הרשמה

BUCK - רשמים מ-Early Access

BUCK קורץ מחומר של Game of the Year

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות

BUCK הוא משחק אינדי אשר פותח על ידי צוות ישראלי קטן ויש בו שילוב כמעט מושלם בין אלמנטים ממשחקים רבים וסיפור שמצליח למשוך את השחקן אליו

BUCK הוא משחק אינדי אשר פותח על ידי צוות ישראלי קטן וההשראה אליו הגיעה מהכלב של היוצר שלו, גל כפיר. המשחק שואב השראה מסדרות האנימציה של תחילת שנות ה-90 ומספר את סיפורו של באק הכלב בעולם הפוסט אפוקליפטי בו הוא חי. המשחק נמצא בשלב גישה מוקדמת בסטים ואינו מוכן במלואו מבחינת עלילה, אך רוב המשחקיות כבר נמצאת בו והיא מראה פוטנציאל רב ומהנה.

כלב לכלב זאב

בשלב זה של הגישה המוקדמת ישנן רק שתי משימות בעלילה שאפשר לעשות, למרות שניתן לפתוח עוד משימות שכתוב עליהם "בקרוב". עם הכמות הקטנה הזו, שתי המשימות מספיקות כדי למשוך אותך לתוך העלילה. העלילה סובבת סביב באק הכלב. הוא אופנוען ומכונאי שגודל על ידי אביו, נשר זקן, הרחק משאר העולם כדי להגן עליו וכדי לשמור הבטחה למישהו. באק מחליט לעזוב את אביו וביתו כדי לגלות את האמת על היעלמותה של נערה ושמה ג'ודי. אביו מאז לא ראה אותו יותר.

למעשה כל עלילת המשחק מסופרת כסיפור מהעבר אותו מספר לנו אביו של באק. הוא לא מדבר ישירות על מסעותיו אלא על העולם והדברים שבאק יפגוש בדרכו. קטע מאוד חזק לדעתי הוא שאם נפסלים במשחק ובאק מת אז אביו אומר "מה הם עשו לבן שלי?" דבר שמעצים את חוסר הוודאות של האב הדואג והרצון של השחקן לדעת מה קורה בהמשך.

העולם האפל והפוסט אפוקליפטי של באק מלא בדמויות שונות ומשונות של חיות, כלבים בעיקר, ולכל אחד אג'נדה, רצונות ואישיות. הדמויות משכנעות והן שופכות יותר אור על העולם הקודר והאפל בו באק חי כשהן מדברות עליו. גם באק וגם השחקן מגיעים אל תוך העולם הזה ללא ידע מקדים ושניהם לומדים עליו יחד.

חשוב לי לציין דבר נוסף לגבי העלילה - למרות שמדובר במשהו שנוגע במשחקיות. ב-BUCK יש אלמנטים של RPG, בשיחות ניתן לשחקן אפשרות לבחור מה יגיד באק מתוך כמה משפטים וכך אפשר לעצב את אישיותו. בנוסף יש מערכת קווסטים שמאפשרת לשחקן להחליט עד כמה אכפת לבאק מהעולם סביבו וכמה הוא יעשה למענו.

באק הזועם בדרכים

BUCK לוקח המון אלמנטים טובים ממשחקים שונים ומשלב אותם בכמות נכונה במשחק אינדי קטן. מערכת הקרב של BUCK בנויה מקומבואים כמו במשחקי מכות. שילוב של מספר נשקים והשדרוגים שלהם עם קומבואים יצרו לכם כמה רגעי וואו. במשחק יש מספר בודד של סוגי אויבים וכל אחד מהם דורש אסטרטגיה שונה כדי להתגבר עליהם.

ב-BUCK קיימת מערכת יצירה ושדרוג נשקים. המשאבים ליצירת דברים דלים ולוקח זמן ומאמץ ליצור משהו או לשדרג נשק. הדבר מחזק את העלילה ומציג כמה העולם של המשחק הפך לדל ופוסט אפוקליפטי. באק אוסף שלל מהאויבים וממקומות שונים בשלבים וזבל של אחרים הוא אוצר בשביל מישהו כמו באק. יש במשחק גם חנות שמאפשרת לקנות חפצים ומשאבים בקלות וללא מחיר גבוה כל כך.

