הרשמה

סקירה - Lenovo Legion Y520

לנובו השיקה בארץ את הליין החדש של מחשבי ה-Legion הניידים שלה, שמואל יצא לבחון את הביצועים של מחשבי הגיימינג הללו

מחיר זול וביצועים טובים עוזרים מאוד בהמלצה על המחשב, אבל הוא לא מגיע בלי החסרונות שלו

לנובו התחילה להשיק את מחשבי ה-Legion שלה בארץ ואחרי שכבר סיקרנו את ה-Cube שנותן ביצועים מעולים באריזה קטנטנה, עכשיו אנחנו הולכים למקום טיפה יותר שנוי במחלוקת: לפטופים לגיימינג. אין ספק בכלל שיש ויכוח אדיר לגבי הרעיון שמאחורי מחשבים ניידים שמיועדים לגיימינג כשמצד אחד יש שאומרים שזה תקין לגמרי ולהיפך, יש הרבה יתרונות ומעט חסרונות במחשבים ניידים שמיועדים לגיימינג, בעוד שהמתנגדים גורסים שלא רק שהביצועים פחות טובים משל המחשב הנייח, גם משלמים יותר. אז בעוד שהפרשי הביצועים בין המחשבים הניידים לנייחים (לפחות מבחינת כרטיסי המסך) הולך ומצטמטם יצאנו לבדוק את מחשב ה-Legion Y520, גרסת הבת של ה-Y720, אפשר לומר. המחשב הזה מתיימר להיות יותר זול ממחשבי גיימינג אחרים ולספק ביצועים טובים באריזה נישאת. אז איך הוא באמת? בואו נבדוק.

שלדה, חיבורים ומסך

קצת על המימדים והשלדה של המחשב: מדובר מחשב נייד בגודל 15 אינץ', במשקל 2.5 קילוגרמים ובעובי של 2.5 סנטימטר מה שהופך אותו לנייד מאוד לעומת מחשבי גיימינג אחרים בשוק. המחשב לפי דעתי עוצב בצורה יפה והוא קל ועמיד יחסית לגודל שלו, כשהחיבורים לא זזים יותר מידי כשאני פותח וסוגר את מסך המחשב.

  • 1x USB 2.0
  • 2x USB 3.0
  • 1x USB 3.1 Type-C
  • חיבור HDMI לחיבור מסך חיצוני
  • קורא כרטיסי זיכרון
  • חיבור לכבל רשת RJ45
  • חיבור אוזניות

מסך IPS ברזולציית FHD

המסך עצמו הוא מסך IPS ברזולוצית FHD (או פשוט 1080p) שאם להיות כנה נראה לא טוב לעומת מסכים אחרים שהשתמשתי בהם: התמונה נראית מאוד אפלה ומחוסרת צבע לעומת מסכי לפטופ אחרים שיצא לי להשתמש בהם ואובראול לא הייתה לי חוויה נהדרת איתו. מצד שני הרזולוציה של המסך מותאמת לכרטיס המסך, כך שלא יהיה מצב שידחפו למישהו מחשב עם מסך 4K ואז הכרטיס מסך יקרטע. משהו טוב שאני יכול להגיד לטובת המסך הזה, זה העובדה שהוא עובד טוב בחוץ (שוב, הבהירות והחדות שלו נמוכים אז זה בעירבון מוגבל) וזוויות הצפייה שלו טובות למדי.

מקלדת ו-Touchpad

מבחינת המקלדת וה-Touchpad אז הדברים מאוד שונים אחד מהשני: המקלדת בעיניי מצויינת, נהניתי להקליד ולשחק על המקלדת הזו. המקלדת מוארת באור אדום, הגודל של המקשים מצויין וממש נהניתי מהחוויה שלי איתה. ה-Touchpad לעומת זאת... לא ממש. הוא מעוצב מוזר מאוד והמקשים מרגישים נוקשים מאוד. מבחינת הביצועים שלו זה נראה שהוא מגיב טוב, אבל זה לא הכי נוח לשימוש, לפחות בהתחלה - אולי פשוט לוקח זמן להתרגל אליהם. ובכל מקרה, אם תשתמשו בעכבר בשביל גיימינג, זה יהיה עכבר רגיל.

