G633). המחשב מגיע גם עם קורא כרטיסי SD וכונן DVD, כך שמי שעדיין משתמש בדיסקים (מי??) יוכל להנות מהם.

מסך IPS

מסך המחשב מגיע עם פאנל IPS ומציג צבעים טובים וזמן תגובה טוב. ישנו כמובן פרופיל Gaming שמוריד את זה מן התגובה ופוגע מעט מאוד בתמונה. זווית התמונה היא לא הכי טובה כמו בשאר המחשבים ניידים. ישנן מעט מאוד זליגות אור, בייחוד ביחס למחשבים אחרים. זליגות האור מגיעות בעיקר מהצד התחתון של המסך. 

מקלדת Steelseries

גולת הכותרת במחשב היא המקלדת מבית Steelseries. MSI השכילה לכלול את המקלדת המצוינת הזו עם תאורת לד אחורית לבנה. המקשים נוחים מאוד ומגיעים עם חריטה בעברית. Steelseries "העלימו" את מקש ה-Windows מצד שמאל של המקלדת ובכך פתרו את הבעיה של לחיצה לא מכוונת עליו ואת הצורך לנטרל אותו.

קירור

מערכת הקירור טובה וכוללת מאווררים נפרדים למעבד ולכרטיס המסך. קצת חבל שהמערכת מאוד רועשת במנוחה. את הרעש במאמץ (או לחילופין, בלחיצה על מקש Fan Boost) אני יכול להבין ומוכן להתעלם (בכל זאת, GTX 1050 בתוך מחשב נייד), למה רעש חזק צריך להיות גם כשאני גולש בפייסבוק?

תוכנות

המחשב מגיע עם חבילת תוכנה גדולה, חלקה כמובן הוא Bloatware וניתן להסיר את החלקים הלא רצויים. את תוכנת ה-MSI Dragon Center שהיא לב המחשב ניתן להפעיל גם בעזרת כפתור ייעודי בחלקה העליון של המקלדת. עם ה-Dragon Center ניתן לשלוט באספקטים שונים במחשב. בין פרופילי עבודה (אקונומי ו'ספורט' למשל, כשהראשון מיועד לחסוך בסוללה והשני למשחקים), מהירות מאווררים, פרופילי סאונד ומסך. ישנו כמובן מוניטור על טמפרטורות ומהירות החלקים והמאווררים. אל התוכנה ניתן להתחבר גם עם אפליקציה ייעודית ולשנות פרופילים On The Go או לראות טמפרטורות תוך כדי משחק.

תוכנות יעילות נוספות הן כמובן התוכנות של Killer ו-Nahimic האחראיות על החיבור הרשת והסאונד בהתאמה. כמו כן מצורף מנוי לחודשיים ל-WTFast (למרות שדי מיותר עם התוכנה של Killer).   

הדרקון על השעון

בחרתי לבדוק את המחשב בשני משחקים פופולאריים ביותר. את המשחקים בדקתי ברזולוציה 1920X1080 על שלושת ההגדרות הגבוהות ביותר.

ניתן לראות שב-Battlefield 1 הגדרות בינוניות ישאירו אותנו בטווח הממוצע של 60FPS והגדרות Ultra ישאירו אותנו על שחיק בקושי.

במשחק הפופולארי של בליזארד, Overwatch, נוכל כבר לשחק עם הגדרות מקסימליות ולהיות טיפה מתחת לקו ה-60FPS המיוחל. אפשר לראות כי השינוי בין רמות Epic ל-Ultra בביצועים הוא די גדול עם הבדל של כ-20FPS בממוצע ביניהם.

דום הוא משחק שמתמודד מאוד יפה עם חומרה בינונית, במקרה זה אנחנו מדברים על ה-GTX 1050. אפשר לראות שבהגדרות אולטרה אפשר לשחק בקצב של 70FPS. מכובד לחלוטין.

ב-Performance Test 9.0 ניתן לבדוק את המחשב במספר מדדים. המעבד, Intel 7700HQ, נתן ביצועים טובים וקיבל ציון של 9760 נקודות שהוא ציון גבוה מאוד מהממוצע באתר וממוקם בין ה-i7-4770 לבין ה-i7-6920HQ הנייד.

דווקא כרטיס המסך מעט נפל מאחיו עם 4335 נקודות שהן 100 נקודות פחות מהממוצע של הכרטיס. אפשר להשוותו ל-GTX 570 או ל-Radeon RX 370, לא רע בכלל.

את תוצאות הבדיקה המלאות ניתן לראות באתר Passmark.