מספר רב של פעמים מצאתי את עצמי במצב של כמעט ללא חיים כשמספר רב של אויבים תוקף אותי ולוכד אותי בקטע מסוים במשחק שוב ושוב. הדבר גרם לתסכולים אבל הוא גם התחבר לעלילת המשחק והעולם שלו. באק הגיע למצבי קיצון של חיים ומוות וצריך לצאת מהם גם כשאין לו אמצעים. הרצון להגן על באק ולראות לאן הוא יגיע במסעו גרמו לי לרצות לעבור את הקטעים הקשים. עם ריכוז גבוה ושימוש בכל מה שלמדתי והציוד שהשגתי עד עכשיו הצלחתי לצאת מאותם מצבים ואחריהם קיבלתי סיפוק רב.

הבעיה היחידה שיש לי עם המשחקיות היא שהיא קצת חוזרת עליה. יש מספר בודד של אויבים ושל נשקים וקומבואים. הייתי רוצה לראות בהמשך יותר אתגר וגיוון בנשקים ובאויבים.

כמו לצפות בתכניות של שבת בבוקר

העיצוב של באק לוקח השראה מסדרות האנימציות של שנות התשעים המוקדמות כמו האופנוברים ממאדים לדוגמא. העולם של המשחק האפל והקודר והפוסט אפוקליפטי משתלבים בצורה יפיפייה עם הסגנון העיצובי שלו. האנימציות במשחק טובות מאוד וכך גם רוב הדמויות בו אשר מתאימות לעולם המשחק (אך חלק מהדמויות לא מרגישות קשורות לדעתי ומדובר בחיות של אנשים אשר תמכו במשחק בקיקסטארטר).

צלילים בעולם אפל ופוסט אפוקליפטי

הסאונד של המשחק משתלב בצורה מעולה עם העיצוב האפל והקודר של העולם ומספק רגעי אקשן אינטנסיביים במהלך הקרבות. כמו כן גם הדיבוב טוב ונשמעת ההשקעה בו. לקח לי קצת זמן להתרגל לקול של באק מאחר ואת העלילה מספר אביו ואותו שומעים לרוב.

לכל אויב במשחק יש קול שנותן אזהרה לשחקן ממנו לפני שהוא נכנס לפריים, כמו צחוק של צבוע או שאגה של כלב משוגע וזה נותן לך אפשרות לדעת איך להתכונן לאויב שמגיע. בנוסף הקולות של האויבים מחזקים את עיצובו של עולם המשחק כמקום משוגע ופוסט אפוקליפטי.

השורה התחתונה

אגיד זאת עכשיו, BUCK קורץ מחומר של Game of the Year. יש בו שילוב כמעט מושלם בין אלמנטים ממשחקים רבים וסיפור שמצליח למשוך את השחקן אליו. נהניתי מכל שלב ורגע ששחקתי בו, מהקרבות והשדרוג נשקים ועד המשימות והאינטראקציה בין הדמויות. BUCK אומנם נמצא עוד בשלבי גישה מוקדמת, אבל אם הוא ימשיך ככה אז הוא בדרך בטוחה להיות ברמה של משחק השנה. הייתי מקווה לראות יותר תמיכה במשחק כדי שהמפתחים יסיימו אותו. אני אמשיך ואחזור אליו בכל עדכון שלו.