מצלמה מיקרופון וסאונד

המחשב גם מכיל מצלמה ומיקרופון מובנים שעובדים בסדר בשביל שיחות ולטעמי לא צריך יותר מזה. גם בקטגורית הסאונד אני זכיתי לחוויה דיי דומה: הסאונד ממש מספק בשביל גיימינג ברוב המשחקים, אבל כן מפספס בצלילים מסוימים בכל מה שקשור למוזיקה. את הגיימינג שלי אני עושה בעיקר עם אוזניות גם ככה אז זו לא ממש בעיה בשבילי, אבל זה משהו שצריך לציין לפי דעתי.

ביצועים ותוכנות נלוות

המחשב מגיע עם כרטיס מסך Nvidia GTX 1050 TI, מעבד i7-7700HQ 2.8GHz, זיכרון RAM בגודל 16GB וכונן אחסון בגודל 1TB עם אופציה להוספת כונן SSD. ציינתי זאת קודם אבל כרטיס המסך מותאם לשימוש עם רזולוציה של 1080p ואכן ברזולוציה הזו המחשב מצטיין כשברוב המשחקים על הגדרות High המחשב נותן ביצועים יפים גם עם המשחקים היותר כבדים. המחשב מגיע עם כל מיני תוכנות שלרוב אני מתעלם מהן/מוחק אותן, אבל הפעם אני מוצא אותן דווקא מועילות, כמו האופציה להגביר את מהירות המאווררים במחשב ולבצע אופטימיזציה למחשב לפני משחקים. זה משהו שראוי לציון ושמאוד אהבתי לראות.

השורה התחתונה

מחשב ה-Lenovo Y520 הוא בעיניי נייד טוב, אבל לא מצוין. בהתחשב במחיר היחסית זול שלו לעומת מחשבי גיימינג אחרים (כ-5,500 שקלים), העובדה שאני מקבל ביצועים טובים על רוב המשחקים ב-1080p זה בהחלט עניין מבורך והגודל היחסית קטן שלו והעיצוב המגניב נותנים לו נקודות זכות. כרטיס המסך של 1050TI של Nvidia שנמצא במחשב יחד עם מעבד ה-i7 נותנים ביצועים יפים והמקלדת נוחה מאוד. צורת ה-Touchpad והעובדה שהוא נורא נוקשה מאוד הציקו לי וכבר ראיתי מסכים של מחשבים ניידים עם יותר צבע וחדות מאשר המחשב הזה. בנוסף, נראה שהסוללה לא תחזיק לכם למשך המון זמן ככה שלא הכל מושלם. בסך הכל אני יכול להמליץ על המחשב הזה למי שכן רוצה כוח בדרכים, למרות שהנטייה שלי עם מחשבים ניידים לגיימינג תמיד תהייה ללכת על גרסאות יותר חזקות ולשלם יותר, אם כבר הולכים על האופציה הזו.

8
מתוך 10

הטוב

  • ביצועים מספקים ברזולוציית 1080p
  • מקלדת נוחה לתפעול ושימוש
  • עיצוב יפה של המחשב
  • לנובו מספקת תוכנות מועילות לניהול המחשב

הרע

  • סוללה לא תחזיק להרבה זמן
  • Touchpad מאוד נוקשה
  • מסך יכל להיות טוב יותר

והמשקל

  • ולחשוב שפעם מחשב עם ביצועים כאלה היה שוקל לפחות 4 קילו...
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:23 28.08.2017 | אבינר אבינר (אורח)

    הרמקולים הם לא של JBL?

  2. 2

    23:19 22.09.2017 | 1000 1000 (אורח)

    הרמקולים כן של jbl

  3. 3

    23:37 22.09.2017 | .. .. (אורח)

    לא רק אתם חוטאים בזה, אבל כמו אתרים אחרים בארץ, אתם מבצעים את עניין ביקורות החומרה ממש half-assed. או שביקורות חומרה זה כמו ביקורות משחקים כלומר מבקרים כל מה שקשור למוצרי משחקים מכל החברות ברגע שהוא יוצא, או שמוותרים בכלל. ביקורת על מוצר שחברה כלשהי נתנה לכם פעם בחודש וחצי זה מיותר- למי זה מיועד בעצם? עדיף להשקיע את הזמן הזה בכתבות משחקים.

    (שום דבר אישי - לא קראתי את הביקורת הזאת בכלל, אני מדבר בכללי).

  4. 4

    12:44 02.10.2017 | הגיימר הטעים הגיימר הטעים (אורח)

    אני חושב שכל הקטע של לפטופים של גיימינג זה שהם מתאימים יותר לעורכי וידיאו

  5. 5

    16:45 24.12.2018 | laptopim laptopim

    לפטופ מומלץ! מתאים גם לעריכת תמונות ווידאו.

  6. 6

       | פורסם ע"י