סוללה

זמן הסוללה, כרגיל במחשבי גיימינג, מאכזב. למרות שהצלחתי להשיג כ-3 שעות סוללה בזמן כתיבת מסמכים ב-Word. במידה וננסה גם לשחק בלי חיבור חשמל אז יש לנו שעה לסיים את כל סשן הגיימינג שלנו.

האם שווה את הקניה?

נכון לזמן כתיבת שורות אלו, מחיר המחשב הוא כ-7,000 שקלים, גבוה יותר מהמתחרות שגם מציעות כרטיס מסך טוב יותר במחיר נמוך יותר. אך יש לשים לב ליתרונות של המחשב הזה על שאר היצרניות. המקלדת מצוינת, ישנם שני דיסקים קשיחים (SSD ו-HDD) ואיכות הבניה מצוינת. למרות זאת, המחשב מרעיש מאוד גם במנוחה וכרטיס המסך, למרות שבמבחנים שלנו היה סביר ביותר - הוא רק ברמת כניסה לשוק הגיימינג. אם מחיר המחשב היה דומה למתחרות (Asus, Lenovo ו-Dell) הייתי ממליץ עליו בחום למרות החסרונות. במחיר הנוכחי, אעדיף שלא להמליץ, אלא אם כן תרצו להוציא סכומים מיותרים.

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:03 14.08.2017 | WarFox89 WarFox89

    ב- 7K אפשר לבנות מפלצת הרבה הרבה יותר חזקה מהעגלה הזאת ואפילו לחסוך קצת. ועוד מסך של 15.6" ? אתם תקללו את היום שבו תתחילו לסך על מסך כזה. הוא מתאים לסנייק או טטריס גג.

  2. 2

    15:03 14.08.2017 | WarFox89 WarFox89

    ב- 7K אפשר לבנות מפלצת הרבה הרבה יותר חזקה מהעגלה הזאת ואפילו לחסוך קצת. ועוד מסך של 15.6" ? אתם תקללו את היום שבו תתחילו לשחק על מסך כזה - RIP EYES. הוא מתאים לסנייק או טטריס גג.

  3. 3

    17:44 14.08.2017 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    אבל הוא לא יהיה נייד :)

  4. 4

    20:20 14.08.2017 | בוריס בוריס (אורח)

    בבעלותי GS60 מזה יותר משלוש שנים. להלן התרשמות לאורך זמן:
    1. איכות בניה פשוט מעולה. המחשב בין היפים שקיימים בשוק. 1.8 קג 1.9 ס"מ עובי.
    2. אמינות - זהו כלי העבודה המרכזי שלי אז אני לוקח אותו לכל מקום ועד עכשיו לא היו בעיות חומרה בכלל! יצויין שMSI דחפו בפנים מלא חומרה מתקדמת לגיימרים ואני פשוט מתפלא על כמה המחשב אמין. לפני שנה החלפתי את הדיסק השני לSSD והמחשב פשוט עף.
    3. חסרונות: חיי סוללה של 3 שעות במצב עבודה (במשחק לא יותר משעה), המאוורר רועש מאוד.

    לגבי המחיר - על הדגם שלי שילמתי 1600 יורו. לא זול אבל בהחלט משתלם ביחס למה שאתם מקבלים. לסיכום, כל עוד MSI מקפידים על איכות, אני איתם גם במחשב הבא.

  5. 5

    22:08 14.08.2017 | WarFox89 WarFox89

    אז צריך להחליט מה יותר חשוב לך במחשב הגיימינג שלך: ניידות או עוצמה, נוחות ואיכות. 99% יבחרו את האופציה השנייה.

  6. 6

    09:19 15.08.2017 | Naki Naki (אורח)

    אני עם לפטופ של אסוס עם 960m מסך 17.3. פחות נח לנשיאה, אבל בגיימינג ועובדה הוא מדהים.. ועלה לי פחות מ7000 ש"ח. לפטופ עם חומרה דומה לmsi הזה עולים סביב 4500 ש"ח אם אתה מוריד את המקלדת

  7. 7

    11:13 15.08.2017 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    שועלהמלחמה, מי שיכול להשתמש בנייח ישתמש בנייח - המחשב הזה לא מיועד להחליף מחשב שולחני, אלא למי שזקוק למחשב נייד ורוצה גם לשחק עליו.

  8. 8

    12:13 15.08.2017 | מאור מאור (אורח)

    לעולם לא רציתי מחשב נייד ומעולם לא ארצה אין על מחשב נייח.
    אם אתם לא בדרכים ואתם לא ממש זקוקים לזה אז אין טעם באמת למחשב נייד
    במחשב נייח
    תמיד תוכלו לשדרג
    הרבה יותר אמין
    הרבה פחות תקלות
    קירור יותר טוב
    והכי חשוב הרבה יותר נוח...

  9. 9

       | פורסם ע"י