נבדק על:
PC

הטוב

  • סיפור מושך שמועבר בצורה טובה
  • מוזיקה המשתלבת מעולה עם עיצוב המשחק
  • מערכת קרב מבוססת קומבואים
  • מערכות יצירת חפצים ושדרוג נשקים
  • מערכת קווסטים ואלמנטים של RPG
  • עולם המשחק מעוצב בצורה משכנעת

הרע

  • הקרבות במשחק קצת חוזרים על עצמם

והנביחה

  • המשחק נובח "משחק השנה" וגם נושך

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:44 15.08.2017 | ניראה משחק נחמד ניראה משחק נחמד (אורח)

    אבל שקוף שמדובר כאן בביקרות לא רלוונטית.
    המשחק הוא ישראלי ולפי דעתי קצת קשה לבקר משחק שנוצר במדינה כמו שלנו שבו התעשייה לא כל כך מפותחת ניראה משחק נחמד לא יותר מזה

  2. 2

    19:27 15.08.2017 | שחר נודמנוב שחר נודמנוב

    ל-ניראה משחק נחמד
    הביקורת נעשתה כמו לכל משחק רגיל. עצם היותו ישראלי ומצב התחום בארץ לא השפיעה על הביקורת עליו.

  3. 3

    19:38 15.08.2017 | gameon gameon

    ל-1, רוצה לחזק את מה ששחר אמר:
    שולח לך ביקורת מאתמול (גם של שחר) וגם היא עלל משחק ישראלי
    https://www.vgames.co.il/article/24925.html

  4. 4

    08:10 16.08.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    בתור מבקר בעצמי אני עומד מאחורי שחר - אם הוא חושב שהמשחק טוב הוא יגיד את זה וכנ"ל אם הוא פחות טוב (תסתכל על הביקורת שלו של Bad Pad).
    לי באופן אישי יש טיפה בעיה עם ציונים למשחק בearly access כי המשחק עצמו לא שלם וזה יותר כמו בטא ארוכה למשחק אבל אם אתה סומך על המשחק מספיק בשביל לתת ציון כזה בשלב מוקדם שלו אז מה לי כי אלין :)
    אבדוק את המשחק גם בעצמי

  5. 5

    09:08 16.08.2017 | לחברה של המשחק לחברה של המשחק (אורח)

    לפי הטריילר כדאי לשפר את האנימציות.
    למשל בריצה הגוף אמור לנטות קדימה לא להישאר ישר. (עצה מאנימטור)

  6. 6

    11:02 16.08.2017 | בוריס בוריס (אורח)

    קניתי את המשחק, הוא כיפי מאוד ומזכיר באמת את המשחקים של שנות ה90. בתקופה ההיא, טרם ימי התעשיה של AAA, מפתחים התנסו ויצרו מתוך הרצון אומנותי, כך גם כאן. יש אפיזודות במשחק בהם מרגישים שהמפתחים שם ישבו מאוחר בלילה והתלבטו כיצד להגיש את הBliss point לשחקן. לצערי מעט משחקים בימינו נותנים את ההרגשה הזו שפשוט בא לך להגיד שאפו בכל רם.

    ודבר חושב נוסף, מבלי לפגוע ביושרה המקצועית של שחר, אני לא רואה הבעיה לפרגן בביקורת לצוות הפיתוח ישראלי. כל מי שעושה פרצוף חמוץ, בוא נראה אותכם מקימים מיזם כזה בישראל!

  7. 7

    21:03 16.08.2017 | גיימר ישראלי גיימר ישראלי (אורח)

    שחר, תודה רבה על התמיכה במשחקי המחשב הישראליים ועל העלאת מודעות הציבור להם. זהו נושא שמאוד קרוב לליבי. בהזדמנות זו רציתי להמליץ על שני משחקים ישראליים נוספים:
    1. super splatters: משחק פאזל קז'ואלי בעל גרפיקה מהממת ומשחקיות המבוססת על מנוע פיזקלי (כלומר בעל גרוויטציה מציאותית). ניתן לקנות בסטים ובאתר המשחק.
    2.Avner: אפליקציה חינמית לאנדרויד (ואולי גם לאייפון). משחק פלטפורמה ממכר מאוד עם קונספט מעניין.

    שוב תודה רבה!

  8. 8

    22:09 16.08.2017 | איתן איתן (אורח)

    באמת שהופתעתי מכמה שהמשחק הזה נחמד.

  9. 9

    00:57 17.08.2017 | גיימרית גיימרית (אורח)

    משחק מיוחד ממש, נהנתי מכל שלב ומחכה להמשך!

  10. 10

       | פורסם ע"י